Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:17

Vala schreef:
Laten we het hier op Bokt lekker verder uitkammen en elkaar op woorden vangen :roll:

Lees het artikel even.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:22

Ik ben blij voor Bartels en Mischa koot, dat er nu gerechtigheid is. :j :j :j

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:52

Prrrr schreef:
Om in de analogie van de deuk in de auto te blijven: er is helemaal niet bewezen dat die deuk er wel echt is. En als die deuk er al niet is, dan heb je niet meer de vraag wie de deuk gemaakt heeft.

Precies ! En dat bedoelde ik: heb hebt pas schuld als er schade is. Maar hij kan gewoon weer terug in de sport volgens de hoogleraar.

LBLGypsyCobs

Re: Lonneke Engel verliest rechtszaak tegen familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:31

Een paard is voor de wet een ding hé net als een auto.

We hebben het niet over leed, gevoel of emotie bij paarden, het is maar een ding.

Uitdeuken, overspuiten, bitten er in en weer de ring in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:35

LBLGypsyCobs schreef:

We hebben het niet over leed, gevoel of emotie bij paarden, het is maar een ding.

Ach zag een poos terug een kraampje staan met bescherm kappen voor over de lagen.
Kan er gewoon door getrokken worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:55

bruintje123 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Ach zag een poos terug een kraampje staan met bescherm kappen voor over de lagen.
Kan er gewoon door getrokken worden.

Dan moet je wel weer een scherper bit, want door die laagbeschermers voelen ze weer minder :)*

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:56

Dit meldt Lonneke op twitter:
Citaat:
HOGER BEROEP! het was te verwachten, en we zijn er klaar voor. The story of U2 continues...

'Het was te verwachten'? Lonneke was toch juist zo zeker van haar zaak?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:58

Scharen van een halve meter lang. Knelt alleen maar de rest van het hoofd af.
Ach kleinigheidjes hou je toch. :p

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:03

Free2 schreef:
Dit meldt Lonneke op twitter:
Citaat:
HOGER BEROEP! het was te verwachten, en we zijn er klaar voor. The story of U2 continues...

'Het was te verwachten'? Lonneke was toch juist zo zeker van haar zaak?

Hoezo het was te verwachten? je gaat toch geen zaak aanspannen als je niet zeker van je zaak bent? Tenzij je mediageil bent en op die manier in het nieuws wilt komen. maar geloof niet dat ze dat nodig heeft

@ de hier aanwezige juristen / advocaten. Mag Engel nu haar eis veranderen? In dit verhaal eiste ze haar schadevergoeding op basis van onherstelbaar kapot paard. Gezien de uitspraak van de rechter is dat niet aan te tonen. Moet het hoger beroep weer gaan over schadevergoeding nav onherstelbaar kapot paard? En Gedaagden 1 en gedaagde 2 aanklagen voor schade toegebracht aan U2, zou dat een geheel nieuwe rechtszaak betekenen of kan dat ook in het hoger beroep meegenomen worden?

Liz1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:24

KoudbloedKim schreef:
Voor de wet ben je niet schuldig omdat het niet bewezen kon worden, maar dat betekent niet dat je ook niet daadwerkelijk schuldig bent. :)
Het is eigenlijk ook niet iets waar je het niet mee eens kunt zijn, het is een feit.

Voor de wet ben je schuldig omdat het bewezen kon worden, maar dat betekent dat je ook daadwerkelijk schuldig bent. Het is eigenlijk ook iets waar je het mee eens kunt zijn, dat is een feit.

alleen ff de dubbele ontkennigen weggehaald, wat er overblijkt is onzin.
beste kim een feit is een vaststaand gegeven, niet iets waar je het mee eens kan zijn

Als de rechter heeft vastgesteld dat je niet schuldig bent aan bepaalde feiten, dan is het laster om te beweren dat iemand het toch gedaan kan hebben.

Nu is er nog de mogelijkheid van een hoger beroep, maar omdat mevrouw LE de geleden schade niet genoeg kan onderbouwen en in een HB heel moeilijk nieuw degelijker bewijs kan aanleveren is het in mijn ogen duidelijk. Dat mevr. LE liever naar de heer Wensink luisterd als naar een onpartijdige rechter zal daar weinig aan gaan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:30

Liz1964 schreef:
[naam] schreef:
Voor de wet ben je niet schuldig omdat het niet bewezen kon worden, maar dat betekent niet dat je ook niet daadwerkelijk schuldig bent. :)
Het is eigenlijk ook niet iets waar je het niet mee eens kunt zijn, het is een feit.

