Albert Voorn vanavond in 'Hollands Welvaren'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:11

Zonder een mening te hebben over wie van de twee er nou gelijk heeft, valt het me op hoe keurig Vincent zich uit over de situatie en over zijn ouders in het algemeen. Albert is eigenlijk alleen maar negatief. Dat was hij in deze uitzending, zo sprak hij in een artikel in het Eindhovens Dagblad en zo uit hij zich nog extremer buiten de media, tegen ieder die het maar wil horen.

Hoe het er aan toe gaat achter gesloten deuren weten we natuurlijk niet, maar ik vind het heel erg jammer om zo een inspirerend persoon en echtpaar, zo verbitterd te zien.
En wat is het nut van je zo uiten? Lijkt een teken van onmacht. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand er gelukkig van wordt.
Het is, met de manier van naar buiten treden, wel meteen duidelijk welke van de twee (zakelijk) wat slimmer is...
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 27-03-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:18

helemaal mee eens :j
toen met de verkoop van Tobalio en het feit dat niemand in dat paard voor hem wou investeren ..ging het ook allemaal zo negatief via de media

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:26

besita schreef:
helaas is tegenwoordig meedraaien in de paarden niet enkel goed paardrijden ...een ondernemer zijn is ook een "goed "mens zijn
vind het echt triest ..je werkt niet mee aan papa"s droom nou dan ben je onze zoon niet meer :\ :\
terwijl Vincent zijn stal wel naar Albert heeft genoemd en zijn ouders toch ook nog op hun site vermeld staan
http://www.gdstraining.eu/#!about-us/c1alk

Heeft hij zijn stal dezelfde naam gegeven als de stal van pa?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:35

Knakker schreef:
ondanks zijn moeilijke karakter is deze man qua rijstijl een zeer inspirende man (geweest).
Ik weet nog wel vroeger, heel wat kleine volte's gegallopeerd met beide teugels in mijn buitenhand en mijn binnenhand op mijn bovenbeen, en maar volte openen en verkleinen :) :)

Haha ja de kleine voltes met de teugels in de buitenhand idd :')

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 23:03

jansje73 schreef:
Jammer dat ik het gisterenavond niet heb gezien. Vanmorgen via gemist.nl terug kunnen kijken. Wat triest en wat is er tussen vader en zoon gebeurd is dat ze nu geen contact meer hebben en elkaar niet op de wedstrijden niet willen zien. Albert is een bijzondere man en zeker hoe hij zijn paarden rijdt , maar wel eentje die heel erg moeilijk is ! Het doet me gelijk terug denken aan de tijd toen ik nog groom ( de jaren 1997/1999) was op een springstal en we gingen regelmatig bij Albert trainen. Albert reed een aantal paarden van de stal en bracht ze ook uit op wedstrijden. Alles moest perfect zijn , zoals de vlechtjes van de paarden ( was dat niet na zijn zin dan moest je maar na Deurne toe om daar te leren vlechten :D) en zijn rijlaarzen op wedstrijden moesten goed gepoetst zijn en alles moest er keurig uit zien, was dat niet dan kreeg je commentaar en als je iets gauw moest halen voor meneer dan moest dat in een draf looppas . En als we daar bij hem thuis kwamen ( andere locatie) om te trainen dan mocht niet eens de pad vies worden anders moest je die gaan vegen. := Zijn vrouw hielp hem altijd mee met het los springen , ik zie haar nog altijd voor me , met haar glimmende laarzen en handschoenen aan ! Wat is Albert oud geworden zeg !

En toch vind ik dat nou mooi aan die man, heb ook wel eens gehoord dat meiden die in de zomer in een hemdje/topje reden zich konden gaan aankleden voordat hij les kwam geven ;). Ik ben niet van iedereen moet in zwart wit zonder poes pas, kleurtje mag best maar dat keurige en oog voor het kleinste detail vind ik mooi om te zien! (Al moet ik er niet aan denken dat je ervoor moet werken ;)).

dat hij zo emotioneel was mee, vond ik mooi om te zien en eigenlijk denk ik dat dat ook 1 vd eigenschappen is (naast ruiterkunde natuurlijk) waardoor hij de moeilijkste paarden toch zo "gek" krijgt om het te doen, als je zo dicht tegen je gevoel aan zit.

