Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:51

Meisjes van die leeftijd zijn heel gevoelig voor aandacht en willen hun eigen aantrekkingskracht op het andere geslacht graag uitproberen. Gezond is het als ze dit doen met iemand van hun eigen leeftijd. Ja, natuurlijk zijn er genoeg meisjes van 15 die zelf uitdagend etc. zijn, maar juist omdat zo'n leraar volwassen is, moet hij zijn verstand gebruiken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:13

Het is een zware straf voor deze man, en mogelijk is hij voor méér veroordeeld dan wat er daadwerkelijk gebeurt is, maar ik heb er toch geen medelijden mee.

Hij had inderdaad beter moeten weten.
Heeft misbruik gemaakt van de situatie en zijn positie die hij had, bij de doelgroep die hij had.
Jonge beïnvloedbare meiden, voor wie dit alles mogelijk niet meer dan een spannend spelletje was.
Óf een springplank naar een eigen paard, mooie toekomst binnen de paardenwereld.
Tegenwoordig denken die meiden al vroeg wijs te zijn......maar zijn nog steeds makkelijk te beïnvloeden en kunnen nog steeds geen NEE zeggen.

Bij ons heeft een eigenaar van een manege ook daadwerkelijk serieuze celstraf gekregen, omdat hij niet van jonge amazones kon afblijven.
Ook hij maakte ze blij met extra "lessen "en privileges rondom zijn stal
Man is alles kwijt geraakt.
Zijn paarden, zijn manege, zijn werk, zijn huis alles.....
En dat is al iets van 30 jaar geleden.
Toen waren die straffen dus ook al zo zwaar.

Snollygoster

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:22

Ik vind het een erg moeilijke situatie. Roepen dat hij een pedofiel is vind ik niet terecht, zeker niet als het meisje het ook wou, en als je weet dat veel 15-jarigen er tegenwoordig bij lopen alsof ze 20 zijn. Tja.. Op liefde staat geen leeftijd dan?

In de middelbare school heb ik ook een meisje gekend die sinds haar 15e een relatie met iemand 37 had. Die zijn vandaag de dag nog steeds samen en gelukkig getrouwd.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:24

Cioccolato schreef:
Ik ken ook zo'n zaakje.
De man heeft niet alleen schuld, net zo goed de meid. Als zij erin mee ging en mee wou is er geen sprake van verkrachting of aanranding. Wel van seks met een minderjarige, dat is niet goed te praten maar wat ik al zei; als de meid erin mee ging heeft niet alleen de man schuld.

Idd mee eens in die zin dat je niet zwart wit kan roepen dat het maar een verkrachter is of pedofiel, maar hij heeft zeker wel gebruikt dan wel misbruik gemaakt van zijn positie en het gedrag van het meisje.

En over dat kinderen van 15 nog niet in staat zijn de consequenties in te zien ben ik het ook mee een. Daarom had hij dus inderdaad zijn handen thuis moeten houden.

Desalniettemin zijn er zat 14/15 jarigen met al een behoorlijk seksueel actief leven en behoorlijk wervend gedrag. Ook met een leeftijdgenoot zijn ze lang niet 'rijp' om zulke dingen te doen, maar het gebeurd vol op. Maar goed, een volwassene zou beter moeten weten. Hij is ook niet nog maar net volwassen zoals een 20jarige, maar echt een volwassen man.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:26

Toen ik 15 was wilde ik niets liever dan een eigen paard. En "status". Ik denk dat veel pubermeisjes dat wel willen. Als je de lieveling van de instructeur bent krijg je veel voordelen. Mijn ouders hadden geen geld voor een eigen paard en 1 rijbroek was meer dan voldoende. Nu als volwassenen met een goede baan, voldoende financiële middelen en zelfvertrouwen zou ik mijzelf nooit verkopen. Maar wie weet wat ik had gedaan als de kans zich voordeed. Rijden op het paard van de instructeur. Ik denk dat jullie te hard oordelen over dit meisje. Het is een kind

Een volwassenen hoort verstandig te zijn. En te begrijpen dat dit fout is. In mijn ogen dus een vieze pedofiel. Een macht misbruiker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:28

rienne schreef:
nou nou ohjajoh weet je hoeveel je het tegenwoordig hoort? Jongere meisjes met een oudere man? Want ja, ik ben er ook 1 al was ik 18 en mijn man (ja man inmiddels getrouwd) ook 38. We hadden het eerst wat afstandelijk gehouden en in vriendengroep gehouden maar al snel bleek er langs beide kanten meer te zijn. Al hadden we wel dit samen tegen mijn ouders verteld.

