Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
henktennapel schreef:pmarena schreef:Even om me een voorstelling te maken van de praktijk hè
Iemand loopt ergens rond en ziet iets verdachts, het lijkt of een dier er erg onverzorgd bij staat.
Welk nummer kunnen ze dan het beste bellen?
Valt dit dan ook onder mishandeling of moet je dat zien als gewoon 144, en het nummer voor mishandeling alleen als iemand een dier verwondingen toe dreigt te brengen zeg maar...?
Om te voorkomen dat de meldlijn overbelast wordt kunnen dit soort meldingen gedaan worden bij 144. Ook bij de stichting komen dit soort meldingen regelmatig voor, wij gaan dan ook proberen actie te ondernemen.
een voordeel van de meldkamer is hetgeen als je niet exact weet waar je bent, kan de meldkamer dit proberen uit te zoeken aan de hand van een straatnaam ed

de dierenbeul kan natuurlijk altijd tegen een houten paaltje aan vallen .. 
gohya schreef:Ik denk dat hij álle tijd van de wereld heeft,vrijgezel is en met zijn auto én fiets achterin,lekker door heel nederland rijd.Hij hoeft niemand verantwoording af te leggen waar hij elke dag toch heen is.
Wat me wel opvalt,hij pakt alleen grote paarden,geen kleintjes.Net of hij niet kan bukken/door de knieën kan én dat hij niet in Zeeland komt.Volgens mij is er in Zeeland nog geen paard mishandeld?
In zijn eigen buurt durft hij denk ik niet,stel dat iemand hem herkend? miss. komt hij wel uit Zeeland?
Orchidee14 schreef:Maar stel ik zie iemand bij de paarden staan die zich verdacht gedraagt. Dan bel ik het nummer en gaan er dus een paar mensen uit de buurt heen. Wat doen die dan? Spreken ze diegene aan? Hoe moet ik dat zien? Becoel, je kan dan wel vragen wat diegene bij de wei doet maar xie gaat echt niet zeggen: ik ben aan het kijken welk paard ik straks even lekker ga mishandelen. Bovendien ben ik mans genoeg om zelf op die persoon af te stappen en re vragen of hij iets zoekt of zo en of hij zich ervan bewust us dat hin op privé terrein staat. Uiteraard wel in het gezelschap van an mijn rottweiler
. denk dat een ieder een eigen manier heeft van het aanspreken van de persoon. Daar kan ik lastig iets over zeggen we hebben tot op heden niet iets van een soort protocol wat de mensen zouden moeten gaan doen. Is ook erg lastig in te schattem het zijn allemaal verschillende mensen met verschilende meningen en brandpuntjes.. dravergekkie schreef:En die buurtbewoners mogen dan ook zo maar jou terrein op lopen ?
Ik vraag me af in hoeverre het slim is jan en alleman hier aan mee te laten doen.