VVD: "Dierenpolitie moet worden afgeschaft"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: VVD: "Dierenpolitie moet worden afgeschaft"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:46

Vrijwilligerswerk is een hype. Niet alleen zijn bedrijven er verzot op maar ook zijn ze erachter gekomen dat er veel mensen zijn die het leuk vinden om te doen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:47

Inderdaad, erg leuk ook voor werkzoekenden. Héél erg frustrerend. Politiek zouden ze vrijwilligerswerk moeten maken ~~}>

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:49

Je zou ook je uitkering als een soort salaris kunnen zien als je vrijwilligerswerk doet. Ik help mee op een gehandicaptenmanege 1 dag per week

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:51

purny schreef:
Je zou ook je uitkering als een soort salaris kunnen zien als je vrijwilligerswerk doet. Ik help mee op een gehandicaptenmanege 1 dag per week

Dat vind ik nou een goede kijk +:)+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:51

Maar dat vind ik ook wel vrijwilligers functies als ik eerlijk ben, als het 1 keer per week is. Maar tegenwoordig bieden ze nog net geen vrijwilligersfuncties voor hersenchirurgen aan...

Maar goed, is nogal offtopic geloof ik verder.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:54

purny schreef:

Ja, want zo werk/ verdien je op deze manier ook geld (uitkering) en dat is ook heel mooi.

Waarom zou je niet gewoon ervoor in de ruil vrijwilligerswerk kunnen doen? anders is het handje ophouden en de hele dag bankhangen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:54

Citaat:
Hij stelt dat wat hem betreft er 500 fulltimers moeten worden ingezet om dierenmishandeling te bestrijden.

Me Me Me.. :)F

Als medewerker op de dierenambulance heb ik nog wel eens te maken met de dierenpolitie.
Wat ik weet is dat ze het mega druk hebben en toch heel vaak goede resultaten boeken en er mensen gestraft worden.
Ook is er sinds niet al te lange tijd een klein team bezig met forensisch dierpathologie en ook bij hun al successen en ze worden vaak gevraagd voor zaken. Zelfs in het buitenland is al intresse hiervoor.

Dit soort dingen komen ook via de dierenpolitie binnen en is er vaak meer aan de hand dan de doodgeslagen hond denk daarbij aan kindermisbruik/mishandeling.

Zo'n speciaal team wat ze in engeland hebben is wellicht een goede vervanging....zal zeker gaan solliciteren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:59

Cowgirl schreef:
Citaat:
Hij stelt dat wat hem betreft er 500 fulltimers moeten worden ingezet om dierenmishandeling te bestrijden.

Me Me Me.. :)F

Als medewerker op de dierenambulance heb ik nog wel eens te maken met de dierenpolitie.
Wat ik weet is dat ze het mega druk hebben en toch heel vaak goede resultaten boeken en er mensen gestraft worden.
Ook is er sinds niet al te lange tijd een klein team bezig met forensisch dierpathologie en ook bij hun al successen en ze worden vaak gevraagd voor zaken. Zelfs in het buitenland is al intresse hiervoor.

Dit soort dingen komen ook via de dierenpolitie binnen en is er vaak meer aan de hand dan de doodgeslagen hond denk daarbij aan kindermisbruik/mishandeling.

Zo'n speciaal team wat ze in engeland hebben is wellicht een goede vervanging....zal zeker gaan solliciteren.

Als ik dit lees vraag ik me af of de VVD zich überhaupt ook maar een beetje verdiept heeft in de dierenpolitie en de geboekte resultaten, of dat ze nog steeds krampachtig vasthouden aan de term 'caviapolitie'?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:03

Erg slim om dit te doen met al die dierenmishandelingen :n

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:06

Focussed schreef:
http://www.bokt.nl / NU.nl

PVV-Kamerlid Dion Graus laat in een reactie weten dat Tellegen geen idee heeft waar ze het over heeft. "Dat Haagse kakdametje heeft duidelijk nog nooit de geur van een mishandeld overleden paard geroken en die komt even zeggen dat de dierenpolitie kan worden afgeschaft", aldus de voorvechter van de dierenpolitie.

1 - 0 voor de pvv Kamerlid.

Wat een achterlijke debielen als ze t gaan afschaffen!!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:09

Ha, de VVD is echt gek geworden ofzo :+

Dierenpolitie afschaffen? Dieren niet belangrijk?

