Brits bedrijf ontwikkelt bijzondere trainingsmolen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Brits bedrijf ontwikkelt bijzondere trainingsmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:34

Mooi concept, maak ik mijn paard denk ik gelukkiger mee dan in een paddock of wei in de winter. Extreem gevoelig voor mok en rotstraal, dus staat veel op stal (helaas). Maar gezondheid gaat voor op het per se buiten lopen in de winter bij mij. (al 2x dikke benen gehad door buiten lopen alleen maar in de bak al).

En snelheid zal heus wel aanpasbaar zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:51

Ik ben eigenlijk anti molen maar ik vind dit apparaat toch wel wat hebben.
Mooie rechte stukken en idd bochten links en rechts.

Als dit op stal zou staan zou ik het wel willen gebruiken.
En dan met name als aanvulling.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:58

Ik vind het zeker wel wat hebben. Niet alleen voor genezing na een blessuur, maar zo wie zo als conditie opbouwend. Dat Kurt Systeem ken ik, en help wat een nachtmerrie is dat. Dan heb ik liever mijn paarden in deze molen.

Denk dat je ze in NL misschien alleen zal gaan zien in de grote stallen (+80 paarden) omdat het ontzettend gaat schelen in manuren, paarden die wel beweging moeten hebben maar waar net even geen tijd voor is kan je dan op deze trainingsmolen zetten. En vaak hebben die ergens nog wel zo lap grond liggen, of kan er makkelijkere ruimte voor worden gemaakt.

En ze zullen zeker naar de Arabische Staten gaan. Ruimte en geld zat daar. 8)7

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:24

Ik ben nav dit topic eens op dat Kurt systeem gaan googlen en.... oh my..... wtf is dat voor een gek ding....

Voor de nieuwsgierigen:
http://youtu.be/PBkfwgF8UcM

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 10:41

Inderdaad dat auto ding voegt niets toe aan training voor de sulky lijkt me en de monorail waarbij je het paard tussen de u zet lijkt me een heel duur ding met weinig toegevoegde waarde. Dan zet ik ze liever in de molen, hebben de paarden nog iets vrijheid

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 11:45

Ik vind het maar vreemde dingen in het filmpje, maar zag ik het nou goed dat ze een veulen hadden die die auto trok??????

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:12

meisje2000 schreef:
Ik vind het maar vreemde dingen in het filmpje, maar zag ik het nou goed dat ze een veulen hadden die die auto trok??????

Neeeeeeee

Die auto rijdt een bepaalde snelheid en het paard moet mee.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:31

Oke maar dan nog zie ik het nut er niet van in om er een veulen in te zetten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 12:37

dat is geen veulen hoor. Al vermoed ik wel dat ze niet zo heel oud zullen zijn. edit: Wat denk ik an zich niet zo erg is, is een goede onbelanste training voor een dier van 2,5-3 jaar oud. Longeren bijv of rondjes in zo'n stapmolen is veel belastender (???) voor zo'n jong dier.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:43

#Maartje1990, bekijk het filmje maar eens waarvan Amaris de link heeft geplaatst. Daar hebben ze op het eind wel degelijk een veulen tussen de auto staan. Sterker nog, in het filmpje op de site van Kurtsystems zelf (met een hoop geblabla van meneer Kurt zelf) prijst hij het zelfs aan om er al met veulens mee te beginnen 8)7.
Zelf vind ik z'n systemen vooral erg link als een paard erin struikelt of valt. Ze krijgen dan hoe dan ook wat tegen hun kont aan lijkt me....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 13:55

Ik heb het gezien en ook het einde. Ik zie geen veulen. Op z'n jongst een jaarling. Maar denk eerder een twenter.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:06

Het lijkt mij op zich voor een paard fijner om ook stukken rechtdoor te lopen als je toch een stapmolen achtige constructie wilt maar als je er veel paarden mee wilt trainen dan kan die training toch al niet meer individueel want op een gegeven moment krijg je dan toch gewoon een file achter het paard wat individueel het langzaamst getraind wordt?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:09

liedje89 schreef:
Het lijkt mij op zich voor een paard fijner om ook stukken rechtdoor te lopen als je toch een stapmolen achtige constructie wilt maar als je er veel paarden mee wilt trainen dan kan die training toch al niet meer individueel want op een gegeven moment krijg je dan toch gewoon een file achter het paard wat individueel het langzaamst getraind wordt?

