Paarden in vrachtwagen vast door sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_zoetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:06

Ik ben al blij dat ik heelhuids bij de binnenbak kan komen met dit weer (goed 100m verderop) Laat staan dat ik met dit weer met de trailer op pad ga.

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:08

Jaja een paar vlokken sneeuw en iedereen in paniek. Niemand zou de weg op mogen, alles is gevaarlijk. Maar wel klagen als er morgen geen vers brood in de winkel ligt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:08

Brrr, krijg de rillingen als ik het vrachtwagentje zo steil op die helling zie staan. Gelukkig is het goed afgelopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:09

Winterbanden lossen niet alles op als je met de trailer op pad bent, de trailer is er ook nog, en als die ongewild je auto een duwtje geeft gebeuren er hele gekke dingen ondanks de winterbanden en het zelf rustig rijden. Wij blijven met dit weer gewoon op stal.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:10

Uiteindelijk mag je het van de wet zelf weten en van mij ook. En nee mijn pony mag vandaag lekker zijn eigen ding doen en ik ga ook niet op pad met auto of trailer maar dat wil niet zeggen dat anderen van mij en vsn de wet blijkbaar ook, andere keuzes mogen maken. Als het geen werkend , kerst of vakantie is en ik moet de weg op voor mijn werk dan doe ik dat gewoon en mij valt juist altijd op hoe voorzichtig de mensen juist zijn.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:11

SusanH schreef:
Winterbanden lossen niet alles op als je met de trailer op pad bent, de trailer is er ook nog, en als die ongewild je auto een duwtje geeft gebeuren er hele gekke dingen ondanks de winterbanden en het zelf rustig rijden. Wij blijven met dit weer gewoon op stal.

ehm het betrof een vrachtwaggeltje, geen trailer dus..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:12

demug schreef:
Jaja een paar vlokken sneeuw en iedereen in paniek. Niemand zou de weg op mogen, alles is gevaarlijk. Maar wel klagen als er morgen geen vers brood in de winkel ligt.
Wat een onzin, ten eerste ligt er hier zo'n 12 cm en er komt alleen maar meer bij. Ten tweede, hoezo paniek? Sommige risico's hoef je niet op te zoeken.
Mijn werk is op de weg, ik ben niet in paniek en ga gerust de weg op, maar met dit weer maak ik niet meer kilometers dan noodzakelijk is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:13

Als ik op dit moment wedstrijd had, zou ik ook gewoon vertrokken zijn. Het is hier gewoon herfstweer. Veel regen, niet te koud en er is nog geen vlok wit uit de hemel gevallen. Je weet niet wat de omstandigheden geweest zijn waarom deze personen besloten hebben om het risico toch te nemen (een risico wordt het van zodra je een paard op een bakje met wielen zet). Maar ach, laten we al bij voorbaat lekker klagen. :D
Voor de mensen die bij deze sneeuwval al thuis blijven: ga nooit op concours naar Zweden, Zwitserland of Italië. ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:15

Ik ga niet weg met de trailer, maar met vrachtwagentje zou ik het misschien durven (niet waar ik op stal sta overigens, want daar kom je de brug met haakse hoek niet af / op als het glad is).

Echter ik zie hier zaligmakende verhalen over winterbanden, nou die heb ik ook en 4 wheel drive, maar mooi dat ik vanochtend ook glijdend door de bocht ging in de smurrie (hier onder de sneeuw hele ijswater laag), niet ernstig, maar toch.

Op de snelweg zag ik ze met 50 voorbij komen, zo hard kon ik parallel ook (meer auto's sneeuw verder kapot gereden en pekel beter ingereden).

Overigens lees ik hier overal paard maar een kroket, echter zelf stappen we ook in de auto, op de fiets of what ever, dus enige nuance is ook wel gewenst.
Nogmaals ik ga nu niet met paard met of zonder trailer de weg op en ja, daar baal ik stevig van, net van de week geïnvesteerd door hem zijn vliegende wissels te LATEN leren, vandaag had hij vrij, morgen zou hij weer aan de bak moeten, maar als het zo blijft dan staat hij voorlopig gewoon stil.
Wat dus echt balen is als je net in trainings proces zit.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:15

piezze schreef:
SusanH schreef:

ehm het betrof een vrachtwaggeltje, geen trailer dus..

