Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uitspraak rechtzaak Engel en Bartels zes weken uitgesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:59

Och arme! Krijg je toch intens medelijden met U2, als je dat allemaal zo leest? Arm, arm paard!!

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:15

Ik vind het goed van Lonneke dat ze dit naar buiten brengt! Ze zal heus al deze ellende niet op haar nek halen als het niet (gedeeltelijk) waar zou zijn. Ken haar en haar paarden niet, dus kan er ook niet over oordelen, maar het lijkt me niet dat je zoiets verzint en dat zoveel professionals er dan in meegaan. Gent is niet de eerste de beste kliniek...

Ik wacht met smart de uitspraak van de rechter af.

De uitspraak van Lonneke over het bitfitten was een reactie op een eerdere post van Imke, waarin zij vertelde de hele dag bezig geweest te zijn met het uitzoeken van de juiste bitten en hoofdstellen voor haar paarden, met een foto erbij van een paard op trensje en lage neusriem. Dus niet over bitfitters in het algemeen.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:33

Babootje, Lonneke was vaak wel bij de wedstrijden aanwezig, zeker de belangrijke. Als er tenminste 7 verschillende ruiters op U2 hebben gereden, wie is er dan onoordeelkundig? Je kunt niet stellen dat als er een persoon iets verkeerd doet (heeft gedaan) ze het allemaal doen, misschien heeft ze het zelf wel gedaan?
Als je bovendien ook nog tijdens de laatste wedstrijd (jan.2014) je eigen paard met bloedende flanken (haar eigen woorden) de wedstrijd instuurt en er dan na afloop ook nog een foto van maakt??

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:59

ben het volledig met Marinka eens , heb zelf nog foto's op Lonneke haar Fb profiel gezien dat er met U2 werd gesprongen (nadat ze hem terug had gehaald) zou je zoiets doen met een paard wat niet goed is ? stond zelfs bij de foto dat ze zo blij met hem was! kom nou , denk dat deze dame op heel andere dingen uit is .... misselijk dat ze anderen zo zwart maakt en voor de rechter daagt !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:10

marinka1986 schreef:
Babootje, Lonneke was vaak wel bij de wedstrijden aanwezig, zeker de belangrijke. Als er tenminste 7 verschillende ruiters op U2 hebben gereden, wie is er dan onoordeelkundig?

Ben benieuwd hoe jij aan 7 komt?

marinka1986 schreef:
Als je bovendien ook nog tijdens de laatste wedstrijd (jan.2014) je eigen paard met bloedende flanken (haar eigen woorden) de wedstrijd instuurt en er dan na afloop ook nog een foto van maakt??

Geen idee waar jij dat vandaan haalt? Uit welke wedstrijd de foto met de doorsporingen komt staat nergens.
Mogelijk uit de laatste wedstrijd maar er is ook niet vermeld wie de foto heeft gemaakt. Ik heb dat in ieder geval nergens kunnen lezen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:06

Babootje,
Volgens de hoorzitting in maart heeft Lonneke de verwondingen op de flank voor het eerst waargenomen op 15 januari 2014, tijdens een wedstrijd heeft Danielle Mellink hem doorspoord. Mellink is hem gaan rijden op initiatief van Engel. Mellink was geen stalruiter van Bartels. De doorsporing is in ieder geval dan niet de schuld van M. Koot. Zij schijnt vanaf augustus 2013 U2 niet meer te hebben gereden. Daarom kan je ook niet met zekerheid stellen, dat Koot de schade aan de kaak heeft toegebracht.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 05:52

Electra63 schreef:
Babootje,
Volgens de hoorzitting in maart heeft Lonneke de verwondingen op de flank voor het eerst waargenomen op 15 januari 2014, tijdens een wedstrijd heeft Danielle Mellink hem doorspoord. Mellink is hem gaan rijden op initiatief van Engel. Mellink was geen stalruiter van Bartels. De doorsporing is in ieder geval dan niet de schuld van M. Koot. Zij schijnt vanaf augustus 2013 U2 niet meer te hebben gereden. Daarom kan je ook niet met zekerheid stellen, dat Koot de schade aan de kaak heeft toegebracht.

Sterke argumenten! :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:53

Lijkt nu al lang geleden, maar dat is in werkelijkheid natuurlijk maar een paar maanden dat M Koot ermee gestopt was.
Verder ligt het er aan of Danielle Mellink het paard ook op S&T reed natuurlijk

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:19

... en hoe zat het nu eigenlijk met de tandarts|gebitsverzorger die het paard van Engel behandelde?
Als de schade werkelijk zo groot was|is dat het paard verloren geacht moet worden voor de sport.. heeft die persoon dan nooit iets gemerkt? Dit soort schades ontstaan over verloop van jaren, niet in een paar maanden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:05

In november 2013 was U2 nog gecontroleerd Door de tandarts. Je zou denken, dat schade wel door hem moet zijn opgemerkt.
Als een tandarts geen schade waarneemt, mag je dat dan wel verwachten van een ruiter of pensionhouder (Tineke Bartels) ?

Ik begrijp het uitstel wel. Er is zoveel uit te zoeken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:20

Het is gewoon schandalig dat iemand zo haar paard terug krijgt.
Ik ben benieuwd naar wat hier uitkomt, en hoe de zaak daadwerkelijk in elkaar steekt want dat is de grote vraag denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:02

Electra63 schreef:
Als een tandarts geen schade waarneemt, mag je dat dan wel verwachten van een ruiter of pensionhouder (Tineke Bartels) ?

Dat een tandarts / gebitsverzorger geen schade waarneemt er ook geen schade zit mag je niet helemaal vanuit gaan, heb ik begrepen uit een ander topic :+
Maar als vaste amazone zou je toch wel moeten merken dat je paard niet meer fijn in de mond is lijkt me.

Cemlys @ [VVDD] Het gevolg van een slechte tandarts/gebitsverzorger....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:39

Tsja.. het is één van de vele mysteries... ik mag toch aannemen dat ls een TA schade constateert dat hij dat meldt bij stal/ruiter/eigenaar .. en dat die dan vervolgens aanpassingen doen ( bv niet rijden, genezen, whatever) of was dit nu zo'n TA die het 'niet gezien' heeft..?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:43

Jannepauli schreef:
Tsja.. het is één van de vele mysteries... ik mag toch aannemen dat ls een TA schade constateert dat hij dat meldt bij stal/ruiter/eigenaar .. en dat die dan vervolgens aanpassingen doen ( bv niet rijden, genezen, whatever) of was dit nu zo'n TA die het 'niet gezien' heeft..?

Er lopen blijkens uit het topic een hoop prutsers rond in "gebitsverzorgersland", zelfs niet iedere DA is een goede gebitsverzorger.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:28

Electra63 ben het met je eens de tandarts ? niets gemerkt ?? heeeel vreemd als dat bij ons gebeurt ,kan je op het matje komen ! maar ja wij hebben een goeie tandarts , en dat doortrappen ....Volgens de hoorzitting in maart heeft Lonneke de verwondingen op de flank voor het eerst waargenomen op 15 januari 2014, tijdens een wedstrijd heeft Danielle Mellink hem doorspoord. Danielle is hem gaan rijden op initiatief van Engel. Mellink was geen stalruiter van Bartels. De doorsporing is in ieder geval dan niet de schuld van M. Koot. Dus M.Koot wordt onterecht beschuldigd in mijn ogen ! hoop dat eindelijk eens recht wordt gesproken en die valse beschuldigingen aan het adres van M.Koot stoppen !

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:42

Waarom laten ze geen röntgenfoto's van de kaken van de andere paarden daar maken om te laten zien dat ze bij Bartels niet hardhandig rijden?
Als daar gezonde kaken op te zien zijn, bewijzen ze meteen dat de trainingsmethode niet schadelijk is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:35

Je hebt ook nog vorige ruiters (U2 is niet vanaf zijn 3e door alleen Micha gereden) en met erfelijkheid en aanleg te maken. Ik snap sowieso niet dat Tineke is gedagvaard, in principe is zij alleen maar de pensionhouder.

Wat betreft "prutsers" van gebitsverzorgers. Ik mag toch aannemen dat bij Bartels niet de eerste de beste komt.

marinka1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:36

Electra63, je slaat de spijker op z'n kop! Er waren minimaal 7 berijders (zover ik kan nagaan).
4 voor MK hem ging rijden, 2 ruiters voor de PAVO cupen op stal Bria is U2 klaargemaakt voor de hengstenkeuring en reed o.a. Isabel U2, ook Loneke heeft U2 regelmatig bereden, zelfs op wedstrijd. Daarna Micha en een enkele keer Imke (oa in een show) en daarna Danielle. Ga hier als rechter maar eens aanwijzen wie het heeft gedaan! (als er al wat aan de hand was voor het vertrek, wat ik zeer betwijfel).
Het doorsporen is een hele andere zaak, normaal wordt iemand daarvoor berispt tijdens de wedstrijd, echter niemand ook de jury heeft iets gezien. Ondertussen wordt U2 daarna weer vrolijk bereden en wordt er mee gesprongen en heeft hij kennelijk geen enkele last van de doorgespoorde flanken.
Tot U2 voor het voetlicht komt in de Boulevard uitzending einde maart en er wederom spoorplekken zijn te zien.
Dit klopt echt niet. Ook zal je als eigenaar je paard gelijk terugtrekken als hij zo doorgespoord is, LE was er zelf bij, maar nee er wordt een foto van gemaakt!?
Het klopt allemaal van geen kant....

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:01

marinka1986 schreef:
.......en heeft hij kennelijk geen enkele last van de doorgespoorde flanken.
....

..... of van zijn kaken die vlgs Engel zijn leven als sportpaard totaal verwoestten ..

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:43

sorry ik mag het niet zeggen maar , ik denk dat Lonneke dollar tekens ziet , niet voor haar baan maar voor haar paard (euro's) kom nou heb op haar profiel xray's gezien zogenaamd van haar paard zijn kaken , helaas stond er geen naam van paard en datum bij ( zijn nu verwijderd) vreemd he , elk paard waar een foto van gemaakt wordt staat dat erbij . en nog vreemder die foto's staan ook in het bboek van mevr. U.Thiel. wie wordt er nu bedonderd ?

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:20

xbetsiex schreef:
sorry ik mag het niet zeggen maar , ik denk dat Lonneke dollar tekens ziet , niet voor haar baan maar voor haar paard (euro's) kom nou heb op haar profiel xray's gezien zogenaamd van haar paard zijn kaken , helaas stond er geen naam van paard en datum bij ( zijn nu verwijderd) vreemd he , elk paard waar een foto van gemaakt wordt staat dat erbij . en nog vreemder die foto's staan ook in het bboek van mevr. U.Thiel. wie wordt er nu bedonderd ?

als ik medische fotos van mezelf plaats haal ik ook gegevens weg niet iedereen hoeft mijn gehele naam en behandelend artsen te weten, Zo kan Lonneke ook denken toch?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:35

marinka1986 schreef:
Dit klopt echt niet. Ook zal je als eigenaar je paard gelijk terugtrekken als hij zo doorgespoord is, LE was er zelf bij, maar nee er wordt een foto van gemaakt!?
Het klopt allemaal van geen kant....

Foto was volgens mij niet eens van haar eigen paard :+ :')

Tijdens de eerste zitting werd verteld dat D. met U2 eenmalig LT was gestart en daar geen winst heeft behaald.
Nou is in de LT de slipjas verplicht :o + de meeste ruiters starten met stang en trens!
Op de foto in het verslag (van mev. Thiel) staat een foto van het doorspoorde paard,
waar je de ruiter + paard niet direct herkend en ZONDER slipjas en S&T :7 (gewoon trens en gewone rijjas)
Locatie zou Boxtel zijn, maar zelfs de bak ziet er anders uit..... (ik kom uit de regio, dus ik ken de locaties)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:50

Mag aannemen dat een rechter onderzoek doet naar de "bronnen". Zou het niet tegen je kunnen gaan werken wanneer een rechter "ondekt" dat er een fel tegenhanger van het Nederlandse rijsysteem een dossier heeft opgesteld met de meest aparte foto's?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:30

Het is niet de taak van de rechter om op onderzoek uit te gaan - die oordeelt over de feiten die hem gepresenteerd worden en zal daarop vervolgens afstemmen met de wet. Het is aan de advocaten om de onwaarheden|onjuistheden van de kibbelende partijen over en weer aan het licht te brengen.

xbetsiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:45

Crypto , de foto's zijn niet te bewerken , naam ,datum blijven in de foto staan. je kunt ze afdekken maar dit geeft een ander beeld.er kloppen een heleboel dingen niet . maar de waarheid komt wel boven . zij kan al die " leugens "nooit volhouden, je spreekt zich zelf tegen en eerst foto's plaatsen op Fb ( van een springende U2) , als er iets over gezegd wordt gauw verwijderen , net als een paar mensen die commentaar gaven ....heel vreemd