Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:48

Free2 schreef:
R12312 schreef:
Is het nog steeds niet duidelijk bij iedereen WAAROM dat paard destijds verkocht is?

Om de miljoenen neem ik aan? Of is er volgens jou een andere reden?

ik denk dat R12312 bedoeld dat Toot al slechte benen had en hij daarom verkocht is omdat hij, als dit aan het licht zou komen geen drol meer waard zou zijn. zoiets? Maar dat vind ik speculeren...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:51

Rex_Rolfo schreef:
Mylittlejoy heeft prima glazen bol :D

mylittlejoy schreef:
Mag ik alvast een gokje wagen? Hij komt niet aan de start, wordt alsnog geselecteerd voor het EK team omdat hij thuis zo fijn traint en moet vervolgens ook het EK afzeggen omdat Toot zich heeft aangetikt/verstapt/etc.

Zo. Dat scheelt weer 91 pagina's discussie. :D

mylittlejoy @ [VN] Zullen Bella Rose en Totilas op tijd fit zijn voor het EK?

Hahaha! Nou, in het geval van Rath en Toot heb je niet zo'n hele goeie nodig; de gemiddelde snowglobe van de Efteling voldoet al. :')

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:04

R12312 schreef:
Is het nog steeds niet duidelijk bij iedereen WAAROM dat paard destijds verkocht is?

De Duitsers kochten hem om de grootste concurrent uit te schakelen.
De Nederlanders verkochten hem misschien wel omdat na de top, er meestal een dal komt (misschien dat er toch beenproblemen werden verwacht).
En/of omdat er voor Toot nu eenmaal wel èrg veel geboden werd... :7

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:28

Dit slaat werkelijk nergens op. Wat hebben al die selectiewedstrijden dan voor zin? MAR + Toot hebben samen nog nooit iets fantastisch gepresteerd. En daarnaast doet 'ie toch niet mee aan het EK. Ook oneerlijk voor de andere combinaties die beter gaan dan hun.

Bedankt voor de appeltaart, geniaal :')

bliver

Re: Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:48

Dit is geen nieuws toch? Dit is van de week al gezegd. Daarnaast word er geroepen dat dit oneerlijk is. In Nedereland is dit ook zo vaak gebeurd toch? Adelinde volgens mij nog bij het laatste EK.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:03

bliver schreef:
Dit is geen nieuws toch? Dit is van de week al gezegd. Daarnaast word er geroepen dat dit oneerlijk is. In Nedereland is dit ook zo vaak gebeurd toch? Adelinde volgens mij nog bij het laatste EK.

Klopt :D Snap ook niet waar iedereen zich zo druk om maakt.

Overigens, is het de media zelf die steeds er bovenop springt en overal een reactie op wil hebben en het vervolgens als nieuws bericht. Ipv Mar de schuld te geven dat hij hoog van de toren blaast, wat hij niet doet, is het de media die er een eenzelfde feestje van maakt.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:18

Het enige waar het de bondscoach hier om draait is GOUD op het EK, en wat daar dan ook voor moet wijken, dat moet dan maar, al is het unfair. En ik kan haar niets anders dan gelijk geven. Dat is gewoon sport, alles voor die hoogste klassering. De ruiters die de beste scores kunnen rijden, mogen mee, en de rest valt af, hoe hard/veel ze er ook voor werken.

Riskante gok uiteraard, maar als zij denkt dat hij gelijk weer een megascore kan wegzetten daar (wat ik niet uitsluit, als hij daadwerkelijk start), dan heeft ze groot gelijk om die combinatie mee te nemen naar het EK. Mocht dit wel goed uitpakken (welke kans vast niet heel groot is), en ze halen goud, hebben ze daar even alle criticasters de mond gesnoerd :wave: .

Tja, sneu voor de mensen die zich wel iedere keer laten zien op die selectiewedstrijden en ook best leuke scores kunnen rijden, maar zo werkt het nu eenmaal. De bondscoach ziet enkel die medaille en zal daar alles voor opzij zetten. En zo hoort het ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:46

Ik vind het anders niet iets om trots op te zijn, dat je als bondscoach zo goud moet halen. Ik heb als recreatieruiter eindeloos respect voor ruiters aan de top en de topsport, maar als het op zo'n manier moet gaan hoeft het voor mij niet meer.

