Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:29

blij dat schockemolen het eindelijk zelf toe geeft ipv hoog van de toren te blazen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:33

Stuur Totilas maar weer terug naar Edward , kan hij hem uit gaan brengen.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:39

jansje73 schreef:
Stuur Totilas maar weer terug naar Edward , kan hij hem uit gaan brengen.

And here goes the story again.. and again.. and again.. Wanneer je de docu van Totilas gezien hebt zie je dat vrouwe Linsenhoff zegt dat ze er niet over piekert om het paard weg te doen. Hij blijft van haar. End of story.

Gal heeft inmiddels mooie opvolgers. En Rath mag hopelijk zijn kunstje nog eens laten zien in de ring, die verdient dit ook niet..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:42

En Paul heeft paarden genoeg, gemiddeld zo'n 250 springers en 200 dressuurpaarden die dus dagelijks getraind worden voor de verkoop, van B tot en met GP dus hij ligt van een slechte aankoop niet wakker.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:45

Wat een reacties zeg....

Jullie kunnen wel allemaal roepen stuur Totilas terug naar Gal maar geloof me dat gaat niet gebeuren nu niet, en nooit niet.
En waarom ook wel hij is inmiddels 15 en Rath en Linsenhoff beleven er plezier aan
Gun die mensen ook wat zeg....

Totilas staat daar vast en zeker prima ;)

Gal heeft zn nieuwe topper Toto jr. en daar gaat hij zeker mee knallen!

En ik denk dat we Rath echt nog wel eens voorbij zien komen op Totilas wie weet ;) en misschien ook niet zo be it

Ik heb dat nooit begrepen waarom er zo gehaat tegen Linsenhoff en Rath gedaan word
Zo is het leven nu eenmaal en zo zal het met nog veel meer topsport paarden en ruiters gaan onlangs nog
Paarden worden op hun hoogte punt verkocht en gebeurt het vaker dan jullie allemaal denken.\
En dat schockemohle achter zn oren krabt van de aankoop tja dat is nu eenmaal het risico van risico's nemen. het is gewoon pech hebben en dat gebeurt dagelijks bij mensen

Als de ruiters het niet willen dan moeten ze zelf investeren in hun paard net als bv Anky dan kunnen ze zelf de keuze maken wel of niet verkopen.

Ik heb onlangs ook een hengst terug na zn eigenaar moeten brengen omdat hij verkocht is
Tuurlijk heb ik een band met dat beest en mis hem echt nog elke dag maar zo is het leven en dat weet je als je voor andere mensen hun paarden gaat trainen en uitbrengen

Gal zal er vast zo nu en dan nog aan denken maar zal er niet elke dag meer om rouwen wat sommige van bokkers wel lijken te doen :+ no offence naar jullie hoor jullie goed recht.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:50

Ik vind het zelf nog steeds jammer dat Edward en Totilas uit elkaar zijn, maar ja, het is nu eenmaal zo. Maar ook voor mij is het nog steeds een droom om die 2 weer bij elkaar te zien, maar zoals hierboven ook al staat; Edward heeft al een paar nieuwe toppers (Zonik, Toto Jr. En waarschijnlijk wel nog een paar)! :)
Laatst bijgewerkt door immanuela29 op 20-04-15 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-15 20:50

Een toch wel interessante quote van Nicole Werner (trainster Edward Gal), toen de verkoop voor hen net bekend was en Paul Totilas nog alleen in eigendom had:
"Dat je zo'n twee-eenheid uit elkaar trekt. Daar hebben velen toch een wrang gevoel bij. En misschien dat iemand dat gevoel ook heeft en Totilas daarom bij Edward wil laten staan. Want wat Totilas en Edward samen hebben, dat is uniek. Dat krijgt een andere ruiter niet zomaar voor elkaar."

Grappig, daar heeft ze toch best wel gelijk... ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:54

dat heb je als je denkt een gouden medaille te kunnen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:56

Totilas was een fenomeen maar voor 8500 euro prakizeer ik er niet over om er mee te dekken
Onder de 3000 wel en dat is nog een stevig bedrag, dus dan krijgt hij nog steeds de betere merries
Rekensommetjes lijkt mij snel gemaakt, ik denk echt dat hij fors meer zou dekken bij lager dekgeld. Meer veulens in the picture, nog meer dekken.
Een nieuwe sportcarrière wordt nu toch echt steeds minder waarschijnlijk

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:57

Pandora2 schreef:
Wel zo eerlijk van de brave man om dit openlijk toe te geven... :o
Zo zie je maar weer....met geld kan je veel, heel veel kopen...maar helaas niet alles ;)

tja na bijna 5 jaar sinds de aankoop kan hij moeilijk nog iets anders dan dat zeggen natuurlijk.

