Gillbo schreef:De kans dat dit paard gewoon verder leeft is in ieder geval een stuk groter dan dat het wordt afgemaakt
en nee niks weet je 100% zeker, net zo min of jij de informatie hebt dat ik deze peuter zou kennen of niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gillbo schreef:De kans dat dit paard gewoon verder leeft is in ieder geval een stuk groter dan dat het wordt afgemaakt
MayDayParade schreef:ukkiepuk schreef:Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?
Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.
Ik neem aan dat op een kinderboerderij altijd toezicht is. Op een gewone stal raakt een kind als snel even kwijt, of heeft even geen toezicht.
Daarnaast is de kans dat een kinderboerderijpony, die de heledag gillende en rennende kinderen om zich heen heeft, trapt kleiner dan dat een paard dat het niet gewend is trapt.
Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.
meen je dit? Volgens mij heb ik al gezegd dat ik geen flauw idee heb, maar dat ik het niet uitsluit. Net zo goed als ik niet uitsluit dat het niet afgemaakt wordt. Zonder ook maar iets van info lijkt het mij gewoon 50/50. VivaLaVida schreef:ukkiepuk schreef:Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?
Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.
Je laat toch geen kinderen bij een paard in de wei als kinderboerderij-eigenaar zijnde? (Hoop ik..?)
Snoevie schreef:Als het kindje in de buik is getrapt heeft het achter het paard langsgelopen
Gillbo schreef:manie schreef:Zal best, maar niet janken als het mis gaat.
Ik vind het onverantwoord.....Punt!!
onzin, er kan altijd een ongeluk gebeuren, ook als je 20 bent. Dan moet je geen paarden houden.
dat is het met een ongeluk ge, achteraf kan je je wel voor je kop slaan om iets wat prima verantwoord lijkt maar dat achteraf toch niet is
Zelfde met honden die loslopen bij paarden honderden mensen doen dat, tot er een keer 1 bijt, dan roept ineens iedereen dat het onverantwoord is
Citaat:on·ge·luk
1
ongunstige loop van de omstandigheden; tegenspoed
2
noodlottige gebeurtenis; ramp, ongeval: auto-ongeluk; per ongeluk zonder opzet; een stuk ongeluk een mispunt
blijkbaar geen enkel besef hoe snel een uk kan zijn; in een oogwenk kan het gebeurt zijn.... Je hoeft je eigen veter maar te strikken en kind kan op onderzoek uit gaan. Het is al erg genoeg dit
Kind hoort inderdaad niet alleen zo dichtbij paarden te komen, daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar het kan gebeuren dat je kind sneller is, dan je denkt. Gillbo schreef:9 van de 10, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.
Die weet toch helemaal nog noet of het paarden geweldig vindt. Ze vinden op die leeftijd alles geweldig..tuurlijk het een leuker als het ander, maar om er dan mee naar stal te gaan lopen slepen. Sizzle schreef:Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.
Sizzle schreef:Jeetje wat reageren sommige mensen raar zeg.
Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.
ukkiepuk schreef:MayDayParade schreef:
Ik neem aan dat op een kinderboerderij altijd toezicht is. Op een gewone stal raakt een kind als snel even kwijt, of heeft even geen toezicht.
Daarnaast is de kans dat een kinderboerderijpony, die de heledag gillende en rennende kinderen om zich heen heeft, trapt kleiner dan dat een paard dat het niet gewend is trapt.
Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.

Gillbo schreef:Sizzle schreef:Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.