Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sneppie schreef:Mijn moeder van 80 is laatst beetje ongelukkig gevallen en kon niet meer zelfstandig overeind komen.
Niks gebroken maar ze lag ongelukkig. Verder is ze gezond alleen wat ouderdoms kwaaltjes.
Ik zal de volgende keer haar niet helpen opstaan, mocht dit nog eens gebeuren, maar gelijk de dokter bellen om te vragen of het niet beter is haar in te laten slapen............
Chapeau voor de brandweer!!!!!!! (die had ik ook nog kunnen bellen bedenk ik me nu)
Cassidy schreef:Ik heb ook weleens paarden zien liggen met gestrekte voorbenen en opgetrokken achterbenen, die heen en weer lagen te wiegen puur omdat ze jeuk hadden aan hun buik, en niet omdat ze niet overeind konden komen. Ik heb er geen uren bij staan kijken, weet ook niet hoe lang dat in die gevallen heeft geduurd. Maar de dieren waren jong en deden het regelmatig.
Als dat soort scenario's 7 jaar geleden al voorkwamen en het dier echt zo slecht op zijn benen is dat staan een probleem wordt, denk je dan niet dat dit vaker voor zou komen? Hoe vaak zou de brandweer erbij zijn geweest omdat hij niet overeind kon?
geerke schreef:Woogy schreef:ik heb 2,5 jaar gewerkt aan de stal die naast dit dier ligt...het dier kon 7 jaar geleden al haast niet op staan...Ben heel benieuwd waar ze eens een keer eerlijk gaat zijn naar het dier toe!
als iedereen nu even dit leest...dit maakt toch wel veel duidelijk,of niet?
mies_dummy schreef:En dit is echt onzin. Het paard staat onder da zicht en is gewoon helemaal goed en de eigenaresse heeft het beste voor met het paard. En ze doen er alles aan om het zo min mogelijk glad te laten zijn maar paard stond in een rare positie wilde bij een ander paard neuzen waarvan de stal was gesloten en is toch uitgegleden bij deze rare manoeuvre.
waarom toch....Hoe lang moet ze lijden om gehoord te worden?