Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:18

Erg kort door de bocht vind ik piezze, als ze het hier invoeren à 750 euro per paard per jaar verwacht ik dat een hoop mensen het niet op kunnen brengen en hun paard of paarden moeten wegdoen- vervolgens wil de andere helft geen paard meer kopen omdat dat 750 euro extra per jaar kost...
Ik zit er ook niet op te wachten om voor de 5 hier jaarlijks een extra kostenpost erbij te krijgen

Saskia345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:19

Achja, je weet nooit rond deze dagen.
Kwam bij mij niet geloof waardig over, paarden belastingen van 900,-

En vindt ook heel gekke idee.
Want paarden mensen zijn vaak juist de mensen die veel geld uit geven in hun eigen regio. Stalling, lessen, voer, hoefsmid, wegen belasting van zware auto voor trailer, enz. Eigenlijk zou dat volk juist extra belasting voordeel mogen krijgen gezien we juist zo goed bezig zijn voor de lokale economie.
Het verjagen van deze inkomsten bron en bijhorende toerisme is stomste wat je kunt doen. Ze vergeten zeker ook dat paarden ook goed export product is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:20

piezze schreef:
Beetje sneu mens hoor. Als er geen geld voor is kun je er beter niet aan beginnen. Beetje sensatiezoekerij lijkt het. Als je echt zo begaan bent met je beestjes dan zoek je echt wel een andere oplossing. Als paardenbelasting betekent dat mensen minder onbezonnen aanschaffen en fokken dan heeft het toch wel nut die paardenbelasting.

Ik heb 3 paardjes staan, is 190E per maand aan belasting; dat is meer dan ik nu kwijt ben aan onderhoud/voer/HS enz.
En nee, ik kan die 200E extra niet missen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:21

piezze schreef:
Beetje sneu mens hoor. Als er geen geld voor is kun je er beter niet aan beginnen. Beetje sensatiezoekerij lijkt het. Als je echt zo begaan bent met je beestjes dan zoek je echt wel een andere oplossing. Als paardenbelasting betekent dat mensen minder onbezonnen aanschaffen en fokken dan heeft het toch wel nut die paardenbelasting.

Dat is ook kort door de bocht; als je al paarden hebt je moet ineens zeg die 750 euro per paard betalen puur aan belasting dan zou dat ook voor mij te kostbaar zijn... Snap ook absoluut dat er genoeg andere mensen zijn die het ook niet kunnen opbrengen. Een paard kan ik betalen, maar elk jaar zo even 750 euro extra weggooien niet. Die heb ik nodig voor het dierenartspotje. Wat dacht je van maneges? Lesprijzen gaan ook omhoog als je even 75000 extra moet inleveren. Paardrijles is al duur, maar ik vrees voor veel kinderen dan straks een droom die heel ver weg is om op les te gaan.
Laat dan elke sporter die gebruik maakt van de openbare weg ook betalen of ga fijn met vignetten oid werken in natuurgebieden.

Beetje paarden eigenaren plagen met het idee 'die zijn vast rijk'

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:24

Zoiets gebeurt niet "ineens" dat hoor je wel aankomen en dan kun je ook verkopen en dan hoef je ze niet meteen dood te maken.
Overigens kun je ook 1 paard hebben als 3 te duur is.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:25

Jammer genoeg word er in de op niks gezegd over dat het al wat oudere en ziekere paarden waren.
Dit had ik gelezen in een ander artikel

(zoekt artikel)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:26

Is er uberhaupt een reden aangegeven voor het invoeren van paardenbelasting? Ik zie het nut er namelijk niet van, behalve dat de overheid gewoon alles kan doen om maar geld afhandig te maken van anderen...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:27

piezze schreef:
Zoiets gebeurt niet "ineens" dat hoor je wel aankomen en dan kun je ook verkopen en dan hoef je ze niet meteen dood te maken.

Ja maar je moet wel wachten tot het erdoor is natuurlijk en verkopen is leuk... Maar als de markt op z'n gat ligt en de verkoop wil niet vlotten? Of paard is simpelweg niet geschikt voor de verkoop? Ik ga zelf absoluut niet mijn paard ooit verkopen :n liever dood dan in de handel. Je weet het niet immers wat er nog meer speelt.

Ik ben nuchter, sorry. Ik vind het niet dramatisch voor de dieren als mensen hun kippen zelf slachten, varkens fokken voor de vriezer of hun paard laten inslapen om wat voor reden. Hun dier, hun keuze. Wel goed dat dit in het nieuws komt omdat het wel een signaal kan afgeven.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:29

Wat is het nut van loonbelasting? Geld voor de geldbeluste overheid. Een soort drang om voor andere hardwerkende mensen te bedisselen wat er met 50procent van je inkomen gebeurt :9

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:31

Misschien moet ik het anders plaatsen dan:

- Ja, je paard dood laten schieten omdat je het er geld niet voor heb is prima, hun dier, hun keuze.

Maar doe dan niet alsof het de schuld is van de paardenbelasting en zoek daar dan de media mee op.

Ik zoek ook niet de media op als ik mijn paard dood schiet omdat ik de stalling niet meer kan betalen omdat ik ontslagen ben onder de kop: ik moet mijn paard laten slachten omdat het economische crisis is.

Sensatie zoekerij....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:32

piezze schreef:

Moet je hier op Bokt benoemen dat je je oudje van (zeg eens) 25+ gaat verkopen omdat je geen kosten meer wilt/kan maken.
Dan staat iedereen op de achterste benen.
Ook komen dan er weer veel paarden alleen te staan (als je er maar 1 kan betalen).

