Merrie van Kevin Staut op wedstrijd verwond door hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:36

petraaken schreef:
Zijn dat de stallen? :oo Tjonge een wonder dat er niet meer vreemde paarden bij elkaar geraken. Een paar trappen en die wanden zijn zo stuk. :x

Hoeft niet eens, mijn paard maakt er een hobby van om overal onderdoor te kruipen met z'n grote dikke lijf :roll:

EDIT: ik zie nu dat er nog een 'deur' aan de stal zit. Daar komt hij niet onderdoor :+

Het is inderdaad wel een gek verhaal dat deze consternatie blijkbaar door niemand is opgemerkt als de twee pas de volgende morgen bij elkaar zijn aangetroffen. Je zou toch denken dat er voor tonnen aan paarden staat en dat ze daar ook naar zouden handelen....

Urielle

Re: Merrie van Kevin Staut op wedstrijd verwond door hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:49

Zo dan, mijn paarden hebben toch al in steviger concoursboxen gestaan! Bizar dat er zoveel geld in omgaat en dan zulke prutboxen. Groom voor de stal of paarden op de vrachtwagens slapen dan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:37

Bij de western shows staan ook demontabele stallen en de organisatie hangt overal keurig papieren op met de namen van paarden / deelnemers... En al houden ze er rekening mee met inplannen hoe vaak ik al niet mensen gewoon papieren heb zien wisselen bij lege stallen..... hebben ze zélf een veilige omgeving om hun paard heen maar de volgende die komt staat opeens wel naast een hengst of merrie..... dus vlak de deelnemers zélf ook niet uit!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:41

Jeetje dat is flink schrikken.. hopelijk valt het mee met de verwondingen van de merrie. Dit had heel wat slechter kunnen aflopen.

Mijn hengst heeft in zijn jongere jaren ook op deze manier een merrie gedekt, de onderdeur van de stal was dicht en bovendeurtje open. Hij was eruit gesprongen en bij de merrie er weer in gesprongen. :') gelukkig is dat 'goed' afgelopen. Geen wonden, wel een veulen na 11 maanden haha. Maar het is natuurlijk wel onwijs gevaarlijk.. voor zowel merrie als hengst. Dat waren overigens nette stallen. De stallen op deze wedstrijd zien er alles behalve stevig uit, vind je het gek dat daar een hengst doorheen komt :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:00

:oo Jeetje...het zal je maar gebeuren !
Vraag mij af waar de bewaking die nacht was ? Ook een rondje stappen in plaats van toezicht te houden ? :\

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:53

Even een willekeurige gedachte maar als de merrie drachtig blijkt te zijn, is de eigenaresse vd merrie dan ook eigenaresse van het veulen? Of heeft de eigenaar van de hengst ook nog recht op een deel?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:08

agee schreef:
Nou daar ben je dan mooi klaar mee!
Ik zou verwachten dat er 24 uurs bewaking is op een plek waar zulke kapitale paarden staan.

Dit moet dan toch wel een slimme hengst zijn geweest, als hij eerst zijn eigen box open krijgt en vervolgens de box van de merrie open maakt. En deze waarschijnlijk ook weer sluit, want anders zou de merrie toch wel ontsnapt zijn???
Vreemd verhaal is dit.

inderdaad...dat dacht ik ook.Vreemd verhaal.
vermoedelijk heeft hij eerst de camera bewaking uitgezet. :+

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:26

Uit een ander artikel dacht ik te kunnen opmaken dat de hengst de wand tussen de 2 boxen vernield heeft en zo bij quismy terecht is gekomen.. Zou niet mogen kunnen gebeuren! Gevaarlijk voor de grooms ook die de hengsten tussen alle merries in toom moeten kunnen houden!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:57

ElCamino schreef:
Bij de western shows staan ook demontabele stallen en de organisatie hangt overal keurig papieren op met de namen van paarden / deelnemers... En al houden ze er rekening mee met inplannen hoe vaak ik al niet mensen gewoon papieren heb zien wisselen bij lege stallen..... hebben ze zélf een veilige omgeving om hun paard heen maar de volgende die komt staat opeens wel naast een hengst of merrie..... dus vlak de deelnemers zélf ook niet uit!!