Reageerde op de post van hotchocolat en die had het over een auto met winterbanden.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:16

Nou paniekhazen zijn erbij die zelfs blij zijn dat de hond niet mee was eerder in dit topic. Nou sorry maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen rijstijl, kun je idd maar beter thuisblijven. In amerika waren eerder dit jaar wel wat ergere situaties qua sneeuw, daar is dit een lachertje bij.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:18

piezze schreef:
Nou paniekhazen zijn erbij die zelfs blij zijn dat de hond niet mee was eerder in dit topic. Nou sorry maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen rijstijl, kun je idd maar beter thuisblijven. In amerika waren eerder dit jaar wel wat ergere situaties qua sneeuw, daar is dit een lachertje bij.

Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen rijstijl, maar niet in die van de medeweggebruikers.
Want er zitten er een hoop op de weg, die liever niet rijden, maar toch gaan.
En dat zijn vaak de gene die problemen veroorzaken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:21

Renske_W schreef:
piezze schreef:

Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen rijstijl, maar niet in die van de medeweggebruikers.

Dan is dat de oplossing, niemand mag de weg op alkeen degenen die niet bang zijn haha iedereen verpicht thuis en alleen ik op de weg *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:22

piezze schreef:
Renske_W schreef:

Dan is dat de oplossing, niemand mag de weg op alkeen degenen die niet bang zijn haha iedereen verpicht thuis en alleen ik op de weg *\o/*

Hahaha als dat zou kunnen! :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:23

Renske_W schreef:
piezze schreef:

Wat Renske zegt. Noem me maar een paniekhaas maar ik heb inderdaad weinig vertrouwen in mijn mede wegge bruikers met dit weer. Als je ziet hoe de snelweg erbij lag en hoe sommigen langs komen scheren. 200 meter voor onze neus zaten er 4 auto's op elkaar. Daar wil ik echt niet tussen zitten met mijn hond, die kan met zijn 12 jaar toch een stuk minder hebben. En ja, er kan altijd iets misgaan in het verkeer maar een snelweg met 15 cm sneeuw waar niet is geveegd of gestrooid zorgt wel voor een groter risico. Dus noem me vooral een angsthaas als je dat nodig vindt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:23

Met een trailer of 2-paards vrachtwagentje zou ik ook niet graag de weg op gaan. Met een grote vrachtwagen kan het prima, al is het natuurlijk ook niet zonder risico.
Ik ben nu in Asten op concours en er zijn weinig uitvallers, de meesten zijn hier met vrachtwagens.

Die 2 paards wagentjes zijn met hun kleine wielen vrijwel altijd overbeladen. Het laadvermogen laat bij deze autootjes meestal geen 2 paarden toe, laat staan 2 paarden, een passagier, tuig en een volle tank. Als er dan een vrachtwagen in komt halen (wat vanmorgen gebeurde, met 85 op de linkerbaan en doorrr), krijgt zo'n wagentje op trailer een bekoorlijke duw. Met een vrachtwagen heb je daar een stuk minder last van. Heb me vanmorgen in ieder geval niet onveilig gevoelt op de weg.

Maar iemand die zich onveilig wordt en onzeker of als het glad is, kan inderdaad thuis blijven. Daar is niks watjes-achtig aan, maar juist verstandig. Want iemand met onzeker rijgedrag is sowieso een gevaar op de weg als het glad is.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 27-12-14 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

demug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:24

Nee piesse ik moet zo de weg op dus ook jij moet thuis blijven }:)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:26

Sorry niet persoonlijk maar ben je bezorgder om je hond dan om jezelf dan? Ik vind juist dst iedereen het lekker zelf moet weten en als de wedstrijd voor jou belangrijk is, dan moet je gewoon gaan toch? Ja cosequenties als het mis gaat moet je dan ook zelf pakken.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:27

Wagentje had wel winterbanden, voor hier verwarring over ontstaat. Vrachtwagen die ook mee was is niks mee aan de hand,

Met de paarden, bestuurder en inzittende is alles naar omstandigheden oké.
Laatst bijgewerkt door _Zeppelin op 27-12-14 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:28

