Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:Winterbanden lossen niet alles op als je met de trailer op pad bent, de trailer is er ook nog, en als die ongewild je auto een duwtje geeft gebeuren er hele gekke dingen ondanks de winterbanden en het zelf rustig rijden. Wij blijven met dit weer gewoon op stal.
demug schreef:Wat een onzin, ten eerste ligt er hier zo'n 12 cm en er komt alleen maar meer bij. Ten tweede, hoezo paniek? Sommige risico's hoef je niet op te zoeken.Jaja een paar vlokken sneeuw en iedereen in paniek. Niemand zou de weg op mogen, alles is gevaarlijk. Maar wel klagen als er morgen geen vers brood in de winkel ligt.

piezze schreef:SusanH schreef:Winterbanden lossen niet alles op als je met de trailer op pad bent, de trailer is er ook nog, en als die ongewild je auto een duwtje geeft gebeuren er hele gekke dingen ondanks de winterbanden en het zelf rustig rijden. Wij blijven met dit weer gewoon op stal.
ehm het betrof een vrachtwaggeltje, geen trailer dus..
piezze schreef:Nou paniekhazen zijn erbij die zelfs blij zijn dat de hond niet mee was eerder in dit topic. Nou sorry maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen rijstijl, kun je idd maar beter thuisblijven. In amerika waren eerder dit jaar wel wat ergere situaties qua sneeuw, daar is dit een lachertje bij.
Renske_W schreef:piezze schreef:Nou paniekhazen zijn erbij die zelfs blij zijn dat de hond niet mee was eerder in dit topic. Nou sorry maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen rijstijl, kun je idd maar beter thuisblijven. In amerika waren eerder dit jaar wel wat ergere situaties qua sneeuw, daar is dit een lachertje bij.
Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen rijstijl, maar niet in die van de medeweggebruikers.
Want er zitten er een hoop op de weg, die liever niet rijden, maar toch gaan.
En dat zijn vaak de gene die problemen veroorzaken.
piezze schreef:Renske_W schreef:
Ik heb wel vertrouwen in mijn eigen rijstijl, maar niet in die van de medeweggebruikers.
Dan is dat de oplossing, niemand mag de weg op alkeen degenen die niet bang zijn haha iedereen verpicht thuis en alleen ik op de weg
Renske_W schreef:piezze schreef:Nou paniekhazen zijn erbij die zelfs blij zijn dat de hond niet mee was eerder in dit topic. Nou sorry maar als je zo weinig vertrouwen hebt in je eigen rijstijl, kun je idd maar beter thuisblijven. In amerika waren eerder dit jaar wel wat ergere situaties qua sneeuw, daar is dit een lachertje bij.
Schoentje schreef:Met een trailer of 2-paards vrachtwagentje zou ik ook niet graag de weg op gaan. Met een grote vrachtwagen kan het prima, al is het natuurlijk ook niet zonder risico.
Ik ben nu in Asten op concours en er zijn weinig uitvallers, de meesten zijn hier met vrachtwagens.
Die 2 paards wagentjes zijn met hun kleine wielen vrijwel altijd overbeladen. Het laadvermogen laat bij deze autootjes meestal geen 2 paarden toe, laat staan 2 paarden, een passagier, tuig en een volle tank. Als er dan een vrachtwagen in komt halen (wat vanmorgen gebeurde, met 85 op de linkerbaan en doorrr), krijgt zo'n wagentje op trailer een bekoorlijke duw. Met een vrachtwagen heb je daar een stuk minder last van. Heb me vanmorgen in ieder geval niet onveilig gevoelt op de weg.
dan kun je nog zulke goede winterbanden hebben, en een voorzichtige rijstijl maar dat kan er net voor zorgen dat je de controle verliest. Onze staleigenaren gaan nog wel op concours idd, maar met een grote vrachtwagen. Dat is toch een heel verschil met zo'n klein vrachtwagentje of een auto-trailer combinatie. Gok dat de gemiddelde bokker geen grote vrachtwagen heeft. piezze schreef:Sorry niet persoonlijk maar ben je bezorgder om je hond dan om jezelf dan? Ik vind juist dst iedereen het lekker zelf moet weten en als de wedstrijd voor jou belangrijk is, dan moet je gewoon gaan toch? Ja cosequenties als het mis gaat moet je dan ook zelf pakken.