Tendance schreef:room10 schreef:Geldklopperij zeg die entings perikelen, ik lees 7 jaar geleden, 21 dgn te laat geënt, gaat iemand mij vertellen dat daar oooooit werkelijke lichamelijke gevolgen op zijn geweest ?!! Of een uitbraak van ?? pfff alsof vaccinatie precies uitwerkt na 365 dgn, wellicht later, wellicht zelf eerder . . . . Tuurlijk moet je je enting bijhouden jaarlijks, maar alle basis entingen opnieuw ?? Wat een bull-oliebol zeg. Vlgs mij laten we het ons wijs maken. Je hoeft je eigen om een laat gevaccineerd paard zowiezo niet druk te maken want iedereen in zijn omgeving is wel "strak" geënt dus zeer weinig kans . . . . diskwalificatie is meer een soort straf voor de eigenaar dan dat er een gezondheids-risico speelt.
Je kunt het bullshit vinden, maar er zijn nu eenmaal regels waar je je aan moet houden.
En je ziet "de regels" zijn versoepeld dus de noodzaak blijkt mee te vallen. Mag best na gedacht worden over regels ipv maar klakkeloos volgzaam zijn. Ik vraag mij de daadwerkelijke reden af van (voorheen) diskwalificatie, gezondheids risico ? Straf ? Hoeveel artsen plakken niet gewoon een sticker of zetten alsnog een handtek, beetje datums frummelen, dan is het toch een spek en bonen toestand allemaal.
, want zoals ik het lees is het niet zo dat ze niet niet meer kunnen diskwalificeren maar dat ze dat bij ontdekking niet doen. En daarna melding bij je naam en volgende keer niet op orde? Dan mag je als nog gaan.
.
.