Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:28

Hoop voor de nabestaanden dat er nu de waarheid boven tafel komt. Als het moord is dat die persoon ook alsnog zijn straf krijgt.
Maar wat er ook uitkomt het blijft triest dat het op deze manier gedaan moet worden.
Ik snap dat er fouten gemaakt kunnen worden maar deze hebben wel grote gevolgen. .........

MachoPablo

Re: Moord door "horror hengst" opnieuw in onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:13

Hoop snel de waarheid boven tafel komt

Bridleless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 19:05

Ik hoop dat het mysterie rond haar dood snel wordt opgelost. Ik kan me haast niet voorstellen dat die hengst haar 'vermoord' heeft. Zeker niet toen ik las dat het dier onder het bloed zat.

joupy53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 00:07

Ik was de oom van larissa en nauw betrokken bij deze zaak , dus doet het mij bijzonder veel pijn om zoveel onzin te lezen over haar dood, en de link die wordt gelegd met haar toenmalige vriend . Er zijn namelijk een hoop feiten die door de sensatiebeluste Telegraaf of uit hun verband zijn gehaald of juist helemaal niet worden genoemd. Met 1 van hun stellingen ben ik het echter wel eens: er had toen (na het ongeluk) WEL een onderzoek moeten plaatsvinden , omdat , volgens mij, dan direct duidelijk was geworden dat haar vriend er niets mee te maken heeft gehad. Wat de telegraaf B.V niet vermeld is het FEIT (door de politie bevestigd) dat op exact het moment van het ongeluk er 4 helikopters zeer laag overvlogen van rotterdam naar schiphol , met aan boord president Clinton! Haar paard kan hiervan geschrokken zijn waardoor zij wellicht uit het zadel is geworpen en aan de rechterkant in de beugel is blijven hangen, mede vanwege het verkeerde schoeisel dat zij ,eigenwijs als zij was, wel vaker droeg . De volgende dag trof ik veel wondjes van sporengebruik aan , maar enkel aan de rechter zijde van het paard.Iedereen uit de paardenwereld kan zich voorstellen wat er kan gebeuren als 1 voet in de beugel blijft hangen!! Een scherp ijzerdraad of spijker oid kan met zo'n vaart ineens iets dodelijks zijn .
Dat er geen sleepsporen of bloed te zien was slaat ook nergens op , omdat er daarnaar gewoon niet is gekeken.
Ook zijn er die avond en de volgende dag tientallen mensen in en rond de "bak" geweest, wat bij een onderzoek nooit had kunnen gebeuren. Nogmaals dit alles is mijn persoonlijke mening, maar ik vind dat ik net zo veel recht heb op zo'n mening als de Telegraaf met haar mening. Ik wil iedereen op dit forum verzoeken op te passen met verdachte opmerkingen over de betrokkenheid van haar partner (waar ze overigens NIET mee getrouwd was).
Ik vind dat als hij , en daar horen we in deze rechtsstaat van uit te gaan, onschuldig is, hij al genoeg te lijden heeft gehad en niet verdiend door het slijk gehaald te worden , zeker niet door een op sensatie beluste telegraaf

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:08

AMEN.

maar waarom wordt het onderzoek geopend dan?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 08:19

Bedankt Joupy voor de toelichting! Inderdaad misschien kunnen mensen even wachten met de speculaties.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:38

joupy53: haar paard was na het ongeval toch ongezadeld aangetroffen met halster en hoofdstel opgetuigd? Heb je daar dan een verklaring voor? Of klopt dat allemaal ook niet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:49

Neemt niet weg dat haar vriend als verdachte had moeten worden aangemerkt in het onderzoek simpelweg omdat hij de laatste is geweest die haar levend heeft gezien. Regel 1.
Het goed dat het onderzoek is heropend. Er is op zijn minst aanleiding toe om dat te doen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:09

Het zal mij gewoon erg benieuwen wat hier uit komt als zegt mijn onderbuik gevoel nog steeds dat dit een zaak is waarvan het goed zal zijn dat hij nog eens heel goed onder de loep genomen wordt.
Het hele "bijt verhaal " gaat er bij mij in ieder geval niet zo goed in.

