Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:38

Yvank_ schreef:
Gypsy schreef:
Mijn mond valt open van de reacties in dit topic. Dus als jullie je paard uit de opfok halen en willen gaan beleren, zou jullie eerste keus vallen op het in 15 min overdonderen op een drukke plek met veel publiek, en een hoop met dingen waar zelfs een volwassen en zadelmak paard nog van onder de indruk is?

Dat lijkt jullie echt de beste manier? :oo

Dat zegt nou helemala niemand... alleen dat dit voor een aantal paarden wel een goede methode kan zijn... Niet alle paarden zijn met aaipoesieaai zadelmak te maken

Oja want dat is de enige andere manier natuurlijk :')

Apart, je wordt hier nog net niet ter doodstraf veroordeelt wanneer je de join-up toepast(wat bij de meeste bokkers gewoon neerkomt op los longeren), maar het zadel en ruitermak maken binnen 15 minuten met bok en steigerpartijen is doodnormaal en je bent raar als je die mening niet deelt.

En denkt men serieus dat er zoveel probleempaarden rondlopen die het allemaal zelf doen, het ''vervelend'' zijn? Want owee als we het op onszelf moeten projecteren of dieper het probleem in moeten duiken en de kern moeten vinden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:39

harbourlight schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik meer medelijden met de paarden die aan soortgelijke shows van Monti Roberts moeten meedoen. Als je goed oplet zie je ook dat die paarden helemaal afgestompt raken.

Ik heb gelukkig ook helemaal niks met Monty Roberts. Hoe komt hij hier trouwens? Ik mis even wat, wat heeft hij er mee te maken?

En hoe komen mensen die met eindeloos geduld hier nu bij?

Er is dacht ik toch nog een heel groot grijs gebied tussen gert van 't hof of een jaar lang doen over zadelmak maken. Waar ik ook geen voorstander van ben, laat dat duidelijk zijn!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:39

Ik heb gisteren 1 van de demo's gezien en vooraf paard zien staan op inrij terrein. Dier was absoluut niet gestrest en stond relaxt naast gert die nog even een praatje maakte. Tijdens de demo ook echt niks gezien waarvan ik dacht Oh dat is wreed. Ben geen fan van de methode maar ben nou niet echt onder de indruk van hoe zielig het nou zou zijn.. vraag me af of de mensen die dat wel vinden de show gezien heeft. ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:41

Gypsy schreef:
harbourlight schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik meer medelijden met de paarden die aan soortgelijke shows van Monti Roberts moeten meedoen. Als je goed oplet zie je ook dat die paarden helemaal afgestompt raken.

Ik heb gelukkig ook helemaal niks met Monty Roberts. Hoe komt hij hier trouwens? Ik mis even wat, wat heeft hij er mee te maken?

En hoe komen mensen die met eindeloos geduld hier nu bij?

Er is dacht ik toch nog een heel groot grijs gebied tussen gert van 't hof of een jaar lang doen over zadelmak maken. Waar ik ook geen voorstander van ben, laat dat duidelijk zijn!

Maar wat is dan de issue? Gert maakt over het algemeen echte probleempaarden zadelmak... Dat dit niet in openingspost vermeld staat betekend niet dat dit niet zo was :)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:42

Gypsy schreef:
Jammer dat jij zo weinig kaas gegeten hebt van NH, NH is alles behalve "aaipoesieaai", wat dat ook moge zijn.

Volgens mij wordt er nergens gesproken over NH ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:43

Als hij alleen de echte probleempaarden zadelmak zou maken dan zou hij er geen droog brood mee verdienen hoor.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:44

Roberts doet precies hetzelfde, ook shows geven waarin hij paarden o.a. zadelmak maakt dus vandaar de vergelijking.

Maar zoals ik al eerder zei: Jammer dat er zo weinig paardenmensen meer zijn, ik hoop alleen voor die mensen (en vooral ook voor de paarden) dat ze nooit in aanraking komen met dit soort paarden. Voor iedereen beter.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:45

Volgens mij bestaat er qua zadelmak maken geen 'perfecte manier' , het ene paard zal bij Gert van het hof passen, de ander heeft een jaar nodig. Dat is juist wat je een echt paardenmens maakt imo: Niet jouw manier op een paard projecteren, maar zoeken naar wat het beste bij een paard past.

Als je maar genoeg paarden tegen komt ga je het wel afleren om heilig in een methode te geloven want het enige wat je leert is dat er altijd weer paarden zijn die anders zijn.

