Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:25

:=

Ik zou eerder gaan twijfelen aan de psychische gezondheid van de eigenaar dan aan de gezondheid van het paard. :=

Gaan de mensen allemaal met sterretjes in de handen lopen? }:)

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:41

MarlindeRooz schreef:

Ik zou eerder gaan twijfelen aan de psychische gezondheid van de eigenaar dan aan de gezondheid van het paard. :=

Stop stop, ik lach me nog dood!

(Dan komt er toch ook een stille tocht he?)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:46

jessdaniels schreef:
MarlindeRooz schreef:

Stop stop, ik lach me nog dood!

(Dan komt er toch ook een stille tocht he?)

:') _O- _O- _O- natuurlijk

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:48

MarlindeRooz schreef:

_O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:50

Ik weet niet waar ik harder om moet lachen, deze aandachttrekkerij of de reacties hier :')

Zie het al in de geschiedenisboeken staan. 'In 2015 werd een vuurwerkverbod ingesteld. Directe aanleiding hiervoor was de hartverzakking van een paard'.

Niet te geloven weer := Begrijp me niet verkeerd, ik vind het erg sneu, maar dit gaat toch wel alle perken te buiten.

LiannePuthzy

Re: Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:18

ik mis hier de like knop :j
wie houd er nou een stille tocht voor "maar" een paard, net zo idioot als de stille tocht voor die honden die in amsterdam waren doodgeschoten door de politie

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:25

Ik was even bang dat ik dit als enigste overdreven zou vinden.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:27

zigranta schreef:
Met een vuurwerkverbod krijg je nog veel meer illegale zooi lijkt mij, ze kunnen beter goed gaan handhaven.

Dit lees ik dus op meerdere plekken, ook in de media. Maar los van of ik voor of tegen een verbod ben vind ik dit een kulargument.
Er staat nergens dat het vuurwerk waar dit paard zogenaamd aan is overleden illegaal was. De brand in Alkmaar kan net zo goed een gewone vuurpijl zijn geweest en er was niets illegaals aan het rotje waarmee mijn buurjongen ooit zijn duim van zijn hand afknalde.
Het probleem is niet dat het vuurwerk te sterk is, meer dat het door iedereen en overal kan en mag worden afgestoken.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:34

Ik vind het ook wat overdreven, maar nog minder absurd dan dat anti-zwarte-piet gedoe, vond ik helemaal belachelijk. Nu, ieder doet wat ie wil, hier wordt ieder jaar een cyclocross georganiseerd in het dorp ter nagedachtenis van een verongelukte jongen, gebeurt ook niet voor elk verkeersslachtoffer.

Maar steun van het Vlaams Paardenloket (hangt af van de Vlaamse regering), dat lijkt me wel wat overroepen. Een regering zal toch niet gaan betogen om een wet af te dwingen, die stemmen ze toch gewoon?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:43

Tessa_93 schreef:
Ik was even bang dat ik dit als enigste overdreven zou vinden.

Ik ook maar gelukkig zijn we als bokkers een keer samengezind :+
Ontzettend triest voor de eigenaar maar dit??

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:59

Tsjonge jonge.......... echt het moet niet gekker worden.

stelletje randdebielen {:)-:( 8)7 :n |o

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:24

Toen ik de titel las sloeg de irritatie gelijk toe. Wat een idioot die eigenaar. Maar moest wel heel erg hard lachen om sommige reacties hier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:46

Knettergek, het is. een paard verdorie....geen vermoord kind!

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:56

Pff ik vind het ook overdreven en waarom zou dat paard meer aandacht krijgen dab een ander paard dat overlijd?
Hetzelfde vind ik dit bij mensen.

Als het mijn paard was had ik er kapot van geweest maar een stille tocht zou me niet blij maken!
En zoals al gezegd, waarom dan opvde wei laten staan..

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:31

Als ik het artikel belees van de Belgische Nieuwssite lees ik niets over een stille tocht, daar lees ik een optocht tegen vuurwerk. De aanleiding is het wel het paard dat is omgekomen door het afsteken van vuurwerk.

Persoonlijk ben ik alleen maar blij met de aandacht wat vuurwerk doet met dieren en hoe zij dit beleven.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:40

minikatje schreef:
Mwah ben ik erg als ik zeg dat het hier niet zozeer gaat om het paard maar om meer kracht te zetten achter een vuurwerkverbod?

