Zwaargewond paard zonder oren herstelt boven verwachting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:24

Ik vind dit echt te ver gaan.. Dit arme dier heeft toch geen waardig leven zo :n

DianXXJarig

Re: Zwaar gewond paard zonder oren herstelt boven verwachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:30

Verschrikkelijk echt!
Hij had beter ingeslapen kunnen worden, hij heeft zo geen paard waardig bestaan.
Hij kan niet meer communiceren zonder zijn oren, en de pijn en ellende die hij moet doorstaan, vind dit echt heel, heel erg.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:33

Misschien gaan ze wel nieuwe oren 3D printen :)* ze zijn tenslotte ook bezig om dat voor mensenelijke lichaamsdelen mogelijk te maken, geloof ik.

Nee maar zonder gekkigheid, onwijs sneu voor dat beestje. Ik had 'm denk ik ook in laten slapen maar het is natuurlijk makkelijk praten van achter een computer scherm. Zonder oren leven lijkt me geen doen voor een paard, maar wie weet wat ze van plan zijn. Arm diertje :(:) die foto is ook echt heel erg sneu.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:24

Cowgirl schreef:
Als echte liefhebber weet je ook wanneer je moet stoppen.

Ik ken de situatie niet,het paard niet dus ik kan niet echt oordelen...vaak geeft een dier het zelf wel aan.Maar dat kan ik dus niet beoordelen in dit geval

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:49

Rebecca schreef:

Ze blijft toch wel erg makkelijk over het niet meer hebben van de oren heen stappen vind ik ....
Dat getuigt niet echt van inleving met verstand, alleen vanuit gevoel ... En dat is niet altijd genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:52

simodi schreef:
[naam] schreef:

Ze blijft toch wel erg makkelijk over het niet meer hebben van de oren heen stappen vind ik ....
Dat getuigt niet echt van inleving met verstand, alleen vanuit gevoel ... En dat is niet altijd genoeg.

De reacties eronder :r , oh bedankt god dit bedankt god dat. Hoe moet hij ooit een halster om..

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 21:54

KoudbloedKim schreef:
Ik raar iedereen aan om nog steeds niet naar de foto in de bron te kijken.
Ook blijf ik bij mijn standpunt in het eerste bericht: ik had dit dier in laten slapen.

Ik ook.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:11

wat kunnen mensen toch stom zijn om te denken dat dit paard een goed leven kan leiden.. :roll:
nooit kunnen communiceren is een hel, hij zal dus nooit met andere paarden komen te staan. lekker cruw voor een kudde dier... mensen denken alleen aan hun eigen belang door te zeggen 'kijk eens hoe goed wij bezig zijn! hij leeft nog!' 8)7

jolanda201

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:16

Vind dat iedereen hier nogal raar reageert
Beestje heeft twee dagen gevochten voor zijn leven aan iedereen laten zien dat hij er voor wil gaan
Lekker makkelijk laat maar inslapen.
Waarom zou dat beestje niet zonder oren verder kunnen. Onzin zeg

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:18

Hoezo heeft het beestje laten zien dat hij ervoor wil gaan dan? Heb jij het hem horen zeggen? Een dier zal altijd vechten voor zijn leven, dat noemen we instinct. Is hij nu gelukkig? Mwah... kweenie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:18

jolanda201 schreef:
Beestje heeft twee dagen gevochten voor zijn leven aan iedereen laten zien dat hij er voor wil gaan

De drang om te overleven is een instinct....

Hoe zie jij het voor je dan als het paard naar buiten moet met de vliegen en zand?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:40

jolanda201 schreef:

Een paard leeft in het hier en nu. Het denkt niet: Oh, als ik nu even mijn best doe, word ik straks wel beter. Een paard heeft een instinct om te overleven, daarom "vecht" hij.

Als dit dier straks hersteld is (als je het al hersteld kan noemen) kan hij niet communiceren met andere paarden, hij zal gewoon verstoten worden van de kudde. Hij zal extreem gevoelig worden voor geluid. Bedenk je dat het in Nederland verboden is om oren uit te scheren, omdat je de natuurlijke gehoor en oor-bescherming weghaalt. En er zal stof, zand, regen en insecten in zijn oor komen als hij buiten staat.

Noem je dat een paardwaardig bestaan?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:44

Ik had pas zo'n muts met oortjes op, mooi dat ik niet bij mijn jaarling in de buurt kon komen.
Ze bleef maar naar die bolletjes op m'n hoofd staren, later besefte ik dat het er bij een paard wat de oren plat naar achter heeft ook zo uitziet.

Zo belangrijk zijn oren blijkbaar.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 22:44

jolanda201 schreef:

Dat is hier nu al meerdere keren besproken! Even beter lezen misschien?!