Deze mevrouw vergelijkt ergens anders trouwens paardensport met de slavernij. Niet serieus te nemen imo, jammer dat ze zo'n groot podium krijgt zonder dat ze zelf iets noemenswasrdigs heeft gepresteerd. Ik wacht met smart op filmpjes van al die getraumatiseerde paarden die ze goed heedt gekregen, dat is dan nog het enige wat je van Gert kan zeggen: Hij doet alles in openheid :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:45

Ik volg Gert al langere tijd en hij kijkt goed naar de lichaamstaal van het paard. Als het teveel stress heeft stelt hij gerust. Gebruikt geen geweld, houd het paard alleen voorwaarts. Telkens hebben de paarden de oortjes naar voren en er schik van. Hij voelt perfect aan wat er naast of onder hem gebeurt. Dat zie ik liever dan gekluns van mensen die erop zitten te bonken en totaal niet weten wat het paard aangeeft. Het paard moet even over een drempel heen maar word goed begeleid. Helaas heeft JA een te groot publiek met teveel mensen die niet weten hoe zulke dingen werken en er zelf rondlopen voor de show maar wel een mening hebben. Maar dat is dan weer mijn mening :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:48

Mijn paard is gefokt door Bert, en zou Gert z'n springpaard worden. Ze was m alleen te braaf.
Ik mag dus aannemen dat Gert haar ingereden heeft lijkt me?
Mijn paard is enorm braaf, goed opgevoed en vol vertrouwen.
Jammer genoeg voor de tegenstanders heb ik nergens een trauma kunnen ontdekken.
Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
ik heb trouwens meerdere demonstraties gezien, en wat mij betreft leren de paarden er 2 dingen:
1. Als je doet wat ik zeg is het lang niet zo erg allemaal als je van tevoren wel dacht
2. Als je bokt krijg je me er toch niet af dus dat heeft geen zin.
Imo beter dan de paarden van de koetsjie koetsjie amateurs die hun paardje met liefde en geduld inrijden en elke stap tot in den treure voorbereiden.
Die leren de paarden eigenlijk dat alles eng is en dat je heel voorzichtig moet zijn, en als ze dan eindelijk op de knol zitten, donderen ze er bij de 4e bok af en weet het paard een leuk trucje om onder het werk uit te komen.
Geef mij de methode van Gert maar

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:50

ruitje schreef:
Heb haar website gelezen, natuurlijk hoefbekapper die zelf ook allerlei clinics en workshops geeft en veel 'geinspireerd' word door mensen maar nergens een CV heeft met wapenfeiten.

Sneu als je je eigen zaakje moet promoten over de rug van een ander. Als iemand 6 keer opschrijft dat ze veel getraumatiseerde paarden tegen komt krijg ik al kriebels :+

En dan allemaal op dat eiland van dr....je zou toch eens achter je oren krabben als zij daar de paarden beleert :D

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:52

Dit is en zal ook nooit mijn manier zijn.

Ieder zijn eigen mening natuurlijk..

Ik hwb mijn paarden op mijn manier zadelmak gemaakt.

Nu hebben wij ook wel is paarden gekregen welke door gert zadelmak zijn gemaakt en waar daarna geen land mee te bezeilen viel, oftewel je kon helemaal weer bij het begin beginnen.. Ze waren deels hun vertrouwen in de mens kwijt.

En uiteindelijk dubbel zo moeilijk als de meeste paarden welke voorbij kwamen.

Maar zoals ik al zei, ieder zijn of haar eigen mening.

In het artikel zijn punten aangedikt, maar her punt gert... In mijn ogenhelemaal waar.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:54

Billy schreef:
ruitje schreef:
Heb haar website gelezen, natuurlijk hoefbekapper die zelf ook allerlei clinics en workshops geeft en veel 'geinspireerd' word door mensen maar nergens een CV heeft met wapenfeiten.

Sneu als je je eigen zaakje moet promoten over de rug van een ander. Als iemand 6 keer opschrijft dat ze veel getraumatiseerde paarden tegen komt krijg ik al kriebels :+

En dan allemaal op dat eiland van dr....je zou toch eens achter je oren krabben als zij daar de paarden beleert :D

Wauw, wat een gefundeerde meningen! Jullie verdienen een pauwenveer hoor, echt een perfect voorbeeld deze reacties :j

Het is wel kenmerkend: kiezen voor de makkelijkste weg.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:57

Bokt blijft een wondere wereld...een hele wondere wereld.

Je moet je voor elke poep en scheet verantwoorden hier, zeker als het om jonge dieren gaat, maar we geloven wel dat je in 15 minuten een paard op een normale manier kan leren wat een zadel is, wat een ruiter is en wat die bedoelt...op het 'normale' na geloof ik alles...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:58

Tjonge Air, als mensen het niet met je eens zijn hoef je niet persoonlijk te worden. Gert heeft heel veel paarden van de slacht gered en paarden beleerd waar niemand meer wat mee kon. Ik denk dat De Sjiem wel het bekendste voorbeeld is en dat paard is alles behalve getraumatiseerd. Loopt nu lekker dagelijks in de wei van zijn pensioen te genieten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 00:59

en voor we weer op de probleempaarden tour gaan...er werd volgens mij om onbeleerde paarden gevraagd...dan hebben ze denk ik geen rijtechische problemen.

