ElCamino schreef:Bij de western shows staan ook demontabele stallen en de organisatie hangt overal keurig papieren op met de namen van paarden / deelnemers... En al houden ze er rekening mee met inplannen hoe vaak ik al niet mensen gewoon papieren heb zien wisselen bij lege stallen..... hebben ze zélf een veilige omgeving om hun paard heen maar de volgende die komt staat opeens wel naast een hengst of merrie..... dus vlak de deelnemers zélf ook niet uit!!
Wat ben ik blij met jouw reactie. Vlak de deelnemers ook niet uit. Ik ben al een aantal jaar nachtwacht bij een groot internationaal evenement. Ruiters en grooms kunnen zich ook echt als een stel verwende kinderen gedragen en als er dan wat mis gaat naar de organisatie wijzen.
Het lijkt zo makkelijk hengsten niet bij de merries in de tent. Maar dan krijg je weer dat er gezelschappen zijn met merries hengsten en ruinen die persé allemaal bij elkaar moeten staan omdat anders de grooms zich suf lopen en materiaal verspreid raakt. En ik moet zeggen, wij hebben ongeveer 400 paarden binnenkort, ik kan me dat echt voorstellen want het kan echt een heel eind zijn naar je andere paard.
Verder lees ik hier veel reactie over de stallen, tja het zijn tijdelijke stallen. Het moet werkbaar blijven voor iedereen, én niemand is blij met een heel hoge huur van die dingen.
Geloof me die stallen zijn onder normale omstandigheden veilig en een incident als dit kan gebeuren. Hoe triest ook. Je kunt risico's niet honderd procent uitsluiten want dan kun je net zo goed ophouden met leven.
Dan nog even over hoe het bij ons gaat in de stallen: Na 10 uur zijn de stallen gesloten, ook voor grooms en ruiters. Er is bewaking en een afgesloten hek rond de stallen. Er brand nacht verlichting dus bij calamiteiten is dat ook te zien. Wij lopen ongeveer elk uur een ronde, hangen afgezakte dekens recht, halen hier en daar eens een emmer uit de stallen. Heel zelden verzetten we een paard omdat er "burenruzie" is er zijn altijd een paar stallen leeg hiervoor. Deze wisselstallen worden ook gebruikt als overdag al blijkt dat een hengst onhandig staat, maar dat moet de eigenaar dan wel willen.