Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jasmijn159 schreef:liedje89 schreef:Als een paard geen wormen heeft kunnen die wormen ook niet resistent worden. Goed testen is natuurlijk wel verstandig omdat ontwormingsmiddelen ook gewoon bijwerkingen hebben ed, maar resistentie word meer in de hand gewerkt door verkeerd gebruik dan door overmatig gebruik van dat soort middelen. Een keer vaker ontwormen dan misschien nodig is kan wat dat betreft veel minder kwaad dan onzorgvuldig toedienen als het wel nodig is.
Ooit over nagedacht dat de werkzame stof ook in de omgeving komt en daar resistentie kan veroorzaken onder de wormpopulatie??
Sizzle schreef:Een sterke reactie op een wormenkuur is zelden op het middel zelf maar juist op de dode wormen in het lichaam.
thijs2 schreef:Ik schrik echt van de hoeveelheid wormkuren die er gegeven worden. Zes stuks per jaar, arme paarden!
Heb er hier al 2 gehad die onder dit '' regime '' 30+ geworden zijn zonder ellende...dus ik zal het wel zo heel erg slecht niet doen
Pandora2 schreef:thijs2 schreef:Ik schrik echt van de hoeveelheid wormkuren die er gegeven worden. Zes stuks per jaar, arme paarden!
Hier 4 stuks per jaar...en er heeft nog geen enkele geklaagd![]()
Heb er hier al 2 gehad die onder dit '' regime '' 30+ geworden zijn zonder ellende...dus ik zal het wel zo heel erg slecht niet doen
Maartje1990 schreef:Ka_tje schreef:Aan welke waarden in het bloed is de aanwezigheid van deze wormen dan te zien?
Ik heb het gevraagd en het was 1 of ander moeilijk latijns woord wat ik nu alweer vergeten benMaar ook ingekapselde bloedwormen zie je dus terug in een bloedonderzoek
thijs2 schreef:Sizzle schreef:Een sterke reactie op een wormenkuur is zelden op het middel zelf maar juist op de dode wormen in het lichaam.
Dat klopt allesbehalve... Mijn paard reageert niet op natuurlijk ontwormen terwijl een flinke reductie het gevolg is. Maw een positieve ontwikkeling! Mijn paard wordt ziek (zeer ernstige mok) en geringe afname van het aantal wormeitjes nadat ik een reguliere wormkuur heb toegediend!
Ik schrik echt van de hoeveelheid wormkuren die er gegeven worden. Zes stuks per jaar, arme paarden!