Frans Arts: "Medaille is belangrijker dan welzijn paarden"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:04

Janine1990 schreef:
Maar wat je nu precies in je mars moet hebben voor endurance weet ik niet... Zal vast iets zijn dat ik niet heb.
Maar ik geloof niet dat je een endurance ruiter de subtop in moet sturen met een gewoon paard...

nee dat klopt. De paarden moeten een heeele goede conditie hebben. net als dat niet elk ongetraind paard een cross kan rijden etc.

Wat je moet kunnen als ruiter. Behalve zo lang in het zadel kunnen staan. (want ze zitten echt niet de hele weg op hun kont)
Je paard aanvoelen. Voelen wanneer het paard te ver gaat. Hoe lang je een snelheid kan rijden. tactisch rijden. hoe lang is de afstand. wat voor terrein. hoe reageert het paard daar op.
in kunnen schatten hoe hoog de hartslag van je paard is en wanneer je rustiger moet gaan rijden zodat je bij het checkpunt niet afgekeurd wordt.

en nog veel meer. Ik heb zelf helaas (nog) geen endurance ervaring. maar er komt heel wat bij kijken :)
die afstanden zijn niet zomaar wat. 120km is het zelfde als 12x achter elkaar een "normale" training van 1uur in de bak rijden. (alleen kwa afstand dan he)
en dat op een heel hoog tempo

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:22

Is dit niet in elke TOPsport.
Voetballers gaan door tot een flinke blessure en worden afgedankt door de club.
En jeugdspeler die niet goed genoeg zijn worden aan hun lot overgelaten.

TOPsport is tot de limiet gaan en misschien iets daarover.
Een wielrenner die de bocht niet vol door durft te gaan zal geen rit winnen.
En dus geen prof worden. Helaas valt er ook wel eens iemand omdat hij over de limiet is gegaan.
Kijk eens op de zondagmorgen welke risico's er worden genomen door recreanten.

Uiteindelijk zal je in elke sport tot het uiterste moeten gaan om iets te bereiken.
En soms betekend dit dat je verder gaat.

Het niet halen van de top betekend bij dieren dat ze wordt afgedankt. Is er op korte termijn geen oplossing, is de worst of de frikadellen een logisch alternatief. (kosten ze ook geen geld meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:42

Dat is voor mij de rede waarom ik niks heb met topsport.
Terwijl ik gewoon sporten wel leuk vindt.

joyce B

Re: Frans Arts: "Medaille is belangrijker dan welzijn paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 00:25

ik heb ook wel gehoord dat de dieren die het niveau niet aankunnen ingezet worden voor lessen etc. Dat er ander "werk" voor ze gezocht wordt. Maar wellicht verschilt dat per Sjeik-eigenaar.