Die 8 k totaal aan dekgeld (als er een veulen is dan, anders 4 k) zal zo langzamerhand ook wel vraagtekens oproepen bij veel merriehouders denk ik zo. Aangezien prestaties van de hengst maar uitblijven ondanks de vele aankondigingen dat het NU toch echt gaat gebeuren.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:06

Gentlegiant schreef:
Wat een reacties zeg....

Jullie kunnen wel allemaal roepen stuur Totilas terug naar Gal maar geloof me dat gaat niet gebeuren nu niet, en nooit niet.
En waarom ook wel hij is inmiddels 15 en Rath en Linsenhoff beleven er plezier aan

En ik denk dat we Rath echt nog wel eens voorbij zien komen op Totilas wie weet ;) en misschien ook niet zo be it

Ik heb dat nooit begrepen waarom er zo gehaat tegen Linsenhoff en Rath gedaan word
Zo is het leven nu eenmaal en zo zal het met nog veel meer topsport paarden en ruiters gaan onlangs nog
Paarden worden op hun hoogte punt verkocht en gebeurt het vaker dan jullie allemaal denken.\
En dat schockemohle achter zn oren krabt van de aankoop tja dat is nu eenmaal het risico van risico's nemen. het is gewoon pech hebben en dat gebeurt dagelijks bij mensen

Als de ruiters het niet willen dan moeten ze zelf investeren in hun paard net als bv Anky dan kunnen ze zelf de keuze maken wel of niet verkopen.

Ik heb onlangs ook een hengst terug na zn eigenaar moeten brengen omdat hij verkocht is
Tuurlijk heb ik een band met dat beest en mis hem echt nog elke dag maar zo is het leven en dat weet je als je voor andere mensen hun paarden gaat trainen en uitbrengen

Gal zal er vast zo nu en dan nog aan denken maar zal er niet elke dag meer om rouwen wat sommige van bokkers wel lijken te doen :+ no offence naar jullie hoor jullie goed recht.

Ik denk dat dat vooral komt omdat er na de verkoop zo hoog van de toren geblazen werd. Gevalletje "we hebben praktisch goud voor de aankomende OS gekocht" inclusief een hele berg merchandise. Totdat de ene na de andere blessure/"blessure"(?) en negatieve berichten de ronde gingen doen.

Hadden ze niet zo van de toren geblazen denk ik dat je er ook veel minder over gehoord had.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:11

Het was op dat ogenblik gewoon een fantastisch lopend sportpaard en ja, als je dan zo'n combi kunt maken dat je de sportrechten verkoopt en de dekrechten zelf hebt. Normaal gesproken was dit kassa geweest, zeker met het oog op de te verwachten resultaten. Een plaats bij de top 3 van London, kon eigenlijk niet missen. Maar ja, Toot en Rath zijn geen robots en het liep even anders. Kun je om gniffelen maar toch , ik vind het eeuwig zonde dat hij niet meer op dit niveau loopt. Daar komt bij dat er inmiddels zeer goede nakomelingen zijn goedgekeurd. Ik heb een Biolley hengst gezien , evenbeeld van Toot en sjouwen, geweldig. Dus papa krijgt zo meteen veel concurrentie van zijn zonen en als hij zeer aansprekende nakomelingen fokt dan krijgt hij nog wel merries maar niet genoeg om Paul uit de kosten te halen of zelfs een dikke winst te bezorgen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:20

Ja maar dat mogen ze toch zeggen
Wat zal iemand anders dat een worst wezen wat hun zeggen....

Er word in de paarden wereld wel vaker te hoog van de toren geblazen zowel in de topsport als in de amateur en professionele sport.

En tja wat is 8000 euro... als je ziet waarvoor de veulens ''weg'' gaan is dit bedrag een schijntje...
Het dier heeft zicht immers bewezen in de sport en zal echt niet slechter fokken op zowel exterieur en karakter nu hij niet meer uitgebracht word ;)
Als ik een geschikte merrie had zou ik net zo snel met hem dekken als met een gepensioneerde hengst bijwijzen van
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 20-04-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:25

Ik moet wel lachen om Toot terug naar EG, die zit helemaal niet meer te wachten op een ex-topper van 15 :D Veel te oud inmiddels!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:29

Nu mis ik de like knop Urielle :+

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:31

Als Totilas zich nog steeds in the picture had gelopen op wedstrijden dan had hij waarschijnlijk een stuk meer dekkingen gehad dan nu ondanks het hoge bedrag..

Terug naar Edward zal denk ik niet gebeuren, helaas.. Want gezond lijkt het me mooi om hem tegen Valegro te zien samen met Damon Hill die we nu helaas ook niet meer zien. Nu is Valegro op eenzame hoogte en de paarden die in de buurt konden komen staan bij iemand anders..