Excuses, wie was er eerst op deze planeet? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:13

Yipee schreef:
Ze verwachten nog net niet dat je je oude buurman zelf gaat verplegen. Maar goed, zo sta ik er waarschijnlijk alleen in. :-/

En dát verwachten ze nu dus wél.Ook als vrijwilliger.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:34

@willbokkers
Tuurlijk zijn er andere zaken waar ingezet moet worden.
Probeer je ook geen mening aan te praten.

Desondanks waar dierenleed blijft moet ook tegen opgetreden worden.
Waar jij de grens legt is niet voor een ander de grens.
Dat iets niet de prioriteit heeft volgens jou, maakt niet dat het juist is.

Zolang er niet gestraft wordt zullen mensen gebruik maken van deze ruimte.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:34

De RSPCA is helaas een behoorlijk corrupte bende, diereneigenaren die nota bene zelf bij de organisatie aankloppen omdat ze niet meer voor hun dieren kunnen zorgen en hulp nodig hebben, worden met naam en toenaam in de media te kijk gezet.
Bij 1 meneer was het zelfs zo erg, hij kon na de dood van zijn vrouw en zijn eigen slechte gezondheid zijn dieren niet meer de nodige zorg bieden.
Nam contact op met de RSPCA voor hulp, die hebben foto's gemaakt van de dieren die er inderdaad wat minder goed uit zagen en die stonden al snel in de kranten en de man werd afgeschilderd als dierenbeul.
Een ware heksenjacht ontstond, omwonenden gooiden stenen naar zijn huis, sloopten spullen op zijn erf die ie juist nodig had om voor zijn dieren te zorgen.

Die man is gevlucht, ik geloof dat ze nog steeds niet weten waar ie is en of ie nog leeft.

Een medewerkster van de RSPCA die niet meer met deze manier van doen om kon gaan, is na haar ontslag zo zwart gemaakt door de organisatie dat ze zelfmoord pleegde.

Dus nee, liever geen RSPCA hier.

Nederland moet op de centen letten en iedereen heeft zo z'n eigen prioriteiten.

Ik vind dierenwelzijn heel belangrijk, maar ik vind het ook heel erg dat mijn oma steeds een halve dag in haar eigen urine ligt, omdat er geen geld is voor voldoende personeel in het tehuis.

Maar een ander wil weer geld besteden aan het re-integreren van terugkerende jihadisten.

Wij kiezen de politici die nu moeten gaan beslissen waar er bezuinigd moet worden, hoe dan ook denk ik dat we het allemaal gaan voelen en we gaan allemaal ergens niet blij van worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:53

Wat heeft de dierenpolitie sinds de oprichting eigenlijk bereikt?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:31

lifeofmarit schreef:
Van mij mogen ze de VVD afschaffen

_/-\o_ _/-\o_

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:53

Dit vreselijke domme mens weet niet waar ze het over heeft. Met vrijwilligers is niets mis en ik wil hun dan ook niet kleineren, maar als er opgetreden moet worden, bijv. pvb. opgemaakt, dieren in beslag nemen, onderzoek stallen, woningen etc, dan moeten dit algemene opsporingsambtenaren(politie) doen dus zijn er toch weer politieagenten nodig die dit soort zaken moeten afhandelen.
Door de reorganisatie bij de politie(Landelijke politie) is de zeggenschap/macht over de politie, weggehaald bij de gemeentes/ministerie van binnenlandse zaken. Nu is alles ondergebracht bij het ministerie van justitie en veiligheid en zij hebben andere belangen o.a. veel meer rechercheurs en minder agenten(blauw) op straat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:05

De dierenpolitie kwam er nou juist omdat aparte instanties (zoals de DB) wel wilden maar niks mochten.

Bovendien ben ik niet zo naïef om te denken dat het geld wat erin gestoken wordt anders naar zorg, onderwijs of vluchtelingenhulp zou gaan. Die staan bij de VVD niet bovenaan de belangenlijst.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:40

LBLGypsyCobs schreef:

Ik vind dierenwelzijn heel belangrijk, maar ik vind het ook heel erg dat mijn oma steeds een halve dag in haar eigen urine ligt, omdat er geen geld is voor voldoende personeel in het tehuis.

Maar een ander wil weer geld besteden aan het re-integreren van terugkerende jihadisten.

Wij kiezen de politici die nu moeten gaan beslissen waar er bezuinigd moet worden, hoe dan ook denk ik dat we het allemaal gaan voelen en we gaan allemaal ergens niet blij van worden.

