"Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brilletje

Re: "Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:10

Mijn hemel, wat een reacties, inderdaad super gevaarlijke situatie, zou verboden moeten worden!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:10

Ik zie maar 1dramaqueen....
En dat is de dame op het filmpje ....

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:12

Ik merk het hier rondom mij ook. Mensen die veulens als knuffeldier gebruiken en dan verschieten dat het diertje onhandelbaar wordt.
Ik ben altijd heel kordaat met veulens. Ik heb nog altijd een gaatje in mijn scheenbeen van de stamp een veulen. Stamp was naar een pony gericht die ik op de weide zette, maar dat heeft flink pijn gedaan.
Veulens zijn schattig en ik kan begrijpen dat een veulenknuffel heel aanlokkelijk is, maar het is echt geen goed idee om daar een gewoonte van te maken.
Ik moet regelmatig veulens binnen zetten waarvan 1 hengstje die ook al naar mijn idee te veel in de hand is geweest en nog meer zijn zinnetje mocht doen. Ik heb er iedere keer mijn handen vol aan en ik ga dan echt slecht gezind naar huis. Neen geef mij maar een natuurlijk verlegen veulen die nog een heel klein beetje angst heeft voor de mens. Is veel bewerkbaarder als zo een jaarling die het gewend is om mensen omver te lopen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:00

bigone schreef:
Ayasha schreef:
Jemig bende dramaqueens....

Niets met dramaqueens te maken , filmpje word zo veel gedeeld dat je er op kunt wachten dat straks kids met wildvreemde veulens gaan knuffelen met misschien heel vervelende gevolgen. En dan word er hier meteen geoordeeld van ja, dat moet ook niet doen want zo ga je niet met paarden om. Maar zo'n filmpje is natuurlijk zo cute. Ik snap het gewoon niet dat je dit on line zet zonder over eventuele gevolgen na te denken, net zoals ik filmpjes voorbij zie komen van baby's die voor de eerste keer kruipen en naar de hond van het gezin toegaan, pa of ma staat te filmen want het is zo schattig.
Mensen moeten eens stoppen met het vermenselijken van dieren.

ja dan moet je niks meer online delen andermans kids zijn haar verantwoordelijkheid niet

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:05

Dit is echt het meest onzinnige dat ik ooit heb gelezen :')
Ik heb medelijden met jullie en met jullie paarden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 12:47

Nee, andermans kinderen zijn niet haar verantwoording en zo meteen krijg je zoals vaak weer van die topics op bokt: Help, er zitten meisjes in mijn wei bij mijn veulen, dan schreeuwt iedereen moord en brand wat die meiden bezielt. Tja, dit soort filmpjes helpen niet om zulke zaken te voorkomen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:03

Maar goed, eerlijk is eerlijk, dat is echt niet haar probleem...
En dan zouden we wel alle foto's en filmpjes kunnen bekritiseren...

Maar dan nog... Ik blijf dit gedrag gevaarlijk vinden en ik vind het vooral sneu voor het dier wat straks weer op zijn lazer krijgt omdat hij zijn baasje probeert op te duwen en hij nu te groot is dus dat dat niet meer leuk is :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:52

bigone schreef:
Nee, andermans kinderen zijn niet haar verantwoording en zo meteen krijg je zoals vaak weer van die topics op bokt: Help, er zitten meisjes in mijn wei bij mijn veulen, dan schreeuwt iedereen moord en brand wat die meiden bezielt. Tja, dit soort filmpjes helpen niet om zulke zaken te voorkomen.

Wat een onzin :')
Zo kun je er nog wel meer verzinnen...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:27

Wat een ophef.. pfff.. schitterend filmpje!! Laat al die opvoedkundige tips maar achterwege!!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 09:26

Sorry hoor, maar hoezo gaat hier iedereen zeiken ? Zoek dan lekker de eigenaar op en ga daar tegen zeiken, hier heeft niemand d'r wat aan.

Ik vind het filmpje ongelooflijk schattig, het is hun keuze dus so be it :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:10

Iedereen zeikt hier omdat de andere iedereen het hier zo schattig vind en het misschien leuk vind om dit ook te gaan proberen..... En als je dan te vaak gezien hebt dat het fout gaat, waar dan altijd het paard de dupe van is, dan voel je je moreel verplicht om hier te gaan "zeiken" ( overigens zijn de fb reacties ook niet mals hoor..).. Een paard is een paard..benader het dan ook zo!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:16

Ja dus? Het is toch zeker iedereen zijn eigen keuze hoe die met zijn eigen paard om gaat? Wie ben jij dan om te zeggen dat moet je zo en zo doen.
Vind ik een beetje raar, maar dat zal altijd wel zo blijven op bokt ;)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:25

Als het belang van het paard in het geding komt is het niet meer eigen keuze wat mij betreft... Maar gewoon: je verantwoordelijkheid nemen.
Maar goed: dat gaat hier niet begrepen worden vrees ik. Dus ik hou er over op.