Valegro met pensioen na Olympische Spelen in 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:24

Hulde aan Carl en eigenaren. Beest heeft alles gewonnen en verdient het niet om voor het prijzengeld tot het laatst toe uitgemolken te worden. Ik hoop dat we nog een jaar van hoogtepunten tegemoet gaan...

Ayasha
Blogger

Re: Valegro met pensioen na Olympische Spelen in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:25

Ik lees vaak van prijzengeld he.... Maar volgens mij leveren die beesten al bij al niet zo veel winst op met dressuurwedstrijden te lopen hoor... :=

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:30

Nou... als je op dat nivo wat wereldbeker wedstrijden en die dressage master wedstrijden wint. Hoef je verder niet heel veel meer te doen hoor ;-)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:41

sassie81 schreef:
Nou... als je op dat nivo wat wereldbeker wedstrijden en die dressage master wedstrijden wint. Hoef je verder niet heel veel meer te doen hoor ;-)

Lol... Onderhoud er maar een paard, jezelf, team en wedstrijden van... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:46

sassie81 schreef:

Je weet dat er heen reizen ook geld kost?
Weet niet of zij nog inschrijvingsgeld moeten betalen (als ze uit genodigd worden misschien niet?) maar indien wel is dat ook aan de prijs en de licentie beslist ook.
Bovendien moet het dier en de accommodatie inderdaad ook onderhouden worden.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:03

Het prijzengeld stelt niet veel voor bij dressuur, maar als je altijd wint is het mooi meegenomen ;)

Ik vind het een raar verhaal van de cornage bij Valegro. Ik denk niet dat van Olst een hengst dan zou aanbieden. Hij heeft altijd gezegd dat hij niet weet waarom Valegro er bij de eerste bezichtiging uit ging en dat hij het ook niet gevraagd heeft. Hij bewoog nogal "apart" tijdens zijn rondje heeft hij wel gezegd. Hoe dan ook een geluk voor Hester anders had hij hem vast niet kunnen kopen. Verder was hij nogal klein op jonge leeftijd. Carl heeft gezegd dat hij hem niet mee heeft laten doen aan de jonge paardencompetitie in Verden - ook al won hij in Engeland alles bij de jonge paarden - vanwege zijn overactieve bewegingen, soms ook wel beschreven als hectisch. Dat vind ik wel grappig want hij krijgt hier op Bokt wel eens het verwijt dat hij te traag is :D. Ik vermoed dat in deze dingen eerder de reden zit van de afkeuring.

Maar laten we er vooral niet om treuren dat hij toen is afgekeurd. Dan had deze prachtige combinatie waarschijnlijk nooit bestaan. Ik ben blij dat ik mijn kaartjes voor het EK wat deze zomer in Aken wordt gehouden al besteld heb, nog een mooie kans om hem in levende lijve te zien.

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:52

Ze kiezen nu niet de wedstrijden om het prijzengeld. Als je rondje Amerika en qatar doet en je wint. Wordt je daar toch echt wel blij van hoor.
En ja ik weet wat het allemaal kost....
Waarom denk je dat adelinde nog start met parzival.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:54

sassie81 schreef:
Ze kiezen nu niet de wedstrijden om het prijzengeld. Als je rondje Amerika en qatar doet en je wint. Wordt je daar toch echt wel blij van hoor.
En ja ik weet wat het allemaal kost....
Waarom denk je dat adelinde nog start met parzival.

Heb je enig idee wat het prijzengeld is en de kostprijs van het rijden van internationale wedstrijden?
Ik geloof namelijk niet dat je weet waar je over praat.

Springen is nog enigszins lonend, maar dressuur levert niets op. Waar die ruiters van bestaan is sponsoring en andere nevenactiviteiten.

Edit: En hoeveel heeft Adelinde Parzival nu gestart het afgelopen jaar? Als het echt zoveel zou opleveren, waarom is hij dan zo weinig in de ring te bewonderen?