Voor de wet ben je schuldig omdat het bewezen kon worden, maar dat betekent dat je ook daadwerkelijk schuldig bent. Het is eigenlijk ook iets waar je het mee eens kunt zijn, dat is een feit.

alleen ff de dubbele ontkennigen weggehaald, wat er overblijkt is onzin.
beste kim een feit is een vaststaand gegeven, niet iets waar je het mee eens kan zijn

Als de rechter heeft vastgesteld dat je niet schuldig bent aan bepaalde feiten, dan is het laster om te beweren dat iemand het toch gedaan kan hebben.

Nu is er nog de mogelijkheid van een hoger beroep, maar omdat mevrouw LE de geleden schade niet genoeg kan onderbouwen en in een HB heel moeilijk nieuw degelijker bewijs kan aanleveren is het in mijn ogen duidelijk. Dat mevr. LE liever naar de heer Wensink luisterd als naar een onpartijdige rechter zal daar weinig aan gaan veranderen.
Wíl je me niet begrijpen of begrijp je me daadwerkelijk niet? :+
Ik zal mijn zin wat 'makkelijker' formuleren.
Dat er niet bewezen kan worden (omdat je bijv. geen camera bij je had om het vast te leggen) dat iemand iets heeft gedaan, en iemand hiervoor dus geen straf krijgt, betekent niet automatisch dat diegene onschuldig is.
Het betekent alleen maar dat het niet bewezen is dat diegene schuldig is.

Dit is mij overigens door een rechter zelf verteld, maar ach, die zal het dan wel fout hebben. :j

Liz1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:33

Rocamor schreef:
@ de hier aanwezige juristen / advocaten. Mag Engel nu haar eis veranderen? In dit verhaal eiste ze haar schadevergoeding op basis van onherstelbaar kapot paard. Gezien de uitspraak van de rechter is dat niet aan te tonen. Moet het hoger beroep weer gaan over schadevergoeding nav onherstelbaar kapot paard? En Gedaagden 1 en gedaagde 2 aanklagen voor schade toegebracht aan U2, zou dat een geheel nieuwe rechtszaak betekenen of kan dat ook in het hoger beroep meegenomen worden?

Ze mag nieuwe produkties inleveren, verduidelijken en verder detaileren, de basis aanklacht veranderd niet, ze is het alleen niet eens met de uitspraak van de rechter.
Het bedrag van de schade kan ze dus wel veranderen, ook nieuw bewijs daarvoor.
maar onherstelbare schade wordt nu wel heel moeilijk.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:35

Erg jammer dat ze het niet voldoende rond hebben kunnen krijgen, hadden sportpaarden toch ineens meer rechten kunnen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:40

Ik zal het wel weer allemaal niet begrijpen hoor, maar als ik toch mijn paard in training geef bij een zo bekend staande top stal en ik krijg hem zo terug, zou ik ook moord en brand schreeuwen en eerlijk gezegd denk ik een ieder van jullie net zo hard....

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:41

Miepie77 schreef:
Erg jammer dat ze het niet voldoende rond hebben kunnen krijgen, hadden sportpaarden toch ineens meer rechten kunnen krijgen.

Hoezo denk je dit? Het gaat toch over één bepaald paard? En over specifieke ruiters/stal?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:44

Het is niet dat ze het niet voldoende rond hebben kunnen lrijgen, het is dat wat ze stellen - onbewijsbaar was.
Dus in feite was een hoop van het geroeptoeter in de media meer aangedikte versie van wat er werkelijk aan de hand was, tja, daar ga je het in een rechtzaak niet mee winnnen.

Dat er schade was aan U2: yep, en dat is een slechte zaak, elke schade aan een paard door handelen van mensen is een slechte zaak natuurlijk, maar het aandikken en zo financieel je slaatje proberen te slaan is ook niet ok.

