KWPN hengst Duval's Capri Sonne Jr. verkocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:30

Dat is jammer zeg. Zeker voor Nederland. Ik vond het een wereldtalent en ik denk wel dat hij het hogere werk aankan. Waarom zou Laura hem trouwens kopen als hij dat niet zou kunnen? Dan zou hij naar een rijke Jun/YR gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:33

janderegelaa schreef:
Buiten dat dacht ik al dat hij het hoogste niveau niet aan zou kunnen. Misschien was bij Hexagon die twijfel er ook wel. En dan is een verkoop heel helder.

En je dacht dat Laura Tomlinson-Bechtolsheimer hem koopt om ZZ-Licht mee te starten? :+
Ik heb hem zelf een aantal keer zien piafferen/passageren en dat doet hij als een zonnetje. De rest lukt hem zeker ook wel :)

Balen voor Dinja, maar de kachel moet branden. Ze heeft gelukkig nog meer fijne paarden.

Mosh

Re: KWPN hengst Duval's Capri Sonne Jr. verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:46

Het is duidelijk dat janderegelaar liever achter zijn computer blijft om een paard te bekritiseren... Iedereen die Capri aan het werk heeft gezien tijdens het vo of een clinic weet dat zo'n speculatie grote onzin is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 06:59

Mosh schreef:
Het is duidelijk dat janderegelaar liever achter zijn computer blijft om een paard te bekritiseren... Iedereen die Capri aan het werk heeft gezien tijdens het vo of een clinic weet dat zo'n speculatie grote onzin is.

Mooie aanname. Ik heb hem wel live gezien en daarnaast staan op Youtube ook wat filmpjes waar je op kunt zien dat hij met pi/pa coördinatie mist.
Heel leuk hoor een training thuis of ergens een clinic maar aan de uitvoering van een piaffe of passage zitten wel eisen. Zo moeten ze bijvoorbeeld een bepaald aantal passen piafferen en dat heb ik Capri Sonne nog nooit zien doen. Halverwege komt hij in de knoop. Nu kun je dat nog op zijn jong zijn gooien maar als hij 12 is niet meer. Dus dan snap ik de verkoop wel. Maar goed, time will tell.

Edit: ongeveer vanaf minuut 11 en waar het echt mis ging hebben ze geknipt. Passage kan hij ook maar een pas of 3. Daarna coördinatieprobleem.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:09

Erg Zonde!

Ach Zo oud is hij nog niet en met die coördinatie, veel trainen denk ik....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:18

Zo zonde dit.. ik vond het ook een hele fijne combinatie om naar te kijken en een ontzettend gaaf dier om te zien. Ben het ook zeker met jullie eens dat ik Laura in het verleden niet heel vriendelijk vond rijden maar wellicht is ze tot bekering gekomen, en kan ze met dit paard wel fatsoenlijk sturen. We gaan het vanzelf zien. Ik hoop het in ieder geval voor het paard.

Wat een domper moet dit zijn voor Dinja. Volgens mij is zij inderdaad stapelgek op het dier.. Zo zonde.

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 07:59

Spijtig voor Dinja, maar ze wist dat vast wel van te voren en ze zal ook wel wat euro's hebben gekregen. Niet bij de pakken neer zitten door gaan met wat nieuws. Ze staat in ieder geval goed op de kaart.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:05

Het is heel simpel de schoorsteen moet roken voor de eigenaar en dit was de perfecte timing voor verkoop. Bijna 80 % in de psg. Daar gaan hele hoge bedragen voor over de toonbank. Helemaal voor een kwpn hengst. GP gaat hij echt wel lopen, maar of hij in de top mee gaat draaien dat moet je altijd maar afwachten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:07

Wat erg.
Het zat er misschien aan te komen maar wat een super combinatie waren ze.
Erg verdrietig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:07

CoriienRN schreef:
Erg Zonde!

Ach Zo oud is hij nog niet en met die coördinatie, veel trainen denk ik....

