Dierenbeul snijdt pees en ader van paard door in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:17

Dit zijn de gevallen waarvan zeker is dat het de beul was. Het nieuwe voorval staat hier ook bij. Als er twijfel was hadden ze heb er niet bij gezet, want ik heb nog weet van 10-tallen gevallen waar twijfel was, maar bijna zeker de beul en die zijn er ook niet in.
http://m.hbvl.be/cnt/dmf20150519_016883 ... gn=seeding

Maarja Bokkers zullen het wel beter weten dan een team van agenten die al sinds 2009 deze zaak onderzoekt en ervaren dierenartsen ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:24

Zoe_97 schreef:
Dit zijn de gevallen waarvan zeker is dat het de beul was. Het nieuwe voorval staat hier ook bij. Als er twijfel was hadden ze heb er niet bij gezet, want ik heb nog weet van 10-tallen gevallen waar twijfel was, maar bijna zeker de beul en die zijn er ook niet in.

Maarja Bokkers zullen het wel beter weten dan een team van agenten die al sinds 2009 deze zaak onderzoekt en ervaren dierenartsen ;)

Dat je het weiland zelf geen bewijs vindt (zoals de politie), wil niet zeggen dat paard het niet zelf gedaan kan hebben :) dat bewijs vind je immers niet (ook niet als een ander paard die verwonding heeft veroorzaakt) en dan kun je als eigenaar zelf wel een conclusie trekken maar of het de juiste is blijft de vraag.

Ook als er een paardenbeul jaren geleden actief was, kan een dergelijke verwonding ook door domme pech ontstaan zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:25

vuurneon schreef:
Zoe_97 schreef:

Dat je het weiland zelf geen bewijs vindt (zoals de politie), wil niet zeggen dat paard het niet zelf gedaan kan hebben :) dat bewijs vind je immers niet (ook niet als een ander paard die verwonding heeft veroorzaakt) en dan kun je als eigenaar zelf wel een conclusie trekken maar of het de juiste is blijft de vraag.

Ook als er een paardenbeul jaren geleden actief was, kan een dergelijke verwonding ook door domme pech ontstaan zijn.

De politie is niet zo dom om alles in de media te plaatsen hoor. Die komen heus niet zomaar tot die conclusie --'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:34

De eigenaar vertelde het aan de media , niet de politie.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:49

Vuurneon, ik quote mezelf maar even. In de link staat toch duidelijk dat de politie ( en niet de eigenaar) op zoek is naar mensen die meer van deze verminking weten, dat geeft duidelijk aan dat de politie hetzelfde denkt als de eigenaar.

Jet schreef:
http://www.horses.nl/algemeen/dierenbeu ... aard-door/ . Als de politie dringend op zoek is naar getuigen lijkt het me wel goed onderzocht. Ook zijn in Belgisch Limburg al meerdere paarden verminkt, niet alleen in geslachtsdelen, maar ook op heel andere plaatsen. Dus dat ze in dit geval toch aan een dierenbeul denken lijkt me heel begrijpelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:01

Als de politie idd. zelf zegt dat het de beul is geweest,dan is dat idd. ook zo.Dan geloof ik dat ook voor 100%. Als de politie ook maar enige twijfel heeft,zeggen ze dat ze het vermoeden.
Ben heel benieuwd of dit om een en dezelfde paardenbeul gaat,al denk ik zelf van niet.De ene is echt gefocust op de geslachtsdelen,de andere het hele lijf van een paard.

Heel,heel veel sterkte voor de eigenaars,en excuses voor mijn twijfel. :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:06

O oke op die manier, ik heb alleen hoofdartikel gelezen verder.

Ik hoop nog steeds op een ongeluk...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:09

Ik het artikel in de OP staat dat de eigenaar van een beul uitgaat, daarom kwamen de twijfels ook want het kon ook domme pech zijn geweest en als eigenaar zijnde gaat er dan ook natuurlijk van alles door je hoofd.
Nu de politie zelf ook op zoek is naar getuigen, wordt een mogelijke beul inderdaad plausibeler.

De media vormt dingen soms niet goed, beter hadden ze vanaf het eerste bericht duidelijkheid moeten scheppen dat mishandeling absoluut plausibel is.