Wel opmerkelijk ook aan de uitspraak was dat ze dus Danielle Mellink de schuld geeft van van het doorsporen, en zowel haar als Micha Koot de schuld van het overmatig stang gebruik, maar dat ze alles wat Danielle heeft 'aangericht' verhaalt op Bartels.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:45

Heike schreef:
Miepie77 schreef:

Hoezo denk je dit? Het gaat toch over één bepaald paard? En over specifieke ruiters/stal?

Als lonneke dit gewonnen had dan wordt dit jurisprudentie voor anderen en dan zullen sportstallen veel voorzichtiger worden met de paarden die ze in training krijgen, lopen immers het risico aangeklaagd en vervolgd te worden, voorheen was dat niet, dieren zijn in het wetboek nog steeds dingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:49

Ach het zal haar dan wel geld kosten (dat schijnt ze toch genoeg te hebben) maar uiteindelijk is zij de winnaar. Want ondanks de vrijspraak zie je in het topic al dat een groot deel nog steeds vindt dat de uitspraak onrechtvaardig is en dat ze dus schuldig zijn.
Ook als je niet kan bewijzen dat degene die je voor trekt de veroorzaker is loont het blijkbaar om iemand gewoon te beschuldigen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:52

Ayasha schreef:
Ach het zal haar dan wel geld kosten (dat schijnt ze toch genoeg te hebben) maar uiteindelijk is zij de winnaar. Want ondanks de vrijspraak zie je in het topic al dat een groot deel nog steeds vindt dat de uitspraak onrechtvaardig is en dat ze dus schuldig zijn.
Ook als je niet kan bewijzen dat degene die je voor trekt de veroorzaker is loont het blijkbaar om iemand gewoon te beschuldigen. :)
Ik vind dat grote deel wel meevallen hoor. :)
Zie er hooguit 2 of 3.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:53

Ik heb nog niet op FB en horses gezocht maar ik durf er mijn hand voor in het vuur steken dat er nog wel meer zullen zijn.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:54

Maar hoe gaat ze dat Hoger Beroep dan inkleden? Er is nu toch geen veearts meer die nu nog gaat zeggen dat de schade toch ineens wel blijvend is? Het paard is al meer dan een jaar weer bij de eigenaar terug, daar kan ook van alles gebeurd zijn. En Ulrike Thiel is mi een sneue roeptoeter met haar kruistocht tegen Nederlandse ruiters, die heeft de rechter in zijn uitspraak niet eens genoemd.

PS: Over de sporenplekken, ik meen me te herinneren dat Lonneke een foto van haar op U2 op FB plaatste, enkele dagen nadat ze hem bij Micha heeft opgehaald. Als de sporenplekken zo ernstig waren zie je dat meteen en ga je er toch niet op?

Raar verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 17:54

Vast wel, maar ik denk alsnog dat er veel meer mensen zijn die achter Bartels staan dan achter Lonneke Engels.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:00

Ayasha schreef:

Daar heb je zeker een punt. De tegenstanders grijpen de zaak aan om hun punt te maken en wat hen betreft maakt het niets uit dat de rechter in Lonneke's nadeel heeft beslist. Ze zien alleen wat ze willen zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:01

KBK; terecht gezien ze vrij gesproken zijn.

Juist Gulpje dus alles bij elkaar heeft Lonneke alsnog "gewonnen". :) Zij heeft een hele grote groep die voorheen weinig meer had dan hun eigen mening weer voer gegeven. :) Hen boeit het nl niet dat ze niet schuldig bevonden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:02

Ik vind inderdaad als een gerenommeerd arts uit Gent, een aantal zaken constateert bij U2, waar niemand hier vrolijk van word.
Stel nu, als dit bij je eigen paard geconstateerd zou worden en je er dus zelf geen hand in hebt gehad, omdat het paard dus in training heeft gestaan op een gerenommeerde top stal, je inderdaad moord en brand mag gaan schreeuwen.
Ik geloof ook gelijk dat die Engel ook niet wars is van verkeerde publiciteit en ik vlak geen enkele partij uit, wat het op geld belust zijn.
Maar ik vind het oprecht verbazingwekkend dat er hier dus zovele bokkers en dus paarden/dierenliefhebbers zijn, die dus net als de wet zelf gaan denken en het betreffende arme dier ineens als een ding gaan beschouwen. Ik kan mij dus ook niet voorstellen dat als het jullie paard zou overkomen , dat jullie dan stilletjes in een hoekje je wonden gingen likken...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-15 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt