), maar ik denk dat ze er meer rust in zou rijden, waardoor het paard naar mijn mening zeker zou kunnen verbeteren. Ook vind ik dat Charlotte haar paarden correcter rijdt, meer van achter uit. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), maar ik denk dat ze er meer rust in zou rijden, waardoor het paard naar mijn mening zeker zou kunnen verbeteren. Ook vind ik dat Charlotte haar paarden correcter rijdt, meer van achter uit.

vur schreef:Tja, de galoppirouette van Valegro gaat trager dan die van Undercover. Dat wil niet zeggen dat ie dan impuls verliest in mijn ogen. Valegro gaat heel erg zitten in die oefening en dan kun je niet zo "snel" blijven springen. Als je je paard meer horizontaler houdt, kan dat gemakkelijker. Bovendien is Undercover sowieso veel sneller in zijn bewegingen dan Valegro. Dat wil niet zeggen dat er bij de 1 of ander meer impuls is.
Valegro deed voor de 720 graden pirouette naar rechts 12 galopsprongen, dus precies zoals Horseyfries zei zes sprongen per draai. (linksom 11 sprongen, werd iets lager gepunt door de jury). Ik ben er ook van overtuigd net als Horseyfries dat je geen vloeiende overgangen kunt maken zonder impuls. Dat lukt op een lager niveau al niet dus zal dat zeker in de Grand Prix niet lukken.