Dus ik trek mijn twijfels inderdaad terug, al blijf ik hopen op domme pech, in belang van andere paarden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:21

Als ik zo'n artikel als de OP lees, ga ik zelf via google even zoeken of er meer nieuws over te vinden is en zo kwam ik dit keer op het bericht van de link die ik plaatste. Daarom was het mij al snel duidelijk dat het helaas waar moet zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:49

elenaMM77

Re: Dierenbeul snijdt pees en ader van paard door in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:11

er staat alleen dat de politie het in onderzoek heeft en (dus rekening houd met een paardenbeul) en vraagt om meer informatie..

er staat nog steeds niet dat de politie uitgaat van een dierenbeul, dit zijn nog steeds de woorden van de eigenaar.. ook dat het goed was voorbereid zijn woorden van de eigenaar..

bij een vermoeden dat er vals spel is, wordt het altijd in onderzoek genomen en natuurlijk vraagt de politie dan om getuigen. of iemand gezien heeft dat er iemand bij de wei was, of dat de paarden op elkaar aan jagen waren..

getuigen zoeken, zegt niets over of er nu een misdrijf is of een ongelukkige samenloop van omstandigheden.. wellicht is dat juist wat de politie onderzoekt.. de politie zelf reageert niet behalve dat men opnieuw de boel op scherp zet voor het geval dat.

we mogen blij zijn dat de politie adequaat reageert, ook wanneer het om een ongeluk zou blijken te gaan, of wanneer we er nooit achter zouden komen wat er nu precies gebeurd is.. beter een keer teveel onderzoeken dan niet.

dat is ook wat we verwachten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:03

freeride schreef:
Wonderlijke reacties hier, iedereen is blijkbaar foto en wond deskundige:
Het is wel degelijk met opzet gedaan, is iedereen vergeten dat 2 jaar geleden er bij meerdere paarden benen(gedeeltelijk) zijn afgehakt met een bijl?

De wonde aan de hals van het jonge trekpaard was ook met een bijl of kapmes toegebracht, je hoeft geen achterhoef op te pakken om deze wonde toe te brengen, een klap met een bijl is voldoende.
De politie in Limburg heeft al aangegeven dat zij met de DA moeten concluderen dat er opzet in het "spel" is.

( de 2 paarden die ineens bij elkaar stonden die elkaar niet leuk vinden, zijn overigens ongedeerd hoor, die zijn waarschijnlijk voor de veiligheid bij elkaar gaan staan ).

Ik ben idd geen expert maar zoals ik de wond op de foto zie vind ik het geen hak of snij wond.
Dat was bij die van mij toen ook, al was het een wonder dat er verder niks geraakt was van pezen of iets en daarop zei de da dat je dat met een mes niet klaar had gekregen.
En de wond zag er een beetje soortgelijk uit.
Hoe het is gebeurd weten we tot op de dag van vandaag niet en het is een heel lelijk litteken gebleven omdat het niet te hechten was.

Maar ik begrijp ook de mensen dat ze bang zijn dat het door een beul is gedaan en de politie laten komen hebben ze ook prima gedaan.
Ik hoop idd maar dat het hier bij blijft en dat die gekken die zoiets doen bij welk paard dan ook gepakt worden.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:10

Heb toch al wel een paar keer gehoord van zo een 'freak' accident waarvan de eigenaars als ze er zelf niet bij geweest waren ook aan kwaad opzet gedacht zouden hebben.
Dusja zolang ze niemand vinden waar ze echt bewijzen tegen hebben of die bekend denk ik dat het altijd wel een 'freak' accident geweest kan zijn.
(Het lijkt me ook echt een rare plek, zeker bij n schuchter paard)

Angelique_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:12

Ik snap echt niet hoe sommige mensen alleen al op het idee kunnen komen.. Wie bedenkt er nou om maar ergens het weiland in te gaan en een paard ernstig te verwonden??

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:33

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:43

Hmm.. zo'n wond aan het achterbeen werk van een beul??

Ik vermoed eerder dat er een aantal paarden aan het rennen is geweest, en een ander paard dit achterbeen heeft gevangen met zijn voorbeen..
En als dit precies op het moment is geweest dat het achterbeen naar achteren was en er dus spanning op de pezen staat, is zo'n verwonding helemaal niet ondenkbaar.. :n

LarissaKas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:22

Casarell schreef:
Hmm.. zo'n wond aan het achterbeen werk van een beul??

Ik vermoed eerder dat er een aantal paarden aan het rennen is geweest, en een ander paard dit achterbeen heeft gevangen met zijn voorbeen..
En als dit precies op het moment is geweest dat het achterbeen naar achteren was en er dus spanning op de pezen staat, is zo'n verwonding helemaal niet ondenkbaar.. :n

lijkt me een net ongelukje :\
het lijkt me echt snijwerk, heel precies!
hoop maar dat het nu eens stopt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:50

Helaas stopt het niet, gistermiddag weer 2 paarden te grazen genomen in Overijssel [Nieuw Leusen].

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 13:59

Zoe_97 Ik zeg niet dat ik het beter weet dan de politie, of iets dergelijks. Ik stel alleen dat er tegenwoordig bij ALLES geroepen word dat het mishandeling is. En dat ik dergelijke wonden heb gezien bij paarden die in de kudde stonden en het elkaar of zichzelf hadden aangedaan.
Mijn paarden staan sinds het voorjaar permanent onder camera toezicht, zowel in de stallen als in het land. Voorkomen doe je een mishandeling niet, maar op beeld vastleggen zou al een end schelen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 14:17

Wat sneu voor alle paarden en eigenaren :(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 07:43