Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:07

MarjanB schreef:
Mizora schreef:
Er is wel degelijk aangifte gedaan. Alleen eerst is voor de dieren gezorgd.

https://twitter.com/erik_LID/status/562649034201239553

Hebben jullie wel goed gekeken naar alle foto's!? Ik zie daar paarden in een soort aanbind stal staan en niet lekker buiten op een al dan niet modderig weiland. De dieren staan gewoon in hun eigen stront..

edit via deze link http://www.rijnmond.nl/nieuws/03-02-201 ... jM.twitter

Hoe kun je hier voor betalen? Niet te geloven :( :(
Hopelijk worden ze nooit teruggegeven!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:44

Moderatoropmerking:
Ik heb enorm veel off topic berichten verwijderd. Dit topic is er niet voor bedoeld om te gaan discussiëren hoe men het beste paarden kan houden. Het is al helemaal niet bedoeld om andere bokkers met opzet te kwetsen of aan te vallen vanwege de manier waarop zij hun paarden houden.
Ik verzoek jullie dan ook om on topic te blijven reageren, zodat dit topic niet op slot hoeft

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:49

Ik ken dit meisje en haar shetlandpony persoonlijk en hoewel er nooit een goede reden is om iemand te bedreigen snap ik in haar geval wel een beetje waarom het is gebeurd. Dit meisje heeft echt een moeilijke periode achter de rug en is nooit heel erg stabiel geweest. Die pony was letterlijk het enige dat ze nog had en deze stalling was de enige die ze zelf kon betalen, zodat ze echt onafhankelijk was. Haar pony staat niet bij de twitter foto's van Mizora en voor zover ik op een recente facebookfoto kan zien zag hij er best goed uit. Probeer niet zomaar te oordelen. Soms wordt het iemand opeens teveel. Ik ben het er overigens wel mee eens dat er eindelijk is ingegrepen bij deze man. Zijn paarden zijn al jaren een discutabel punt hier in de buurt.

Raineri

Re: Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:54

Nou dan mag ik hopen dat er snel wat aan die problemen word gedaan van haar. Als je bij alles wat tegen zit maar met een mes gaat zwaaien, dan is dat een kwalijke zaak.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:20

Tatort schreef:
Ik ken dit meisje en haar shetlandpony persoonlijk en hoewel er nooit een goede reden is om iemand te bedreigen snap ik in haar geval wel een beetje waarom het is gebeurd. Dit meisje heeft echt een moeilijke periode achter de rug en is nooit heel erg stabiel geweest. Die pony was letterlijk het enige dat ze nog had en deze stalling was de enige die ze zelf kon betalen, zodat ze echt onafhankelijk was. Haar pony staat niet bij de twitter foto's van Mizora en voor zover ik op een recente facebookfoto kan zien zag hij er best goed uit. Probeer niet zomaar te oordelen. Soms wordt het iemand opeens teveel. Ik ben het er overigens wel mee eens dat er eindelijk is ingegrepen bij deze man. Zijn paarden zijn al jaren een discutabel punt hier in de buurt.

maar al was dat het enigste betaalbare dan nog had ik mijn paardje er niet neergezet,
sneu voor haar dat zeker, maar was alleen zij een klant? of stonden er meer klanten en zijn er meer paarden van klanten in beslag genomen ?
en daarbij eens met Danique ...het kan je allemaal heel hoog zitten maar om dan met een mes te gaan zwaaien ? dan heb je serieus wel echt hulp nodig ...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 02:52

Essie73
Mijn excuses. Had me niet zo moeten opwinden en laten gaan over dit onderwerp.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 03:46

ik snap sommige reacties niet..

Er zijn hier meerdere bokkers die al duidelijk aangeven dat de situatie bij deze stal een doorn in het oog zijn en de omstandigheden nooit goed zijn geweest.. tekort of geen ruwvoer, altijd drekbende, altijd vuile stal en magere smerige dieren, en geen goed toegankelijk schoon water..

en nog zijn er een aantal die spreken van een 'eenzijdig' verhaal of, het is slechts een beperkte foto.

Kijk als het een bokker is die zegt: het stinkt daar.. ok, dat kan een gevalletje penny zijn die met een roze poetskoffer drie uur per dag de weides af gaat om shetlanders te poetsen. Maar dat lijkt in zijn geheel niet het geval.. alle mensen die bekend zijn met deze stal zijn stellig in hun mening.

En de verdediging van de eigenaresse..

Welke eigenaar bij zijn volle verstand zet zijn/haar paard bij een stal waar de zaakjes niet op orde zijn.. Blijkbaar is dit al een 'bende' sinds de geboorte van die eigenaresse als ik het zo lees.

