Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
luuntje schreef:Vuurwerk is niet nodig.
Bestaat al heel lang, iets met geesten wegjagen.
Alles wat niet nodig is en herrie maakt afschaffen kan.
Wordt het wel een saaie boel.
Deur die hard dicht klapt door de wind, oma schrikt en valt van de trap.
Wind maar afschaffen.
Je kan niet alles maar afschaffen omdat er een paar mensen last van hebben.
De een heeft last van vuurwerk, de ander van mensen die roken, de volgende van zon, wind, regen.
Waar stopt het.
Als eigenaar van een dier heb je verantwoording.
Dat dit gebeurd is is heel verdrietig.
Maar kan je niet een hele gemeente voor laten opdraaien.

Fanniehh schreef:Leffroi schreef:Hij kon van mij aan het gas. Heel triest dat het gebeurd is en ja, er mag zeker wel rekening mee gehouden worden, zeker in een dorp. Maar een verbod als eerbetoon? Nee, dan raak ik mijn respect een beetje kwijt.
Sorry, maar die eerste zin?!? Heb het 3x overgelezen, begrijp deze uitspraak echt nieten het verbaast mij dat hier niemand op reageert (maar wellicht is het dialect en betekent het iets heel anders dan ik denk).
_Alarm_wlkp schreef:Tja in extreme gevallen doe je het paard oorproppen in, kapje op, wat sedatie in geval van nood...
En betreffend dat paard dat haar veulen heeft geaborteerd weet ik dat er meerdere oorzaken het gevolg zijn maar daar word niets over gezegd natuurlijk
HippoLogic schreef:Los van wat er met dat paard gebeurd is, kan ik zeggen. Hier in Vancouver, BC , Canada wordt geen vuurwerk afgestoken met oud en nieuw. Ik kan je zeggen oud en nieuw is hier gewoon als iedere andere avond buiten: saai. Echt jammer. Ik mis het enorm!
pien_2010 schreef:Nee, Janine. Het gaat om een andere manier van denken over dit onderwerp. Als in de grote steden de gemeente mooi prof vuurwerk laten zien op die momenten en er is verder een totaal verbod op zwaar vuurwerk en men kan verder heel het jaar licht vuurwerk kopen zoals hier in Frankrijk dan hoeft het verder niet meer zo nodig.
Mijn zoon was ooit zeer boos dat hij mij mij in de kast geen illegaal vuurwerk uit België mocht opslaan.
Ik kreeg zowat een hart verzakking dat hij het gewoon gekocht had daar en boos was dat hetniet in de kast mocht.
Dus weg met die troep, poot stijf gehoudoen en dat gebeurde ook al werd het niet in dank afgenomen door mijn zoonlief.
billionache schreef:Bericht van de eigenaars van Pullo:
PULLO WAS ZO GEZOND ALS EEN VISJE. UNIVERSITEIT VAN GENT HEEFT BEVESTIGD DAT DIT DOOR HET VUURWERK KWAM!!!
Heb nog even gereageerd met de vraag wat er exact gebeurd zou zijn.
edit: antwoord 'Van de schrik dood gevallen door hart stilstand'
_Alarm_wlkp schreef:Tja in extreme gevallen doe je het paard oorproppen in, kapje op, wat sedatie in geval van nood...
En betreffend dat paard dat haar veulen heeft geaborteerd weet ik dat er meerdere oorzaken het gevolg zijn maar daar word niets over gezegd natuurlijk
bigone schreef:Fanniehh schreef:
Sorry, maar die eerste zin?!? Heb het 3x overgelezen, begrijp deze uitspraak echt nieten het verbaast mij dat hier niemand op reageert (maar wellicht is het dialect en betekent het iets heel anders dan ik denk).
Ik heb juist expres niet op die opmerking gereageerd, ook te triest voor woorden.
lijkt me niet dat iemand anders dit normaal vind ook.. maar soms is negeren beter als op sommige rare uitspraken ingaan.. Janine1990 schreef:Ayasha schreef:Nee want een toeter heeft meer nut dan nadelen, het is een waarschuwingssignaal in het verkeer. Vertel me het nut van vuurwerk eens?
Janine1990; jij bent het aan het bedenken dus je zou het antwoord zelf moeten weten.
Waarop?
Ayasha schreef:Hoe dramatisch je moet zijn om te bedenken "shitpaard dood, snel weg en stennig schoppen". Dat heb jij nl bedacht. niet de eigenaar.
Verder is vuurwerk niet de doodsoorzaak, een hartaanval is de doodsoorzaak.
Janine1990 schreef:Wauw, het was maar een grapje.
Gelukkig zie jij wat de doodsoorzaak is, als het reeds geplaatste bericht van de eigenaren afkomstig is, heb ik daarvan nog niet de indruk dat ze de doodsoorzaak echt zien.
Dan nog vraag ik me af, maar wederom het gebrek aan medische kennis van mijn kant... wat gebeurt er in een lichaam waarbij schrik zorgt voor een hartaanval?
Ik heb er geen moeite mee om te geloven dat vuurwerk de aanleiding is geweest. Maar kom op, één dood paard en meteen een vuurwerkverbod?
Dus de kans is nog steeds reëel dat dit dier "gewoon" met een tijdbom liep.