Wat ben ik blij met jouw reactie. Vlak de deelnemers ook niet uit. Ik ben al een aantal jaar nachtwacht bij een groot internationaal evenement. Ruiters en grooms kunnen zich ook echt als een stel verwende kinderen gedragen en als er dan wat mis gaat naar de organisatie wijzen.
Het lijkt zo makkelijk hengsten niet bij de merries in de tent. Maar dan krijg je weer dat er gezelschappen zijn met merries hengsten en ruinen die persé allemaal bij elkaar moeten staan omdat anders de grooms zich suf lopen en materiaal verspreid raakt. En ik moet zeggen, wij hebben ongeveer 400 paarden binnenkort, ik kan me dat echt voorstellen want het kan echt een heel eind zijn naar je andere paard.

Verder lees ik hier veel reactie over de stallen, tja het zijn tijdelijke stallen. Het moet werkbaar blijven voor iedereen, én niemand is blij met een heel hoge huur van die dingen.
Geloof me die stallen zijn onder normale omstandigheden veilig en een incident als dit kan gebeuren. Hoe triest ook. Je kunt risico's niet honderd procent uitsluiten want dan kun je net zo goed ophouden met leven.

Dan nog even over hoe het bij ons gaat in de stallen: Na 10 uur zijn de stallen gesloten, ook voor grooms en ruiters. Er is bewaking en een afgesloten hek rond de stallen. Er brand nacht verlichting dus bij calamiteiten is dat ook te zien. Wij lopen ongeveer elk uur een ronde, hangen afgezakte dekens recht, halen hier en daar eens een emmer uit de stallen. Heel zelden verzetten we een paard omdat er "burenruzie" is er zijn altijd een paar stallen leeg hiervoor. Deze wisselstallen worden ook gebruikt als overdag al blijkt dat een hengst onhandig staat, maar dat moet de eigenaar dan wel willen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:34

mrie +:)+ _/-\o_

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 19:56

Lullige situatie voor alle partijen.

Ik ben op een stal ook weleens een merrie en een hengst tegengekomen die de boxdeuren hadden opengemaakt :+ Jaar erna veulentje :o
Oepsie.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:51

mrie schreef:
ElCamino schreef:

Wat ben ik blij met jouw reactie. Vlak de deelnemers ook niet uit. Ik ben al een aantal jaar nachtwacht bij een groot internationaal evenement. Ruiters en grooms kunnen zich ook echt als een stel verwende kinderen gedragen en als er dan wat mis gaat naar de organisatie wijzen.
Het lijkt zo makkelijk hengsten niet bij de merries in de tent. Maar dan krijg je weer dat er gezelschappen zijn met merries hengsten en ruinen die persé allemaal bij elkaar moeten staan omdat anders de grooms zich suf lopen en materiaal verspreid raakt. En ik moet zeggen, wij hebben ongeveer 400 paarden binnenkort, ik kan me dat echt voorstellen want het kan echt een heel eind zijn naar je andere paard.

Verder lees ik hier veel reactie over de stallen, tja het zijn tijdelijke stallen. Het moet werkbaar blijven voor iedereen, én niemand is blij met een heel hoge huur van die dingen.
Geloof me die stallen zijn onder normale omstandigheden veilig en een incident als dit kan gebeuren. Hoe triest ook. Je kunt risico's niet honderd procent uitsluiten want dan kun je net zo goed ophouden met leven.

Dan nog even over hoe het bij ons gaat in de stallen: Na 10 uur zijn de stallen gesloten, ook voor grooms en ruiters. Er is bewaking en een afgesloten hek rond de stallen. Er brand nacht verlichting dus bij calamiteiten is dat ook te zien. Wij lopen ongeveer elk uur een ronde, hangen afgezakte dekens recht, halen hier en daar eens een emmer uit de stallen. Heel zelden verzetten we een paard omdat er "burenruzie" is er zijn altijd een paar stallen leeg hiervoor. Deze wisselstallen worden ook gebruikt als overdag al blijkt dat een hengst onhandig staat, maar dat moet de eigenaar dan wel willen.

ik heb ook al in concourstallen gestaan met mijn paarden. Ook demontabel dus en die waren toch echt wel een stuk steviger dan deze.

