safina schreef:Bucha schreef:Daaruit heb ik gezien hoe moordlustig een pony kan zijn. Ik was erbij, zat geen kwaad in deze hond en ik heb mijn ruin kunnen afleiden zodat de hond er zonder kleerscheuren vandoor kon rennen...
Bizar hoe moordlustig zo'n pony kan zijn hè? Ik heb het bij ons echt verbazing aanschouwd. Echt vol erop af, met oren in de nek, tanden ontbloot en proberen het beest te grijpen. Razend gewoon. Die van ons doet het met katten, honden, kippen.... Tot nog toe kwamen ze op tijd weg, maar het gaat nog eens mis! Nouja...het is al eens misgegaan met een egel.![]()
Verder is onze pony een vreselijk lief dier, maar als wolven paarden zouden aanvallen, zou ik me echt een beetje zorgen maken om die wolf.
Héél bizar, ik had het nog nooit gezien.
Nu was ik ruim op tijd, gelukkig voor deze hond.. Guusje onze kleine merrie ging naar de hond om te spelen, Gipsy wilde haar en ons beschermen tegen deze indringer... ik heb hem ook niet gestraft om deze reden want ik vind het niet verkeerd dat ze zichzelf willen beschermen..
Onze wei is privé terrein en ik weet dat de pony's ontzettend tolerant zijn, zo vinden ze het totaal niet interessant als er herten door de wei sjokken, en ook onze eigen honden worden volledig geaccepteerd door beide. Ze spelen zelfs met onze honden.... Katten en vossen worden ook niet bejaagd door ze, er wonen meerdere (wilde) buurtkatten hier die ook ons terrein als muizenjachtterrein hebben en die liggen gerust in de zomer midden in de wei tussen de pony's te zonnen...
Paarden voelen het denk ik heel goed aan, met welke bedoeling een vreemd dier nadert...
Deze hond was compleet verloren, maar wel in de jacht achter het hert aan wat hem gepeerd was via onze wij (achter ons langs

Maar jeetje.. indrukwekkend hoe zo een kleine pony kan veranderen in dé beste boduguard die je je kunt wensen
En als ze er dan wel uit breken bestaat er een grote kans dat ze een eindje verderop worden platgereden op een naburige weg.