Duitsland: Paard sterft na het eten van spruiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 22:53

Nouvel schreef:
ik geef ze al jaren de schillen van spruiten... :oo
gelukkig nog nooit problemen mee gehad, maar ik ga ze nu dan misschien toch maar weg gooien...

en waarom zou je dat nu wel weg gooien terwijl je nooit problemen hebt gehad. Nogmaals kool is niet giftig.

max66

Re: Duitsland: Paard sterft na het eten van spruiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 09:34

pruimen ook giftig? De paarden zijn er dol op en pikken graag de gevallen pruimen (en die eten ze met pit en al op). Is altijd goed gegaan, nooit geweten dat dat slecht zou zijn.
Net als schillen van spruiten, ik wist het niet (en het is altijd goed gegaan)!

Ik geef mijn paard ook wel eens brood (maar wel oud brood en in kleine stukjes). Ik denk als je alles met mate voert het niet zoveel kwaad kan, je moet geen kilo's gaan voeren natuurlijk...

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:47

pillow schreef:
Nouvel schreef:
ik geef ze al jaren de schillen van spruiten... :oo
gelukkig nog nooit problemen mee gehad, maar ik ga ze nu dan misschien toch maar weg gooien...

en waarom zou je dat nu wel weg gooien terwijl je nooit problemen hebt gehad. Nogmaals kool is niet giftig.

Alsmog is het slim om er misschien wel mee te stoppen. Want áls er iets gebeurt zal je eeuwig spijt hebben! Waar of niet waar?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:55

verschrikkelijk dat dit gebeurd is. Gebeurd helaas maar al te vaak dat mensen (wel of niet goed bedoeld) andermans paarden voeren met dit als resultaat. Zelf een keer meegemaakt dat een buur gemaaid gras in het land gegooid had, resultaat: drie paarden met koliek en een van hen uiteindelijk overleden op de operatietafel.

max66

Re: Duitsland: Paard sterft na het eten van spruiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:06

hoe kan dat van gemaaid gras dan? Had ik ook niet bedacht eerlijk gezegd...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:26

max66 schreef:
hoe kan dat van gemaaid gras dan? Had ik ook niet bedacht eerlijk gezegd...

door de gazonmaaier gemaaid gras is veel te fijn. Een beetje kan wel, maar geen kruiwagen vol

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:27

max66 schreef:
pruimen ook giftig? De paarden zijn er dol op en pikken graag de gevallen pruimen (en die eten ze met pit en al op). Is altijd goed gegaan, nooit geweten dat dat slecht zou zijn.
Net als schillen van spruiten, ik wist het niet (en het is altijd goed gegaan)!

Ik geef mijn paard ook wel eens brood (maar wel oud brood en in kleine stukjes). Ik denk als je alles met mate voert het niet zoveel kwaad kan, je moet geen kilo's gaan voeren natuurlijk...

Nogmaals pruimen en spruiten zijn niet giftig, je moet ze geen emmer vol geven, maar met mate.