Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 01:32

Eileen_ schreef:
Dat is omdat t op de fiets niet verboden is :D Wist ik eerst ook niet, maar hoorde het laatst bij een aflevering van wegmisbruikers. Is alleen verboden bij motorvoertuigen. Op de fiets mag je gewoon op je mobiel. Op paard dus ook wettelijk zien, tis ook geen motorvoertuig

Ik bel ook altijd gewoon als ik op paard zit. Ga dan alleen wel ff stappen. Bel en sms trouwens ook gewoon op de fiets :+

In België mag dat dus niet ;). Hier mag je niet bellen op je fiets, niet zonder handen rijden op je fiets en dus ook niet op een paard :). Heel terecht dat deze dame zo een hoge boete kreeg.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:52

jessdaniels schreef:
MarlindeRooz schreef:
Snel zo'n handsfree ding op mijn sulky zetten! :')

ik bel regelmatig tijdens het mennen, vooral in het bos. Maar dat zou ik niet doen met een paard dat niet verkeersmak is. :P

Je zou eventueel oortjes met een microfoontje kunnen gebruiken? Als je 1 oortje indoet en na het bellen weer uit doet lijkt me dat een redelijk veilige oplossing voor tijdens het mennen :)

Ik heb m'n oortje altijd in... Word op de meest idiote tijden gebeld en vaak zit ik dan achter het stuur. Ideaal, je kan gewoon doorgaan met datgene dat je aan het doen was en je staat degene aan de andere kant van de lijn gewoon te woord...

De boete voor het door rood rijden vind ik meer dan terecht

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 08:55

in de krant verdedigde de vrouw trouwens dat het groen was toen ze aan de oversteek begon maar dat het oranje en later rood was toen ze aan het eind was ( nu is dat aan de Belgische kust ook echt een eind om die grote baan voor je aan het strand bent over te steken dus het zou wel eens kunnen ) maar het is inderdaad onverantwoord om dan bij een oversteek ook nog te bellen zeker op die plekken ..er gebeuren al zo vaak ongelukken met de kusttram e.d
en de zware boete is ook een beetje haar eigen schuld , ze heeft verstek laten gaan op de zitting dan krijg je zowieso de hoogste straf

gohya

Re: Al bellend op paard door het rood: 450 euro boete

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:10

Ik word ook wel eens gebelt als ik op me paard rijd,en ik neem ook gewoon op.Maar het ligt er wel aan wie er belt.Ik bel zelf niet met me mobiel en ik maak ook foto's en filmpjes in stap en in galop in het bos en op de [rustige] wegen.Mocht me paard er vandoor gaan,heb ik heel snel me mobiel weer in me zak zitten.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 09:12

rainbow8 schreef:
jessdaniels schreef:

Je zou eventueel oortjes met een microfoontje kunnen gebruiken? Als je 1 oortje indoet en na het bellen weer uit doet lijkt me dat een redelijk veilige oplossing voor tijdens het mennen :)

Ik heb m'n oortje altijd in... Word op de meest idiote tijden gebeld en vaak zit ik dan achter het stuur. Ideaal, je kan gewoon doorgaan met datgene dat je aan het doen was en je staat degene aan de andere kant van de lijn gewoon te woord...

De boete voor het door rood rijden vind ik meer dan terecht

Tegenwoordig als je de telefoon niet direct op neemt :=
Je bent overal maar 24/7 bereikbaar.
Ik neem echt niet overal op hoor, als het niet uitkomt dan bel ik later wel weer terug.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:23

Ik vind bellen met een telefoon in de hand in het verkeer niet kunnen. Je mist een hand en je concentratie. Op een paard vind ik dat nog veel erger. Je hebt het hier over een dier en niet een machine die je even op de automatische piloot kan zetten. Bovendien wil ik niet gestoord worden als ik aan het rijden ben en zo'n mobiel is een stoor zender. Je kan dan nooit je volledige aandacht erbij houden. Ook wij vrouwen niet!!!! Ik hoor het altijd als ik iemand aan het bellen ben en die persoon is ook andere dingen aan het doen.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik dat dan ook vaak genoeg doe. Mobiel in mijn hand koffie zetten, wat schoonmaken of opruimen.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:45

Terecht, bestuurder is een bestuurder. Daarnaast vind ik het echt gevaarlijk. Ik neem eigenlijk nooit op als ik op m'n paard zit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:49

Maar ik ken iemand die ment met 1 arm, mag die dan ook niet mennen? :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 10:51

Die heeft nog wel al z'n aandacht bij het verkeer

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 12:40

Jeetje dat is wel een duur ritje geworden zeg.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 15:11

Ik bel nooit, het dier zal maar net de benen nemen.
Dan is het best lastig om al bellend, met een hand te blijven rijden :)

Miss_Ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 17:21

Heel terecht deze boete.

Maar vind het ook een heel verschil als je verlaten in het bos de telefoon opneemt om te zeggen dat je wat later bent. Of midden in het drukke verkeer tijdens een oversteek, op het kruispunt aan het telefoneren bent! en dat ook nog eens tijdens de draf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:22

Ik denk niet dat het bellen het probleem is geweest maar meer dat de vrouw door rood ree. Dat daarna de rechter de andere verkeersovertredingen ook mee neemt in de boete kan ik goed begrijpen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:27

Afbeelding

:+

Zonder grappen of grollen, in het verkeer zijn mijn handen altijd aan het stuur en neem ik liever niet op :) Verkeerslichten vermijd ik ook als de pest.
Deze boete vind ik zeker terecht, door de hoge prijs zal ze wel 2 keer nadenken als ze zich te paard in het verkeer begeeft.. En dan altijd maar zeuren op die o zo respectloze chauffeurs, ik zou deze persoon niet graag met de auto tegen komen.. -O-

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:51

Jeetje wat leeft iedereen de regels goed na op bokt. Door rood levensgevaarlijk.. in Amsterdam wordt daar door iedereen toch anders over gedacht. Combinatie paard, bellen, draven en rood licht is wel wat onhandig gedaan..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:55

Zeeer terecht! Ik zie regelmatig aan de rand van de stad van utrecht een dame rijden, Zonder cap, met telefoon aan haar hoofd of in haar hand. In de spits, in een drafje, vervolgens springt het paard opzij net voor een auto, en er komt geen sorry vanaf. Die mag van mij ook wel een boete hebben.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:56

Oh, ik geef eerlijk toe dat ik met de fiets ook door rood ga. Maar niet te paard. Ik vind dat ik het dier in bescherming moet nemen en een fiets leeft niet. :+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:57

Ik rijd niet door rood licht
Gelukkig kan ik hier rijden, heel veel kilometers zonder stoplichten tegen te komen :=
Gelukkig woon ik niet in Amsterdam, ik heb het vroeger wel eens gedaan maar ook een keer flink mis zien gaan. Nee dankje ;)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:58

Ik woon in the middle of nowhere dus mijn pony heeft nog nooit een stoplicht gezien :+