Brandweer helpt gevallen paard overeind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:13

Arm arm arm dier, als het leven lijden is, dan zal de dood een verlossing zijn. Hopelijk ziet de eigenaar dat nu wel eindelijk in.

En laten wij aub niet dieren en mensen op gelijke voet zetten; ik heb geen behoefte aan slavenarbeid meer omdat je weer in mensen mag handelen en ze mag bezitten.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:19

sneppie schreef:
Mijn moeder van 80 is laatst beetje ongelukkig gevallen en kon niet meer zelfstandig overeind komen.
Niks gebroken maar ze lag ongelukkig. Verder is ze gezond alleen wat ouderdoms kwaaltjes.

Ik zal de volgende keer haar niet helpen opstaan, mocht dit nog eens gebeuren, maar gelijk de dokter bellen om te vragen of het niet beter is haar in te laten slapen............

Chapeau voor de brandweer!!!!!!! (die had ik ook nog kunnen bellen bedenk ik me nu) :')

Als jij je paard met een open botbreuk aan z'n achterbeen in de wei aantreft, laat je dan een ambulance komen en mag hij dan een weekje in het ziekenhuis bijkomen? Leg je hem daarna lekker op bed en kom je hem af en toe een kopje thee brengen?

Hoop gespeculeer hier. Als ik het verhaal hoor van degene die het paard in het echt gezien heeft hoor, mag er van mij ook een spuitje in.

Ik hoop dat het goed komt met het paard en dat de eigenaar de juiste beslissing neemt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:43

Cassidy schreef:
Ik heb ook weleens paarden zien liggen met gestrekte voorbenen en opgetrokken achterbenen, die heen en weer lagen te wiegen puur omdat ze jeuk hadden aan hun buik, en niet omdat ze niet overeind konden komen. Ik heb er geen uren bij staan kijken, weet ook niet hoe lang dat in die gevallen heeft geduurd. Maar de dieren waren jong en deden het regelmatig.

Als dat soort scenario's 7 jaar geleden al voorkwamen en het dier echt zo slecht op zijn benen is dat staan een probleem wordt, denk je dan niet dat dit vaker voor zou komen? Hoe vaak zou de brandweer erbij zijn geweest omdat hij niet overeind kon?

Geen idee hoe vaak en of de brandweer erbij geweest is. Maar jeuk aan de buik was het niet bij dit dier...echt niet meer overeind KUNNEN komen...

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:39

Dames en heren gelieven niet oordelen als men niet het fijne van een verhaal weet.
Het bericht staat er overigens wel heel scheef. Weinig info dus lekker veel om te speculeren.

paard maakt het goed en is niks mee aan de hand. En meer zeg ik er niet over.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 07:44

Vind dat de brandweer prima werk levert maar als ik hoor dat dit al 7 jaar zo is keer mijn maag om paard is een vluchtdier en als hij dat niet meer kan is het klaar.
Modder is echt de oorzaak niet een paard met voldoende kracht komt echt wel overeind.
Straks grote brand en kan de brandweer niet weg, vraag mij al wie dit betaald.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:08

Woogy schreef:
ik heb 2,5 jaar gewerkt aan de stal die naast dit dier ligt...het dier kon 7 jaar geleden al haast niet op staan...Ben heel benieuwd waar ze eens een keer eerlijk gaat zijn naar het dier toe!

als iedereen nu even dit leest...dit maakt toch wel veel duidelijk,of niet?

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:16

geerke schreef:
Woogy schreef:
ik heb 2,5 jaar gewerkt aan de stal die naast dit dier ligt...het dier kon 7 jaar geleden al haast niet op staan...Ben heel benieuwd waar ze eens een keer eerlijk gaat zijn naar het dier toe!

En dit is echt onzin. Het paard staat onder da zicht en is gewoon helemaal goed en de eigenaresse heeft het beste voor met het paard. En ze doen er alles aan om het zo min mogelijk glad te laten zijn maar paard stond in een rare positie wilde bij een ander paard neuzen waarvan de stal was gesloten en is toch uitgegleden bij deze rare manoeuvre.

Zoolgangster

Re: Brandweer helpt gevallen paard overeind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:29

Tja, het is als dat paard echt al 7 jaar wiebelig loopt en moeilijk opstaat... is het denk ik niet de laatste keer dat de brandweer het op mag komen lossen.
Dit gaat vaker gebeuren, net zo lang totdat er een onafhankelijke dierenarts bij komt kijken die wat duidelijker is tegen de eigenaresse.
Meer kunnen andere mensen niet doen.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:38

Ookal ligt een paard raar een gezond paard kan dan best overeind komen met mensenhulp daar is geen brandweer voor nodig.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 13:35

mies_dummy schreef:
En dit is echt onzin. Het paard staat onder da zicht en is gewoon helemaal goed en de eigenaresse heeft het beste voor met het paard. En ze doen er alles aan om het zo min mogelijk glad te laten zijn maar paard stond in een rare positie wilde bij een ander paard neuzen waarvan de stal was gesloten en is toch uitgegleden bij deze rare manoeuvre.

Ach hoe vaak ik haar wel niet heb moeten aanspreken als ze aankwam dat het dier inmiddels alweer een uur of wat lag te wiegen omdat het niet overeind kwam...het beste met ze voor hebben betekend niet per definitie doen wat het beste is voor het dier

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 17:30

Dat is dan jouw visie en ervaring met eigenaresse en paard niet de mijne maar goed. We kunnen hier lang en kort over praten en de eigenaar geheel zwart maken. Maar goed schieten we niks mee op zullen we maar denken.

horzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:34

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 18:53

Tja, het is natuurlijk lastig om je dieren in te laten slapen, dat snap ik heel goed, maar in zo'n situatie moet je echt even ophouden met egoïstisch zijn en de DA bellen, genoeg is genoeg.

horzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:15

[
geerke schreef:

Woogy schreef:

En dit is echt onzin. Het paard staat onder da zicht en is gewoon helemaal goed en de eigenaresse heeft het beste voor met het paard. En ze doen er alles aan om het zo min mogelijk glad te laten zijn maar paard stond in een rare positie wilde bij een ander paard neuzen waarvan de stal was gesloten en is toch uitgegleden bij deze rare manoeuvre. /]

Laat me niet lachen. Een dierenarts ziet dit paard nauwelijks want dit kost geld. Eigenaresse is een krent hoor, ze wil een paard maar het mag niks kosten. Vraag me af waarom dit arme dier nog steeds zo moet lijden, ze wil zeker kunnen zeggen "ik heb een paard van 30". En verstand heeft ze ook niet. Treurig dat de dierenbescherming niks doet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:28

;( waarom toch....Hoe lang moet ze lijden om gehoord te worden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:51

arm dier...hij leeft dus nog?En valt nog steeds?

horzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:01

Ja de merrie is al een paar jaar zo slecht en zwak op de benen. (Dier durft nauwelijks te liggen) De brandweer is al vaker dan deze twee keer gekomen om te helpen. Het zou goed voor de eigenaar zijn als ze voor iedere keer dat ze uitrukken een vette rekening kreeg. En die foto's, verschrikkelijk. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:12

Jemig ik vind dit echt heel erg. Egoïst.
Zullen we met zn allen 144 bellen? Dit kan toch niet?!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:48

Het is niet zo zeer dat ze valt, maar als ze gaat liggen om te rusten of rollen komt ze niet meer overeind...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:57

Is toch geen paardwaardig bestaan dan meer...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 23:13

bah wat sneu, ziet er uit dat ze nu op een (professionele??) stal staat, zeggen de mensen daar er niets van?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:19