Paard komt vast te zitten in wildrooster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Paard komt vast te zitten in wildrooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:46

Ongelooflijk, wat een vooroordelen in dit topic zeg :'). Iemand ook ECHT enig idee wat er daadwerkelijk is gebeurd????

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:40

Ik kan me werkelijk niet voorstellen da dat per ongeluk is gegaan, de schrikken en opzij stappen theorie gaat er bij mij ook niet in. Ik ben honderden keren door zo n poortjr ernaast gegaan, ook met jonge draaikonten. Even goed opletten en de tijd ervoor nemen dan kan dat prima, lukt je dat niet, lekker in de bak blijven.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:46

Wildrooster of veerooster, je gaat toch gewoon over geen enkel rooster met je paard. Echt, hoe debiel ben je dan? Die dingen zijn er niet voor niets om vee en/of wild tegen te houden. Dit soort stommiteit in het nieuws blijft mij iedere keer weer verbazen. :wow:

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:00

Lara_Silver schreef:
Wildrooster of veerooster, je gaat toch gewoon over geen enkel rooster met je paard. Echt, hoe debiel ben je dan? Die dingen zijn er niet voor niets om vee en/of wild tegen te houden. Dit soort stommiteit in het nieuws blijft mij iedere keer weer verbazen. :wow:

Soms moet je erover heen om überhaupt je eigen gebied in of uit te kunnen :') Heb hier hetzelfde als ruitje.

Vind het een beetje ondoorzichtig om nou gelijk elk rooster onder dezelfde categorie te plaatsen. Prima dat je er zelf niet over wilt, maar die keuze is aan ieder voor zich.

Ik heb het over wildroosters waar paarden/vee gewoon overheen kan!!!!!!!!!
Niet over de veeroosters die je ook genoeg ziet die inderdaad te ver uit elkaar staan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:22

ha jakkie..... moet een naar gezicht zijn

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:35

ik heb een paard gereden van 1.78 die gewoon niet in de buurt van het hek wou komen. Ik kwam er zonder krukje niet meer op. Misschien is het bij deze ruiter wel hetzelfde..

Nu bleef ik net zo lang zitten tot er iemand was die het hek open maakte want zelf durfde ik niet over het rooster heen

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:37

Lijkt me op de foto nog een jong meisje te zijn.
Wat een afschuwelijke ervaring, of het nu wel of niet "bewust "gebeurt is.

Soms lijkt het of er op bokt alleen maar "heiligen "zitten, volmaakte mensen die zich aan alle denkbare regeltjes en wetten houden en alleen maar zeer verstandige dingen doen.

Nou IK ben zo iemand die écht door schade en schande groot is geworden hoor, en ik geloof écht wel dat nog genoeg hoop is voor de jonge generatie.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:04

Ik ben verre van heilig maar met paarden en andere dieren buitengewoon voorzichtig, ook toen ik jong was.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:15

Je moet je paard echt ZAT zijn om daar over heen te lopen.. ik zou afstappen en het hek open en dicht doen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:37

CoriienRN schreef:
Je moet je paard echt ZAT zijn om daar over heen te lopen.. ik zou afstappen en het hek open en dicht doen :j

Maar de enige info die je hebt is dat het paard vast zat, niet hoe het kwam. Paard kan geschrokken zijn bv of ineens te sterk geworden dat paard dacht 'ha! Korte weg naar huis!' en trok z'n eigen plan (en t is mij ook wel eens overkomen dat paard z'n eigen plan trok en ik pas later kon corrigeren; ik ben echt niet roomser dan de Paus :') ) etc etc. Je weet het niet :)

Het is al erg genoeg voor die meid :(:)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:39

Bedoelde meer over het algemeen ;)

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:46

sneu dat het paard de duppe er van is.
ik zelf zal het nooit doen..

hoe ongelofelijk mooi het zal kunnen zijn dan breng ik men paard weer naar de stal of wei en pak ik de fiets wel..

als je echt wil dan maar van te voren een grote plank er in de buurt neer leggen ff moeite doen maar wel veiliger,

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:57

Leprycorn schreef:
Lara_Silver schreef:

Soms moet je erover heen om überhaupt je eigen gebied in of uit te kunnen :') Heb hier hetzelfde als ruitje.

Vind het een beetje ondoorzichtig om nou gelijk elk rooster onder dezelfde categorie te plaatsen. Prima dat je er zelf niet over wilt, maar die keuze is aan ieder voor zich.

Ik heb het over wildroosters waar paarden/vee gewoon overheen kan!!!!!!!!!
Niet over de veeroosters die je ook genoeg ziet die inderdaad te ver uit elkaar staan.