Casarell

Re: Albert Voorn vanavond in 'Hollands Welvaren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:27

Tja... vroeger moesten we op Deurne ook in tenue rijden.. :+

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:08

Casarell schreef:
Tja... vroeger moesten we op Deurne ook in tenue rijden.. :+

Dat vond ik wel iets hebben, zelf verzorgd erop deed je uit respect naar je paard en betekende ook dat het paard picobello erbij stond.
En de rijderij werd niet puur als een commercieel product gezien.
Ik vind het jammer dat in deze docu alleen de sombere kant belicht wordt. Het was wel mooi geweest als ze wat meer hadden laten zien wat voor aparte man hij is. Zoals ze even deden met die rozen en het verhaal over de stropdas. Maar dan nog meer paardgerelateerd. Want op dat vlak is en was hij inspiratie voor velen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:18

Ik heb jaren gewerkt voor iemand met dezelfde insteek, namelijk alles moet perfect zijn. Dat is weleens lastig, en dat leverde weleens botsingen op want van mezelf ben ik helemaal niet zo. En er zijn de nodige scheldwoorden gevallen, maar naar verloop van tijd hoor je dat nieteens meer (of dat positief of negatief is mag je zelf bepalen).

Maar het brengt ze wel naar de top. Tuurlijk kan het ook anders, maar het is nou eenmaal geen lieve wereld.

Het bedrijf van pa staat al een tijd tekoop, en komt regelmatig langs op Facebook bijvoorbeeld, en elke keer dat ik het zie heb ik toch met hem te doen.

Dus strikt en gediciplineerd vind ik niet direct negatief, maar zoals met alles zijn er uiteraard ook hier in grenzen.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:15

Voor Albert als ruiter heb ik respect maar als mens veel minder. Heb ooit de "eer" gehad naast hem geparkeerd te staan op een SGW wedstrijd. Een jaar of 6 geleden maakte Albert de overstap naar de SGW en hij zou het wel even doen en laten zien. Nou, na die middag heb ik genoeg gezien en vooral gehoord. Hij heeft zijn vrouw voor rotte vis uitgescholden en letterlijk voor hem opgejaagd omdat het niet ging zoals hij wou. We hebben allemaal zenuwen op wedstrijd maar om nu zo tekeer te gaan, sloeg echt nergens op. Kan me voorstellen dat sponsoren met geld dit soort gedrag ook niet op prijs stellen...

Dus hij is het slachtoffer van zijn eigen karakter....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 15:33

Ibonn schreef:
Voor Albert als ruiter heb ik respect maar als mens veel minder. Heb ooit de "eer" gehad naast hem geparkeerd te staan op een SGW wedstrijd. Een jaar of 6 geleden maakte Albert de overstap naar de SGW en hij zou het wel even doen en laten zien. Nou, na die middag heb ik genoeg gezien en vooral gehoord. Hij heeft zijn vrouw voor rotte vis uitgescholden en letterlijk voor hem opgejaagd omdat het niet ging zoals hij wou. We hebben allemaal zenuwen op wedstrijd maar om nu zo tekeer te gaan, sloeg echt nergens op. Kan me voorstellen dat sponsoren met geld dit soort gedrag ook niet op prijs stellen...

Het is niet voor niets dat een zilveren medaille winnaar op de OS nergens meer aan de bak kwam, als ruiter was hij een van de beteren maar als mens zo verschrikkelijk moeilijk. En ja, dat gaat op latere leeftijd altijd tegen je werken. Geen mantelzorgers te vinden, hij lijkt een verbitterde eenzame oude man geworden te zijn. Albert heeft wel eens verteld dat hij vroeger nooit zo fijn met zijn paarden omging maar dat hij in latere jaren veel heeft bijgeleerd. Helaas op menselijk gebied is hij daar wel blijven steken, ik vond het ook treurig om te zien.

