Fokkers D pony's willen springrubriek voor 18+ ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 07:07

unihorses schreef:
maar een e pony is eigenlijk gewoon paard he :') ik snap niet waar iedereen een probleem van maakt met e pony's , je kan toch zelf bepalen hoe je pony springt? al helemaal met een e pony. Dit zou er moeten komen voor d pony's en kleiner niet e pony's ...

Ondanks mijn bedenkingen bij een rubriek wil ik hier toch even op inhaken. Want een te klein gebleven KWPN is een heel ander soort E-pony dan een grote Forester bijvoorbeeld.
Mijn E-pony heeft hele kleine galopsprongen, te groot om er twee te maken in plaats van een, maar te klein om het te halen met verruimen (wat me in een dubbel op een galopsprong toch al niet lukt, van teveel verruimen gaan ze ook vlak springen) . De afstanden komen altijd uit op 'en een half' . Bij lange lijnen geen probleem, wel in de dubbel.

Desondanks gaan we gewoon de B in, 4 strafpunten is ook goed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:12

Urielle schreef:
unihorses schreef:
maar een e pony is eigenlijk gewoon paard he :') ik snap niet waar iedereen een probleem van maakt met e pony's , je kan toch zelf bepalen hoe je pony springt? al helemaal met een e pony. Dit zou er moeten komen voor d pony's en kleiner niet e pony's ...

Ondanks mijn bedenkingen bij een rubriek wil ik hier toch even op inhaken. Want een te klein gebleven KWPN is een heel ander soort E-pony dan een grote Forester bijvoorbeeld.
Mijn E-pony heeft hele kleine galopsprongen, te groot om er twee te maken in plaats van een, maar te klein om het te halen met verruimen (wat me in een dubbel op een galopsprong toch al niet lukt, van teveel verruimen gaan ze ook vlak springen) . De afstanden komen altijd uit op 'en een half' . Bij lange lijnen geen probleem, wel in de dubbel.

Desondanks gaan we gewoon de B in, 4 strafpunten is ook goed.

Jij verwoord het beter dan ik met mijn "pony-pony". Maar ik bedoelde t zelfde. Thanks voor de heldere uitleg. Overigens; qua ras is n kleine KWPN-er geen pony

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:38

Wie weet de fb pagina, kan hem niet meer vinden??? /3

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:00

Ik ben absoluut voor!
Ik moet vanaf volgend jaar ook tussen de paarden gaan starten met mijn D-pony, want wil hem absoluut niet kwijt. En zeker met het springen is het eigenlijk slecht haalbaar. een B-parcours bij D-pony's is 80 cm, bij paarden 1 m. Dus zou het gelijk staan dat je als je met je D-pony gaat springen tussen de paarden in het 'M' begint (qua hoogte). Ik ben dus zeker voor en ik hoop dat de KNHS met een leuk en goed initiatief kan komen.

GittekeZ1

Re: Fokkers D pony's willen springrubriek voor 18+ ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 18:56

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 19:05

Hoop dat ze her er door krijgen, heb er een zwaar hoofd in -O-

miroxmill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:24

Ik ben er helemaal voor! De afstanden zijn voor een pony gewoon heel anders dan voor een paard. Plus de hoogte natuurlijk. Een verschil van 1.45cm en 1.75cm is wel wat anders voor een sprong van 1.20 :o

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:39

Onderzoek naar haalbaarheid 18+ pony springen:

Indien je dit onderwerp wilt motiveren of ondersteunen dan graag mailen naar onderstaand email adres.
Zo kunnen wij dit bespreekbaar maken bij de KNHS ( landelijk)

Wie (bijna) volwassen is en een (verdere) springsportcarrière ambieert met zijn D/E-pony (in eigen categorie), kan een mail sturen naar 18plusponyspringen@gmail.com . In de mail graag een omschrijving van de situatie van de amazone en ruiter, met de volgende punten:
– Leeftijd van de amazone/ruiter;
– Categorie pony;
– Huidige springklasse;
– De doelen die de amazone/ruiter met haar/zijn pony voor ogen heeft;
– De reden waarom de amazone/ruiter niet kan of wil starten bij de paarden.

Facebook pagina: https://www.facebook.com/pages/Ponyspri ... 5362280284

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:16

Afbeelding

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 22:46

En welke hoogte zijn de klasses?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 23:35

Eigen hoogte staat er dus neem aan DB 80, EB 90 etc.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 09:42

Okee :)

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:11

De 18+ Ponyspringwedstrijd loopt goed qua inschrijvingen. Leuk dat iedereen zo enthousiast is.
Er kan ook BB worden gesprongen 40/50 of 50/60. Het gaat niet om de hoogte maar om aan te tonen hoe groot de doelgroep is.

