Janine1990 schreef:Maar wat je nu precies in je mars moet hebben voor endurance weet ik niet... Zal vast iets zijn dat ik niet heb.
Maar ik geloof niet dat je een endurance ruiter de subtop in moet sturen met een gewoon paard...
nee dat klopt. De paarden moeten een heeele goede conditie hebben. net als dat niet elk ongetraind paard een cross kan rijden etc.
Wat je moet kunnen als ruiter. Behalve zo lang in het zadel kunnen staan. (want ze zitten echt niet de hele weg op hun kont)
Je paard aanvoelen. Voelen wanneer het paard te ver gaat. Hoe lang je een snelheid kan rijden. tactisch rijden. hoe lang is de afstand. wat voor terrein. hoe reageert het paard daar op.
in kunnen schatten hoe hoog de hartslag van je paard is en wanneer je rustiger moet gaan rijden zodat je bij het checkpunt niet afgekeurd wordt.
en nog veel meer. Ik heb zelf helaas (nog) geen endurance ervaring. maar er komt heel wat bij kijken

die afstanden zijn niet zomaar wat. 120km is het zelfde als 12x achter elkaar een "normale" training van 1uur in de bak rijden. (alleen kwa afstand dan he)
en dat op een heel hoog tempo