Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
purny schreef:Je zou ook je uitkering als een soort salaris kunnen zien als je vrijwilligerswerk doet. Ik help mee op een gehandicaptenmanege 1 dag per week

Citaat:Hij stelt dat wat hem betreft er 500 fulltimers moeten worden ingezet om dierenmishandeling te bestrijden.
Cowgirl schreef:Citaat:Hij stelt dat wat hem betreft er 500 fulltimers moeten worden ingezet om dierenmishandeling te bestrijden.
Me Me Me..![]()
Als medewerker op de dierenambulance heb ik nog wel eens te maken met de dierenpolitie.
Wat ik weet is dat ze het mega druk hebben en toch heel vaak goede resultaten boeken en er mensen gestraft worden.
Ook is er sinds niet al te lange tijd een klein team bezig met forensisch dierpathologie en ook bij hun al successen en ze worden vaak gevraagd voor zaken. Zelfs in het buitenland is al intresse hiervoor.
Dit soort dingen komen ook via de dierenpolitie binnen en is er vaak meer aan de hand dan de doodgeslagen hond denk daarbij aan kindermisbruik/mishandeling.
Zo'n speciaal team wat ze in engeland hebben is wellicht een goede vervanging....zal zeker gaan solliciteren.
Focussed schreef:http://www.bokt.nl / NU.nl
PVV-Kamerlid Dion Graus laat in een reactie weten dat Tellegen geen idee heeft waar ze het over heeft. "Dat Haagse kakdametje heeft duidelijk nog nooit de geur van een mishandeld overleden paard geroken en die komt even zeggen dat de dierenpolitie kan worden afgeschaft", aldus de voorvechter van de dierenpolitie.
LBLGypsyCobs schreef:Nederland moet op de centen letten en iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten.
Ik vind dierenwelzijn heel belangrijk, maar ik vind het ook heel erg dat mijn oma steeds een halve dag in haar eigen urine ligt, omdat er geen geld is voor voldoende personeel in het tehuis.
Maar een ander wil weer geld besteden aan het re-integreren van terugkerende jihadisten.
Wij kiezen de politici die nu moeten gaan beslissen waar er bezuinigd moet worden, hoe dan ook denk ik dat we het allemaal gaan voelen en we gaan allemaal ergens niet blij van worden.
Dat is wat Nederland nu doet met op de centen letten. Die stomme 'participatie' maatschappij.Yipee schreef:LBLGypsyCobs schreef:Nederland moet op de centen letten en iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten.
Ik vind dierenwelzijn heel belangrijk, maar ik vind het ook heel erg dat mijn oma steeds een halve dag in haar eigen urine ligt, omdat er geen geld is voor voldoende personeel in het tehuis.
Maar een ander wil weer geld besteden aan het re-integreren van terugkerende jihadisten.
Wij kiezen de politici die nu moeten gaan beslissen waar er bezuinigd moet worden, hoe dan ook denk ik dat we het allemaal gaan voelen en we gaan allemaal ergens niet blij van worden.
Nou die oma die in haar eigen urine ligt moet verpleegd gaan worden door geschoolde vrijwilligers.Dat is wat Nederland nu doet met op de centen letten. Die stomme 'participatie' maatschappij.
Nou ja, het is misschien beetje off topic maar ik erger mij er groen en geel aan. Ik hoop echt dat de dierenpolitie blijft. Anders zouden 'gewone agenten' met minder mankracht deze zaken moeten oplossen en daar ligt dan de prioriteit al helemaal niet: oftewel er wordt amper iets mee gedaan. Vind dat er sowieso wel wat meer gedaan mag worden aan wetshandhaving. Kijk maar eens hoeveel mensen er opgelicht worden op internet bijvoorbeeld, nou daar doet de politie ook helemaal niks aan. Dus volgens mij hebben ze handen tekort om ook casussen op te lossen die dierenmishandeling aangaan. Vergeet ook niet dat dierenmishandeling soms ook weleens een eerste teken is dat er meer aan de hand is, zoals bijvoorbeeld kindermishandeling.
gohya schreef:purny schreef:Wat heeft de dierenpolitie sinds de oprichting eigenlijk bereikt?
Heel veel.Ze hebben veel meer bevoegdheden dan de DB.Ze maken er heel veel werk van.Ze zoeken naar sporen,dat doet de DB niet.
Ik denk dat jij ze nog niet zelf hebt mee gemaakt?