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:30

Ik las niet alleen dat hij geen oren meer heeft, ook zijn oogleden is ie kwijt. Hoe moet ie zonder zorgen buitenspelen? Altijd zal die oogdruppels moeten krijgen en waarschijnlijk leeft ie ook 24/7 met een muts, omdat er anders vuil in zn oren komt.
Communiceren met soortgenoten hoeft ie ook niet te proberen... erg sneu

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:49

Drang om te overleven? Beestje heeft gewoon pech gehad dat het hart het niet zomaar opgeeft.
Bij mij had hij een dikke kus gehad, een grote winterpeen en daarna een enkele reis naar de groen weides.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:52

Potverdorie als men met een bit of sporen een paard rijd dan word je zowat van je paard afgeslagen omdat het mishandeling is want een paardenmond/hoofd/lijf is gevoelig maar dit goed vinden en toejuichen is dan opeens ozo humaan???
Kan iemand mij dit verklaren |o ?Ik heb serieus te doen met het arme dier. ;(

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 00:45

funnyhorses schreef:
Potverdorie als men met een bit of sporen een paard rijd dan word je zowat van je paard afgeslagen omdat het mishandeling is want een paardenmond/hoofd/lijf is gevoelig maar dit goed vinden en toejuichen is dan opeens ozo humaan???
Kan iemand mij dit verklaren |o ?Ik heb serieus te doen met het arme dier. ;(

Omdat je dan als mens een medaille op je borst kan spelden hoe goed je voor beesten bent en dit dier "gered" heb. Zo erg zijn ze daar wel zeker in Amerika. Net als die pony met die prothese, echt zielig gewoon.

Ik blijf erbij, ik heb zeer grote twijfels of dit dier ooit nog een paardwaardig bestaan kan hebben. Het missen van de oorschelpen geeft toch wel problemen met wat voor zooi er nu allemaal in de gehoorgang terecht kan komen. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke sociale interacties met een kudde die nu niet na behoren gedaan kunnen worden.
Daarnaast waren de oogleden ook beschadigd en de vraag hoe goed dat kan herstellen is er ook. Heeft het dier de rest van zijn leven elke dag druppels nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:19

Rudy had more injuries than just his ears, Michelle. His face and legs were affected. I'm talking about the healing process being cosmetic. Horses do use their ears for all you said, but they can survive quite well without them. A hood would give protection, plus our veterinarian is going to be able to do more surgically for his ears. Horses also use their whole bodies for communication, not just their ears. Missing his ears is going to affect his life a little, but his quality of life is not going to be diminished. Anyone with a disablity will have their life affected, but they still enjoy their life.

Hoezo blok beton voor je kop. ..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:09

Ik heb wel eens van een paard gehoord wat al weken in stal stond na een zware operatie aan een gebroken been, het dier stond geïsoleerd in een hok terwijl het een kudde gewend was en had veel pijn.

Er stond een grote bak water in zijn stal waar hij steeds met z'n hoofd in ging liggen, ze hebben de bak weg moeten halen omdat hij anders zou verdrinken.

Het kwam blijkbaar bij niemand op dat hij dat wel eens bewust kon doen, omdat hij niet meer wilde...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:01

Waar ik verder ook echt misselijk van word is het feit dat ze het paard hebben zien liggen IN de prikkeldraad!!!! Maar geen "mens" gaat even kijken van dichtbij?????? Gevalletje stond erbij en keek ernaar? Want ach het is maar een dier?

En nu opeens het dier in een belangrijk daglicht stellen? Hadden ze dat potverdorie eerder maar gedaan dan had het dier dit soort waanzin niet hoeven doormaken!
Waar is die eigenaar dan in het verhaal? De durft zich vast niet te tonen. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:14

Rebecca schreef:
Rudy had more injuries than just his ears, [***]. His face and legs were affected. I'm talking about the healing process being cosmetic. Horses do use their ears for all you said, but they can survive quite well without them. A hood would give protection, plus our veterinarian is going to be able to do more surgically for his ears. Horses also use their whole bodies for communication, not just their ears. Missing his ears is going to affect his life a little, but his quality of life is not going to be diminished. Anyone with a disablity will have their life affected, but they still enjoy their life.

Hoezo blok beton voor je kop. ..

[***] meldt zich. Zat ook te koken. :n

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:29

Het zou mij zo mooi lijken als ik hem kon kopen en een god tehuis kon bieden... helaas geen geld voor... Ik zou hem zo graag willen opvangen en alle liefde geven die ik had!!!!!!

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:19

LotteIsabel schreef:
Het zou mij zo mooi lijken als ik hem kon kopen en een god tehuis kon bieden... helaas geen geld voor... Ik zou hem zo graag willen opvangen en alle liefde geven die ik had!!!!!!

Ik twijfel er niet over of dit dier liefde krijgt. Alles wat die mensen doen is met de beste intenties. Alleen heeft het dier er geen baat bij.