Ik ga niet zeggen dat dit goed is dat een leraar iemand van zijn leerlingen 'gebruikt' maar als dit inderdaad wederzijds is vind ik het nogal wat om iemand te veroordelen tot verkrachter. Je bent in mijn ogen een verkrachter of een pedofiel als het geen wederzijdse toestemming is of je belachelijk veel naar kinderen kijkt.

En niet ieder meisje is hetzelfde de een is wat verstandiger dan de andere.

Ik vind 15 en 18 jaar een duidelijk verschil en de leraar/leerling situatie met dus een minderjarige al helemaal buiten proportie om nog te gaan nuanceren.

Weet nog wel van dat verhaal van die man die een pensionstal had en in ruil voor sexuele gunsten bepaalde toen nog minderjarige meisjes ook (zelfde leeftijdscategorie) meer en meer vrijheid met zijn paarden gaf, zoals rijden en wedstrijden etc....
Is uiteindelijk toch ook niet onder dwang gegaan want de meisjes konden toch weglopen? Maar vind het zo terecht dat hij jaren na dato is opgepakt en berecht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:36

Was het meisje toen trouwens 15? Er staat nu dat ze 15 is, maar het is van twee jaar terug. Ik weet niet of ze de leeftijden van toen hebben aangehouden maar anders was ze dus 13 geweest.
(Niet dat 15 minder erg zou zijn)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 22-05-15 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:37

Jolliegirl schreef:
Cioccolato schreef:
Ik ken ook zo'n zaakje.
De man heeft niet alleen schuld, net zo goed de meid. Als zij erin mee ging en mee wou is er geen sprake van verkrachting of aanranding. Wel van seks met een minderjarige, dat is niet goed te praten maar wat ik al zei; als de meid erin mee ging heeft niet alleen de man schuld.

Amen.
T mes snijd aan twee kanten hoor!

Je hebt geen idee waar je over praat :x wees blij, maar hou dan dit soort opmerkingen voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:43

Dyanne_z schreef:
Toen ik 15 was wilde ik niets liever dan een eigen paard. En "status". Ik denk dat veel pubermeisjes dat wel willen. Als je de lieveling van de instructeur bent krijg je veel voordelen. Mijn ouders hadden geen geld voor een eigen paard en 1 rijbroek was meer dan voldoende. Nu als volwassenen met een goede baan, voldoende financiële middelen en zelfvertrouwen zou ik mijzelf nooit verkopen. Maar wie weet wat ik had gedaan als de kans zich voordeed. Rijden op het paard van de instructeur. Ik denk dat jullie te hard oordelen over dit meisje. Het is een kind

Een volwassenen hoort verstandig te zijn. En te begrijpen dat dit fout is. In mijn ogen dus een vieze pedofiel. Een macht misbruiker

Precies dit dus! En ik vind dat nog uiteindelijk net zo erg of misschien zelfs wel een graadje heftiger, dan onder duidelijke dwang, juist omdat het zo een ranzig verhaal word, geestelijke mishandeling is net zo erg als lichamelijke mishandeling.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:44

Dat een meisje in zoiets meedoet of terug sms't betekent nog niet dat ze dat ook vrijwillig doet. Kan heel goed dat ze zich onder druk gezet voelde, dacht dat ze er niet onderuit kon of dat het van haar verwacht werd om mee te doen, bang was om de aandacht (dus niet de fysieke aandacht, maar emotionele) kwijt te raken, en zo zijn er nog tig redenen te bedenken. Emotionele chantage kan ver gaan.

Er zijn gerust 15-jarige meiden die een volwassen man bewust verleiden, en die daar ook geen enkele psychische schade aan overhouden omdat ze het echt zelf wilden. Maar of dat voor dít meisje ook geldt weet niemand hier. Het feit dat er sprake was van een leraar/leerling-relatie en van privileges in ruil voor seksuele handelingen pleit in elk geval niet echt voor de leraar.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:47

Dani schreef:
Het feit dat er sprake was van een leraar/leerling-relatie en van privileges in ruil voor seksuele handelingen pleit in elk geval niet echt voor de leraar.

