Paard overleden na aanrijding in Exloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:09

Misschien bij gemeente aanvragen om een verlaagde maximumsnelheid bij de manege? Max 50 ofzo?

brittvans

Re: Paard overleden na aanrijding in Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:10

Wat verschrikkelijk zeg!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 13:27

Djilna schreef:
Misschien bij gemeente aanvragen om een verlaagde maximumsnelheid bij de manege? Max 50 ofzo?

Dat vind ik een goede tip!

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:15

vreselijke situatie zeg!
Voor wat betreft die 50 km, goed idee!
Maar of men dan in de praktijk ook zachter zou gaan rijden? vraag ik me af!

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:19

Ik ben bang dat het 50 km rijden op die weg toch niet gedaan wordt..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:51

Het zal altijd schelen, nu is het 80 km, waarbij er veel nog harder rijden. Zeker als er bij zo'n 50 km bord dan nog een duidelijke waarschuwing komt van overstekende paarden (staat er nu ook wel, maar kan wellicht iets groter), zullen toch hoop ik meer mensen tempo terug nemen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 17:09

Adawi schreef:

Dat denk ik ook niet, woon zelf aan een 60km weg en hier rijdt men gewoon 100 km/uur....

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:12

50 km, bordjes overstekende paarden en een afgesloten terrein als er paarden worden in- en uitgeladen. Op de manege waar ik reed hing altijd een ijzeren ketting waar de klanten onderdoor konden en de paarden niet doorheen liepen. Maar als er veel wordt geladen en gelost is dat niet handig.... misschien een hefboom met een automatisch systeem waar alleen leden een afstandsbediening van hebben? Iets dat meteen sluit nadat er iemand doorheen is gegaan?
Wat ontzettend sneu voor dat meisje en gelukkig zijn de inzittenden er goed vanaf gekomen maar ik denk dat alle betrokkenen wel een flink trauma eraan overhouden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:33

Adawi schreef:

ter hoogte van de betreffende gemeente drempels neerleggen !! en daarbij een extra bord, opgepast...

de mensen van de auto hebben giga geluk gehad, al zal dit ze helaas lang lang bij blijven , jeetje ...

het meisje van het paard , man man vreselijk moet dit voor haar en haar vader zijn geweest jeetje

ook alle betrokkenen heel veel sterkte gewenst hopelijk kunnen jullie het een plekje geven , :(

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:29

Het is er erg onoverzichtelijk. En zo lang ik me kan herinneren, is de lantaarnpaal bij de ingang naar de manege altijd stuk.
Eigenlijk zie je niet dat er een manege ligt. Dus drempels en een kilometer beperking, zou inderdaad al een heel stuk schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:31

Justico schreef:
Het paard was niet op slag dood. Heeft nog even geleefd maar hopelijk en waarschijnlijk niet veel van meegekregen. Het was vreselijk! Vreselijk voor iedereen. Het doet ontzettend pijn om een meisje huilend bij haar paard te zien zitten die nog dampt van de les. Onwerkelijk dat dit zo dichtbij je gebeurd. Maar ook voor de mensen in de auto. Die hebben er ook een trauma aan overgehouden. Dit is iets wat je hoopt dat geen enkele paardeneigenaar en autobestuurder mee te maken. En helemaal niet voor de ogen van een 13 jarig meisje.

Jeetje wat erg.. Wij hadden gisteren bijscholing op de manege, hoorden op een bepaald moment wel sirenes, maar door de mist kijk je daar niet raar van op. Toen we klaar waren en buiten kwamen hoorden we precies wat er was gebeurd, onvoorstelbaar en zo verschrikkelijk ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:34

Justico schreef:
Dat dit vorige week ook gebeurd is, is dan puur toeval..je werkt met paarden en die kunnen uitbreken. De feesttent is allang weg, tijdens het evenement vorige week zijn alle lessen afgezegd. Er was nu absoluut geen sprake van onvoldoende parkeergelegenheid. Hou alsjeblieft op met doen alsof dit te voorkomen was, want achteraf gezien zijn alle ongelukken te voorkomen. Ik vind dit ontzettend ongepast voor de betrokkenen die door een hel zijn gegaan.

Bijvoeging: het paard was totaal NIET in paniek. Hij ging in een relaxed drafje de straat op. Waarschijnlijk richting huis. En geen enkel benul van de gevaren. Eigenaren komen vaak te paard naar mijn les. Het was een vreselijk ongeluk voor alle partijen.

Idd, daarbij was het nu zo mistig, dat ook de lantaarnpaal waarschijnlijk niet had geholpen.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:58

Wat geluk dat gezin dat in de auto zat niks heeft.

