Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:51

Paardje is 15. Te oud om nog fatsoenlijk te rijden op het niveau waar gal mee reed

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:53

purny schreef:
Paardje is 15. Te oud om nog fatsoenlijk te rijden op het niveau waar gal mee reed

Nee daar ben ik het zeker niet mee eens. Een paard kan op deze leeftijd nog prima meedraaien op dat niveau. :j

Kijk maar naar Bonfire, Salinero, Kigali en zo zijn er nog veel meer. :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:57

Wat ik gewoon raar vond en vind is dat bij Gal, Totilas amper werd terug getrokken van wedstrijd wegens blessures, terwijl Gal maar wat vaak aan de start verscheen. En bij Rath lijkt die amper 'blessuurlose' tijden te kennen. Raar, maar ook jammer. Dan krijgt Totilas toch een hele andere betekenis over zich heen.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:02

eenitraM schreef:
Hou toch op zeg :')

Dit verhaal is nog sappiger dan een speklap besmeurd met olijfolie in een koekenpan op heet vuur.

Hahaha geniaal _O-

Blijf het wel een tragisch verhaal vinden. Die mensen bijten nog liever hun tong af dan dat ze Totilas aan Gal verkopen. Aan de andere kant is het best wel hilarisch dat ze helemaal niks met dit paard kunnen. Tsja, talent is niet de koop!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:03

Ik vind het wel grappig dat hij geblesseerd is door aantikken. Terwijl dat beest geen stap zonder complete beenbescherming mag zetten. Van hoef tot knie ingepakt, ook op stal, maargoed.. Je zou ook zeggen dat hij zoveel voorbeen heeft dat zijn achterbeen nooit in de buurt van t voorbeen kwam.. :+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:07

Kaitlyn schreef:
purny schreef:

Nee daar ben ik het zeker niet mee eens. Een paard kan op deze leeftijd nog prima meedraaien op dat niveau. :j

Kijk maar naar Bonfire, Salinero, Kigali en zo zijn er nog veel meer. :)

Als hij gewoon de afgelopen 3jr op niveau getraind was geweest had hij nog zo'n 3jr op topniveau mee kunnen draaien.
Maar elke blessure+daaropvolgende maanden herstel maakt dat Toot niet meer op topniveau gaat komen, simpelweg om dat de training te vaak onderbroken is geweest.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:11

@different1

Maar zijn die blessures wel zo ernstig, of een excuus om maar niet op wedstrijden te hoeven verschijnen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:32

Maar wie beweert dat toot niet op niveau getraind is. Wij weten niet wat er gebeurd is.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:43

Tja, dat moeten we maar geloven, dat het blessures zijn geweest.
Feit is dat het paard (al dan niet met blessures) blijkbaar na 3jr nog niet voldoende op niveau is om te starten.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:10

Blablablabla

Is dit nog nieuws voor een voorpagina?

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:12

Ben benieuwd of Totilas ooit nog in de ring verschijnt. _/-\o_
Maar als hij verschijnt denk ik dat hij zal schitteren, want het is en blijft een machtig paard !
Ik vind het wel niet de klikkende combi, maar daar gaat het nu niet om.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:20

FriesWytske schreef:
Het dekseizoen begint weer. :)*

Haha.. dat was ook mijn gedachte... _O- _O-

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:23

Net nog even heerlijk weggedroomd bij de filmpjes van Gal en Totilas, zowel van de proeven als van het heerlijke inrijden op concours <3 wat was dat toch een magische combinatie!! Ennnn, toen kwam een filmpje van Rath voorbij met Totilas van inrijden, nu snap ik ook wel waarom 'ie kapot is :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:29

Totilas?? Wie is dat ook alweer?

Kunnen we in godsnaam dat belachelijke boek eens definitief sluiten? Dat paard zien we toch niet weer en elk topic hierover verzand na 2/3 posts toch in een grote flame war, want dier had nooit daar heen mogen gaan volgens velen.

Total loss zien we toch niet meer...klaar uit...boekje dicht en in de kast...voorgoed aub, want wordt hier zo moe van. Duurste grasmaaier ooit.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:34

Hahaha... Total Loss... (sorry...) :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:46

Ik geloof sowieso niet dat dat paard zo gigantisch vaak geblesseerd is geweest sinds de verkoop.