Ook hebben we een sponsor naast NRPS Noord-Holland www.nrpsnoordholland.nl en Hippisch Centrum de Delft namelijk: Hondentrimsalon Alkmaar, www.hondentrimsalon-alkmaar.nl

Anne Haitjema Fotografie zal die dag foto's maken van alle deelnemers. www.annehaitjemafotografie.nl
Verder krijgen alle deelnemers een bord Pasta met consumptie aangeboden zodat we met elkaar even gezellig kunnen nazitten omdat sommige toch van ver komen. Kortom we hebben er zin in.

In de zomermaanden zal er ook een Ponyspringen 18+ Cup worden georganiseerd zodat men op grote wedstrijden in eigen rubriek kan rijden. Meer info hierover volgt. Houdt de fb pagina in de gaten:

https://www.facebook.com/pages/Ponyspri ... 5362280284

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:13

Ik vindt dit super leuk, moet alleen even kijken of wij kunnen komen ga mn best doen en hoop dat er nog meer volgen dit jaar *\o/* maar dan voor de punten *D

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:30

Ik vind het een super idee! Vooral voor handelaren of fokkers erg handig maar ook voor de kleinere volwassen ruiter op een pony of kleine koudbloed super fijn.
Ik vind dat er in het topic wel erg makkelijk wordt gedaan over het feit dat je het maar moet doen met je pony. Niet iedereen is begonnen op z'n 6e. Ik zelf spring pas 2 jaar, en heb dus nog niet de ervaring die een 18-jarige heeft die begonnen is op een veel jeugdigere leeftijd en daarbij al bij de a/b/c gereden heeft voor die op de d's kwam. En ik ben hier echt niet alleen in. Daarbij zijn er genoeg mensen die starten met rijden als ze al ouder zijn. Dan zou het fijn zijn als die ook gewoon bij B mochten beginnen op hun hafje oid.

En verder vind ik het ook oneerlijk dat mijn groene pony van rond de 1.40 meteen maar 1M moet starten, dan zou ik iemand in moeten huren van onder de 18 om mijn handelspony uit te brengen.

De wedstrijd in Assendelft is een prachtig begin, en hoewel het voor mij een eind rijden is ga ik er heen, als is het alleen maar om het doel te ondersteunen. En het is meteen een mooie gelegenheid om het jonkie kennis te laten maken met een B parcours in wedstrijdsetting.

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:33

Er staat in Assendelft een mooi aangekleed parcours met uitdagende hindernissen er is een goede inspring bak en ruim parkeerterrein.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:39

Tot wanneer is het inschrijven? Het is f* ver maar ik wil wel steunen. Helaas na het eerste b parcours een springdip dus ik moet wel weten dat hij het doet, al is het maar 60

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:49

De inschrijving is open t/m 19 januari.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:04

Ik ben met 10000% voor dit idee!! Ik met mijn lengte en voorkeur voor pony's en eigenlijk echt een springer! Het is dat mijn merrie nu drachtig is anders had ik zeker meegedaan met die wedstrijd! Van de zomer maar mee doen :D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 15:24

Ik ben ook 100000% voor!!

Zo flauw dat volgens KNHS volwassenen met ponys niets meer mogen!

Ik ben ook echte pony ruiter (en echt niet klein hoor) en nou is mijn rijpony nu wel echt niet geschikt om te springen maar ik zal altijd pony's blijven rijden en springen was voorheen nooit een optie omdat ik echt niet nu in de B -paarden kan beginnen.

Leuk voor de ervaren springruiters maar als je nog moet beginnen is het erg oneerlijk. Ik zou graag gewoon een echte B willen starten :D

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 16:46

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:41

Toydoll schreef:
Ik ben ook 100000% voor!!

Zo flauw dat volgens KNHS volwassenen met ponys niets meer mogen!

Ik ben ook echte pony ruiter (en echt niet klein hoor) en nou is mijn rijpony nu wel echt niet geschikt om te springen maar ik zal altijd pony's blijven rijden en springen was voorheen nooit een optie omdat ik echt niet nu in de B -paarden kan beginnen.

Leuk voor de ervaren springruiters maar als je nog moet beginnen is het erg oneerlijk. Ik zou graag gewoon een echte B willen starten :D

Mee eens, mijn motivatie is al gemaild

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:44

Tot welke stokmaat is dat ponyspringen nou?

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:47

silversomali schreef:
Tot welke stokmaat is dat ponyspringen nou?

E pony, volgens mij 1.56 of zo iets weet niet precies waar die eindmaat ligt

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 20:52

@Urielle, mocht je willen komen maar vind je het ver voor 1 dag?
Ik woon ongeveer 35 min van Assendelft af, slaapplaats is mogelijke n ik denk dat er of bij ons op stal voor een nacht wel iets te regelen is of bij mijn vriendin voor een nacht.