Politie "sprakeloos" door vervoer van paard in laadbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: Politie "sprakeloos" door vervoer van paard in laadbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:00

Braaf paard! Heb het al eerder gezien in Slowakije en Singapore.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:25

Zal waarschijnlijk niet anders gewend zijn en er zal ook geen 120 gereden worden.
Maar staat iedereen er wel bij stil dat een trailer eigenlijk niet zo heel veel anders is. Er zit een beetje hout of polyester omheen maar erg sterk is dat niet.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:26

In nieuw zeeland kan je op de binnenwegen soms niet harder dan 20km/u ivm de staat van het wegdek. Dus de doorgaande weg, de snelweg is met 50 km/u echt een snelle weg. Het is geen snelweg zoals wij hem kennen. In tegendeel

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:27

denisesilver schreef:
Mijn zusje: spanband erom en goan!

geweldig zo,n opmerking

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:29

Het paard lijkt het inderdaad niet vreemd te vinden.
Of ik het zelf zou doen......nee, absoluut niet.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:40

Zegt veel over de mensen langs hier, ik kan het ook voor geen meter snappen waarom een hond even groot als een mini pony wel achteraan een auto type kleine bestelwagen (met hek tussen passagier en achterbak) mag en een pony niet...

Zo ook moet je voor soms een kleintje van amper 60cm een 2paardstrailer regelen gewoon omdat het niet mag hier, in andere landen lachen ze ons uit met ons groot vervoer voor een klein ukkepukje (versta mij niet verkeerd hou enorm van mijn kleine kerel mini shet die ik heb staan).

Hier is het zo ingeburgerd dat wij het gegeven op de foto gevaarlijk vinden maar bij veel plekken is dit doodnormaal. Akkoord een ongeluk gebeurd wel eens maar dit gebeurd hier net zo goed.... :) .

Ik zeg nu niet dat ik dat ga doen langs hier mag het nu eenmaal niet en zijn de dieren het over het algemeen niet gewend.. :) .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:46

Naaoommii schreef:
Kun je dat ook doen in Nederland? Paar jongens die ik ken en op facebook heb, hebben op de zuidlaardermark shetjes gewoon achter in hun busje gestopt, facebook foto als het bewijs. Natuurlijk belachelijk voor woorden.

Maar dit is ook erg een apart geval, maar ziet er wel komisch uit :')

wij hebben een ontsnapte shet ook wel met de bus terug gebracht, vind ik nog steeds helemaal niet zo gek. beestje opgetild en achterin.. maar dit is natuurlijk wel een beetje onveilig al word veel vee in de armere landen zo vervoerd en niemand kijkt daar naar om..
ook op die tem de wilde mustang shows ( geen idee hoe dat heet, dan krijgen ze een wilde pony en gaan ze hem helemaal braaf maken ) rijden ze regelmatig een rustig rondje met het paard zo

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:58

Mijn allochtone pony komt ook uit een stukje wereld waar mensen soms gewoon praktisch moeten denken. Die zou ook zo in die bak springen. Hij is echt de meest ongecompliceerde Arabier die je je maar kunt voorstellen. Maakt nergens een punt van.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:02

Maar als het dan zo normaal is daar, waarom is de politie dan ook sprakeloos?
Of zijn dat ook van die miepen?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:03

Pandora2 schreef:
_O- Hoe verzin je het?!
Maar hoe komt dat paard IN die laadbak ? Laddertje tegen gezet? :D

In canada werden de paarden vervoerd in een vrachtwagen met open bak. Schotten aan alle kanten wel zo hoog dat ze er net niet overheen konden kijken. Dat ding had ook geen laadklep, maar werd gewoon met z'n kont tegen een hoger gelegen stuk rots of veld aan gereden: zat landwegen die ingesleten zijn met opstaande bermen. En dan moeten ze wel eens een stukje omlaag stappen, maar dat is geen probleem.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:35

ikke schreef:
juniper schreef:
Haha, dat gebeurd in Mexico, nee in heel Latijns Amerika, gewoon altijd en overal. Newsflash people.

