Paardenbeul verminkt veulentje in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 09:50

Tigress schreef:
Ik dacht bij het lezen van het bericht echt een flinke jaap aan te treffen bij het zien van de foto's, maar moet zeggen dat het me meevalt :j
Had het veel erger verwacht, en ik ga inderdaad mee met het vermoeden van velen; een knullig ongeluk :j

Precies dit!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 11:13

Tessa_93 schreef:
Tigress schreef:
Ik dacht bij het lezen van het bericht echt een flinke jaap aan te treffen bij het zien van de foto's, maar moet zeggen dat het me meevalt :j
Had het veel erger verwacht, en ik ga inderdaad mee met het vermoeden van velen; een knullig ongeluk :j

Precies dit!

meevallen?Er is een flink stuk huid af en het bot ligt open....ik vind dit vrij ernstig,dit duurt maanden voordat het dicht is.

BigOne

Re: Paardenbeul verminkt veulentje in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:09

Het is ook wel ernstig Geerke en er zal veel tijd in gaan zitten, mocht het ooit weer goed worden. Maar ik denk wel dat het een wond, veroorzaakt door een ander paard is. Donderjagen en dan met de scherpe rand van een hoef bijna gescalpeerd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al meer zulke wonde's heb gezien.ze zijn akelig en moeten goed verzorgd worden .Maar ik denk ook meer aan een ongeluk als aan een beul.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:08

Ik zie nu ook dat de statusupdates zijn verdwenen van de (ex)eigenaresse haar profiel?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:08

Vreemd verhaal hoor.. Heb profiel niet gezien maar

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:32

Klopt ,ik zat op haar facebook site te kijken door de link van hier en zag de foto's nog staan.Toen ben ik terug verder in het topic gaan lezen en dacht van,o dat heb ik niet gezien,klik terug op haar facebooksite en in eens is alles verdwenen wat er over de pony stond .

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:59

mag ik vragen waarom je haar afstaat?
had de veearts geen mogelijkheid tot gespreid betalen als het bedrag ineens te hoog is.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:17

Er was net bij de serie Dr. Poll een paardje met precies dezelfde soort verwonding. Ik schakelde helaas te laat in om de oorzaak te zien maar wellicht kun je wat met deze info. Die serie speelt zich af in de USA.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:19

@ letsdunit: dr. Pol is dat, daar zag ik hem ook voorbijkomen en dat was waarschijnlijk door het hek gekomen in een onweersbui is het veulen in paniek geraakt..Moest ook aan dit bericht denken toen ik het zag, idd exact dezelfde wond!