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:16

Haha ja ik weet wel waar ik het over heb. En ja het verschil tussen springen ben ik ook van op de hoogte hoor :P ....heb jij een idee wat je kunt verdienen als je alle masters zou rijden en winnen....
Nogmaals ik ben blij dat dat beest niet uitgemolken wordt. Daar laat ik het bij.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:57

Orchidee14 schreef:
De manier waarop deze man met zijn paarden omgaat is echt super. Kunnen een hoop paardeneigenaren een heel groot voorbeeld aan nemen.

amen

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:13

Amiigo schreef:
pizza64 schreef:

Vertel?

D'r zijn er genoeg met kissing spines of artrose die ingespoten zijn zullen we maar zeggen :D

Genoeg? welke dan bijvoorbeeld? En hoe weet jij dat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:54

sassie81 schreef:
Haha ja ik weet wel waar ik het over heb. En ja het verschil tussen springen ben ik ook van op de hoogte hoor :P ....heb jij een idee wat je kunt verdienen als je alle masters zou rijden en winnen....
Nogmaals ik ben blij dat dat beest niet uitgemolken wordt. Daar laat ik het bij.

En hoeveel kost het je om die allemaal te rijden?
Dressuurruiters rijden vnl wedstrijden om naam te behouden, om zo sponsers aan te trekken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:24

Ayasha schreef:
Dressuurruiters rijden vnl wedstrijden om naam te behouden, om zo sponsers aan te trekken.

Ter aanvulling: Geld ook voor Adelinde, bovendien heeft zij zich niet zo dik bewezen op GP niveau met paarden anders dan Parzival. De enige troef die ze daarnaast had, is helaas dood gegaan aan koliek als ik me niet vergis.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:39

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Ter aanvulling: Geld ook voor Adelinde, bovendien heeft zij zich niet zo dik bewezen op GP niveau met paarden anders dan Parzival. De enige troef die ze daarnaast had, is helaas dood gegaan aan koliek als ik me niet vergis.

Op de HK bracht ze moet ik wel zeggen een hele gave zoon van Totilas voor ! Maar of ze die mag blijven rijden weet ik niet :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:55

_Ashii_ schreef:
Op de HK bracht ze moet ik wel zeggen een hele gave zoon van Totilas voor !

Ooh, daar zal ik niets over zeggen hoor... Governor is alleen nog maar 4... Dan heeft ze nog 4 jaar te overbruggen met Aqiedo, zou ze bij wijze van Parzival per direct op pensioen zetten ;)
Op alleen een naam en papier scoor je natuurlijk geen sponsoren...

Aqiedo rijdt ze al anderhalf jaar, ik meen me te herinneren dat hij toen al enkele GP oefeningen kende. Daar kan ik echter niets over terugvinden.
Is hij ooit gestart? Wanneer gaat Adelinde hem starten en natuurlijk op welk niveau? Hij is vast nog niet op het niveau van Parzival, afgaande op zijn wedstrijdervaring. Dus heeft ze de tijd die daar nog in geïnvesteerd moet worden nog te overbruggen. En moet ze geen enkele vorm van pech hebben.

Anky bijvoorbeeld heeft zich ruimschoots bewezen en is al jaren geleden begonnen met een kledinglijn. Die haalt natuurlijk veel opbrengsten uit haar kledinglijn, maar doordat ze zich zo heeft bewezen heeft ze ook een succesvol trainingscentrum op kunnen zetten. Die kan van haar nevenactiviteiten (want ze rijdt ook nog gewoon dagelijks paarden voor anderen) behoorlijk leven en heeft een merk van zichzelf kunnen maken. Dat is marketingtechnisch gewoon vet handig, maar is ook te danken aan haar resultaten uit het verleden. Zij hoeft niet per se meer te rijden om haar inkomsten veilig te stellen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:02

Ayasha schreef:
Als ik sportpaard moest zijn, doe mij dan ook maar een stalletje bij Carl en Charlotte. :) Lijkt me daar prima uit te houden als paard! +:)+
Hoop wel dat Carl nog even wacht met z'n laarzen aan de wilgen te hangen!