Zegt daarmee feitelijk meer over de kleinzielige bekrompenheid van sommigen (ook hier) dan over de wijze van vervoer.

Ik denk dat het een combinatie van factoren is, hier in nl zijn we gewent aan een bepaalde standaard, maar in veel andere landen bestaan trailers niet. Tja en wat doe je dan? Vaak zijn paarden ook van een ander temperament plus veel meer gewent dan paarden hier, dus dan doe je dat gewoon.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:43

Hahaha, dat zag ik vorige maand op Fuerteventura ook, een ezel achterin een pick up truck, kwam niet meer bij, helaas geen camera of telefoon bij, dus geen foto..

northequest1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:37

Dit is gebeurt in Kaitaia. Kaitaia is heel Noordelijk en veel soeps woont er niet. :=
Normaal gesproken worden paarden hier gewoon vervoerd in een paarden vrachtwagen of trailer

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:58

Die reacties van bokkers zijn bijna leuker dan het nieuws bericht hahaha.

Jongens ook in Afrika gaat het gewoon zo hoor. En dan echt niet per pony XD Gewoon helemaal volstouwen.....

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:39

Hahaha ik ben in nieuw Zeeland en kan me dit al helemaal voorstellen! Haha! Het is hier op sommige stukken zo verlaten dat sommige boeren dus beginnen te denken dat dit wel kan voor een klein ritje! _/-\o_ :')

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 05:40

northequest1 schreef:
Dit is gebeurt in Kaitaia. Kaitaia is heel Noordelijk en veel soeps woont er niet. :=
Normaal gesproken worden paarden hier gewoon vervoerd in een paarden vrachtwagen of trailer

Je hebt het precies over de plaats waar wij net vandaan komen! Echt the middle of no where! Dus kan me het ook al helemaal voorstellen dat dit daar was!

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:53

Okeey zeg!

Hier een keer iemand gezien die een paard aan de trekhaak had gebonden en zo over een 80 km weg reed 8)7

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:56

dat is pas verkeersmak :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:00

Het ziet er echt heel komisch uit maar je moet er toch niet aan denken als een paard even een paar stappen opzij doet en al rijende half er naast valt met 1 of 2 achterbenen.. :oo

Mooi paard trouwens, daar zou ik wel wat zuiniger mee zijn.. Zou een beter baasje verdienen.. O:)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:25

Geweldig toch!!
Zal niet de eerste keer zijn :Y)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:46

De pony lijkt er weinig last van te hebben.. :+

Zou mijn keuze niet zijn, maar een 'echte' trailer zoals wij hem kennen vind ik ook al doodeng.. Het liefst vervoer ik mijn paard gewoon zoals de natuur het bedoelt heeft: op z'n vier voeten.. Maar helaas is dat soms niet te doen.. :+

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:52

**proest** moest hier toch wel even om lachen hoor. Tuurlijk levensgevaarlijk maar dat besie staat erbij van pompidompidom.......alsof iedereen zich druk maakt behalve de dieren zelf. Moet zeggen dat ik ook om opmerkingen in dit topic moest lachen hoor haha

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:53

ikke schreef:
-

:+

Ik zou in elk geval niet mijn paard op zo'n risicovolle wijze vervoeren. Geen idee hoe er verder voor dat dier gezorgd wordt, maar ik vindt dit toch echt een luchtige manier van omgaan met een kwetsbaar dier. Dan lijkt mij dat de kans groot is dat er verder ook niet zo zorgzaam mee omgegaan wordt.

Misschien een kortzichtige manier van denken, maar waarom jij je meteen afvraagt of ik dan wel een beter baasje zou zijn vind ik minstens net zo kortzichtig. :)

Pimpelmees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:56

Harstikke gevaarlijk
Maar geniaal *\%/*

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:57

Suzanne F. schreef:
_O-
Levensgevaarlijk natuurlijk maar ziet er wel komisch uit.

mee eens
_O-