Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gohya schreef:Mosh schreef:Verbazingwekkend dat er personen zijn die hardop durven te zeggen dat ze geen schuilstal hebben omdat dit niet mag van de gemeente. Dan zoek je toch iets waar dat wel kan? Zo'n excuus maakt een situatie zonder schuilstal echt niet diervriendelijker hoor.
Makkelijk gezegd,dan zoek je toch iets waar dat wel kan.Nogmaals zulke weilanden mét schuilstal liggen niet voor het oprapen.Weilanden zijn schaars tegenwoordig op sommige plaatsen.
En ja! dat durf ik zeker te zeggen ja.
Ik kom zelf ook uit een stad waar nauwelijks weiland te vinden was. Geen schuilstal bij de wei. In de zomer gelukkig wel beschutting door de bomen, maar in de winter gingen ze toch echt naar een stal met een paddock.
Shirley schreef:Ik zeg altijd: je kunt je goudvissen ook niet op de tuinbank leggen omdat je geen vijver mag graven...
Heb je je dieren geen geschikte leefruimte te bieden, dan moet je ze niet willen houden.
Zo simpel is het!
beatje schreef:Vroeger hè,toen bokt nog niet bestond en er ook nog geen Penny was.Hadden mensen ook paarden.Die paarden stonden op weilanden zonder schuilstal en omheind met prikkeldraad.Die paarden aten gras en hooi en kregen s'winters brok.En raad eens,de paarden werden gewoon gezond oud.En volgens mij ouder als paarden tegenwoordig.Maar paarden(de meeste paarden )mochten gewoon paard zijn.
Die paarden stonden echt niet 24.7 buiten..ja, die van de armste boeren misschien..en of dat nu een zegen was. beatje schreef:Vroeger hè,toen bokt nog niet bestond en er ook nog geen Penny was.Hadden mensen ook paarden.Die paarden stonden op weilanden zonder schuilstal en omheind met prikkeldraad.Die paarden aten gras en hooi en kregen s'winters brok.En raad eens,de paarden werden gewoon gezond oud.En volgens mij ouder als paarden tegenwoordig.Maar paarden(de meeste paarden )mochten gewoon paard zijn.
gohya schreef:De oudste is nu 27½ jaar oud en kern gezond..
R12312 schreef:gohya schreef:De oudste is nu 27½ jaar oud en kern gezond..
Dat is geen argument, paarden die op stal staan worden ook gewoon oud.
Ik vind echt wel dat paarden er overdag uit moeten en lekker buiten moeten staan. Maar niet in de blubber en zeker niet 24-7. Ik zie ze hier in de regio zo veel staan en er is er geen een die er blij en gelukkig bij staat.
Allemaal in de bagger tot aan de enkels en ze verzetten geen pas. Dan toch liever een paar uurtjes buiten, iedere dag trainen en gewoon op stal strootjes en hooi eten.
Mijn paard beweegt in zn stal meer dan op een vieze natte paddock.
beatje schreef:Vroeger hè,toen bokt nog niet bestond en er ook nog geen Penny was.Hadden mensen ook paarden.Die paarden stonden op weilanden zonder schuilstal en omheind met prikkeldraad.Die paarden aten gras en hooi en kregen s'winters brok.En raad eens,de paarden werden gewoon gezond oud.En volgens mij ouder als paarden tegenwoordig.Maar paarden(de meeste paarden )mochten gewoon paard zijn.
jessdaniels schreef:beatje schreef:Vroeger hè,toen bokt nog niet bestond en er ook nog geen Penny was.Hadden mensen ook paarden.Die paarden stonden op weilanden zonder schuilstal en omheind met prikkeldraad.Die paarden aten gras en hooi en kregen s'winters brok.En raad eens,de paarden werden gewoon gezond oud.En volgens mij ouder als paarden tegenwoordig.Maar paarden(de meeste paarden )mochten gewoon paard zijn.
En nu weten we de optimale omstandigheden om dieren te houden, waarom zouden we het dan niet doen?
jessdaniels schreef:beatje schreef:Vroeger hè,toen bokt nog niet bestond en er ook nog geen Penny was.Hadden mensen ook paarden.Die paarden stonden op weilanden zonder schuilstal en omheind met prikkeldraad.Die paarden aten gras en hooi en kregen s'winters brok.En raad eens,de paarden werden gewoon gezond oud.En volgens mij ouder als paarden tegenwoordig.Maar paarden(de meeste paarden )mochten gewoon paard zijn.
En nu weten we de optimale omstandigheden om dieren te houden, waarom zouden we het dan niet doen?
jessdaniels schreef:En nu weten we de optimale omstandigheden om dieren te houden, waarom zouden we het dan niet doen?
Bambino schreef:Sorry maar ik vind dat geen excuus omdat niet van de gemeente mag dan laat je ze maar 24/7 zonder beschutting staan dat vind ik not done.
In de zomer oke geen probleem maar in de winter dan op ze minst maar ergens snachts op stal al is het pas van laat in de avond tot vroeg in de ochtend dan hebben ze op ze minst de tijd om droog beschut te rusten.
jij kan mij niet wijsmaken dat paarden zonder enige vorm van beschutting 24/7 op een weilandje happy zijn..
dat vind ik ondiervriendelijk net als dat je je paard 24/7 op stal laat staan.
unihorses schreef:Bambino schreef:Sorry maar ik vind dat geen excuus omdat niet van de gemeente mag dan laat je ze maar 24/7 zonder beschutting staan dat vind ik not done.
In de zomer oke geen probleem maar in de winter dan op ze minst maar ergens snachts op stal al is het pas van laat in de avond tot vroeg in de ochtend dan hebben ze op ze minst de tijd om droog beschut te rusten.
jij kan mij niet wijsmaken dat paarden zonder enige vorm van beschutting 24/7 op een weilandje happy zijn..
dat vind ik ondiervriendelijk net als dat je je paard 24/7 op stal laat staan.
in de winter zonder beschutting zo blij als een ei hoor..
in de zomer ( Wat alle domme stal dresuur muts miepen doen ) zonder beschutting nee dat vind ik juist niet kunnen! daar kunnen ze niet goed tegen.

kleineukkie schreef:zosja24 schreef:De paarden van gohya ken ik ook persoonlijk die kun je niet meer op stal zeten ..
Die zijn zo op hun zelf op die weide mensen die wel goed zijn en langs lopen elke dag om van ze te genieten die dieren kun je nie op stal zeten ken zat paarden die gewoon de hele tent afbreken na 2 sec stal[/quot
Dus die paarden kunnen niet meer naar binnen. En als hun eigenaar maar elke dag langs loop en geniet van het uitzicht is het wel goed. en goed voor de paarden dat ze buiten leven 24 uur per dag met regen storm sneeuw als het vriest .zomers die warme zon op ze brand ter wel de eigenaar onder parasol zit. of binnen zit dat het buiten niet te houden is. Dat kan wel nou vind ik ook niet.