Aantal jaar geleden, kringkampioenschap, maar spekglad op de weg,ijzel en ook sneeuw verwacht.
Echtgenoot is beroepschaffeur op grote gelede bussen , maar die ging echte weg niet op ...
Organisatie gebeld met de verwachting dat de wedstrijd wel uitgesteld zou worden...nou mooi niet ! Volgens het secretariaat waren " de belangrijkste " deelnemers ( lees broodruiters )aanwezig, hadden avond ervoor stallen gehuurd en paarden alvast neergezet .
Helaas kampioenschap ( misschien , als we door waren geweest ) gemist, maar zelf en paard veilig gebleven, het was het niet waard, al heb ik jaren een naar gevoel gehad over die wedstrijdorganisatie en de KNHS die beoordeelde dat het " misschien " had gekund om erheen te gaan....

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:28

Het dooit bij ons. Als het straks weer gaat vriezen kunnen we onze lol op.

Zolang er een vers laagje sneeuw ligt kun je er prima over rijden (zonder trailer)
Ons eerst jaar in de Eifel hebben ook met grote ogen naar het rijgedrag hier gekeken.
Nu zijn we er aan gewend en is het eigenlijk normaal.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:29

demug schreef:
Nee piesse ik moet zo de weg op dus ook jij moet thuis blijven }:)

oh foei heb je wel toestemming van bokt gehad dan? Is het wel belang
rijk genoeg waar je heenmoet in je neemt toch geen onschuldig dier mee in je auto toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:30

Schoentje schreef:
Met een trailer of 2-paards vrachtwagentje zou ik ook niet graag de weg op gaan. Met een grote vrachtwagen kan het prima, al is het natuurlijk ook niet zonder risico.
Ik ben nu in Asten op concours en er zijn weinig uitvallers, de meesten zijn hier met vrachtwagens.

Die 2 paards wagentjes zijn met hun kleine wielen vrijwel altijd overbeladen. Het laadvermogen laat bij deze autootjes meestal geen 2 paarden toe, laat staan 2 paarden, een passagier, tuig en een volle tank. Als er dan een vrachtwagen in komt halen (wat vanmorgen gebeurde, met 85 op de linkerbaan en doorrr), krijgt zo'n wagentje op trailer een bekoorlijke duw. Met een vrachtwagen heb je daar een stuk minder last van. Heb me vanmorgen in ieder geval niet onveilig gevoelt op de weg.

Die duw bedoel ik :j dan kun je nog zulke goede winterbanden hebben, en een voorzichtige rijstijl maar dat kan er net voor zorgen dat je de controle verliest. Onze staleigenaren gaan nog wel op concours idd, maar met een grote vrachtwagen. Dat is toch een heel verschil met zo'n klein vrachtwagentje of een auto-trailer combinatie. Gok dat de gemiddelde bokker geen grote vrachtwagen heeft.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:31

piezze schreef:
Sorry niet persoonlijk maar ben je bezorgder om je hond dan om jezelf dan? Ik vind juist dst iedereen het lekker zelf moet weten en als de wedstrijd voor jou belangrijk is, dan moet je gewoon gaan toch? Ja cosequenties als het mis gaat moet je dan ook zelf pakken.

Nee hoor ik snap dat mijn berichtje dat idee wekt dus ik snap je vraag. In zekere zin kun je het wel zo zien hoewel het wellicht anders is als het erop aankomt. Ik ben heel erg zuinig op mijn hond. Daarnaast springt hij telkens weer in de auto, vol vertrouwen dat wij hem telkens weer heelhuids op de plek van bestemming laten uitstappen. Ik voel me verantwoordelijk wanneer hem iets overkomt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:33

Sneeuw?? Waar?? Ik heb nog gewoon buiten gereden net, wel koud..... Hoorde op de radio al van ongevallen en vertragingen, maar als ik hier naar buiten kijk is het hartstikke groen. Hopelijk morgen ook, dan heb ik concours! Klein beetje sneeuw ga ik wel op concours, 4x4 aan en rijden maar. (wel als een tuthola, maar er zit toch niemand om 7 uur op de weg)