Aangifte tegen BVA Auctions voor veiling verwaarloosde pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 16:50

tiwi1969 schreef:
Deze dieren zijn de dupe van een waarschijnlijk al langere tijd spelend financieel tekort. Geld voor voer, de hoefsmid en de dierenarts zal er al langer niet zijn geweest.

De curator had m.i. eerder moeten ingrijpen, deskundige hulp inroepen en de veilingmeester en of de curator heeft als het goed is deskundigen de waarde van de dieren laten bepalen. Er had theoretisch immers een waardevol dier tussen kunnen zitten. " ik wist het niet want ik heb er geen verstand van" is geen excuus.

Als er paspoorten zijn afgegeven voor deze dieren dan zijn ze onlangs ook gechipt of is de chip door een vertegenwoordiger van de uitgevende instantie of een dierenarts gecontroleerd.
Dat zijn paarden mensen en hadden aan de bel moeten trekken.

Ik ben overigens benieuwd of de Friezen er ook zo verwaarloosd bij stonden.

Ook de friezen stonden er zo bij.. iemand die ik ken heb 1 merrie en 1 hengst via bva gekocht . Zagen er niet uit en waren afgeleverd met een blanco paspoort laat staan stamboekpapier terwijl er op de veiling de afstamming wel vermeld werd. Niemand kan dit dus bevestigen. Er stonden geen entingen niks in...

Gulpje

Re: Aangifte tegen BVA Auctions voor veiling verwaarloosde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:09

Heeft iemand enig idee wat er met Brandus is gebeurd?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:11

Da's dan wel een uitermate slordige afhandeling van het administratieve gedeelte van de veiling...

In deze kwestie hebben dus wel diverse partijen boter op het nonchalante hoofd, komt het mij voor.

Wie heeft er na uitspraak failissement in december dan voor de aanwezige paarden en ponies gezorgd?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:13

dushishoeve schreef:
tiwi1969 schreef:
Deze dieren zijn de dupe van een waarschijnlijk al langere tijd spelend financieel tekort. Geld voor voer, de hoefsmid en de dierenarts zal er al langer niet zijn geweest.

De curator had m.i. eerder moeten ingrijpen, deskundige hulp inroepen en de veilingmeester en of de curator heeft als het goed is deskundigen de waarde van de dieren laten bepalen. Er had theoretisch immers een waardevol dier tussen kunnen zitten. " ik wist het niet want ik heb er geen verstand van" is geen excuus.

Als er paspoorten zijn afgegeven voor deze dieren dan zijn ze onlangs ook gechipt of is de chip door een vertegenwoordiger van de uitgevende instantie of een dierenarts gecontroleerd.
Dat zijn paarden mensen en hadden aan de bel moeten trekken.

Ik ben overigens benieuwd of de Friezen er ook zo verwaarloosd bij stonden.

Ook de friezen stonden er zo bij.. iemand die ik ken heb 1 merrie en 1 hengst via bva gekocht . Zagen er niet uit en waren afgeleverd met een blanco paspoort laat staan stamboekpapier terwijl er op de veiling de afstamming wel vermeld werd. Niemand kan dit dus bevestigen. Er stonden geen entingen niks in...

Jeetje, schandalig!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:37

dushishoeve schreef:
[

In dat geval heeft de curator wel een wanprestatie geleverd, er zijn dus stamboek paarden verkocht en papierloze paarden geleverd. Daar zit toch een ander prijskaartje aan.

Wat is er met de originele paspoorten/afstammingsbewijzen van deze dieren gebeurd? Fraude?
Dit zaakje stinkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:44

Gulpje schreef:

Ik ben ook wel benieuwd wat er met hem is gebeurt. En waar hij nu staat.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:38

FriesWytske schreef:
Gulpje schreef:

Ik ben ook wel benieuwd wat er met hem is gebeurt. En waar hij nu staat.

de goedgekeurde hengsten waren zoals schijnt maar voor een gedeelte of enkel verhuurd aan Meijer
deze zijn dus naar de overige eigenaren gegaan al ruim voor het faillissement (aangezien de andere het ruim aan zagen komen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:50

Op de kijkdag hadden ze iig nog wel een schone stal.

Afbeelding

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:55

axeltje schreef:
Wat mij betreft te kort door de bocht om een curator in deze wat kwalijk te nemen.

Die conditie van de dieren is vast niet volledig aan hem te wijten, maar imo had die merrie nooit in deze conditie verkocht mogen worden en dat is toch een beslissing die de curator neemt?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:57

Citaat:
de goedgekeurde hengsten waren zoals schijnt maar voor een gedeelte of enkel verhuurd aan Meijer
deze zijn dus naar de overige eigenaren gegaan al ruim voor het faillissement (aangezien de andere het ruim aan zagen komen)

Volgens mij was stalhouderij Meijer zelf eigenaar van Brandus 354 en daarom wordt deze vraag ook overal gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:32

Weet iemand hoeveel paarden er geveild zijn van deze stalhouder?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:09

[***] schreef:
Weet iemand hoeveel paarden er geveild zijn van deze stalhouder?

meende 4 Friezen de schouwhengst en de 2 shetjes.
FriesWytske schreef:
Volgens mij was stalhouderij Meijer zelf eigenaar van Brandus 354 en daarom wordt deze vraag ook overal gesteld.

