Meisje neemt verzorgpony mee in trein bij Sneek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:42

Tja ik ken een 14 jarige die over de 1.80 komt al, dus dat zegt niet zo heel veel. En genoeg 12 jarigen die in dit soort kleding rondlopen. Meeste 12 jarigen hebben de tijd van de echte kinderkleding wel gehad.

Dat vermoed ik ook Gwahir. Ik zou er als eigenaar in ieder geval er niet de grap van in hebben kunnen zien. Meisje was verzorgster af geweest na deze stunt.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-06-15 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:43

blokje schreef:
vind der groot en der kleding style is wat ouder.
Maar zoals ik al zei je kan weinig zien is mijn indruk zo 1,2,3.

Kinderen van 10 hebben tegenwoordig al zo'n kledimgstyle (nou bij ons in de buurt dan)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:44

LovingTweety schreef:
Hahaha, dat is geen heel kleintje.

Nee, precies mijn gedachte.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:44

Dat ze niet op is gestapt en een ritje heeft gemaakt door de coupés. :+

Nee, in eerste instantie een komisch verhaal, maar je zal als eigenaar er maar achter komen dat je pony weg is. En dan ook nog zwak van de Arriva. Trek dat kind met pony en al weer uit de trein joh. Dan maar vijf minuten vertraging, hebben ze toch vaak genoeg. ;)

Caesar

Re: Meisje neemt verzorgpony mee in trein bij Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:47

Ik geloof niet dat iedereen de update heeft gelezen.

Ik zou woest zijn op zon griet!

Anoniem

Ik vind het ook nogal niet wat zeg, pony "ontvoeren" ? Met zadel en hoofdstel in? Komt op mij zeer respectloos naar de eigenaar toe over eigenlijk...

xxCYNNxx

Zal eerder gevalletje zijn geweest; hmm eigenlijk moet ik dat meiske tegen houden, maar ik zit hier wel lekker. Ach conducteur vangt dr wel op....

Iets in die trant. Want dat excuus van dienstregeling gaat niet op natuurlijk; als er 2 blaadjes op de rails liggen heeft heel treinreizend Nederland bij wijze van spreke vertraging en in dit geval hameren op dat op tijd vertrekken? Kom nou; wij zijn ook niet gek :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:49

xxCYNNxx schreef:
Zal eerder gevalletje zijn geweest; hmm eigenlijk moet ik dat meiske tegen houden, maar ik zit hier wel lekker. Ach conducteur vangt dr wel op....

Iets in die trant. Want dat excuus van dienstregeling gaat niet op natuurlijk; als er 2 blaadjes op de rails liggen heeft heel treinreizend Nederland bij wijze van spreke vertraging en in dit geval hameren op dat op tijd vertrekken? Kom nou; wij zijn ook niet gek :D

Er zit niet altijd een conducteur in de trein.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:51

nee ok niet altijd, maar dan nog zat die machinist blijkbaar erg lekker op dat moment :)
Zal hij wel flink spijt van hebben gehad toen hij later stond te strontscheppen denk ik zo :P

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:52

Is er ook bekend waarom ze dit heeft gedaan :+? Gewoon een "leuke" stunt of wilde ze echt weglopen?

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:53

ikke schreef:
petraaken schreef:
Wat mij verbaasd is dat ze met de pony nog het perron is opgeraakt.

Nou nee, dat kan vrij simpel. En instappen in de trein van Arriva is voor een pony ook geen probleem.

Even los van alle risico's, ik zou met mijn paard ook zo in de trein kunnen stappen, zou ie ook niet warm of koud van worden. Dat dat dus goed ging verbaast me niet direct maar het is inderdaad niet zo verstandig. Een kind van 12 denkt daar echter niet zo over na als een volwassene.

Mieske200 schreef:
Haha ik vind het nog aardig knap hoor, dat ze het durfde! _O-

Welnee, zo'n kind doet dat gewoon, die denkt daar niet zo heel ver over na.

12 jaar? Op die leeftijd dacht ik echt al wel na hoor :o Ik had het toen niet gedurfd, en nog steeds niet (ben nu 14)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:54

welmoedz schreef:
Is er ook bekend waarom ze dit heeft gedaan :+? Gewoon een "leuke" stunt of wilde ze echt weglopen?

