Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ratten zijn ook zo ellendig neer te schieten
en hoe heten die gravers in de dijken ook al weer... Die staan iig in NL niet op het menu.linky schreef:Als die man in volle galop de hoek om komt, niet wetend dat zich daar personen bevinden? Er staan vaak wallen om die weilanden?
Ben ook geen voorstander van een echte vossenjacht maar ze wisten dat de meute daar langs kwam, en gingen evenzogoed niet aan de kant. Als er bij een hindernis in Boekel gefloten wordt weet je ook dat je moet maken dat je weg komt.
Beide partijen niet echt slim bezig.
terpentijn schreef:Back on topic en filmpje: dat gedrag van die ruiter is natuurlijk zwaar van de bezopene (letterlijk of figuurlijk te nemen). Ook ik vind dat de protesten daar door de protesteerders beter via andere, minder activistische, wegen genomen zouden kunnen worden, maar het gedrag van de ruiter is natuurlijk buitengewoon onverantwoordelijk. En die rijdt dan ook nog lekker door.
Die mag voor mij wel vervolgd worden voor het moedwillig toebrengen van zwaar letsel.
. Dus de conclusie dat zo iemand moedwillig iemand aanrijdt is dan alleen gebaseerd op je eigen vooroordeel over jagers volgens mij
?
?terpentijn schreef:Als zo'n paard niet onder controle is en de betreffende ruiter geen "vooruitziende"blik heeft vraag ik me af wat hij in zo'n jachtsituatie te zoeken heeft. Niets dus.A;s die niet door zou hebben dat-ie iemand overhoop rijdt die rechtop staat ben je mijns inziens "ziende blind". Of te jachtgeil.
Hypocriet ben ik nergens, ik zeg altijd exact wat ik ergens van vind. ALLE omstandigheden in aanmerking genomen, dus in dit geval ook dat de protesterenden (zoals ik in dit topic ook al eerder schreef) niet handig bezig zijn om om een dergelijke wijze hun ongenoegen duidelijk te maken. Dat moet via wetten of politiek, natuurlijk niet zó.

terpentijn schreef:Ja daar zat ik al op te wachten: de bio-industrie wordt er weer bijgehaald als een soortement van excuus. dat is in het geheel niet vergelijkbaar met jagen. beheersjacht bedoel ik dan.
Ik spreek liever met de jagers zélf dan met mensen die er niets vanaf weten. Educate yourself, heet dat.
Dat schijnt echter nogal lastig te zijn, met name als je kritische vragen stelt.
Datzelfde euvel had ik ook eens met een paardenhouder waarbij ik meermaals als privé figuur 9dus niet om er iets over te schrijven of zo) over de vloer en in de stallen kwam (trots) die ook een kalvermesterij had achter het huis. Nooit, maar dan ook nooit heb ik ooit een blikje in DIE stallen mogen nemen. ook niet toen ik het na enkele malen daar geweest te zijn eens een keer vroeg.
Tsja... dan vraag je je vanzelf meer af als dat er wellicht "te verbergen" zou zijn.
Uiteindelijk komt natuurlijk toch het rad boven water, wat men allemaal kan voorkomen door gewoon zélf openheid van zaken te geven. En aldusde niet weter béter in te lichten mochten er misvattingen over bestaan.
terpentijn schreef:Als zo'n paard niet onder controle is en de betreffende ruiter geen "vooruitziende"blik heeft vraag ik me af wat hij in zo'n jachtsituatie te zoeken heeft. Niets dus.A;s die niet door zou hebben dat-ie iemand overhoop rijdt die rechtop staat ben je mijns inziens "ziende blind". Of te jachtgeil.
Hypocriet ben ik nergens, ik zeg altijd exact wat ik ergens van vind. ALLE omstandigheden in aanmerking genomen, dus in dit geval ook dat de protesterenden (zoals ik in dit topic ook al eerder schreef) niet handig bezig zijn om om een dergelijke wijze hun ongenoegen duidelijk te maken. Dat moet via wetten of politiek, natuurlijk niet zó.
Citaat:Het onderzoek naar een aanval op Mike Lane, een jager uit het Britse Tedworth, is stopgezet door de politie.
Op 24 januari kwam het tot een handgemeen tussen een groep jagers en een groep die de jacht wilde saboteren. Mike Lane liep daarbij twee gebroken tanden en een hersenschudding op. Hij beweert dat hij door de saboteurs tegen zijn hoofd werd geschopt toen de jacht op zijn einde liep.
terpentijn schreef:Met 'toeters en bellen 'iemand onthalen' hoeft nou ook weer niet, dat zeg ik ook nergens, maar je kunt toch een normaal gesprek met iemand aangaan? Zo niet wekt dat argwaan.
Citaat:De nijlganzen kwamen hier en de vogelgriep breekt dit jaar uit, er zijn tegenwoordig zoveel herten dat ze door de woonwijken heenlopen.
terpentijn schreef:Als zo'n paard niet onder controle is en de betreffende ruiter geen "vooruitziende"blik heeft vraag ik me af wat hij in zo'n jachtsituatie te zoeken heeft. Niets dus.A;s die niet door zou hebben dat-ie iemand overhoop rijdt die rechtop staat ben je mijns inziens "ziende blind". Of te jachtgeil.