Het 'misschien geen plek gevonden hebben sinds november'. Sla marktplaats er op na en je ziet tientallen aanbiedingen en dat is de afgelopen maanden niet anders geweest (heb dit nauwlettend in de gaten gehouden omdat ik zelf zoekende was). Ja dan staat hij misschien niet direct om de hoek, maar wat is nu belangrijker.

als dat landje het enige is dat je je kunt veroorloven, dan moet je je echt realiseren dat je het dier een beter thuis moet gunnen, want dan is er blijkbaar niet eens geld om het dier van ruwvoer te voorzien.. als je stalhouder het verdomd en je kunt het dier niet weghalen, dan zorg je er toch zelf voor? Neem aan dat je dan een brief stuurt dat de stalhouder in gebreken blijft.. geeft hem twee weken om de boel te regelen en dat je het anders zelf gaat doen met inhouding van een bepaald deel van het stalgeld?

als ik het dier echt niet kon weghalen, dan was een sneeuwschep pakken en die drek uit de stal verwijderen iets dat ik dan uit pure ellende zelf maar zou doen, zodat ik zelf dan maar ruwvoer schoon kon voeren.. Je hebt immers ook een stukje eigen verantwoordelijkheid en kunt niet een stalhouder de schuld gaan geven dat jouw paard er al maanden slecht bij staat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 03:53

Tatort schreef:

met 20 kun je iemand ook met goed fatsoen geen 'meisje' meer noemen toch?
Je zou dan al jaren het verschil tussen goed en kwaad moeten kennen..
Ze is er doelbewust met een mes heengegaan (niet een plotse opwelling van toevallig een mes hebben en trekken.. ze is gebeld, dus vertrokken met een mes op zak).

het was ook niet 'dreigen of een mes trekken' volgens het artikel maar met de dood bedreigen. dat betekend verbale doodsbedreiging plus een getrokken mes. Dan zijn echt alle remmen los in mijn ogen en is het maar beter dat ze opgepakt wordt en hopelijk veroordeeld, zodat ze in die betrekkelijk rust met een gedwongen vast ritme aan zichzelf kan werken.. Ik zeg niet dat je beter wordt van zitten, maar in dit geval denk ik dat het haar wel tot zinnen kan brengen en tijd geeft om hulp te zoeken om een leven in te richten voor wanneer ze dan weer vrij komt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:23

Margee schreef:
Ze moeten hier veel strenger worden!!! En ook de mogelijkheden krijgen eerder in te grijpen.

En een gedegen opleiding zodat ze weten wat voor welk dier de juiste verzorging is!

Hier op de hoek staan 2 paardjes, krijgen amper bijgevoerd, ja 's ochtends en 's avonds een plakje hooi, de wei is al maanden vertrapt naar een modderbende. Ze worden zienderogen magerder, hebben een schuilstalletje maar als de 1 er in staat mag de oude er niet meer bij. Overdag is er eigenlijk nooit iemand omdat ze dan weg zijn voor het werk, maar als ze dan in het weekend wel thuis zijn worden ze ook niet vaker bijgevoerd. Heb dus ook 144 gebeld, kreeg te horen dat ze er prima bij stonden, tja en het was winter dus ja wat verwacht je dan.... Goh tja ik heb dezelfde winter en sta een paar honderd meter verder op en mijn paarden staan wel droog en hebben gewoon de hele dag door te eten van hun hooi. Tja dat ik van mening ben dat een paard 24 uur per dag moet kunnen beschikken over hooi omdat het beter is voor hun spijsvertering dat was onzin, dat was volgens deze man niet zo, ze hadden water en een droge plek en dat was volgens de wet voldoende en als ik het daar niet mee eens was moest ik maar bezwaar indienen... Het ergste vind ik nog dat dit soort mensen in hun gelijk worden gesteld met hun gebrekkige verzorging en er dus vrolijk mee door kunnen gaan. Je ziet toch dat ze magerder worden, dat de oudste het koud heeft enzovoorts.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:33

Margee schreef:
Waar mogen ze eigenlijk voor ingrijpen, wat zijn de normen??

Heb vorige week een inspecteur gesproken omdat ik een melding heb gemaakt omdat er 2 paardjes hier in de buurt er niet al te best bij staan en zeker te weinig voer krijgen.
Volgens de inspecteur moeten ze een plek hebben waar ze droog kunnen staan en moeten ze water hebben en dat is het. De wetgeving is niet zo samengesteld dat er gekeken kan worden per diersoort en de daarbij behorende verzorging. Die adviezen mag hij volgens hem ook niet geven want ja hij is daar in uniform en dan komt het wel erg bedreigend over.
In dit geval gaf de bewoner aan dat ze hooi kregen en dat ze het er maar mee moesten doen, zij zijn niet van plan om meer te geven want dat kost te veel..... Dat het te weinig is jammer dan, de hele buurt heeft ze er al meerdere keren op aangesproken en ze trekken zich er niets van aan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:41

Nu woon ik toch al mijn hele leven in de regio en rij regelmatig door Hellevoet maar mij zegt het niks...

Als je hoort waar ze allemaal niet bij ingrijpen dan zal het vast wel nodig zijn geweest, maar de foto's vind ik echt weinig zeggend. Zulke plaatjes kan je ook gerust maken op bepaalde momenten / hoekjes van het terrein van een stalling waar de paarden het wel prima hebben.

Kan me dus wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet heel duidelijk vinden dat de paarden weggehaald moesten worden aan de hand van deze foto's waar de paarden wellicht toevallig in een vies stukje stonden terwijl er net zo goed een prima paddock / wei / stal om de hoek kan liggen bij wijze van spreken.

Goed dat meerdere bokkers melden dat het blijkbaar dus echt sneu was daar, dat geeft al wat meer beeld.