Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
amoj schreef:Inderdaad, langzaam laten lijden. Vind het belachelijk hier die regels in NL. En dan wordt het nu zelfs nog goed gepraat?
Echt waar, als ik diegene dat zie doen dan is ie bij mij echt verkeerd. Wil ik best een paar jaar voor zitten, kom op zeg, hij heeft al zoveel dieren wat aangedaan. Als iedereen zo makkelijk denkt wordt ie volgens mij nooit gepakt.
LBLGypsyCobs schreef:Ik heb wel het idee dat het aan het 'escaleren' is, er zit minder tijd tussen de mishandelingen en de dader wordt vaker gezien, ook overdag.
Zou z'n drang groter worden, duurt de kick die hij er van krijgt steeds korter?
En wat betekent dat?
Worden de mishandelingen steeds gruwelijker en stapt hij uiteindelijk over op mensen?
Dan gaat er een grote politie macht op en wordt hij gepakt.
En dan zal uit onderzoek wel blijken dat ie een paar draadjes los heeft en krijgt TBS.
Kent iemand mensen die zijn opgeknapt na TBS? Die dankzij de TBS een heel ander mens geworden zijn en een aanwinst zijn voor de maatschappij?
Want ik ken TBS-ers alleen van berichten over ontsnappingen tijdens proefverlof, daarbij terugvallend in oude gewoontes.
Wodan198021 schreef:Naar mijn ervaring wil de DIERENPOLITIE wel degelijk flink doorpakken,helaas kunnen ze van rechtswege niet zoveel.Een dier is wettelijk gezien een voorwerp en dus mishandeling van een dier staat gelijk aan vernieling van bv je auto oid.Vandaar dat de straffen ook zeer laag zijn.
Een kenteken doorgeven lijkt interessant maar daar kunnen ze niet veel mee,ze gaan dan langs bij de eigenaar van de auto en als deze de mishandeling ontkent is daarmee het onderzoek zo goed als klaar,natuurlijk moet je het toch doorgeven,want als hetzelfde kenteken of dezelfde persoon vaker naar voren komt,kunnen ze mss iets meer.
En ik heb het op bokt al meer gemeld maar: bij ons is de " dader" wel bekend, we hebben zelfs zeer veel indirecte bewijzen,maar omdat de dader bewijsmateriaal heeft laten verdwijnen en ontkent,lijkt het te worden geseponeerd.En voor diegene die zeggen ik zou dit of dat doen,bij aangifte werd mij zeer duidelijk gemaakt dat ze bij mij op de stoep staan als er met de dader wat gebeurt,natuurlijk zou ik hem ......willen aandoen,maar ik heb nog meer dieren en ook het paard nog( gelukkig) wie moet voor hun zorgen als ik wordt opgepakt en celstraf krijg?want ja voor mishandeling van mensen kun je wel celstraf krijgen( ik heb idd iets tegen hem gedaan en werd meteen 3 dagen opgesloten) gebeurt er nu nog iets dan mag ik langer van de all inclusive van de overheid genieten.
Dus" bezint eer ge begint"