Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
besita schreef:helaas is tegenwoordig meedraaien in de paarden niet enkel goed paardrijden ...een ondernemer zijn is ook een "goed "mens zijn
vind het echt triest ..je werkt niet mee aan papa"s droom nou dan ben je onze zoon niet meer![]()
![]()
terwijl Vincent zijn stal wel naar Albert heeft genoemd en zijn ouders toch ook nog op hun site vermeld staan
http://www.gdstraining.eu/#!about-us/c1alk
Knakker schreef:ondanks zijn moeilijke karakter is deze man qua rijstijl een zeer inspirende man (geweest).
Ik weet nog wel vroeger, heel wat kleine volte's gegallopeerd met beide teugels in mijn buitenhand en mijn binnenhand op mijn bovenbeen, en maar volte openen en verkleinen![]()
jansje73 schreef:Jammer dat ik het gisterenavond niet heb gezien. Vanmorgen via gemist.nl terug kunnen kijken. Wat triest en wat is er tussen vader en zoon gebeurd is dat ze nu geen contact meer hebben en elkaar niet op de wedstrijden niet willen zien. Albert is een bijzondere man en zeker hoe hij zijn paarden rijdt , maar wel eentje die heel erg moeilijk is ! Het doet me gelijk terug denken aan de tijd toen ik nog groom ( de jaren 1997/1999) was op een springstal en we gingen regelmatig bij Albert trainen. Albert reed een aantal paarden van de stal en bracht ze ook uit op wedstrijden. Alles moest perfect zijn , zoals de vlechtjes van de paarden ( was dat niet na zijn zin dan moest je maar na Deurne toe om daar te leren vlechten) en zijn rijlaarzen op wedstrijden moesten goed gepoetst zijn en alles moest er keurig uit zien, was dat niet dan kreeg je commentaar en als je iets gauw moest halen voor meneer dan moest dat in een draf looppas . En als we daar bij hem thuis kwamen ( andere locatie) om te trainen dan mocht niet eens de pad vies worden anders moest je die gaan vegen.
Zijn vrouw hielp hem altijd mee met het los springen , ik zie haar nog altijd voor me , met haar glimmende laarzen en handschoenen aan ! Wat is Albert oud geworden zeg !
. Ik ben niet van iedereen moet in zwart wit zonder poes pas, kleurtje mag best maar dat keurige en oog voor het kleinste detail vind ik mooi om te zien! (Al moet ik er niet aan denken dat je ervoor moet werken
).
Casarell schreef:Tja... vroeger moesten we op Deurne ook in tenue rijden..
Ibonn schreef:Voor Albert als ruiter heb ik respect maar als mens veel minder. Heb ooit de "eer" gehad naast hem geparkeerd te staan op een SGW wedstrijd. Een jaar of 6 geleden maakte Albert de overstap naar de SGW en hij zou het wel even doen en laten zien. Nou, na die middag heb ik genoeg gezien en vooral gehoord. Hij heeft zijn vrouw voor rotte vis uitgescholden en letterlijk voor hem opgejaagd omdat het niet ging zoals hij wou. We hebben allemaal zenuwen op wedstrijd maar om nu zo tekeer te gaan, sloeg echt nergens op. Kan me voorstellen dat sponsoren met geld dit soort gedrag ook niet op prijs stellen...
Dus hij is het slachtoffer van zijn eigen karakter....
bigone schreef:Het is niet voor niets dat een zilveren medaille winnaar op de OS nergens meer aan de bak kwam, als ruiter was hij een van de beteren maar als mens zo verschrikkelijk moeilijk. En ja, dat gaat op latere leeftijd altijd tegen je werken. Geen mantelzorgers te vinden, hij lijkt een verbitterde eenzame oude man geworden te zijn. Albert heeft wel eens verteld dat hij vroeger nooit zo fijn met zijn paarden omging maar dat hij in latere jaren veel heeft bijgeleerd. Helaas op menselijk gebied is hij daar wel blijven steken, ik vond het ook treurig om te zien.
. Die paardenwissel met adelinde vond ik ook super. Jammer dat er zon negatieve vibe omheen hangt tegenwoordig. Ibonn schreef:Voor Albert als ruiter heb ik respect maar als mens veel minder. Heb ooit de "eer" gehad naast hem geparkeerd te staan op een SGW wedstrijd. Een jaar of 6 geleden maakte Albert de overstap naar de SGW en hij zou het wel even doen en laten zien. Nou, na die middag heb ik genoeg gezien en vooral gehoord. Hij heeft zijn vrouw voor rotte vis uitgescholden en letterlijk voor hem opgejaagd omdat het niet ging zoals hij wou. We hebben allemaal zenuwen op wedstrijd maar om nu zo tekeer te gaan, sloeg echt nergens op. Kan me voorstellen dat sponsoren met geld dit soort gedrag ook niet op prijs stellen...
Dus hij is het slachtoffer van zijn eigen karakter....