Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:57

Cayenne schreef:
Tazzey schreef:
Exact, journalisten zetten uitspraken vaak bewust dan wel onbewust in een verkeerde context.

Een goede journalist neemt citaten letterlijk over, om foute uitspraken/citaten (en daarmee dus mogelijke juridische stappen) te voorkomen.

Helaas werken er bij de Nederlandse omroepen en kranten niet altijd goede journalisten. ;)

fam022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:04

Gelukkig weten de meesten van jullie hier veel beter wat anderen zeggen, denken en doen!!!!

Flowq

Re: Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:10

De topics over totilas zijn een en al vermaak, ik lach me kapot hier :')

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:45

Waar ik dan weer benieuwd naar ben, is hoe lang t gaat duren eer er van de duitse kant een weerwoord komt.
Dat kan nooit lang duren denk ik, vind dit intervieuw toch behoorlijk "schokkend" daar er vanuit de oosterburen continue geroepen werd dat ze er weer aan kwamen, dat die of die wedstrijd het rentree zou worden enz.

En ja, in de topsport word veel gesleuteld aan de paarden, een beetje publiek geheim wat hier dus eigelijk geopenbaard word.
Neemt niet weg dat Toot nog steeds niet in de ring is te zien, ongeacht wat er wel of niet aan gespoten/geopereerd is.

Dat Gal hem over z'n grenzen, en dus kapot, heeft gereden en hem dus op tijd verkocht heeft vind ik een dooddoener.
Daarnaast heeft fam. Visser Toot verkocht en niet Gal.
PS heeft heus geen totaal kapot paard gekocht(dan doe je PS als zijnde paardenman en kenner echt tekort) maar een paard dat op dat moment prima presteerde, en zal ook absoluut beslissingen nemen im het belang van Toot, maar ook in het belang van de eigen portemonnee.
Laatst bijgewerkt door different1 op 04-06-15 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:53

Het vergelijk Robben vs. Toot komt erop neer dat beiden zeer getalenteerd maar ook blessure-gevoelig zijn.
Verschil Robben vs. Toot is dat Robben meerdere malen langere tijd goed gepresteerd heeft en ook terug komt na blessures, en Toot helaas niet vanaf het moment dat hij verkocht is.

(sorry, zit op m'n telefoon en kreeg dit stukje niet meer in m'n voorgaande bericht)

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:20

Cayenne schreef:
Dat gaat niet gebeuren. Volgens zowel Edward als Matthias kan Totilas niet fatsoenlijk in de wei zonder zichzelf te beschadigen :+

Haha, na al die berichten over dat beest vind ik dat toch wel het meeste kul bericht. Alsof een vis niet kan zwemmen :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:16

Krijg zomaar ineens het gevoel dat dat paard niet oud gaat worden.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:21

Het lijkt mij dat het aantal 'Totilas-topic's onderhand een heus bokt-record oplevert.
Geen enkel ander paard met zoveel topics, vermoed ik zo. }:0

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:24

Zal mij niet verbazen als dit op het nieuws komt :
"Totilas ingeslapen wegens te veel blessures"

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:33

Arm beest

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:01

Inslapen als t dekgeld 8000 euro is.. daar geloof ik niks van :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:10

geerke schreef:
Arjen Robben word hier vergeleken met Totilas?Ben ik de enige die dat ietwat vreemd vind?

Het gaat wel om soortgelijke bedragen bij transfers :P

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:14

Joepiedepoepie alweer een Totilas soap. Wat doen ze daar met het paard ? Telkens weer een blessure als hij weer zal gaan starten. Hoe komt dat ?

Ik vrees ook dat we eens te lezen krijgen in het nieuw dat Het wonder paard Totilas niet meer leefd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:38

Poiuytrewq schreef:
Arm beest

inderdaad....verdere woorden overbodig |(

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:47

maare paard is toch zeker wel driedubbel gekeurd voor schokkemolle hem betaalde, ?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 05:58

Ik lees hier dingen als dat Gal Toot bewust kapot heeft gereden en doelbewust op tijd verkocht heeft.
Dat klinkt echt als een sprookje, van sneeuwwitje en de boze heks.
Ik denk dat de verklaring toch echt simpeler is.
Schockemohle heeft voor veel geld winst en roem willen kopen en blies dit in het begin ook heel hoog van de toren.
Alleen maakt Rath niet paraat met het paard wat Gal er mee paraat kreeg, wat niet wil zeggen dat Rath niet kan rijden.
Maar de combinatie heeft nooit een klik gehad en de druk is enorm hoog, iets wat ze zelf veroorzaakt hebben door meteen zo hoog van de toren te blazen in het begin.
Het mooiste en hypocrietste van die duitsers vind ik misschien nog wel het feit dat ze sjef janssen vragen voor de training en dat terwijl de duitsers zo tegen de trainingsmethode zijn van sjef.