Maar ook met Rath blijft Totilas een fantastisch paard om naar te kijken, dus ik hoop dat hij snel weer gezond en al de ring binnenrijdt.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:32

Net wat ik dacht Urielle! Moet hij Totilas oplappen en hem weer op z'n oude niveau krijgen? No way dat dat weer gaat lukken. En dan kan Edward volgens bokt ook ineens niet rijden :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:41

Ik blijf erbij dat dit de beste deal sinds tijden is geweest.

Een enorme bak geld vangen voor een paard wat volledig over de top is gereden.
Net op tijd verkocht voor ie echt stuk ging.

Onder Rath ging hij beroerd omdat die hem los liet, pas toen hij bij Sjef Janssen leerde om met meer druk en vasthouden te rijden, zagen we wat terug van de 'oude' Totilas.
Als je daar van houdt zou je het een verbetering kunnen noemen.

Ik vind het ergens wel sneu voor Schockemöhle, Rath en Linsenhoff.
Naar mijn idee zijn deze mensen ontzettende liefhebbers, die ook nog eens het geluk hebben dat ze de kans kregen Totilas te kopen en dat ze het ook nog konden betalen.

Dat kun je ze niet kwalijk nemen, als de gemiddelde bokker hier eindelijk zijn of haar droompaard kon kopen en het blijkt stuk te zijn, dan was iedereen over de verkopende partij gevallen.

Hoewel ik uit die docu toen heb begrepen dat ook de verkopende partij in dit verhaal een bak ellende over zich kreeg, tot bedreigingen aan toe...

Het is jammer dat er in de paardenwereld paarden bij betrokken zijn, anders vond ik het prachtig allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:43

Gentlegiant schreef:
Ja maar dat mogen ze toch zeggen
Wat zal iemand anders dat een worst wezen wat hun zeggen....

Er word in de paarden wereld wel vaker te hoog van de toren geblazen zowel in de topsport als in de amateur en professionele sport.

En tja wat is 8000 euro... als je ziet waarvoor de veulens ''weg'' gaan is dit bedrag een schrijntje...
Het dier heeft zicht immers bewezen in de sport en zal echt niet slechter fokken op zowel exterieur en karakter nu hij niet meer uitgebracht word ;)
Als ik een geschikte merrie had zou ik net zo snel met hem dekken als met een gepensioneerde hengst bijwijzen van

een grafsteen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:44

Uhhhm en wat dacht je van gal met zn nieuwe topper die heeft afgelopen wedstrijd ook flink wat % gescoord en Valegro is ook niet meer lang in de topsport

Ben het eens met LBL had Totilas zelf gekocht en hem laten uitbrengen door gal :+
Maar toen meneer Janssen zich ermee ging bemoeien kreeg Rath ook de nodige haat over hem heen ergens ook wel terecht hoor daar niet van maar dan nog

Morgan hoezo grafsteen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:49

Gentlegiant schreef:
Uhhhm en wat dacht je van gal met zn nieuwe topper die heeft afgelopen wedstrijd ook flink wat % gescoord en Valegro is ook niet meer lang in de topsport

Ben het eens met LBL had Totilas zelf gekocht en hem laten uitbrengen door gal :+
Maar toen meneer Janssen zich ermee ging bemoeien kreeg Rath ook de nodige haat over hem heen ergens ook wel terecht hoor daar niet van maar dan nog

Morgan hoezo grafsteen?

Schrijntje= grafsteen(tje), schrijnwerker iemand die ze maakt.
Schijntje= klein beetje.

Leiden =stad, voortouw nemen
Lijden=kunnen hebben financieel gezien, goed in de slappe was zitten,afzien.

maw spelling }>
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-04-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:51

oh grapje :+

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:55

Valegro is pas 13, die gaat nog wel 5 jaar mee op dit nivo.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:15

Blacky94 schreef:
Gentlegiant schreef:
Wat een reacties zeg....

Ik denk dat dat vooral komt omdat er na de verkoop zo hoog van de toren geblazen werd. Gevalletje "we hebben praktisch goud voor de aankomende OS gekocht" inclusief een hele berg merchandise. Totdat de ene na de andere blessure/"blessure"(?) en negatieve berichten de ronde gingen doen.

Hadden ze niet zo van de toren geblazen denk ik dat je er ook veel minder over gehoord had.

Precies. Ze hadden nog geen wedstrijd gelopen en ze stonden bij elk evenement met een kraampje met 'rath en totilas nummer 1'. Tja dan vraag je er ook een beetje om. En Rath zei dat hij verder wilde gaan met Totilas waar Edward Gal geëindigd was..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:20

R12312 Die gaat na de OS met een actief pensioen is een tijdje terug gezegd ;)

Klopt horsetime maar het is maar net hoe diep je wilt gaan hoeveel paarden mensen blazen wel niet hoog van de toren af maar dan in mindere mate uiteraard