Onali schreef:terpentijn schreef:Als zo'n paard niet onder controle is en de betreffende ruiter geen "vooruitziende"blik heeft vraag ik me af wat hij in zo'n jachtsituatie te zoeken heeft. Niets dus.A;s die niet door zou hebben dat-ie iemand overhoop rijdt die rechtop staat ben je mijns inziens "ziende blind". Of te jachtgeil.
Over het algemeen zijn zulke routes vrij van debielen zoals die activisten....
Weet je laat maar, heb totaal geen zin om een poging te doen om het je uit te leggen.
Je bent tegen de jacht, oke genoteerd
terpentijn schreef:Als zo'n paard niet onder controle is en de betreffende ruiter geen "vooruitziende"blik heeft vraag ik me af wat hij in zo'n jachtsituatie te zoeken heeft. Niets dus.A;s die niet door zou hebben dat-ie iemand overhoop rijdt die rechtop staat ben je mijns inziens "ziende blind".
ingeb0rg schreef:easygoing schreef:Ah guttegut zijn die lieve zachtaardige jagers nou een beetje zielug?
Lekker opzouten met die staatsdebielen en laten ze nou eerst eens hand in eigen boezem steken.
Buiten dat de jacht een afschuwelijke gebeurtenis is zijn juist zij zelf zo vreselijk vaak schuldig aan geweld op hun tegenstanders.
Weet je wat ik vind wie er nou eens op moeten zouten? Mensen die reacties plaatsen zoals jij. Vossen is echt niet mijn ding, en ik vind dat het nog weinig met echte jacht te maken heeft, en dat meen ik oprecht.
Feit wil wel dat ik de dochter ben van een jager, zelf een jachtcursus ga doen en samen met mijn labrador mee op jacht ga. En zolangzamerhand word ik doodziek en moe van het feit dat ik altijd veroordeeld wordt, en meestal uitgescholden wordt vanwege onze maatschappij die tegenwoordig meer van het bomenknuffelen is als echt kijken naar wat de natuur hier nodig heeft.
Wij gaan binnenkort weer van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat het veld in om reekalveren, jonge hazen, kuiken en al het andere gros te verplaatsen omdat zij anders in de maaimachines terecht komen die de gebieden onderhouden. Dat is ook weer zo'n onderdeel die niemand weet waar wij als jagers verantwoordelijk voor zijn.
Ik heb geleerd met respect met de natuur om te gaan, ik ken veel jachtopzieners die precies weten welke dieren er oud en versleten zijn, waar er een overschot van is en welke ziek zijn. Deze worden alleen tijdens het jachtseizoen er tussenuit geschoten om een gezonde populatie in stand te houden.
De nijlganzen kwamen hier en de vogelgriep breekt dit jaar uit, er zijn tegenwoordig zoveel herten dat ze door de woonwijken heenlopen. Omdat zij geen ruimte meer hebben, konijnen zijn er zo veel dat ze liggen te creperen doordat er ziektes uitbreken. Om over de vossen nog maar te zwijgen, die rabiës meedragen en vossenlintworm waar wij mensen ook besmet mee kunnen raken.
Ik vind het jammer dat wij als jagers altijd maar met respect moeten reageren op mensen die zo fel tegen ons zijn. Terwijl de helft niet eens weet wat wij allemaal doen, wij lopen niet lukraak met een geweer een gebied in om op alles te schieten wat leeft. En dat de media het altijd als "moorden" moet neerzetten en ons als het afvoerputje van de maatschappij behandeld en daarmee nog meer tegenstand creëert irriteer ik me al jaren aan.
Ik nodig zo vaak mensen uit om toch eens mee te gaan kijken, een goed gesprek te voeren erover. Luister wel, je hoeft voor mij niet pro jacht te zijn, helemaal niet! Ik snap best dat als je er onbekend mee bent het een raar fenomeen is. Maar echt, je kan er zo veel van leren.
Natuurlijk zijn er ook slechte jagers, net zoals dat er slechte leraren zijn, of slechte mensen in het algemeen. Ik ken gelukkig alleen maar mensen die serieus met hun vak bezig zijn, samen met hun hond of zonder hond. Ik kan er oprecht van genieten om er mee bezig te zijn. Niet omdat het doodschieten van wild mij een kik geeft, maar om alles zo gezond mogelijk te houden, en soms een lekkere maaltijd van te maken. En samen met mijn hond in de weer te zijn is voor mij het ultieme genot.
Maar om altijd tekeer te moeten gaan over jagers, en het is zo zielig en wij zijn vreselijke mensen, sorry ik kan dat gewoon niet begrijpen. Een beetje meer open minded zijn zou al een stuk helpen.
Eens een dag mee willen lopen en al hun vragen kunnen stellen.CK88 schreef:Weten jullie hoe het er aan toe gaat bij zo'n 'jacht'? Dat heeft niks meer met 'echte' jagers te maken, puur met vermaak. Een vos wordt opgejaagd een hele lange tijd, vervolgens wordt hij door de groep honden uit elkaar gescheurd, het is vreselijk en geen eerlijke strijd.
Gelukkig gaan ze steeds meer werken met een 'nepvos' en enkel een spoor dan echte vossen, dankzij de actievoerders!
terpentijn schreef:Ik HAAT jagers
.