Over de vergelijking met Adelinde: al heeft ze dispensatie gehad, dat is nog steeds niet hetzelfde. Adelinde draait met Parzival al jaren mee aan de top, ze hebben zich ook zonder die dispensatie al meermaals met succes gekwalificeerd voor het landenteam en van hen weet je dat ze het gewoon kunnen. Idem met Anky, of desnoods Gal en Minderhout. Die rijden al jaar en dag mee, die hebben hun strepen op dat niveau al meermaals dik verdiend en met meerdere paarden. Een dispensatie is daar veel beter te begrijpen dan eentje aan een ruiter met weinig ervaring op dat topniveau die ook nog niks bewezen heeft. Ja, het paard heeft het bewezen dat hij het kan, maar dat maakt de combi niet, daar telt de ruiter ook echt wel mee.

In deze kwestie heeft MR niet veel te doen, het is de bondscoach die het immers beslist. Hem kan je niks verwijten daarover, dik geluk voor hem natuurlijk. Maar het blijft een zure smaak houden dat iemand die op zich nog niks bewezen heeft op topniveau, op een zeldzaam optreden na, zomaar even de pas kan afsnijden van combinaties die even goed zijn maar er wel hard voor moeten werken en die geen handje boven het hoofd gehouden wordt.

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:54

Varekaj schreef:
Ik vind het anders niet iets om trots op te zijn, dat je als bondscoach zo goud moet halen. Ik heb als recreatieruiter eindeloos respect voor ruiters aan de top en de topsport, maar als het op zo'n manier moet gaan hoeft het voor mij niet meer.

Over de vergelijking met Adelinde: al heeft ze dispensatie gehad, dat is nog steeds niet hetzelfde. Adelinde draait met Parzival al jaren mee aan de top, ze hebben zich ook zonder die dispensatie al meermaals met succes gekwalificeerd voor het landenteam en van hen weet je dat ze het gewoon kunnen. Idem met Anky, of desnoods Gal en Minderhout. Die rijden al jaar en dag mee, die hebben hun strepen op dat niveau al meermaals dik verdiend en met meerdere paarden. Een dispensatie is daar veel beter te begrijpen dan eentje aan een ruiter met weinig ervaring op dat topniveau die ook nog niks bewezen heeft. Ja, het paard heeft het bewezen dat hij het kan, maar dat maakt de combi niet, daar telt de ruiter ook echt wel mee.

In deze kwestie heeft MR niet veel te doen, het is de bondscoach die het immers beslist. Hem kan je niks verwijten daarover, dik geluk voor hem natuurlijk. Maar het blijft een zure smaak houden dat iemand die op zich nog niks bewezen heeft op topniveau, op een zeldzaam optreden na, zomaar even de pas kan afsnijden van combinaties die even goed zijn maar er wel hard voor moeten werken en die geen handje boven het hoofd gehouden wordt.

Nounou het is niet dat Matthias niks heeft bereikt zonder Toot.. Hij heeft ook al genoeg op zijn naam staan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:56

guppekop schreef:
Varekaj schreef:

Nounou het is niet dat Matthias niks heeft bereikt zonder Toot.. Hij heeft ook al genoeg op zijn naam staan

In het andere topic over hem were zijn carrière als 'waardeloos' af gedaan... :(:) veel bokkers zien Rath als een verloren gereden B ruiter vrees ik... Want voor Totilas hadden ze nog nooit van 'm gehoord. En dat zegt meer over hen dan over Rath.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:25

Varekaj schreef:

Weinig ervaring?

Zou ff googlen voor je dat zegt :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:55

MissMiekjee schreef:
Het enige waar het de bondscoach hier om draait is GOUD op het EK, en wat daar dan ook voor moet wijken, dat moet dan maar, al is het unfair. En ik kan haar niets anders dan gelijk geven. Dat is gewoon sport, alles voor die hoogste klassering. De ruiters die de beste scores kunnen rijden, mogen mee, en de rest valt af, hoe hard/veel ze er ook voor werken.

