VS: Paard overleden na aanval door honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: VS: Paard overleden na aanval door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:02

Dat is natuurlijk onzin, we hebben het over dieren die gericht aanvallen, niet over preventief ruimen :?

En ja, mocht je jouw hond hier afzetten en die valt één van mijn dieren aan met het doel deze te doden, dan heb je grote kans dat je hem niet levend terug gaat zien...heb namelijk een paar ezels die zeeeeer gericht kunnen trappen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:17

Ja dat begrijp ik zeker. Als ik een hond 1 van mijn paarden zie aanvallen dan zou ik die ook kunnen doden, maar om er nu van uit te gaan dat iedere hond die gericht aanvalt moet afgemaakt worden. Denk dat het genoeg is om deze dieren uit de buurt te houden van vee.
Een zusje van mijn tjech heeft op haar zes maanden al de geitjes van haar bazinnetje gedood. Ze hebben haar gewoon gehouden en zijn helemaal gek op haar. Het is een heel lieve hond, maar gaat dus duidelijk niet samen met geiten of dergelijke. Buiten dit leeft die hond samen met verschillende andere honden een vos en enkele katten + kinderen. Zou toch zonde zijn om die af te maken omdat die geiten heeft aangevallen. Baasje heeft nu geen geiten meer en is gelukkig met die hond ondanks het verdriet van dit voorval. Het blijven dieren.

Nyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:03

Als ik buiten rijd heb ik het meest last van herders, poedels (zijn ook jachthonden), poolhonden, teckels (minimaal dan :') ) en pitbulls. Die heten zo omdat ze gefokt werden om te vechten met stieren in een kuil (Engels->pit), die beten de Stier dan in het gezicht tot deze overleed. Althans dat werd op tv gezegd. Dan is het ook niet zo raar dat ze paarden en vee aanvallen. Ik snap dat het in de juiste handen ook best leuke honden zijn. Eigenlijk zuiden ze hogere eisen moeten stellen als je zo'n hond wilt houden en regelmatig controleren ofzo.

Over onverantwoordelijke eigenaren gesproken, werd mijn pony laatst op het strand achterna gezeten door een hond (wel speels niet agressief), maar goed pony kreeg er genoeg van en gaf een trap (ook wel zielig voor de hond wel effectief :') ). Vervolgen kreeg mijn pony van de eigenaar de schuld omdat 'het een losloopgebeid was' en 'de hond paardjes hartstikke leuk vond'. In een losloopgebied mogen alle remmen dus los?! Ik hoop ook niet dat hij zijn hond achter paarden aan laat rennen omdat die hond dat 'zo leuk' vindt, voor hetzelfde geld sprong hij voor de voorbenen van mijn pony en lag ik eraf, danwel met of zonder hoefafdruk.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:01

vuurneon schreef:
gohya schreef:
Ik heb altijd een klein busje Dog Spray bij me.Mocht een hond me paard aanvallen zal ik die spray ook zeker gebruiken.

Zoals de hond mijn paard aanviel, was er met geen mogelijkheid in de buurt te komen zonder zelf flink gewond te raken (door paard of hond). Agenten van de hondenbrigade gingen er ook niet tussen beide springen (zat ook flinke tempo in, was echt een heel heftig gevecht. Omstanders waren in tranen). Had ik als eigenaar ook alle begrip voor: mijn paard was al gewond, was niet nodig dat er nog meer slachtoffers vielen. Dus spring er niet zomaar tussen zonder eerst een inschatting te maken of het kan; je gezin heeft je ook nog nodig.

Waarom heeft de politie de hond niet gewoon afgeschoten?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:05

betadine schreef:
Ja dat begrijp ik zeker. Als ik een hond 1 van mijn paarden zie aanvallen dan zou ik die ook kunnen doden, maar om er nu van uit te gaan dat iedere hond die gericht aanvalt moet afgemaakt worden. Denk dat het genoeg is om deze dieren uit de buurt te houden van vee.
Een zusje van mijn tjech heeft op haar zes maanden al de geitjes van haar bazinnetje gedood. Ze hebben haar gewoon gehouden en zijn helemaal gek op haar. Het is een heel lieve hond, maar gaat dus duidelijk niet samen met geiten of dergelijke. Buiten dit leeft die hond samen met verschillende andere honden een vos en enkele katten + kinderen. Zou toch zonde zijn om die af te maken omdat die geiten heeft aangevallen. Baasje heeft nu geen geiten meer en is gelukkig met die hond ondanks het verdriet van dit voorval. Het blijven dieren.

Dat is dan ook gewoon de schuld van de eigenaar geweest, niet meer dan terecht dat de hond daar niet onder lijd.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 17:05

anneliesdj schreef:
vuurneon schreef:

Zoals de hond mijn paard aanviel, was er met geen mogelijkheid in de buurt te komen zonder zelf flink gewond te raken (door paard of hond). Agenten van de hondenbrigade gingen er ook niet tussen beide springen (zat ook flinke tempo in, was echt een heel heftig gevecht. Omstanders waren in tranen). Had ik als eigenaar ook alle begrip voor: mijn paard was al gewond, was niet nodig dat er nog meer slachtoffers vielen. Dus spring er niet zomaar tussen zonder eerst een inschatting te maken of het kan; je gezin heeft je ook nog nodig.

Waarom heeft de politie de hond niet gewoon afgeschoten?

Omdat dat niet mogelijk was door hun actieve gevecht; de kans dat paard geraakt werd was groot. Paard heeft hond afgemaakt gelukkig. Eigenaar van de hond is ook gestraft (dus wij waren zeker blij dat de politie er was). Helaas konden wij de dierenartskosten niet op hem verhalen, iets met een kale verzekeringsloze kip zonder adres.