Zijn imo smoesjes omdat ze hem niet aan het lopen krijgen zoals het publiek dat wil.
Maar kan het geheel mis hebben natuurlijk.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:47

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd waarom mensen graag een Valegro-Totilas 'strijd' willen zien.

Ik vind het namelijk totaal onrealistisch om te denken dan Mathias, Totilas op dusdanige manier kan voorstellen om heel dicht in de buurt van Charlotte te komen.

Of wordt dit beeld geschets door het bewegingswonder Totilas?

Los van dit alles wens ik hun onwijs veel geluk toe en hoop ik ze snel weer eens te kunnen zien! Ik vind ze super!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:59

Ok nu toch even een vraag...en dit is niet om de totilas fans te bespotten of de grond in te trappen/in de zeik nemen...maar een oprechte vraag:

Waarom vinden zoveel mensen dat paard zo'n bewegingskanon?

Want echt; iedere keer als ik het in een totilas topic lees dan denk ik 'hmmm zit ik er dan in mn eentje echt zo gigantisch naast dan wat betreft de moves van Totilas?' En dan zoek ik weer een filmpje van hem op op YouTube (die neiging heb ik nu ook, maar ga het niet meer doen; gaat mijn mening toch niet veranderen namelijk), worstel me daar door heen met een grimas op mn gezicht die alles behalve extase voorstelt. En denk; wat is er zo geweldig aan hem?
Ja als ik alleen mn blik op zn voorhand laat vallen, dan ziet het er wel waanzinning uit ( nog niet mooi imo, maar in ieder geval ziet het er spectaculair uit). Maar dan focus ik uit zodat ik het gehele plaatje zie; dus voorhand, midden en achterhand....en dan kan ik alleen maar janken eigenlijk, want sorry totilas fans; het ziet er niet uit en heeft imo ook niks meer met dressuur te maken, maar met kunstjes vertonen.

Zijn vader; die bewoog mooi en die filmpjes zie ik 100.000 keer liever.

Ok, ik heb me schrap gezet voor de all out rage war...al hoop ik dat iemand me oprecht antwoord kan geven zonder raging.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 19-03-15 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:00

purny schreef:

Nog een mogelijkheid: Paard heeft te lang moeten lopen op het niveau van Gal.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:05

Nou hier zonder RAGE dan... Totilas liep inderdaad niet volgens de klassiek correcte leer.
Voorbeen en achterbeen kwamen niet gelijkelijk mee, DUS liep hij niet in tact en DUS werd de rug niet op de juiste wijze ingezet.

De diagonalen kloppen voor geen meter.

Ik ben dan ook van mening dat Totilas NIEt klassiek-correct werd gereden, ook niet onder Gal.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:07

precies Terpentijn, dat is precies wat ik bedoel :)

Dank je, dacht al dat ik zo'n beetje de enige was die er zo over denkt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:14

xxCYNNxx schreef:
precies Terpentijn, dat is precies wat ik bedoel :)

Dank je, dacht al dat ik zo'n beetje de enige was die er zo over denkt.

T is ook niet mijn ding hoor. Maar dat neemt niets weg van het feit dat ik t gedoe rondom het paard op z'n zachts gezegd vreemd vind.
Vind t zoewiezo prettiger om naar Hans Peter te kijken dan naar Edward.
Maar dat is totaal off topic. :o

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:18

Het hele gedoe er om heen is idd vreemd. Daarom vraag ik me ook af; is hij nu echt zo vaak geblesseerd geweest, of zijn het smoesjes om zo minder gezichtsverlies te lijden?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:19

Niemand hier benieuwd naar de 'lange discussie' met MR waar aan gerefereerd wordt?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:24

Ayasha kom je weer je gal spugen wat betreft Edward Gal? Of is deze woordspeling te flauw? :') nee maar in elk topic kom je binnen om te klagen over Gal, nu weten we het wel. Discussies met geklets over klassieke rijkunst en Totilas hebben we nu ook al in overvloed gehad :D ik blijf er bij, het was een extreem beeld altijd, geen idee of dat goed is voor het lijf (lijkt me niet helaas) maar vond het onder Gal wel gepaard gaan met harmonie, op de filmpjes van Rath zag ik alleen maar ruk en pluk werk en een paard die in spiermassa ontzettend was afgenomen. Kan me voorstellen dat het mis is gegaan.