Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karijn schreef:Sorry? Nooit over nagedacht dat het galopperen door de speeltuin niet echt bevordelijk is voor het gras? Denk je dat het leuk spelen is voor kinderen in een omgeploegde speeltuin? Ik denk zomaar dat de stront ook niet wordt opgeruimd...hoeveel moeite is het om gewoon NIET door de speeltuin te akkeren? Dan hoef je inderdaad niet op elkaars huid te zitten als je gewoon een klein beetje respect hebt voor anderen.
Wranglerbutt schreef:Flew schreef:Ik ben heel benieuwd in welke wetgeving deze regel is opgenomenVolgens een woordvoerder van de hippische bond is het verboden om binnen de bebouwde kom pony's en paarden te laten galopperen.
Het hele verhaal van de overlast leek me een beetje hysterisch en overtrokken, maar verrek... maar het is in Veenendaal daadwerkelijk verboden om paard te rijden in een park of plantsoen (o.a. groenstrook!)
Algemene Plaatselijke Verordening 2013 Gemeente Veenendaal schreef:http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 262_1.htmlArtikel 5:33 Beperking verkeer in natuurgebieden
1. Het is verboden binnen voor publiek toegankelijke natuurgebieden, parken, plantsoenen of voor recreatief gebruik beschikbare terreinen te rijden of zich te bevinden met een motorvoertuig, een bromfiets, een snorfiets, een fiets of een paard.
unihorses schreef:maar dan mag je dus ook niet daar in het bos rijden? waar wil je dan dat ze wel gaan rijden? ik blijf zeggen we weten hier maar 1 kant 1 die vreselijk overtrokken lijkt als ik mevrouw dr gezeur over een hond lees we weten ook niet om wat voor groenstrook dit gaat. oftewel meer informatie hebben we eigenlijk nodig.

Blacky94 schreef:piezze schreef:Was culemborg dacht ik, net ff ergens anders. Veenendaal is een keurig oord waar ze al overstuur raken van het idee van een koopzondag, geloof niet dat ze daar met oud en nieuw de boel barricaderen.
Nouja, keurig...
Biblebelt eerste klas maar s avonds alleen over straat zou ik met alle gekke dingen die hier gebeuren ook niet meer durven...

Urielle schreef:Of over hoe idioot er in de omgeving gereden wordt? Als ze weinig rustig stappende paarden zien zal het beeld ook niet veranderen hahahaha
Citaat:Mensen weten het altijd beter terwijl ze er niet wonen.
Dit is bij ons in de wijk, en idd ik heb ze ook regelmatig gezien. ( vorig jaar met 5 a 6 man ). Deze meiden gaan in volle galop door de speeltuintjes waar op dat moment ook kinderen zijn. Ook over de groenstrook.
Vorig jaar heb ik ze er op aangesproken dat je best rustig door een wijk kan rijden, maar die acties waar kinderen spelen echt niet kan. Ik kreeg een grote mond dat ze zelf wel uit maken wat ze deden. ( over het hoofdstel wat verkeerd zit maar te zwijgen ).
Ze kwamen voorbij een honden veldje waar mijn hond liep. Ze begon te blaffen en 1 van die meiden schreeuwde naar mijn hond * houd je kop *.
Het verhaal is dus zeker niet overdreven, wel vind ik het overdreven dat de hele media ermee aan de haal gaat. mevrouw is benadert door 1 krant en heeft haar verhaal gedaan en gelijk gaat het als een lopend vuurtje door de paardenwereld.