Heb gisteren op de site van het KFPS gekeken en zag Brandus en Botte niet meer op de lijst van goedgekeurd hengsten staan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:12

Daarmee is de vraag van ons nog niet beantwoord. Want waar is hij nu, op het KFPS staan ze als eigenaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:21

axeltje schreef:
Het faillissement is 16 december uitgesproken door de rechtbank. Die curator komt hoogstwaarschijnlijk niet dezelfde dag nog op die stal. Het is nu 2 maand later en jullie nemen de curator de verwaarlozing kwalijk?
Dat is echt niet van de laatste 2 maanden hoor.

Ze hadden niet geveild moeten worden, dat is een ander verhaal. Maar hier is al heel veel misgegaan voordat de curator in beeld was. En als je geen verstand hebt van paarden zie je denk ik ook niet dat de hoeven niet kloppen en kijk je al helemaal niet naar het gebit van een paard om te ontdekken dat het paspoort niet klopt.
Extreem mager vind ik de hengst ook niet, dus niet meteen schokkend voor een niet paardenkenner.

Wat mij betreft te kort door de bocht om een curator in deze wat kwalijk te nemen.

Sorry haar maar die mening deel ik niet met je. Als je geen verstand van zaken hebt dan haal je die kennis. In dit geval bij een dierenarts. Die had ook het verhaal van de paspoorten kunnen ondervangen bij de checkup.
Als het een Ferrari was geweest dan was er ook iemand bij gekomen om de technischische staat te beoordelen en aan te geven wat het ding ongeveer waard is.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:11

FriesWytske schreef:
Daarmee is de vraag van ons nog niet beantwoord. Want waar is hij nu, op het KFPS staan ze als eigenaar.

Op KFPS zie ik hem helemaal niet meer

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:16

Ik zag hem vanochtend nog bij de hengsteninfo staan. Daar zag ik nl. dat Stalhouderij Meijer de eigenaar is (was).

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:28

FriesWytske schreef:
Ik zag hem vanochtend nog bij de hengsteninfo staan. Daar zag ik nl. dat Stalhouderij Meijer de eigenaar is (was).

Dat was dan waarschijnlijk op het gedeelte van de site waar alleen leden op kunnen.
Onder lijst actieve stamboekhengsten 2015 kon ik hem niet vinden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:30

Ongegrijpelijk dat dit allemaal heeft kunnen gebeuren.
Ook mensen die langs de stallen liepen en nooit aan de bel hebben getrokken ivm dieren welzijn.
Heel trietst allemaal.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:36

FriesWytske schreef:
Citaat:

Oke misschien waren die al verkocht voor de ellende??
Ik weet dat de nieuwe heuvel 2 van hun hengsten heeft staan.
Misschien zijn de andere met Ingeborg mee??

jojo1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:01

Ik vraag mij af in hoeverre Meijer, BVA Auctions en/of de curator verantwoordelijk zijn. Bij een veiling is het normaal dat het aangeboden waar getaxeerd wordt, er zal een minimumbod vastgesteld worden. Is hier een deskundige voor geraadpleegd? Zo ja, dan had deze dat natuurlijk moeten zien......

Het lijkt mij sterk dat dit gebruikelijk was bij Meijer, de paarden zagen er altijd goed uit en hij had een goede naam. Dat gooi je niet zomaar te grabbel....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:29

Zo zie je maar weer de shetjes zijn vaak het kind van de rekening. Omdat ze bijna geen economische waarde hebben maakt (bijna) niemand zich druk om ze.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 19-02-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

robertvries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:24

De schuld van de eigenaren lijkt mij.

Bruma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:10

Ik vind dit zo zielig :(
Arm beestje!

jeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:38

Jemig...........ik snap de reactie van frieswytske alles met naam en toenaam..... maar ik heb met tranen in mijn ogen naar het filmpje gekeken en het artikel gelezen dus idd geen hand boven het hoofd houden deze mensen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:50

jeltje23 schreef:
Jemig...........ik snap de reactie van frieswytske alles met naam en toenaam..... maar ik heb met tranen in mijn ogen naar het filmpje gekeken en het artikel gelezen dus idd geen hand boven het hoofd houden deze mensen.

Tja met naam en toenaam, toen het goed ging zocht men dus blijkbaar zelf de publiciteit op om supplementen te verkopen dan kan je niet verwachten dat je naam word vergeten als het slechter gaat :o? . Dan moet je wellicht beter nadenken of je nog skeletten in je kast hebt voor je met je kop in de media gaat...