Het is niet raar als hij het niet kan want zijn afstamming is Rhodium x San Remo en die kunnen het beide ook niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:17

bliver schreef:
Wat heeft Dinja goed geregeld dan? Met een beetje pech krijgt ze heelmaal niks aangezien ze werkzaam is voor Hexagon. Die zal er goed aan verdient hebben. Als het een aardige eigenaar is krijgt zij ook wat, maar dat komt in de paarden wereld niet zo vaak voor.

Hoezo pech? Als je ziet hoeveel fijne paarden ze op dit moment rijdt is ze gewoon met d'r gat in de boter gevallen bij Hexagon... Ze hoeft alleen maar haar best te doen en loopt financieel waarschijnlijk ook geen enkel risico. Dat er dan een keer één wordt verkocht - that's life.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:39

Kendra schreef:
bliver schreef:
Wat heeft Dinja goed geregeld dan? Met een beetje pech krijgt ze heelmaal niks aangezien ze werkzaam is voor Hexagon. Die zal er goed aan verdient hebben. Als het een aardige eigenaar is krijgt zij ook wat, maar dat komt in de paarden wereld niet zo vaak voor.

Hoezo pech? Als je ziet hoeveel fijne paarden ze op dit moment rijdt is ze gewoon met d'r gat in de boter gevallen bij Hexagon... Ze hoeft alleen maar haar best te doen en loopt financieel waarschijnlijk ook geen enkel risico. Dat er dan een keer één wordt verkocht - that's life.

Klopt ze heeft toppaarden, maar ze zal nooit bovenin de top op gp niveau mee draaien zoalng ze daar werkt aangezien de paarden niet van haar zijn. Er gaat te veel geld in om.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:41

Dezelfde fout als met Totilas. Arm paard, en arme Dinja.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:47

Ja heel jammer dat hij weg is. Had er graag nog een veulentje van gefokt.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:56

Jammer dat Capri verkocht is inderdaad. Vond het altijd een opvallende en sympthatieke combi met Dinja. Maar als er maar genoeg geld geboden wordt is het moeilijk om nee te verkopen. Vanuit zakelijk oogpunt gezien snap ik dat wel. Neemt niet weg dat het voor Dinja sportief gezien een groot verlies is.

Vind de vergelijking met Totilas ook niet echt opgaan. Die stond op dat moment eenzaam aan de top in de allerhoogste klasse. Zover is Capri bij lange na nog niet :o
En met Tommie is ook al een heel ander verhaal :=

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:02

Zo jammer, zij waren zo een mooie combinatie.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:08

assileM schreef:
Dezelfde fout als met Totilas. Arm paard, en arme Dinja.

Welke fout? Er word hier gewoon dik geld verdient daar is niks fouts aan. jammer is het wel. Maar we moeten allemaal nie zo dramatisch doen hoor. Zo gaat het al jaren.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:13

Ik vind het verschrikkelijk voor Dinja :(:)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:19

waarom nou :?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:46

Idd geld is geld zeker in deze tijd, en ik zeg niet dat het super jammer is voor Dinja maar toch als ruiter weet je het zeker bij een grote stal dat als ze wat gepresteerd hebben ze voor een klap geld worden verkocht :)

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:02

Jammer, de combinatie zelf vond ik gewoon erg leuk en vriendelijk.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:08

Wat jammer. Zonde van het paard, Laura vind ik niet echt een vriendelijke ruiter :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:18

purkie schreef:
waarom nou :?

Geld. Shocking misschien; maar dat is vooral waar het om draait in de paardenwereld.

Erg jammer.... Laura vind ik persoonlijk ook zeker niet de vriendelijkste amazone... Maar goed. Tijd zal het leren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:45

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:54

Pfoeh heftig voor Dinja, vond het een fantastisch leuke combi! Arme meid, volgens mij is ze er kapot van.

Had het filmpje die Janderegelaar op pagina 3 heeft gepost ook nooit gezien, ben het wel met hem eens dat hij erg typisch doet als ze hem door wil verzamelen. Maar ik heb niet voldoende ervaring met het aanleren van pi/pa om daar een oordeel over te maken. Anders was ie idd wel naar een getalenteerde YR/Junior gegaan en niet naar Laura.