Uit berichten hier haal ik dat daar vaker gebeurd?
Ik vindt dat kwalijke zaak, blijkbaar moeten er eerst doden vallen voordat men zijn verantwoordelijkheid neemt -O- .
Zelf ken ik wel manege's met automatische hekken of slagboom. En bij mijn instructrice hebben we gewone hek die zeker dicht gaat wanneer bezig zijn met jonge paarden.
Van 80km weg een 50km weg maken zal niet veel helpen. Probleem is dat een manege zo ingericht hoort te zijn dat paarden niet makkelijk kunnen ontsnappen en daar heeft zo weg niks mee te maken.

Mijn nieuwe pony is keer onder draad door gegaan na ander weiland. We hebben daar toen meteen actie op ondernomen. Want 9 van 10 keer gaat goed maar zal net 1 keer zijn dat fout gaat en probeer dan dat gezin uit te leggen hoe het komt dat hun gezin niet meer compleet is.

Edit;
Waar halen mensen vandaan dat het een 80km/h weg is? Aan de belijning te zien is het een 60km/h weg.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:19

Fjorj schreef:
Waar halen mensen vandaan dat het een 80km/h weg is? Aan de belijning te zien is het een 60km/h weg.

Nee, is echt een 80 km/uur weg.. Waar ik vaak rij met de auto, maar gisterenavond gelukkig niet..

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:12

Dit is een 80 km weg, maar 80, 60 of 50 het maakt in het buitengebied geen bal uit...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:43

Bah wat een naar ongeluk zeg...voor alle betrokkenen. Vreselijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:50

Zapata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 02:03

miss is de combinatie van een bord met 50 EN een flitspaal wel een optie dan??
En bij de gemeente gaan klagen dat de weg beter verlicht moet zijn, juist op zulke plaatsen!!

Voor de rest heeeeel veel sterkte aan alle betrokkenen!!

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 06:13

Fjorj schreef:
Jammer dat zoveel mensen blijkbaar niet weten hoe hard ze eigenlijk mogen rijden over bepaalde weg.

Afbeelding
http://www.anwb.nl/rechtshulp/in-het-ve ... het-wegdek
Of wel bij deze weg is de maximale snelheid 60km/h.

Toevallig zijn ze net klaar met de wegwerkzaamheden, eigenlijk nog niet eens, en is deze belijning pas gezet. Zoals het nu lijkt (voorbereiding zie je al) komt er ook nog een middenstreep. Het is dus gewoon een 80 weg. Zie ook het zinnetje onder je eigen plaatje op de site van de anwb. Over de straatlantaarn voor de manege heb ik al een klacht ingediend bij de gemeente.

Jammer dat er zo geoordeeld wordt over een onbekende situatie. Het is al erg genoeg voor het meisje dat dit gebeurd is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:09

Maar zo'n automatische slagboom zal dan bediend moeten worden, want er komen heel veel mensen van buitenaf naar deze manege. Dat is gewoon niet haalbaar. Eigen leden zouden een pasje kunnen krijgen, maar daarmee dek je het niet.

En het is gewoon een 80 km weg hoor. Niet dat ik dat daar ooit rij, met al die bochten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 09:30

Ik had het hier nog met Bart over gehad die avond en die weg die je eerst oprijdt naar de manege (rechts ga je dan de parkeerplaatsen op en links de manege. Dat is een openbare weg, hier kan en mag je dus geen slagboom zetten. Dat zou betekenen dat je bij de parkeerplaatsen en bij de manege slagbomen moet plaatsen, lijkt me niet haalbaar..

Salvador13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:56

Het was het paard van mij en mijn zusje.
Mijn zusje heeft laatst zelf ook een ongeluk gehad.
En had heel erg zin om weer op ons paard te rijden.
Dat kan nu niet meer.... :(
We zijn er allemaal heel erg kapot van.
Ik was het meisje die je in het filmpje kon zien.
(met die cap op)
Het doet heel erg pijn om je paard zo te zien.
op straat met allemaal pijn?
En je ziet gewoon hoe hij dood gaat.
Hij is dood gegaan in mijn handen.
En ik zal hem nooit meer vergeten, Dit zit voor altijd in mijn hoofd
Gelukkig heb ik een top laatste les gehad met hem.
Ik heb heel leuk gesprongen.
Het paard heette Salvador en hij was valk kleurig. Hij was gewoon perfect |(
Dit is een filmpje van mijn laatste les op hem.
Evelien we hebben genoten van onze laatste les samen

https://m.youtube.com/watch?v=AyRLJ0fcAkI

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:07

och meisje. wat vreselijk dat je dit mee hebt moeten maken. het was zo te zien een prachtig paard. ik wil jou en je zusje heel veel sterkte wensen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:09

Salvador13 schreef:
Het was het paard van mij en mijn zusje.

Heel, heel heeeel erg veel sterkte.

Wat onvoorstelbaar verdrietig voor jullie. :(:) :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 13:15

Jeetje... Zoiets wens je niemand toe, je paard op zo'n vreselijke manier kwijtraken!
Heel veel sterkte voor jou Salvador13 en je familie :(:) Y;(

En ook voor de mensen in de auto sterkte, die hebben nu vast ook wel een trauma.. :(