tiwi1969 schreef:Deze dieren zijn de dupe van een waarschijnlijk al langere tijd spelend financieel tekort. Geld voor voer, de hoefsmid en de dierenarts zal er al langer niet zijn geweest.
De curator had m.i. eerder moeten ingrijpen, deskundige hulp inroepen en de veilingmeester en of de curator heeft als het goed is deskundigen de waarde van de dieren laten bepalen. Er had theoretisch immers een waardevol dier tussen kunnen zitten. " ik wist het niet want ik heb er geen verstand van" is geen excuus.
Als er paspoorten zijn afgegeven voor deze dieren dan zijn ze onlangs ook gechipt of is de chip door een vertegenwoordiger van de uitgevende instantie of een dierenarts gecontroleerd.
Dat zijn paarden mensen en hadden aan de bel moeten trekken.
Ik ben overigens benieuwd of de Friezen er ook zo verwaarloosd bij stonden.
Ook de friezen stonden er zo bij.. iemand die ik ken heb 1 merrie en 1 hengst via bva gekocht . Zagen er niet uit en waren afgeleverd met een blanco paspoort laat staan stamboekpapier terwijl er op de veiling de afstamming wel vermeld werd. Niemand kan dit dus bevestigen. Er stonden geen entingen niks in...
. Dan moet je wellicht beter nadenken of je nog skeletten in je kast hebt voor je met je kop in de media gaat...