Riskante gok uiteraard, maar als zij denkt dat hij gelijk weer een megascore kan wegzetten daar (wat ik niet uitsluit, als hij daadwerkelijk start), dan heeft ze groot gelijk om die combinatie mee te nemen naar het EK. Mocht dit wel goed uitpakken (welke kans vast niet heel groot is), en ze halen goud, hebben ze daar even alle criticasters de mond gesnoerd :wave: .

Tja, sneu voor de mensen die zich wel iedere keer laten zien op die selectiewedstrijden en ook best leuke scores kunnen rijden, maar zo werkt het nu eenmaal. De bondscoach ziet enkel die medaille en zal daar alles voor opzij zetten. En zo hoort het ook.

Dan had ik Rath en Totilas zeker niet geselecteerd want die zijn niet bepaald een betrouwbare team partner te noemen. Er zijn in Duitsland voldoende goede combinaties die absoluut kans op goud maken en die er wél voor gaan.
Ik blijf erbij dat ik het triest vind voor Rath, hij is een zeer kundig ruiter maar de komst van Totilas is geen zegen voor hem geweest. Als de naam Rath nu valt van ligt een groot deel van de paardensport business op de grond van het lachen. Het vertrouwen in hem is weg en dat vind ik sneu. Zijn moeder heeft de sportrechten op dat paard gekocht en vervolgens moet zoonlief daar maar op gaan rijden. Ik vraag me af wat zijn eigen gedachten hierover zijn.
Leuk hoor zo´n parade paardje voor mams maar haar eigen zoon gaat er sportief gezien aan onder door.
De pers kan wel van alles publiceren maar die informatie moet ergens vandaan komen. Het zou veel verstandiger zijn om wat meer terughoudend op te treden tegenover de media in plaats van zo hoog van de toren blazen. Hoge verwachtingen scheppen en keer op keer die niet waar kunnen maken schept geen vertrouwen.

Ik heb zelf het idee dat Rath geen klik heeft met het paard en dat kan de beste overkomen maar wees er dan eerlijk over. Ik geloof er niet in dat het dier verkocht is omdat hij al slechte benen zou hebben.

Ik hoop dat het hoofdstuk Totilas snel gesloten kan worden. Ik zit niet in het anti-Rath team want als hij wel zou presteren met dat paard dan had ik dat voor hem echt super gevonden. Het paard zelf heeft het daar volgens mij niet slecht en die krijgt van dit verhaal niks mee. Als hij z'n voer, schone stal en wat gras krijgt dan is hij allang tevreden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:03

Er worden ook reserves geselecteerd dus risico neemt ze in wezen niet. Komt MAR niet opdagen valt een reserve in.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:37

Ik zeg toch vrij duidelijk volgens mij, ik denk dat hij nog wel mee gekund had. Daarmee geef ik toch al aan dat ik dat niet zeker weet? ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:46

Glock heeft niet voor niks geprobeerd Totilas terug te halen dus zo slecht zou hij niet geweest zijn na verkoop

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:06

Waarom is dit nog nieuws? Laat het een keer op de voorpagina staan als dat paard aan de start gekomen is en de proef uitgereden is..

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:06

Vind de dispensatie vallen onder "vriendjespolitiek", paard is al tijden niet meer in de ring verschenen.
Hij kan geweldige scores lopen, dat weten we. Maar een keuze maken op grond van "kunnen" vind ik een beetje jammer.
Zeker tegenover andere ruiters die wel hard moeten werken om een plek te bemachtigen.

Ik snap ergens wel dat ze dispensatie verlenen, maar toch. Het knaagt een beetje.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 03-06-15 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:48

Met meedraaien aan de top bedoel ik dat we MR dus amper zien met Toot, terwijl de rest wel regelmatig op de startlijsten verschijnen. Die paar keer dat hij meereed scoorde hij netjes, da's waar, maar helaas zijn die alweer even geleden voor zover ik weet en lag het paard daarna weer in de knutselhoek om te herstellen van 1 of andere blessure.