Ik vind het absurd dat door de belasting het 2 (en soms wel 5)x zo duur wordt om een paard te hebben.
Het bedrag geldt zowel voor veulens/shetjes enz.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:32

piezze schreef:

De 3 pensionados die hier staan zijn niet te verkopen, maar bijna 3000 euro per jaar extra voor ze betalen zal mij veel te gortig worden, dan zal dezelfde keuze genomen worden als de mevrouw waarover dit bericht gaat.
Daarbij: er zullen heel veel stallen leeg komen en heel veel bedrijven over de kop gaan, veel arbeidsplaatsen verloren- middenstand- ruitershops- instructie- smeden dierenartsen- de mensen die deze belasting invoeren halen een hoop omver en ik verwacht niet ten goede

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:37

Dit is maar net een begin van het leed van veel paardeneigenaren in Duitsland als dit zo doorgaat... de heel paardenbranche gaat ook eronder lijden! Minder zullen gaan fokken... Maneges zullen hun deuren moeten sluiten... winkels, paardenvoer bedrijven, hoefsmeden, dierenartsen en al die beroepen te maken heeft met paarden behandelen zullen inkomsten bederf, sluiten of een ander vak moeten kiezen.. overschot van paarden te koop zullen worden aangeboden.. of erger nog.. wanhoop daden waardoor paarden los laten op straat.. of wel naar de slacht.. -O- Zoveel ellende dat KAN nog gebeuren!

Deze onderwerp houdt de hele paarden sector in Duitsland bezig.. eigenaren voelen zich echt de dupe door de onzinnig beredenering van een rechter die de eerste beroep afwees gebaseerd op zijn persoonlijk opvatting dat mensen met paarden hebben geld ! Wat 'n discrimineerde uitspraak!

Tis maar te hopen dat het niet zo ver komt.. wij hebben ook meer dan 1 paard en ben echt niet van plan om deze belasting te betalen ^)

piezze

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:50

Kortom een en al drama. Er woeden oorlogen, zijn natuurrampen, storten vliegtuigen uit de lucht. Drie paarden naar de slacht zijn dan nog te overzien.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:53

Wellicht was de paardenbelasting voor deze mevrouw niet de enige oorzaak van haar besluit, maar wellicht wel de druppel die de emmer deed overlopen.

Ik vind het eigenlijk wel goed dat ze de media heeft opgezocht, laat de mensen in hun mooie kantoortjes die dit bedacht hebben maar zien wat de gevolgen zijn.

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:04

Wij hebben er 6 lopen. Elk jaar weer 6 x 750 euro betalen aan belasting, dus 4500 euro zie ik ook niet zitten. Bovendien zullen de paarden door deze belasting minder goed verkoopbaar zijn. Ik kan me het handelen van deze eigenaresse goed voorstellen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:06

Hoe kom je eigenlijk aan dat bedrag. Lijkt mij vrij hoog. Op hoefslag stond 200 euro p paard

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:13

Het is verschillend per deelgemeente piezze, er zijn ook plaatsen waar je 900 betalen moet staat ergens in dit topic

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:15

Het is een belachelijke invoering en ik snap die vrouw ergens wel.

Ik woon in Belgie en een buurdorp had zowel honden belasting als paardenbelasting, al jaren, terwijl mijn dorp beide niet doet.
Ik weet niet of die paardenbelasting nog steeds betaalt moet worden maar het was er wel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:28

Nog ff en we moeten een vergunning aanvragen om naar de wc te mogen.
Zou er dan ook een quotum komen over hoeveel je mag schijten?

Vind het echt schandalig waar ze allemaal geld van willen plukken.
Zelf hebben ze een lekker hoge bonus elk jaar.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:36

vind het nergens op slaa; heel die belastingen niet,

honden belasting betaal ik al echt enorm hier .. en er zijn geen voorzieningen ...

je betaald al je stalling, je hoefsmid , dierenarts, worenkuur, dekens, je hebt je uitjes? ok das een luxe maar wel belangrijk, je trailer de auto die hem trekken kan enz enz ,...
je spullen je tuig dekens, man man gekker moet het toch niet worden ?

vind het een moeilijk keus van die mevrouw , zelf zou ik het niet doen, zou alles op alles zetten om het of te ontlopen, of aan te vechten en anders verhuizen ;)

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:50

Als dit er ooit ergens doorheen komt in Nederland zal ik gaan verhuizen. Hondenbelasting, paardenbelasting whats next? Het zou eigenlijk niet kunnen want de hele paardensector zou dan onderste boven liggen maar NL zal NL niet zijn als ze het ook gewoon gaan doen!

Welk land zullen we heen gaan met ze allen?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 00:55

Zipporah schreef:
Als dit er ooit ergens doorheen komt in Nederland zal ik gaan verhuizen. Hondenbelasting, paardenbelasting whats next? Het zou eigenlijk niet kunnen want de hele paardensector zou dan onderste boven liggen maar NL zal NL niet zijn als ze het ook gewoon gaan doen!

Welk land zullen we heen gaan met ze allen?

ik stem voor luxemburg hihi daar wil ik zowieso heen ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:38

inowa schreef:
Nog ff en we moeten een vergunning aanvragen om naar de wc te mogen.
Zou er dan ook een quotum komen over hoeveel je mag schijten?

Vind het echt schandalig waar ze allemaal geld van willen plukken.
Zelf hebben ze een lekker hoge bonus elk jaar.

Dan krijgt schijtbelasting een dubbele betekenis. :D

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 07:40

Hier hebben ze vorig jaar de hondenbelasting afgeschaft. Tja ik vind het een beetje zoeken naar een melkkoe, paarden belasting. Particulieren met 1 paard zullen het nog wel kunnen opbrengen maar bedrijven zullen het wel zwaar krijgen