Nope

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:51

Ik snap sommige reacties echt niet eigenlijk. Ik was dan wel 18 maar is dat verschil nu zo immens groot dat er zulke reacties uit voort komen? vuile pedofiel, sorry hoor dat raakt mij echt!

Mijn man heeft mij nooit gedwongen tot iets of mij met dingen gemanipuleerd. Sterker nog hij heeft mij alle ruimte gegeven om mezelf te ontwikkelen (hij heeft mij uiteraard ook geholpen/gestuurd met dingen).

Ik sta er misschien anders tegenover dan anderen dat geef ik gerust toe en ik geloof ook dat ze niet allemaal zoals mijn man zijn. Maar om zulke dingen nu echt te zeggen nee dat gaat er bij mij niet in.

Moest het nu echt tegen haar wil geweest zijn dan was ik volledig met alles akkoord gegaan maar scheer niet alle oudere mannen over 1 kam.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:53

rienne schreef:
Ik snap sommige reacties echt niet eigenlijk. Ik was dan wel 18 maar is dat verschil nu zo immens groot dat er zulke reacties uit voort komen? vuile pedofiel, sorry hoor dat raakt mij echt!

Mijn man heeft mij nooit gedwongen tot iets of mij met dingen gemanipuleerd. Sterker nog hij heeft mij alle ruimte gegeven om mezelf te ontwikkelen (hij heeft mij uiteraard ook geholpen/gestuurd met dingen).

Ik sta er misschien anders tegenover dan anderen dat geef ik gerust toe en ik geloof ook dat ze niet allemaal zoals mijn man zijn. Maar om zulke dingen nu echt te zeggen nee dat gaat er bij mij niet in.

Moest het nu echt tegen haar wil geweest zijn dan was ik volledig met alles akkoord gegaan maar scheer niet alle oudere mannen over 1 kam.

Maar het gaat hier niet over jou en jouw man. Je betrekt de reacties in dit topic op jezelf, maar daar gaat het niet over. Dit meisje was jonger en leerlinge van de man in kwestie. In de OP staat dat hij wellicht zijn macht misbruikte. Wat er precies is gebeurt weten we niet dus is dit hele topic eigenlijk speculatie. Dat heeft echter niks met jouw persoonlijke situatie te maken. Probeer het je niet zo aan te trekken.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:56

Dat weet ik wel maar het raakt me gewoon heel erg.
Probeerde het iig zo uit te leggen dat het ook anders kan :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 12:57

rienne schreef:
nou nou ohjajoh weet je hoeveel je het tegenwoordig hoort? Jongere meisjes met een oudere man? Want ja, ik ben er ook 1 al was ik 18 en mijn man (ja man inmiddels getrouwd) ook 38. We hadden het eerst wat afstandelijk gehouden en in vriendengroep gehouden maar al snel bleek er langs beide kanten meer te zijn. Al hadden we wel dit samen tegen mijn ouders verteld.

Ik ga niet zeggen dat dit goed is dat een leraar iemand van zijn leerlingen 'gebruikt' maar als dit inderdaad wederzijds is vind ik het nogal wat om iemand te veroordelen tot verkrachter. Je bent in mijn ogen een verkrachter of een pedofiel als het geen wederzijdse toestemming is of je belachelijk veel naar kinderen kijkt.

En niet ieder meisje is hetzelfde de een is wat verstandiger dan de andere.

Buiten het leeftijdsverschil is nog wel een verschil of je 18 bent of 15. Je kunt je echt afvragen in hoeverre er sprake is van "vrije wil" als iemand een flink stuk ouder is, overwicht heeft door zijn functie (het meisje laten voelen dat ze "uitverkoren" is) en te belonen doordat ze zijn paard mocht verzorgen.
Dit is gewoon misbruik, het mag niet en een flinke straf is op zijn plaats.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:01

@rienne: Het feit dat zo'n meisje aangifte doet van verkrachting/misbruik en het OM daar een zaak in ziet is is toch ook al aardig veelzeggend over zo'n "relatie". Of heb ik omdat ik nooit een relatie heb gehad met een oudere man gewoon gemist dat dat een heel normale stap is als je een oudere man date :x

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:01

Maar Rienne, jij hebt jouw man toch ook niet aangeklaagd? Deze zaken zijn echt niet te vergelijken.