Dit verhaal bewijst gewoon maar weer dat met geld niet alles te koop is.
Zonde van dit paard.
Tja en dekgeld van 8000 euro dat zakt vanzelf als de hengst niet meer presteerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:07

Misschien is het wijs om zijn sportieve carriere vaarwel te zeggen en hem voor de dekdienst te blijven inzetten. Dat is met meerdere hengsten gebeurd. Ik noem als voorbeeld Heartbreaker. Als vaderdier doet hij het heel erg goed. Nu zal Totilas zich nog echt moeten bewijzen als vaderdier maar tot nu toe lukt hem dat aardig. Voor de centen hoeft Totilas geen proef meer te lopen want de afgelopen jaren heeft hij de portemonnee daar niet mee gevuld.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:10

Iris82 schreef:
Ik heb eigenlijk inderdaad nooit gelezen over de operatie.

Nee dat hebben ze blijkbaar fijn uit de media kunnen houden.

Ik vrees net als Laurens dat het nooit meer goed komt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:18

saddledancer schreef:
Ik vind het vooral gewoon doodzonde van zo'n top paard, maar ik vind wel dat iedereen er een handje van heeft Om de nieuwe eigenaren als 'schuldige' aan Te wijzen. Geloof me, die willen hoogst waarschijnlijk ook alleen maar het beste voor t dier.

We zullen ook nooit het fijne weten over de blessures. Maar ik word ook een beetje moe van dat iedereen de nieuwe eigenaren de schuld geven. Dat ze Gal en Totilas niet uit elkaar hadden moeten halen. Wie weet heeft Totilas de problemen bij Gal al opgelopen. Ik ben persoonlijk ook geen fan van zijn manier van rijden waarbij paarden in een frame getrokken worden. Het blijft gissen...wat als Totilas bij Gal was gebleven, wat als Rath de tijd had genomen om Totilas te rijden volgens zijn eigen stijl (duits klassiek)...wat als...
het maakt ook allemaal niet meer uit. Dit sprookje is geëindigd. The end...het was een prachtig paard maar ik denk niet dat we hem ooit nog in de ring zullen zien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:22

Citaat:
Waar gaat het mis?

"Ik heb vernomen dat ze allerlei operaties aan de gewrichten van Totilas hebben gedaan toen de eerste blessures zich voordeden. Dat verzwakt een paard. Ik ga altijd uit van het zelfherstellend vermogen van het lichaam.

Beetje flauwe opmerking dit. [Betweterig stemmetje]: "Ik ga altijd uit van het zelfherstellend vermogen van het lichaam."

Natuurlijk Laurens, jij weet het heel veel beter dan de mensen die dicht bij het paard staan.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:25

Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:08

bruintje123 schreef:
Ik denk dat Gal heel goed wist dat hij totilas over zijn grenzen reed.
En dat komt er een keer uit.
En slim verkocht voordat het zover was.
En dat is niet bij het eerste paard bij hem geweest.

Lijkt mij een beetje vreemd aangezien Gal zelf heel graag de OS met Toot had gereden.

Lijkt me ook sterk dat ze Toot alleen maar hebben gekocht met een klinische keuring oid :')
Die moet op zn minst 3 x binnenste buiten zijn gekeerd en alles op de foto gehad hebben.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:15

Skessa_ schreef:
Lijkt me ook sterk dat ze Toot alleen maar hebben gekocht met een klinische keuring oid :')
Die moet op zn minst 3 x binnenste buiten zijn gekeerd en alles op de foto gehad hebben.

Keuren bij dat soort paarden gaat anders, tuurlijk worden ze op de foto gezet, maar ze zijn veel minder zeikerig dan de gemiddelde particulier die voor 5000 een paard koopt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:26

R12312 schreef:
Skessa_ schreef:

Keuren bij dat soort paarden gaat anders, tuurlijk worden ze op de foto gezet, maar ze zijn veel minder zeikerig dan de gemiddelde particulier die voor 5000 een paard koopt.

Ik mag toch aannemen dat ze geen miljoenen op tafel leggen als er flinke bemerkingen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:26

EngeltjeS schreef:
Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

:j geld maakt veel goed hoor.