Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KoudbloedKim schreef:Je ademhaling stopt en je wordt geïntubeerd.
Ik vond het heerlijk om onder narcose te gaan!
Heb dat niet als onprettig ervaren.

KoudbloedKim schreef:Jolliegirl schreef:Ten eerste gaan lang niet alle mensen op wedstrijd of met de trailer op pad.Waarom zou het vervoer stress opleveren?
Mensen gaan toch ook gewoon op wedstrijd??
Ten tweede gaan mensen die wel op wedstrijd gaan, niet met een ziek paard of een paard met een gebroken been op pad.
bij het paard ook niet. Mijn paard bleef ook gewoon ademhalen tot de laatste definitieve spuit. KoudbloedKim schreef:Mij is dit zo verteld.
Dat ze je ademhaling overnemen.
Dan hebben ze tegen me gelogen, kan ook.

Geryon schreef:Ik vind het niet fijn hoor. Je voelt dat je weg zakt.
senna21 schreef:Wel is belangrijk dat de DA de procedure goed volgt. Bij mijn paard is het helaas niet goed gegaan. Híj was snel' buiten westen' en leek dood. Pas ruim nadat de DA was vertrokken, ontdekte ik dat hij nog ademde. We hadden hem intussen verplaatst. Nog steeds weet ik niet wat het paard heeft meegekregen en of hij pijn heeft geleden.
dat er iets negatiefs uitgevonden was.
MoniqueT schreef:Misschien een hele rare vraag hoor ... Maar mijn vader was slager en heel vroeger werd er nog bij boeren aan huis geslacht. Het schietmasker lag dus gewoon thuis bij ons en ik heb regelmatig gezoen hoe varkens en koeien zo gedood werden.
Waarom mogen paarden niet ter plekke de kogel krijgen? Thuis, in de wei? Zal met wetgeving te makrn hebben, maar het is wel de minst stressvolle manier wellicht?
KoudbloedKim schreef:Jolliegirl schreef:Ten eerste gaan lang niet alle mensen op wedstrijd of met de trailer op pad.Waarom zou het vervoer stress opleveren?
Ten tweede gaan mensen die wel op wedstrijd gaan, niet met een ziek paard of een paard met een gebroken been op pad.

KoudbloedKim schreef:Ik laat mijn paarden gewoon liever op hun eigen vertrouwde plekje inslapen dan met ze te gaan zeulen naar een onbekende plek.
Daar is helemaal niks kroms ook, ook al is het niet jouw mening.

Jolliegirl schreef:Ten eerste gaan lang niet alle mensen op wedstrijd of met de trailer op pad.Waarom zou het vervoer stress opleveren?

dollyspikkel schreef:@Geerke: Schietmasker zorgt er enkel voor dat ze hersendood worden, daarna moet men inderdaad alsnog een dodelijke injectie geven of het dier laten doodbloeden.
Een paard thuis schieten mag, denk bijvoorbeeld maar aan een noodslachting.
Jolliegirl schreef:dollyspikkel schreef:@Geerke: Schietmasker zorgt er enkel voor dat ze hersendood worden, daarna moet men inderdaad alsnog een dodelijke injectie geven of het dier laten doodbloeden.
Een paard thuis schieten mag, denk bijvoorbeeld maar aan een noodslachting.
Tussen zomaar schieten en een noodslachting zit ook weer verschil.