Qua bewaking lijkt het bij jullie wel goed te lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:55

agee schreef:
Ik zou verwachten dat er 24 uurs bewaking is op een plek waar zulke kapitale paarden staan.

Dit moet dan toch wel een slimme hengst zijn geweest, als hij eerst zijn eigen box open krijgt en vervolgens de box van de merrie open maakt. En deze waarschijnlijk ook weer sluit, want anders zou de merrie toch wel ontsnapt zijn???
Vreemd verhaal is dit.
Dit inderdaad!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:06

hij stond in de box ernaast of erachter dus heeft gewoon de tussenwand gesloopt en bij de buurvrouw binnengestapt ..geen verhaaltjes over slotjes openen en sluiten dus :Y)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:46

Ik heb jaren geleden bij de IJsselhallen van Zwolle voor nachtbewaker gespeeld! Wat een drama was dat.
Stallen waren wel van goede kwaliteit (heel anders dan de foto in dit topic).

Overal hingen formulieren op dat als er wat was dat je de stal niet in mocht, maar moest bellen.
Stond er een hengst met een zweetdeken op die gescheurd was en hij stond helemaal vast. Heb ik toen toch maar verwijderd zonder telefoontje. Paard was gelukkig heel braaf en vond alles prima.

Maar het is toch van de zotte dat je zonder screening je jezelf aan kunt melden bij zon evenement, de controle hebt over een behoorlijke waarde aan paarden in een hal en dan niet eens officiële beveiliging hebt?

Overigens moet ik wel zeggen dat daar veel met stroomdraadjes werd gewerkt, maar dat er echt geen volledige rust heerste hoor. Als je hoort wat die paarden in de nacht nog uithalen naar elkaar en rammen tegen die bokswanden of lopen te brullen naar elkaar, vind ik het nog knap dat ze de dag erna nog kunnen presteren :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:03

Die foto van die stallen, vreselijk! Hoe kun je dit aan de deelnemers verkopen!!? Dit is echt vragen om ongelukken. Ik zou rechtsomkeert maken als ik zulke stallen aantrof.

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:10

besita schreef:
hij stond in de box ernaast of erachter dus heeft gewoon de tussenwand gesloopt en bij de buurvrouw binnengestapt ..geen verhaaltjes over slotjes openen en sluiten dus :Y)

Dat zou inderdaad logischer klinken, maar zo staat het niet in het openingstopic. Daar staat dat de hengst is ontsnapt uit zijn eigen box en vervolgens het slot van de boxdeur van de merrie heeft vernield.

Hoe dan ook, het is een vervelende situatie voor iedereen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:43

KoudbloedKim schreef:
agee schreef:

Vreemd verhaal is dit.
Dit inderdaad!

Slimme hengst? :D opgewonden hengst! Dan zijn ze opeens verrekte handig, en onwijs lomp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:44

Buuuh, je hebt je antwoord aangepast; ik wou net zeggen, het kán wel. :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:48

KoudbloedKim schreef:
Buuuh, je hebt je antwoord aangepast; ik wou net zeggen, het kán wel. :D

:D

Voor de volledigheid, ik zei dat de organisatie moeilijk een stenen complex op zo'n grasveld kan dumpen, voor een stel recalcitrante hengsten. Je hoort het zelden fout gaan, zo'n ongeluk is ook puur pech hebben en wie weet waren bepaalde dingen op dat betreffende concours wel slecht geregeld.. maar die details zullen we niet weten.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:54

Ooh wat zou die merrie zich aangerand voelen. Zo zie je maar weer waar een hengst toe in staat is om zijn hormonen te behagen.