Nou die oma die in haar eigen urine ligt moet verpleegd gaan worden door geschoolde vrijwilligers. :+ Dat is wat Nederland nu doet met op de centen letten. Die stomme 'participatie' maatschappij.

Nou ja, het is misschien beetje off topic maar ik erger mij er groen en geel aan. Ik hoop echt dat de dierenpolitie blijft. Anders zouden 'gewone agenten' met minder mankracht deze zaken moeten oplossen en daar ligt dan de prioriteit al helemaal niet: oftewel er wordt amper iets mee gedaan. Vind dat er sowieso wel wat meer gedaan mag worden aan wetshandhaving. Kijk maar eens hoeveel mensen er opgelicht worden op internet bijvoorbeeld, nou daar doet de politie ook helemaal niks aan. Dus volgens mij hebben ze handen tekort om ook casussen op te lossen die dierenmishandeling aangaan. Vergeet ook niet dat dierenmishandeling soms ook weleens een eerste teken is dat er meer aan de hand is, zoals bijvoorbeeld kindermishandeling.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:42

purny schreef:

Heel veel.Ze hebben veel meer bevoegdheden dan de DB.Ze maken er heel veel werk van.Ze zoeken naar sporen,dat doet de DB niet.
Ik denk dat jij ze nog niet zelf hebt mee gemaakt?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:56

Yipee schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Nou die oma die in haar eigen urine ligt moet verpleegd gaan worden door geschoolde vrijwilligers. :+ Dat is wat Nederland nu doet met op de centen letten. Die stomme 'participatie' maatschappij.

Nou ja, het is misschien beetje off topic maar ik erger mij er groen en geel aan. Ik hoop echt dat de dierenpolitie blijft. Anders zouden 'gewone agenten' met minder mankracht deze zaken moeten oplossen en daar ligt dan de prioriteit al helemaal niet: oftewel er wordt amper iets mee gedaan. Vind dat er sowieso wel wat meer gedaan mag worden aan wetshandhaving. Kijk maar eens hoeveel mensen er opgelicht worden op internet bijvoorbeeld, nou daar doet de politie ook helemaal niks aan. Dus volgens mij hebben ze handen tekort om ook casussen op te lossen die dierenmishandeling aangaan. Vergeet ook niet dat dierenmishandeling soms ook weleens een eerste teken is dat er meer aan de hand is, zoals bijvoorbeeld kindermishandeling.

Maar zou ook de strafmaat in Nederland niet eens wat omhoog mogen?
De wet handhaven is 1 ding, maar als die handhaving inhoudt dat je na een 'foei niet meer doen' door de rechter naar huis wordt gestuurd...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:15

De inspecteurs van de AID waren/zijn ook BOA, die mochten meer dan de DB maar aangezien ze moesten fuseren met de VWA moesten er landelijk ruim 500 man uit. Daaronder een hoop expertise jammer genoeg en dan wordt er een Dierenpolitie in het leven geroepen dus ergens gaat er iets niet goed en wordt er geschoven met mensen en banen of het schaakstukken zijn.

salome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:14

[quote]Zo dat scheelt weer 1 partij om op te stemmen met de aankomende verkiezingen...
*zet met een zwarte stift een groot kruis door de VVD..* [quote]

Helemaal mee eens!!! die kunnen het wat mij betreft schudden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:27

gohya schreef:
purny schreef:

Heel veel.Ze hebben veel meer bevoegdheden dan de DB.Ze maken er heel veel werk van.Ze zoeken naar sporen,dat doet de DB niet.
Ik denk dat jij ze nog niet zelf hebt mee gemaakt?

Gelukkig niet nee. Maar ik heb ook niks over deze groep gehoord wat ze bereikt hebben.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:43

Naar mijn weten heeft er wel eens een stukje in de krant gestaan van wat de dierenpolitie tot nu toe gebracht heeft maar wanneer en in welke krant dat was... :?

Gelukkig hoor ik nog wel eens het resultaat van een onderzoek/aanhouding. Al dan niet via mijn werk op de ambu of via een bevriende dierenpolitie agent.
Die ging eens op een melding af van dierenmishandeling echter zag het dier er prima uit maar stond het huis vol hennep :D :D

Omdat zaken nogal lang lopen mag ik er verder niks over zeggen maar ik weet wel dat de dierenpolitie goed werk doet.