Jolandast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:00

Ik heb er graag een stuur op zitten voordat ik er op stap.
Dus het longeren hebben ze goed onder de knie en de dubbele longe kennen ze dan ook al.
Is mij tot nu toe goed bevallen.
Bij de een duurt het langer dan bij de ander.
Ik heb een pony ingereden die was met 2 weken zadelmak.
Ook heb ik een paard mogen inrijden die mensen zag als gevaar.
Dus daar heb ik veel langer over gedaan.
Achteraf was ze bij de vorige eigenaar niet echt aangenaam behandeld en niet zadelmak te krijgen volgens hun.
Met deze gevoelige merrie heb ik het rustig aan gedaan en de tijd genomen die ze nodig had.
( deze merrie heeft trouwens gert nooit gezien mocht iemand denken dat ze door gert getraumatiseerd was o.i.d.)
Uit eindelijk is zij een heel leuk paard geworden die nu mensen vertrouwen geeft i.p.v. andersom

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:02

vind het knap dat hij blijft zitten hoor,maar naar mijns inzien behoort het zadelmak maken en inrijden in rust en wederzijds respect te gebeuren.

kan me niet voorstellen dat het voor het beestje zo goed is om ineens op vreemd terrein met vreemde mensen en veel drukte voor het eerst een zadel en ruiter op zijn rug te krijgen.

doe dat liever thuis in de vertrouwde wei of in een rijbak waar het dier ook op zijn gemak is en pak dit met geduld aan.
waarom zou hij binnen 15 minuten van niks naar een ruiter op zijn rug moeten gaan,geef ze toch de tijd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:02

harbourlight schreef:
Tjonge Air, als mensen het niet met je eens zijn hoef je niet persoonlijk te worden. Gert heeft heel veel paarden van de slacht gered en paarden beleerd waar niemand meer wat mee kon. Ik denk dat De Sjiem wel het bekendste voorbeeld is en dat paard is alles behalve getraumatiseerd. Loopt nu lekker dagelijks in de wei van zijn pensioen te genieten.

Je begrijpt wat een quote is? Dat zijn dus niet mijn reacties.
Zo ja, dan mag je mij vertellen waar ik persoonlijk wordt?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:04

Air, ik heb haar hele website gelezen en besloten dat ik geen opleidingen, filmpjes of andere bewijzen zag dat ik haar kundig vond.

Volgens mij heb ik dan niet de makkelijke weg gekozen?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:06

ruitje schreef:
Air, ik heb haar hele website gelezen en besloten dat ik geen opleidingen, filmpjes of andere bewijzen zag dat ik haar kundig vond.

Volgens mij heb ik dan niet de makkelijke weg gekozen?

Wat zijn de eisen om ergens een mening over te hebben vraag ik me dan af? :)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:10

Volgens ik lopen er twee discussies door elkaar.

1. De methode van Gert en
2. De show..

Ik twijfel ook of je een groen paard in zo'n setting van jumping Amsterdam zo moet beleren. Paard krijgt zo wel heel wat te verwerken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:11

Iedereen mag een mening hebben, maar als ik een brief schrijf naar een krant waarbij ik meld dat van Gaal een koekenbakker is, zelf een website heb waarop ik voetbalcursussen geef maar nog geen bal in het net kan schoppen neemt ook niemand mij serieus :')

En dat staat dan weer los van het feit dat van Gaal gewoon een koekenbakker is ;) .

Gek genoeg ben ik namelijk geen voorstander van Gert en vind ik het artikel onzin, ook dat kan nog :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:13

Ruitje: Dus dat is een rechtvaardiging om haar af te zeiken, wat niets toevoegt aan de discussie? Omdat jij het niet met haar denkwijze eens bent en niet overtuigd bent van haar kunde?
Misschien kan je dan toch wel iets van haar site leren hoor, met alle respect.

Vergeet niet dat het geen kunde verhaal een aanname van je is en daarnaast een persoonlijke mening, geen waarheid. Dat maakt het dus ook niet gelijk aan het 'geen voetbal in het net kunnen schoppen'.

Billy

Re: Demonstratie Gert van den Hof levert klachtenbrief op

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 01:15

Ah...dus een kritische vraag is afzeiken?
Nou, niet toen ik in Groningen woonde....
Toen mocht je kritisch zijn en hoefde je niet blind en kwijlend achter een of andere windbuil aan te lopen...