Gelukkig is ons gebied nog wel even beter afgeschermd. Echt ik heb het hier in 50 km omtrek nog niet meegemaakt dat er geen hek naast was. Wel dat het hek dicht was, maar dan rijd ik gewoon om. Zowel een veerooster (grote spijlen) als een wildrooster ('kleine' spijlen) daar ga je gewoon niet met je paard over, dat is puur en simpel van den zotte. Ik zeg het niet vaak, maar het is maar hoe lief je je dier hebt.....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:21

Hier nergens hekken langs de (smalle) wildroosters

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:39

vuurneon schreef:
CoriienRN schreef:

Maar de enige info die je hebt is dat het paard vast zat, niet hoe het kwam. Paard kan geschrokken zijn bv of ineens te sterk geworden dat paard dacht 'ha! Korte weg naar huis!' en trok z'n eigen plan (en t is mij ook wel eens overkomen dat paard z'n eigen plan trok en ik pas later kon corrigeren; ik ben echt niet roomser dan de Paus :') ) etc etc. Je weet het niet :)

Het is al erg genoeg voor die meid :(:)

Dat paard geschrokken is lijkt me sterk.
Aangezien als ze afslag eerder had genomen nooit bij wildrooster was uitgekomen.
Er is ook geen hek naast wildrooster waar ze door kan met paard. Is gewoon geen ruiter route daar.
Dus snap veel bokker is haar eigen schuld dat paard in vast is komen te zitten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:46

hoe weet je dat het eigen schuld was? Was je erbij? Of is het gewoon natte vinger werk? Je kan geen conclusie trekken zonder te weten wat er gebeurd is; de oorzaak is onbekend en alleen het gevolg is zichtbaar.

Zolang je het niet weet, is het niet eerlijk om erover te oordelen. Dat je de omgeving kent, maakt nog niet dat je de situatie kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:07

RaafSmits schreef:
Lijkt me op de foto nog een jong meisje te zijn.
Wat een afschuwelijke ervaring, of het nu wel of niet "bewust "gebeurt is.

Soms lijkt het of er op bokt alleen maar "heiligen "zitten, volmaakte mensen die zich aan alle denkbare regeltjes en wetten houden en alleen maar zeer verstandige dingen doen.

Nou IK ben zo iemand die écht door schade en schande groot is geworden hoor, en ik geloof écht wel dat nog genoeg hoop is voor de jonge generatie.

Vandaar dat ik fotos gepost dat ook met een wildrooster fout gaan. Tuurlijk weet ik dat achter gezien zo iemand het nooit zal doen en kan ook heel goed zijn dat paard vandoor is gegaan enz.
Maar ik hoop dat met deze fotos wel kan verkomen dat de mensen gaan uitproberen om hun paard over zo rooster te laten lopen. Om die reden heb ik er ook veel moeite mee dat sommige mensen star op bokt blijven verkondigen dat een paard prima over een wildrooster heen kan lopen.
Eigenlijk is net zo zelfde soort diccusie als met of zonder cap rijden. Al heb ik idee dat de kans op ongelukken bij een wildrooster vele malen groter.
In dat opzicht zie ik dan maar liever iemand die zonder cap rijdt en niet met hun paard over een wildrooster gaat dan met een cap en wel over de wildrooster gaat.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:26

@ruitje, die wildroosters die je bedoeld zijn er speciaal aangelegd zodat de koeien van naastgelegen boerderijen er niet overheen kunnen mochten ze ontsnappen, die liggen daar dus niet zomaar. Persoonlijk vind ik het ook niets, zeker die in de brug verwerkt is ga ik niet over met een paard terwijl ik er zat wel overheen zie gaan. Zeker balen als dat op de route ligt, terwijl er een super recreatiegebied vlak bij is met zat ruiterpaden. Wat ik wel jammer vind is dat veel ruiters het hek (speciaal voor paarden doorgang) naast het rooster open laten staan, dan heeft het rooster helemaal geen functie meer. M'n vriend heeft laatst nog een ruiter daarop aangesproken, die kreeg me toch een grote bek terug! Vind het hek zelf ook absoluut niet handig en de hele situatie niet echt veilig, daar mogen ze van mij wel wat aan doen, want het is toch een heikel punt.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 16-03-15 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:29

Wat een nachtmerrie :oo in mijn bos zit vol met veeroosters, daar is wel een hek naast voor het ruiterpad waarvan de bedoeling is dat je die vanaf je paard kan openmaken, nou ging dat bij mijn verzorgppony meestal wel goed maar keerde zich ook een keer om en rende weg halverwege het hek toen ik net met die hendel aan het prutsen was:') dus nu stap ik maar af omdat ik als de dood ben dat ze dat nog eens doet en dit keer over het wildrooster. :(

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:13

Hier ligt naast de wildroosters weleens een brede plank. Die mag je erop leggen en moet je er ook weer afhalen om er overheen te gaan.

Maar het zal je maar overkomen want ik geloof zeker dat dit meisje heel veel zorgen om haar paard heeft.
Er naar dat mensen haar hier afschilderen alsof ze haar paard zat is of iets dergelijks.
Het is een ongeluk!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:52

Yv_ schreef:
Ongelooflijk, wat een vooroordelen in dit topic zeg :'). Iemand ook ECHT enig idee wat er daadwerkelijk is gebeurd????

Mensen gaan uit van de info die ze krijgen uit het nieuwsbericht. Net zoals dat bij àlle nieuwsberichten gaat.
Alleen degene die erbij was weet wat er werkelijk is gebeurd.

Maar menigeen op bokt kent dus mensen (of doet het zelf) die een paard over een dergelijk rooster heen sturen. Dat heeft niets met vooroordelen te maken, maar met feiten. En het is best goed mensen te waarschuwen. Dat heeft verder niets met veroordelen van degene uit het nieuwsbericht te maken.
Iedereen kan wel nagaan dat, mocht het paard onverhoopt ervandoor zou zijn gegaan en op het rooster terecht komt, dat dat niet expres is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:34

Probeert hier iemand aan 25 berichten te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 18:40

Maar dat heeft weinig zin hier :+