Als het inderdaad een triest ongeluk blijkt te zijn geweest vind ik de uitdrukking "horror hengst " nog steeds verkeerd gekozen.
Zeker omdat de hengst in zijn latere leven geen gemeen/gevaarlijk gedrag heeft vertoond en dit ook niet heeft vererft.
Ongelukken met en rond paarden gebeuren dagelijks en helaas ook soms met de dood tot gevolg.
Dan maakt het niks uit of je beginnend of gevorderde ruiter bent.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:45

Ik snap dat het als familie lid niet fijn is om zulke speculaties te lezen, maar feit is wel dat het onderzoek altijd 'vreemd' is geweest. Ook al heeft de media sommige punten niet belicht en sommige overbelicht er zijn altijd vragen gebleven over de toedracht toch? Dus inderdaad, linksom of rechtsom goed dat het heropend is. ben wel benieuwd naar het 'waarom' dan

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:51

Coloured schreef:
joupy53: haar paard was na het ongeval toch ongezadeld aangetroffen met halster en hoofdstel opgetuigd? Heb je daar dan een verklaring voor? Of klopt dat allemaal ook niet?

Dat begreep ik ook uit het verhaal, ze kan niet meegesleept zijn want er was geen zadel.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:59

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:04

joupy53 schreef:
Ik was de oom van larissa en nauw betrokken bij deze zaak , dus doet het mij bijzonder veel pijn om zoveel onzin te lezen over haar dood, en de link die wordt gelegd met haar toenmalige vriend . Er zijn namelijk een hoop feiten die door de sensatiebeluste Telegraaf of uit hun verband zijn gehaald of juist helemaal niet worden genoemd. Met 1 van hun stellingen ben ik het echter wel eens: er had toen (na het ongeluk) WEL een onderzoek moeten plaatsvinden , omdat , volgens mij, dan direct duidelijk was geworden dat haar vriend er niets mee te maken heeft gehad. Wat de telegraaf B.V niet vermeld is het FEIT (door de politie bevestigd) dat op exact het moment van het ongeluk er 4 helikopters zeer laag overvlogen van rotterdam naar schiphol , met aan boord president Clinton! Haar paard kan hiervan geschrokken zijn waardoor zij wellicht uit het zadel is geworpen en aan de rechterkant in de beugel is blijven hangen, mede vanwege het verkeerde schoeisel dat zij ,eigenwijs als zij was, wel vaker droeg . De volgende dag trof ik veel wondjes van sporengebruik aan , maar enkel aan de rechter zijde van het paard.Iedereen uit de paardenwereld kan zich voorstellen wat er kan gebeuren als 1 voet in de beugel blijft hangen!! Een scherp ijzerdraad of spijker oid kan met zo'n vaart ineens iets dodelijks zijn .
Dat er geen sleepsporen of bloed te zien was slaat ook nergens op , omdat er daarnaar gewoon niet is gekeken.
Ook zijn er die avond en de volgende dag tientallen mensen in en rond de "bak" geweest, wat bij een onderzoek nooit had kunnen gebeuren. Nogmaals dit alles is mijn persoonlijke mening, maar ik vind dat ik net zo veel recht heb op zo'n mening als de Telegraaf met haar mening. Ik wil iedereen op dit forum verzoeken op te passen met verdachte opmerkingen over de betrokkenheid van haar partner (waar ze overigens NIET mee getrouwd was).
Ik vind dat als hij , en daar horen we in deze rechtsstaat van uit te gaan, onschuldig is, hij al genoeg te lijden heeft gehad en niet verdiend door het slijk gehaald te worden , zeker niet door een op sensatie beluste telegraaf

Als ik dit zo lees bent u zeer nauw betrokken bij alles rondom Laura en haar familie. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat nu de reden is dat de zaak wordt heropend, er van uitgaande dat de familie er net zo in staat als u? Heeft de familie hier geen zeggenschap in?

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik het afgelopen zomer ook bijzonder vond dat het nota bene door de Televaag werd gepubliceerd. Ik volg het met veel interesse, ik hoop dat u en de rest van de nabestaanden niet ten overvloede negatief belast wordt met alle emoties die hier ongetwijfeld weer bij zullen komen bovendrijven.