Inderdaad!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:48

Dat nieuwe paard van AC had ze volgens mij ook mee op horse event. Die bok is zo verschrikkelijk heet :+ die kon toen nog geen normaal rondje ontspannen draven, wist niet waar die z'n benen moest laten!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:57

Die totilas zoon was gefokt door haar ouders niet? Of was dat een ander? Kan zo hoor.

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:04

mala26 schreef:
Die totilas zoon was gefokt door haar ouders niet? Of was dat een ander? Kan zo hoor.

Nee Governor niet toch? Zephyr wel, denk dat je m daarmee door de war haalt ;)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:06

xAntoinettex schreef:
mala26 schreef:

Nee Governor niet toch? Zephyr wel, denk dat je m daarmee door de war haalt ;)

Dat zou best heel goed kunnen hoor :j

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:38

Janine1990 schreef:
_Ashii_ schreef:

Ooh, daar zal ik niets over zeggen hoor... Governor is alleen nog maar 4... Dan heeft ze nog 4 jaar te overbruggen met Aqiedo, zou ze bij wijze van Parzival per direct op pensioen zetten ;)

Aqiedo rijdt ze al anderhalf jaar, ik meen me te herinneren dat hij toen al enkele GP oefeningen kende. Daar kan ik echter niets over terugvinden.
Is hij ooit gestart? Wanneer gaat Adelinde hem starten en natuurlijk op welk niveau? Hij is vast nog niet op het niveau van Parzival, afgaande op zijn wedstrijdervaring. Dus heeft ze de tijd die daar nog in geïnvesteerd moet worden nog te overbruggen. En moet ze geen enkele vorm van pech hebben.

Anky bijvoorbeeld heeft zich ruimschoots bewezen en is al jaren geleden begonnen met een kledinglijn. Die haalt natuurlijk veel opbrengsten uit haar kledinglijn, maar doordat ze zich zo heeft bewezen heeft ze ook een succesvol trainingscentrum op kunnen zetten. Die kan van haar nevenactiviteiten (want ze rijdt ook nog gewoon dagelijks paarden voor anderen) behoorlijk leven en heeft een merk van zichzelf kunnen maken. Dat is marketingtechnisch gewoon vet handig, maar is ook te danken aan haar resultaten uit het verleden. Zij hoeft niet per se meer te rijden om haar inkomsten veilig te stellen.

Ja dat klopt! Heb je gelijk in.
Al hoop ik wel dat ze ooit de kans krijgt als wat ze heeft met Parzival.
Voor wat hoort wat zeggen ze ja.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 16:15

Janine1990 schreef:
_Ashii_ schreef:

Vraag me af of Anky nou nog zoveel opbrengsten uit haar kledinglijn haalt. Het enige wat zich nog verbind met haar is de naam. Verder doet ze er niks meer mee :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 07:25

Citaat:
Verschillende media berichtten deze week dat Valegro na de Olympische Spelen in Rio met pensioen zou gaan. Het blijkt allemaal nog wel mee te vallen. Carl legt aan het Engelse magazine Horse & Hound uit wat hij nu écht bedoelde.

http://www.horseandhound.co.uk/blog/car ... ium=social

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:30

Misschien was het een gevalletje van alles te letterlijk nemen wat Carl zei. Hij heeft natuurlijk wel die Britse humor en overdrijving bij alles wat hij zegt.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:32

Hermelientje schreef:
Misschien was het een gevalletje van alles te letterlijk nemen wat Carl zei. Hij heeft natuurlijk wel die Britse humor en overdrijving bij alles wat hij zegt.

Haha! Dat was precies wat ik dacht!