Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bon_charmeur schreef:Capop ik zeg altijd wil je er niet mee geassocieerd worden en geen klappen .. loop er dan bij weg.. en ga de andere kant op. Heb jener ook geen last van
)Orchidee21 schreef:Nou, komt ie:
ik weet uit ervaring dat communiceren met dolle supporters vaak erg lastig is. Als de m.e voor hun neus staat is er in het traject ervoor al wat mis gegaan in de communicatie tussen de supporters en normale politie. Ze worden meerdere malen gewaarschuwd met: hier spreekt de politie, wanneer u zich niet verplaatst kan er geweld tegen u gebruikt worden. Dan volgt altijd het boe gejuich.. Nog nooit een supporter gezien die vooraan stond en zich toen omdraaide. Ik kan niet zo heel hard rennen maar als ik een supporter raak, sta je zeker te dichtbij. En nee, ik aai niet. Je was gewaarschuwd.
Maarrrrrrr ook wel eens een groep supporters gehad welke het na 15 minuten wel hadden gezien en rustig worden en normale vragen konden stellen. Ja daar kan je dan wel mee communiceren. Wel op afstand maar communicatie is mogelijk.
Zondag was ik er niet bij dus kan uiteraard niet oordelen over hoe en wat. Maar op de video's die ik later terug heb gezien zijn er echt zeer zielige portretten rond lopen die later afgeven op de politie terwijl ze zelf de broeksriemen uit de broek trekken om de paarden te meppen.. Praat dat maar eens goed.
Orchidee21 schreef:Ja, ik snap de frustratie maar dat is ooit verknald door de "supporter" voor jullie. Die zich waarschijnlijk niet kon gedragen. En dat de m.e. Niet altijd vriendelijk is oké maar ik weet van de stewards en normale agenten hier dat er prima mee te communiceren is in twente. Wat je geeft, krijg je terug. Dus inderdaad jammer van jullie negatieve ervaringen. Maar pak een no-risk wedstrijd tegen Twente en wie weet verandert jullie beeld. Ik zal je zelfs de hand schudden
capopjekop schreef:En dat is mijn ervaring dus ook. Het is toch van de zotte dat je als voetbalsupporter bijvoorbeeld niet zonder begeleiding naar een tankstation mag om naar het toilet te gaan. De mannen mogen achter de bus plassen, de vrouwen moeten beleid door stewards naar het toilet. Ze gaan nog net niet mee het hokje in![]()
En je hoort ons idd nergens die relschoppers goedpraten. Nogmaals, zij verpesten het juist voor een hoop 'normale' voetballiefhebbers. Maar je kunt in mijn ogen een deel van de onrust voorkomen door zelf mensen zo normaal mogelijk te behandelen en niet als klapvee.
amy_luna schreef:Mijn vriend zat op het moment van de rellen ook opgesloten in het home, ze hebben ruim een uur opgesloten gezeten.
Van wat ik weet is dat de Politie dit inderdaad uitgelokt heeft. De politie probeert al heel lang het home in te komen en redenen te zoeken om de vak-p uit te lokken.
Er ging er inderdaad niet zacht zinnig aan toe, mijn zwager was gegrepen door een politie hond, en supporters die flink toe getakeld waren, waaronder een die een glip op de kop had tot op het schedel.
Zondag avond zat ik in de bios tegen over het stadion en heb het dus niet meegekregen. Voor ik de bios in ging, hoorde ik supportes van vak-p nog liedjes zingen en was er totaal niks aan de hand (geen hatelijke liedjes)
Ik snap sowieso zo niet dat ze de paarden niet gewoon terug hadden getrokken, dan had dit voorkomen kunnen worden.
En @mamaloutjuh reken er maar op dat het geen "successupporters" Als dat zo was waren ze al lang vertrokken. en in vakp kom je niet zomaar, mijn neefje heeft jaren op de wachtlijst gestaan voor een vakp seizoenskaart.
Ik vind het jammer dat na alle tegenslagen die twente heeft gehad, dat ze nu zo weer negatief in het nieuws moeten komen.
Bon_charmeur schreef:Helaas xverax werkt dat niet ze slopen altijd wat en zoeke juist de confrontatie op. Als de ME ze hun gang had late gaan was er voor miljoenen gesloopt.
Moraal van het verhaal. ME slaat niet hard genoeg.. de straffen te laag en het volk is labiel
En de zogenaamde jankende ouders.. hadden ze maar naar de beveiliging moeten luisteren
_San87_ schreef:rachellevis schreef:Ik ben het met Jodi eens. Mijn man was daar ook aanwezig. Hij zegt dat de ME het erger heeft gemaakt. Tuurlijk waren ze boos en tuurlijk hadden ze de paarden niets mogen doen. Maar de toeschouwers/supporters uit vak P mochten niet eens weg. Ze werden gewoon het home weer ingedreven, terwijl ME busjes de uitgang barricadeerden. Er zitten altijd rotte appels tussen, maar ik geloof dat dit eerst eens goed onderzocht moet worden. Ook ben ik van mening dat als ze paarden gaan inzetten voor dit soort dingen, ze de paarden beter mogen beschermen.
Altijd makkelijk, ruzie zoeken en dan de ME de schuld geven als ze hun werk doen.
Bon_charmeur schreef:Crystallady ik stond er bij. Dus moet vooral lachen om het feit dat er geschreeuwd word dat de politie het uitlokt en de ME. Alsof hun graag hun leven wagen. En zoals het verteld word is het ook niet gegaan. De supporters was geen land mee te bezeilen meer op dat moment. En werden eerst vriendelijk verzocht te vertrekken. MEERDERE KEREN!