Volgens de website wordt de baan 1500 meter lang dus dat zal wel meevallen denk ik

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:20

Maartje1990 schreef:
Sizzle schreef:
Gut, ja want altijd in een paddock staan dat is pas uitdagend....
Alsof mensen dit als vervanging van bosritjes zouden gaan gebruiken of zo......
Zucht.

nou, laten we wel wezen, stallen die zoiets hebben zijn niet de stallen van de leuke bosritjes en de paarden 24/7 in de wei

Yep, Sjeik Mohammed heeft geen bos en geen wei, dat groeit niet zo best in de woestijn. Wel voldoende geld om dit soort trainingsmolens te betalen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:21

Maartje1990 schreef:
Ik heb het gezien en ook het einde. Ik zie geen veulen. Op z'n jongst een jaarling. Maar denk eerder een twenter.

Ik begon haast te twijfelen aan mezelf, maar heb het nog even na gekeken. Je hebt gelijk dat het grootste deel van de film (inclusief het eind inderdaad :)) ) allemaal enters/twenters zijn. Maar vanaf 2.48 tot 3.10 minuut zie je een veulen tussen de auto staan, daar kan ik toch echt geen jaarling van maken...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:45

ah, oke, ja ik had niet het hele ding gezien. Maar dat is inderdaad een veulen, kan je inderdaad geen jaarling van maken. dat is inderdaad een beetje too much ja...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 07:33

Sizzle schreef:
Ze zullen ook heus wel al potentiele kopers hebben denk ik hoor, anders krijg je nooit het kapitaal voor je bedrijf om het te gaan produceren.
Ik kan me zo voorstellen dat het voor de draf of ren sport ook nog wel eens handig kan zijn bijvoorbeeld.

Ik denk dat je het vooral in de wereld zal moeten zoeken. Ik zie het nog niet gebeuren in de jumping en dressuursport. Misschien voor Eventing ruiters ook geschikt maar die hebben ook niet de kapitalen ter beschikking zoals deze in de rensport.

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 08:15

Ik vind het maar "geestdodende" dingen. Ook stap/trainingsmolen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:36

Een paddock Paradise aanleggen is goedkoper, gezonder en efficienter: beweging 24/7, kan geen stapmolen tegenop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:40

Arabesk schreef:
Een paddock Paradise aanleggen is goedkoper, gezonder en efficienter: beweging 24/7, kan geen stapmolen tegenop.

Maar is toch geen training?

Ik heb mijn paard ook 24/7 buiten met uitdaging, maar ik kan het niet zien als effectieve training.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:41

met een paddock Paradise hoef je amper meer bij te trainen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:49

Sure Arabesk.
Als je ze daar in zet en niet extra trained kun je gewoon vanzelf in de top meedraaien :+

Ik heb mijn paarden in zo'n situatie en die doen daarnaast iedere dag ook gemiddeld nog een kwartiertje volslagen debiel met z'n 3en (zodanig dat je beter niet kijkt) maar als ik een week niet rij moet ik echt rekenen met een snurkend paard hoor ( nee ze krijgen geen krachtvoer).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 17:13

Gezien het onderschrift van Arabesk moet ik aan die hele oude WC-eend reclame denken ;)

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:04

Ziet er gaaf uit :j. Alleen erg duur en je kan er maar een paard tegelijk in doen.
Zou leuk zijn als hij ergens komt :D.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 17:45

Arabesk schreef:
met een paddock Paradise hoef je amper meer bij te trainen.

:')

Dan breng ik graag mijn zesjarige merrie naar jouw paddockparadise. Krijg ik haar dan drie jaar later als opgeleid Grand Prix paard of springpaard terug aub? :)