Bij de update staat dag ze de pony zonder toestemming heeft meegenomen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:54

Goh, de gemiddelde 12 jarige zou toch echt wel beter moeten weten dan dit :oo .
Arriva rijd zonder conducteur en werkt met controleploegen. De machinist zit dus meestal alleen op de trein. Ergens kan ik me ook voorstellen dat hij op dat moment besloot er niks aan te doen, je krijgt dan ook weer mensen die vinden dat hij fout bezig is omdat je dan vertraging krijgt. Nu heeft, in eerste instantie, niks gedaan en vinden net zo veel mensen dat hij het niet goed heeft gedaan

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:55

Aan een kant hilarisch.. Maar als eigenaar zou ik hier echt niet blij mee zijn. Naast alle risico's gaat iemand er gewoon zonder toestemming met jouw pony vandoor, als er zelfs politie bij moet komen is het toch best wel serieus.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:55

AfricanLady schreef:
welmoedz schreef:

Bij de update staat dag ze de pony zonder toestemming heeft meegenomen

Dat is altijd als j iets ontvoert lijkt mij :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:56

Nou ik was liever 5 min later geweest dan dat ik mn halve treinrit in de strontgeur had moeten zitten. Maar zo denk ik dan. Dus ik was die machinist absoluut niet dankbaar geweest voor het niet optreden zodat ik wel op tijd, maar niet aangenaam gereisd had.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-06-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

justdiesel

SandravdB schreef:
als ik nou op mijn spierwitte schimmel de trein in rijd zonder te betalen, ben ik dan aan het zwart rijden

Nee maar wel als je op een gitzwarte fries (of ander ras) aan komt...... :P

Wat een stunt van dat grietje, kan er zo wel om lachen maar het zal je dochter maar zijn zeg!
Dan is het lachen je heel vlug vergaan......

Jaya

Wauw hoe verzin je het :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:57

justdiesel schreef:
SandravdB schreef:
als ik nou op mijn spierwitte schimmel de trein in rijd zonder te betalen, ben ik dan aan het zwart rijden

Nee maar wel als je op een gitzwarte fries (of ander ras) aan komt...... :P

Wat een stunt van dat grietje, kan er zo wel om lachen maar het zal je dochter maar zijn zeg!
Dan is het lachen je heel vlug vergaan......

Mijn moeder zou echt een woedeaanval zowat krijgen. Is ook wel logisch natuurlijk.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:57

In het verhaal staat wel dat er een conducteur was toch? Ik begin me zeer sterk af te vragen waarom er uberhaupt niks is gezegd tegen haar, die pony is absoluut niet te vergelijken met een hond??
Als ik het goed schat is die pony ruim een meter.
Misschien niet goed doordacht van de kant van het meisje maar dat is juist waar zulke mensen moeten inspringen en dat is hier niet gebeurd. Vind het hier toch wel 'schuld' van beide kanten.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:58

Ja ik ook hoor, heb een dochter van 11 en als die zoiets zou flikken...... ~~}>

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:58

Iedereen heeft daar inderdaad een ander deel bij. De één wil inderdaad niet in die geur zitten en heeft liever wat vertraging, de ander moet op tijd op school zijn voor tentamens om maar wat te noemen.
Dus ik kan de keuze wel snappen. Mensen gaan toch voor zaken als werk en school naar Leeuwarden.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:59

Dit is dus de reden waarom niet iedere paardeneigenaar verzorgers wil hebben :')

Man man man, want een stunt hee :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:59

De machinist van de trein had het meisje met haar pony opgemerkt op het perron van Sneek. Om de dienstregeling niet te verstoren werd er niet ingegrepen toen zij met het dier een coupé instapte. Het ging volgens Arriva wel om een bijzonder kleine pony: ‘niet groter dan een grote hond’.

Lees ook: Dieren in de trein? Daar zijn grenzen voor

GEPOEPT
Het dier deed tijdens de rit zijn behoefte in de trein. Op het station van Leeuwarden verdween het meisje razendsnel met haar pony. De machinist kon de rommel in de trein vervolgens zelf opruimen. De politie trof het meisje later aan in de stad, waarna zij en haar pony door haar moeder zijn opgehaald. „Er is geen sprake geweest van een onveilige situatie”, benadrukt Arriva.

Arriva vindt dat de machinist ‘iets’ had moeten doen. „Wij nemen dit erg serieus, ook om te voorkomen dat zoiets in de toekomst weer gebeurt”, benadrukt het bedrijf. „Een hond mag nog mee omdat je die kunt aanlijnen, maar een pony kan echt niet. Een paardje is geen huisdier.”

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:01

Wel een koele pony, dat ie zomaar even een trein instapt!
Dit doet me erg denken aan een kinderboek wat ik vroeger heb gelezen... Volgens mij heette het Meester Paardenpoep, en de twee hoofdpersonen ontvoerden hun favoriete manegepony Bianca om haar van de slacht te redden. :)