Is ook mooi, jij rijdt alle scores bij elkaar zoals de regels van het spel, je zit in de selectie maar zal toch je plek moeten afstaan voor een combi die misschien (!!) topscores kan halen, als er tenminste geen kink in de kabel komt, maar die helemaal niks van kwalificaties heeft moeten rijden.

Risico's pakken is iets wat erbij hoort, maar dit is toch een groot risico. Er is meer kans dat ie niet aan de start komt wegens een of ander excuus dan wel. Of erger, dat ie tijdens de proef kapot gaat. Dan mag alsnog een ander opdraven om de boel recht te trekken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:00

Ach, was het niet al zo toen Totilas verkocht werd we al zeiden: Die zien we nooit meer terug :evaw:

Nou die woorden zijn wel weer waar gebleken, we horen veel, we zien niks, er worden loze beloftes gedaan, en vervolgens is er altijd wel wat met het peerd.

Als Totilas nu terug zou gaan naar EG rijd hij hem 2 maanden en zien we hem rijden op de eerste wedstrijden.. Daar durf ik bijna mn handen wel voor in het vuur te steken

Iris_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:02

Wat een lachertje weer dit _O-

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:04

Volgens mij is er alleen al aan reclame rond dit paard al meer uitgegeven dan waarvoor ze hem hebben gekocht :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:18

Varekaj schreef:
Met meedraaien aan de top bedoel ik dat we MR dus amper zien met Toot, terwijl de rest wel regelmatig op de startlijsten verschijnen. Die paar keer dat hij meereed scoorde hij netjes, da's waar, maar helaas zijn die alweer even geleden voor zover ik weet en lag het paard daarna weer in de knutselhoek om te herstellen van 1 of andere blessure.

Is ook mooi, jij rijdt alle scores bij elkaar zoals de regels van het spel, je zit in de selectie maar zal toch je plek moeten afstaan voor een combi die misschien (!!) topscores kan halen, als er tenminste geen kink in de kabel komt, maar die helemaal niks van kwalificaties heeft moeten rijden.

Risico's pakken is iets wat erbij hoort, maar dit is toch een groot risico. Er is meer kans dat ie niet aan de start komt wegens een of ander excuus dan wel. Of erger, dat ie tijdens de proef kapot gaat. Dan mag alsnog een ander opdraven om de boel recht te trekken.

Noem jij dik in de 80% netjes :oo

Als ik dat rijdt dan geef ik een feest voor de gehele provincie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:20

Ik vind de scores van Valegro toch nog tikje imposanter om het zacht uit te drukken :D Heeft Gal er ook eens geen 90% mee gereden met Toot? Dan vind ik dik 80% netjes ja. Maar bekijk het wel met een vleug humor, als ik 80% rij speel ik op de loterij :')

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:26

Varekaj schreef:
Ik vind de scores van Valegro toch nog tikje imposanter om het zacht uit te drukken :D Heeft Gal er ook eens geen 90% mee gereden met Toot? Dan vind ik dik 80% netjes ja. Maar bekijk het wel met een vleug humor, als ik 80% rij speel ik op de loterij :')

Nee Gal heeft in de GP of Special nooit boven dat percentage gereden. Wel in de kur. Rath heeft zelfs een hogere score in de GP en Special dan Gal ooit met Totilas had.

En dan noem je nog 1 ruiter, meer ruiters zijn er amper die boven dat percentage wereldwijd rijden. Dan is netjes echt een totaal verkeerde uitdrukking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:33

Maar is het nog steeds een excuus om zomaar zonder pardon de rest aan de kant te schuiven omdat hij dat kunstje zou kunnen doen? Bij deze combi heb je immers geen garantie dat ze überhaupt in de ring gaan verschijnen.
Sowieso heb je aan Valegro een keiharde concurrent, maar die doen wel netjes alle selecties veronderstel ik.