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:55

Ik kan me het verbitterde wel enigzins voorstellen,wat ik eruit begreep vertelde hij aan de keukentafel dat hij een aantal jaar geleden een goed gesprek had gehad met Vincent over diens toekomst, dat hij bereid was om zijn eigen carrière op een laag pitje te zetten om hem te helpen en het bedrijf voor hem op te bouwen en nu kunnen ze alles verkopen, niet dat ik Vincent niet snap, tijden en omstandigheden veranderen. Voor zo'n trotse man als Albert is dit denk ik lastiger te verkroppen, die ziet zijn toekomstbeeld/droom uit elkaar spatten en als klap op de vuurpijl wordt ook zijn topper nog geveild..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 20:53

bigone schreef:
Het is niet voor niets dat een zilveren medaille winnaar op de OS nergens meer aan de bak kwam, als ruiter was hij een van de beteren maar als mens zo verschrikkelijk moeilijk. En ja, dat gaat op latere leeftijd altijd tegen je werken. Geen mantelzorgers te vinden, hij lijkt een verbitterde eenzame oude man geworden te zijn. Albert heeft wel eens verteld dat hij vroeger nooit zo fijn met zijn paarden omging maar dat hij in latere jaren veel heeft bijgeleerd. Helaas op menselijk gebied is hij daar wel blijven steken, ik vond het ook treurig om te zien.

was ook zo toen de ruiters in de kleuren van sponsoren gingen rijden ...mijn god wat heeft ie daar zijn ongenoegen over gespuugd in de media ( iets van Kermit de kikker over Franke sloothaak die in groen ging rijden ) ...tja in mijn ogen "voor wat hoort wat " anders moet je zorgen dat je het zelf allemaal kan

Vincent gaf ook een paar keer aan hoe belangrijk hij weidegang voor zijn paarden vond en da de nieuwe plek daarom zo belangrijk was met 5.5 ha land

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:01

Is het ergens terug te zien?

Ik heb jaren terug een clinic gereden bij hem, en hij leende mijn paard om wat dingen te laten zien. Hij was erg to the point daar moet je tegen kunnen, ik heb het als leerzaam en positief ervaren. Ook op concours alleen vriendelijk mee gemaakt :). Die paardenwissel met adelinde vond ik ook super. Jammer dat er zon negatieve vibe omheen hangt tegenwoordig.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:03

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:26

Ibonn schreef:

hetzelfde gedrag gezien op CH eindhoven ( 10 jr terug ofzo ) maar dan tov zijn paard ... echt een NO GO voor mij

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:46

Respect ook voor Irma hoor, er valt echt niet met zo iemand te leven en te werken volgens mij, maar zij blijft hem trouw!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:21

Wat een complexe man en nog complexere situatie. Wel rot dat het allemaal zo gelopen is. Ik denk ook wel dat hij zijn bedrijf moet verkopen. Het is natuurlijk opgezet voor hem en Vincent, dus ik kan me zo voorstellen dat je met het wegvallen van een persoon ook inkomsten misloopt. Er zal een behoorlijk kostenplaatje aan hangen en ik kan me voorstellen dat je dat op je oudere dag ook niet meer ziet zitten.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:15

Knakker schreef:
Respect ook voor Irma hoor, er valt echt niet met zo iemand te leven en te werken volgens mij, maar zij blijft hem trouw!

Misschien is zij wel net zo erg :D
Maar dan in omgang een stuk toegankelijker..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:17

dat moet haast wel! Anders hou je dat niet vol toch?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:31

Grappig om te lezen dat we allemaal met andere ogen naar de docu hebben gekeken. Ik vond het vooral schattig om te zien hoe hij en zijn vrouw als een twee eenheid functioneren. Heb zelfs gedacht jammer dat hij niet dichter bij zit. Dan was ik gelijk weer gaan springen.