Ik heb in de schoenen gestaan van dit meisje en kan er met mijn hoofd niet bij dat er hier mensen zijn gedrag proberen goed te praten.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:03

Ben het er ook wel mee eens dat hij gestraft is hoor. zeker de manier dat ze elkaar kenden, dat schrijf ik ook :).
Maar tegenwoordig zit er veel verschil qua sex etc dan een paar jaar geleden. Ik had nog nooit een vriendje gehad op mijn 15e terwijl mijn zusje op haar 15e een kind kreeg. Ja die ging vrijwillig naar bed met haar vriend.

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:03

rienne schreef:

18 of 15 is al een wereld van verschil. 15 jarige zijn nog zoekende naar een identiteit wil erbij horen. Experimenteren met kleding en make up.

De meeste 18 jarige zijn klaar met school. Denken na over een vervolg opleiding. Baan of toekomst. En uiteraard een leuke man vinden

Ik geloof bij jou met recht dat jullie relatie ontstaan is uit respect en liefde. Anders waren jullie nooit getrouwd.

Pubers zijn niet volwassen. Heten niet voor niets minderjarig. Mogen niet voor niets niet stemmen en beslissingen maken.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:04

Dit is gewoon tegen de wet. Zij is minderjarig en hij is volwassen. Hij is de volwassene in deze zaak en had zich dat moeten realiseren en zich als een volwassene moeten gedragen en dit niet doen. En of dit meisje het nu wel of niet wilde, daar gaat het niet om. Ze is minderjarig, dus hij zit fout. Op die leeftijd van 15 ben je een echte puber. Juist in doe tijd ben je makkelijk beinvloedbaar en denk je de hele wereld te begrijpen, terwijl je in werkelijkheid dat niet kan. Er is niet voor niks een wet die deze leeftijdgroep op deze manier beschermt. De instructeur had zich dit moeten realiseren en dit niet moeten doen. Erg dom. En als het echte liefde was (wat te betwijfelen is) dan hadden ze moeten wachten. Op die leeftijd met al die hormonen lijkt het voor zo'n meisje al snel de ware liefde, terwijl het meer tegen iemand op kijken is. Zij heeft geen nee gezegd, maar hij had nee moeten zeggen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:08

Liedje, kan ook zijn dat haar ouders het er niet mee eens waren (wat ik ook wel begrijp natuurlijk als die hier niks vanaf wisten) ik kan eigenlijk nergens terug vinden dat zijzelf aangifte heeft gedaan. Wij hebben hier van begin af aan over gepraat met mijn ouders. Tuurlijk vallen mijn verhaal en dit verhaal totaal anders maar het raakte me omdat mijn man ook veel ouder dan mij is.

Ik probeer het ook echt niet goed te praten hoor dames en vind het terecht dat hij gestraft is/word maar sommige reacties kunnen wel iets minder denk ik

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:09

Als ik mijn wulpse/volwassen uitziende, 15 jarige dochter in handen geef van een instructeur/leraar ga ik er van uit dat hij zo professioneel is dat hij van mijn dochter af blijft.

Je gaat als ouders ervan uit dat zo'n iemand weet wat hij doet en waarmee hij te maken kan krijgen.
Ook dat hij weet om te gaan met "verliefde" meiden die zichzelf aan zijn voeten werpen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:13

rienne schreef:
Weten sommigen wel hoe vroeg meisjes tegenwoordig beginnen aan sex? Ik was 18 (vond ik nog wel vroeg) maar ken genoeg mensen die zeiden wow op je 18e pas ik lag op mijn 13e al voor het eerst met een jongen te vozen. Zonder blikken of blozen zeiden ze dat.

En wat is daar erg aan als ik vragen mag? Zijn toch keuzes die je maakt? Sorry hoor.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:15

Is niks erg aan hoor :) iedereen doet wat hij wilt en met wie of wat, was gewoon een vraag omdat sommige mensen denk ik dat niet voor zouden kunnen stellen dat veel meisjes daar al heel vroeg mee beginnen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:17

rienne schreef:
Is niks erg aan hoor :) iedereen doet wat hij wilt en met wie of wat, was gewoon een vraag omdat sommige mensen denk ik dat niet voor zouden kunnen stellen dat veel meisjes daar al heel vroeg mee beginnen

Het gaat er niet (alleen) om dat ze er vroeg mee beginnen, maar wel met wie.
Een leraar hoort daar niet bij!