Varekaj schreef:Ik vind het anders niet iets om trots op te zijn, dat je als bondscoach zo goud moet halen. Ik heb als recreatieruiter eindeloos respect voor ruiters aan de top en de topsport, maar als het op zo'n manier moet gaan hoeft het voor mij niet meer.
Over de vergelijking met Adelinde: al heeft ze dispensatie gehad, dat is nog steeds niet hetzelfde. Adelinde draait met Parzival al jaren mee aan de top, ze hebben zich ook zonder die dispensatie al meermaals met succes gekwalificeerd voor het landenteam en van hen weet je dat ze het gewoon kunnen. Idem met Anky, of desnoods Gal en Minderhout. Die rijden al jaar en dag mee, die hebben hun strepen op dat niveau al meermaals dik verdiend en met meerdere paarden. Een dispensatie is daar veel beter te begrijpen dan eentje aan een ruiter met weinig ervaring op dat topniveau die ook nog niks bewezen heeft. Ja, het paard heeft het bewezen dat hij het kan, maar dat maakt de combi niet, daar telt de ruiter ook echt wel mee.
In deze kwestie heeft MR niet veel te doen, het is de bondscoach die het immers beslist. Hem kan je niks verwijten daarover, dik geluk voor hem natuurlijk. Maar het blijft een zure smaak houden dat iemand die op zich nog niks bewezen heeft op topniveau, op een zeldzaam optreden na, zomaar even de pas kan afsnijden van combinaties die even goed zijn maar er wel hard voor moeten werken en die geen handje boven het hoofd gehouden wordt.
Nounou het is niet dat Matthias niks heeft bereikt zonder Toot.. Hij heeft ook al genoeg op zijn naam staan