Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:37

Jolliegirl schreef:
Logisch dat iedereen er wat over te zeggen heeft als er een bericht uitgaat.
Dat is nou eenmaal de mens.

Daar heeft 'de mens' volgens mij gewoon een keuze in hoor :)

Gillbo: op dit moment is het aan het bestuur van de vereniging en die mogen helemaal zelf bepalen wat ze wel en niet willen doen. Tenzij het jouw spullen zijn die daar liggen heb je daar in principe niets mee te maken en moeten ze dus helemaal niets.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:48

Ik ga er vanuit dat het bestuur ook niet blij is met deze situatie en dat zij ook willen dat er wat veranderd.
Daarbij maken zij wel 5x gebruik van de verzekering dus ja degelijk dat er wel iets moet veranderen want die verzekeringn wordt door iederen betaald.

Beetje rare opmerking dat niemand er wat over mag zeggen. Ik probeer tips te geven net als meerdere hier. Met alleen maar opmerkingen zoals: wat balen kom je ook nergens

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:11

Gillbo - op dit moment hebben de reacties tot gevolg dat 1 specifiek persoon, die volgens mij zelfs geen bestuur is, hier op een niet zo vriendelijke manier in de verdediging gedrukt wordt en die zich hier nota bene lijkt te moeten verantwoorden over wat ze precies wel en niet moeten doen.
Terwijl je niet eens weet wat de huidige maatregelen precies zijn, wat de praktische situatie is, wat de financiele situatie is, etc, en je dus in de verste verte niet voldoende informatie hebt om een echt onderbouwd oordeel te geven.

Daar help je niemand mee, dat geeft alleen een wat extra naar gevoel. Soms is het echt, echt prima om alleen maar 'wat ontzettend rot' te zeggen en verder niks. En mocht je het niet kunnen laten om een idee te delen, accepteer dan dat het ongevraagd advies is en dat mensen dus alle recht en reden hebben om dat gewoon naast zich neer te leggen. (Dat mag uberhaupt natuurlijk, maar zeker als iemand niet heeft gevraagd om oordelen of advies.)

MissBmx

Re: Vijfde inbraak op een rij voor gehandicaptenmanege

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:17

Oke dat was niet mijn aandeel dan voel ik mij aangesproken door iets wat niet voor mij bedoeld was.
Ik verbaasde mij er alleen over dat er 5x werd ingebroken omdat te voorkomen moet er wel iets gebeuren. Voor zover ik het hier lees zijn het alleen maar goed bedoelde adviezen om mee te denken zodat de manege niet weer gedupeerd wordt.

Maar uh heb jij nu ook in de gaten dat jij aan het bepalen bent wat iemand wel en niet mag zeggen in dit topic.Lijkt me niet de bedoeling

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:22

Misschien moet shadow zelf dan ook even stoppen met op deze manier te reageren. We hebben gewoon vrijheid van meningsuiting hierzo.

Ik hoop dat er foede maatregelen getroffen worden en het niet nogmaals gebeurt.
Verder verlaat ik dit topic..ik wens niet gecommandeerd te worden of ik wel of niet iets mag zeggen.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 13:28

Het komt er op neer dat de manege zeker bezig is met oplossingen, maar dat niet alle genoemde oplossingen passend zijn of gerealiseerd kunnen worden. Zelfs een hond gaat niet werken :') Geloof mij, het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien zijn er inderdaad al allerlei maatregelen getroffen n.a.v. de vorige inbraken zoals Mjetterd zegt (nachtsloten, inbraakbeveiliging op elektrische schuifdeur, lamp met bewegingssensor etc.).

Het is altijd makkelijk om toch een bepaalde schuld bij het slachtoffer neer te leggen... Ookal is het advies goed bedoeld, het geeft het een beetje een nare nasmaak inderdaad.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:37

Shadow0 schreef:
Gillbo - op dit moment hebben de reacties tot gevolg dat 1 specifiek persoon, die volgens mij zelfs geen bestuur is, hier op een niet zo vriendelijke manier in de verdediging gedrukt wordt en die zich hier nota bene lijkt te moeten verantwoorden over wat ze precies wel en niet moeten doen.

Of je dat op die manier opvat is toch ook echt een geheel eigen keuze.

Thesserd waarom gaat een hond niet werken?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:18

Met zoveel mensen wordt een allermans vriend dus daar heb je niks aan bij inbrekers

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:55

Plus: het is makkelijk zat om een hond een stuk vlees te geven waar wat in zit. Probleem voor de inbrekers opgelost.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:35

Wil je een goeie waakhond, moet je het geschikte ras hebben en ipo gaan doen. Maar daar moet je dab maar tijd in willen steken. Is niet in 1 dag geleerd

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:43

Blue_Eyes schreef:
Plus: het is makkelijk zat om een hond een stuk vlees te geven waar wat in zit. Probleem voor de inbrekers opgelost.

Uit de statistieken blijkt dat woningen/bedrijven waar een hond rondloopt veelal door inbrekers worden vermeden. Nogmaals: inbrekers kijken naar waar makkelijk binnen te komen is. Een hond iets gaan voeren -vóór dat hij aanslaat- dat moet je enigszins voorbereiden. De meeste inbraken worden niet voorbereid. Daarbij kun je een hond leren om niets aan te nemen/van de grond te eten. En hoef je de honden niet overdag tussen de cliënten los rond te laten lopen, maar alleen als het bedrijf dicht is.

Is er nu snachts toezicht? Woont er iemand op het terrein?

sanna_dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:50

Triest dit. Dit doe je niet. :(:)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:50

Een hond is op dit terrein echt geen doen, allereerst zou het dier grote delen van de dag alleen zitten, wat naar mijn mening al de grootste reden is om het niet te doen.
Daarnaast komen er wel ontzettend veel verschillende mensen op het terrein dus moet hij alleen aanslaan als er inbrekers zijn... Tja das voor een hond allemaal hetzelfde natuurlijk.
Wie moet het dier opvoeden? Er is niet een iemand alle dagen aanwezig?
Wat ga je doen als het dier toch vergiftigd wordt? Dat heeft nog een veel grotere impact?
Lang niet alle gehandicapten zijn weg van honden, en anderen juist veel teveel, hoe zorg je dat je een veilige omgeving houdt voor mens en dier?
Echt geen mogelijkheid dus.