Ik schrok even toen ik de titel las, maar ik denk dat het wel meevalt met hoe ik het doe. Ik week mijn hooi niet, ik dompel het onder in water en laat het weer uitdruppen. Sindsdien hoest mijn paard niet meer, dus ik blijf het zeker doen want voor het stof is het zeker gunstig.
Perryx
Geplaatst: 29-11-14 21:56
Dais_ schreef:
Ik schrok even toen ik de titel las, maar ik denk dat het wel meevalt met hoe ik het doe. Ik week mijn hooi niet, ik dompel het onder in water en laat het weer uitdruppen. Sindsdien hoest mijn paard niet meer, dus ik blijf het zeker doen want voor het stof is het zeker gunstig.
+1
CoonArt
Geplaatst: 30-11-14 10:02
Manege waar ik vroeger stage liep (godzijdank niet meer!) deed het met bakken vol voer, dit... zie je maar weer hoe 'paardvriendelijk' ze waren!
Marvel
Geplaatst: 30-11-14 10:33
HorseyDude schreef:
Manege waar ik vroeger stage liep (godzijdank niet meer!) deed het met bakken vol voer, dit... zie je maar weer hoe 'paardvriendelijk' ze waren!
Ik vind dat je erg snel oordeelt. Hooi weken kost extra tijd en moeite, makkelijker is het om hooi in een stal te gooien. Je weet de reden niet waarom de manege dit deed (stofgevoelige paarden, suiker eruit weken) en deden ze dus juist voor de gezondheid vd paarden. Als ze zo paardonvriendelijk zijn, zouden ze toch ook geen extra werk voor hun paarden verrichten?
miss_lizje
Geplaatst: 30-11-14 13:09
Ik ben trouwens bel benieuwd hoe veel mensen hun hooi weken voor minder suiker. Eerlijk gezegd had ik daar nog nooit van gehoord. Word het suiker gehalte dan ook echt heel veel minder? Of is een oud baaltje hooi nog steeds beter?
Ga het artikel nog even lezen, want ben ook wel benieuwd welke bacteriën er dan zo hard groeien.
Ik heb het even gedaan toen ik nog op een stal stond waar de paarden voordroog of al bijna even rijk hooi kregen omdat mijn paardje net hoefbevangen was geweest, ik vond het maar een vies zooitje worden en ben mede daarom toen naar een andere stal verhuisd