Nee, want ik denk net hetzelfde erover. Moet zeggen hoe meer mensen ik erover spreek hoe meer er voor zijn om het te verbieden vooral degene die de ellende ervan ondervinden. het zal maar je huis, schuur of auto zijn die uitbrand door een vuurpijl. Of door resten van vuurwerk. Profs weten waar ze mee bezig zijn, de gewone burger niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:42

MiniLoe schreef:
Dit gaat mij persoonlijk echt te ver, onzin

En sorry hoor,maar een dommere actie dan angstige paarden zo de wei op gooien is vragen om problemen. Had gewoon het paard wat kalmerend spul gegeven, als hooi, lampen en muziek aan niet voldoende waren

Als een paard eenmaal in de stress zit werkt een kalmerend middel niet meer.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:13

Taverne de slappe uier, raap me op _O- _O- .

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:15

Ik zat in Zwitserland met oud en nieuw. Daar merk je helemaal niks van vuurwerk tot 00:00 uur. Toen werden en twee pijlen afgestoken (met een kleine knal) en een schitterend verlichte hemel als gevolg. Verder hadden wij twee enorme bonfire's en de kinderen kregen sterretjes. Dat was mijn mooiste oud&nieuw tot nu toe.

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:23

Vind het eigenlijk wel goed dat er een keer aandacht besteed wordt aan wat vuurwerk met dieren doet, maar dan moeten ze daar wat mee doen. Vind dit wel een beetje overdreven namelijk := .

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:31

Ods schreef:
Als ik het artikel belees van de Belgische Nieuwssite lees ik niets over een stille tocht, daar lees ik een optocht tegen vuurwerk. De aanleiding is het wel het paard dat is omgekomen door het afsteken van vuurwerk.

Persoonlijk ben ik alleen maar blij met de aandacht wat vuurwerk doet met dieren en hoe zij dit beleven.

Vind bijna alle reacties hier een beetje zielig, bovenstaande reactie geeft informatie over wat het eigenlijk was, en dat is een heel ander verhaal. Prima dat er aandacht wordt gegeven aan de drama's vuurwerk en dat een overleden paard daar de aanleiding toe was doet er niks aan af.
Daarbij al hadden die mensen wel een tocht voor een paard georganiseerd en gelopen, daarna een borrel gedronken en een kerkdienst, voor mijn part; Het is hun paard, hun redenen en hun gevoel.

Er zijn zat stille tochten die helemaal nergens op slaan, deze geeft in ieder geval duidelijk de boodschap dat vuurwerk niet meer kan!
Dit jaar 13 miljoen aan schade! 4 miljoen meer dan vorig jaar, 3 x raden wie daarvoor op mogen draaien ( de belastingbetalers zodat Brussel weer een aanzienlijk bedrag kan ontvangen

Leven en laten leven, jammer genoeg steekt vuurwerk daar soms een stokje voor en zijn de meeste Bokkers zo ruimdenkend als een benauwd gat!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:39

Komt dit niet van de Speld ofzo? _O-

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:51

Ladybird schreef:
Komt dit niet van de Speld ofzo? _O-

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:52

:') De reacties hier zijn nog komischer _O-

Maar inderdaad, een gezond paard zal niet zomaar een aderbreuk krijgen :n Daarvoor is er een verzwakking in de ader nodig, en is de ader dus al niet meer in ''topconditie''. Dus gezond, van de buitenkant wellicht, maar aan de binnenkant, nee :n
Dit had ook gebeurd kunnen zijn met een auto die toetert, een jager die een haas knalt in de verte, een konijn die voor de voeten langs schiet en daarmee ook een schrikreactie teweeg brengt. Dit had simpelweg op alle mogelijke momenten fataal kunnen worden.

stille tocht? Nee, te overdreven naar mijn mening :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 12:54

Ik snap eigenlijk niet waarom hier zo belachelijk op wordt gereageerd.
Ten eerste, waarom niet voor 'maar een paard' maar wel voor 'maar een mens'? Ik vind dat behoorlijk neerbuigend overkomen. "'t Is maar een beest, who cares! Whahaha! Zo belachelijk!" Maar als er een idioot tegen een boom knalt bijvoorbeeld, of iemand wordt neergestoken, dan kan het blijkbaar wel want oh jeetje, een mens dood. Oeioei! Ramp oh ramp!

Ten tweede, waarom moeten zoveel levende dieren eigenlijk elk jaar weer opdraaien voor ons randdebielen die per sé een paar gekleurde sterretjes aan de hemel moeten zien, alleen maar 'omdat we dat leuk vinden'? Verder is het hier op bokt altijd oeh en ieh en aah als het op dierenwelzijn aankomt, gekanker en gezaag over de meest banale en belachelijke dingen eerst. Maar als het over vuurwerk gaat wordt dat blijkbaar allemaal radicaal van tafel geschoven en is vuurwerk belangrijker dan het welzijn van honderden dieren. Mooi... echt. Over dat 'egoïstische' gesproken waar iedereen hier altijd zo graag over gilt. Ik denk dat dit wel het toppunt is eigenlijk.