Peuter ernstig gewond door trap van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:10

Zoals ik al zei
Gillbo schreef:
De kans dat dit paard gewoon verder leeft is in ieder geval een stuk groter dan dat het wordt afgemaakt

en nee niks weet je 100% zeker, net zo min of jij de informatie hebt dat ik deze peuter zou kennen of niet
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 19-10-14 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vera96

Re: Peuter ernstig gewond door trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:11

Sorry daar heb ik over heen gelezen denk ik. Ben ik het totaal niet mee eens maar aangezien jij toch alles zo zeker weet zullen we er maar over op houden.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:16

ga jij er vanuit dan dat dit paard wordt afgemaakt?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:17

Laten we deze discussie beëindigen.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:18

MayDayParade schreef:
ukkiepuk schreef:
Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?

Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.

Ik neem aan dat op een kinderboerderij altijd toezicht is. Op een gewone stal raakt een kind als snel even kwijt, of heeft even geen toezicht.

Daarnaast is de kans dat een kinderboerderijpony, die de heledag gillende en rennende kinderen om zich heen heeft, trapt kleiner dan dat een paard dat het niet gewend is trapt.

Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.

Op de kinderboerderijen hier in de buurt is er iemand aanwezig, maar is er niet altijd toezicht.

Wie zegt dat deze peuter zonder toezicht tussen de paarden liep?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:19

:') meen je dit? Volgens mij heb ik al gezegd dat ik geen flauw idee heb, maar dat ik het niet uitsluit. Net zo goed als ik niet uitsluit dat het niet afgemaakt wordt. Zonder ook maar iets van info lijkt het mij gewoon 50/50.
Dat het kind er boven op komt lijkt me wat belangrijker. Hoop ongelukken waar minderjarige bij betrokken zijn laatste tijd, hier in het verkeer ook al.

Zie nu Iris haar reactie, lijkt me heel slim.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:20

VivaLaVida schreef:
ukkiepuk schreef:
Als dit op een kinderboerderij gebeurt was met een peuter en een paard, had de peuter daar dan ook niets te zoeken?

Wat een naar ongeluk, sterkte voor de peuter, de ouders en de eigenaar van het paard.

Je laat toch geen kinderen bij een paard in de wei als kinderboerderij-eigenaar zijnde? (Hoop ik..?)

Ik heb het al twee keer meegemaakt :)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:26

Snoevie schreef:
Als het kindje in de buik is getrapt heeft het achter het paard langsgelopen

Waarom? Paard kan ook gemaaid hebben naar voren omdat het een snoepje wilde, dus totaal niet gemeen bedoeld.

Het is zo slecht en onoplettend gegaan als je zelf wilt, zolang we geen compleet verhaal hebben.
Sneu voor het kindje, hopelijk komt het er zonder al te veel schade/of geen vanaf.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:29

Gillbo schreef:
manie schreef:
Zal best, maar niet janken als het mis gaat.
Ik vind het onverantwoord.....Punt!!

onzin, er kan altijd een ongeluk gebeuren, ook als je 20 bent. Dan moet je geen paarden houden.
dat is het met een ongeluk ge, achteraf kan je je wel voor je kop slaan om iets wat prima verantwoord lijkt maar dat achteraf toch niet is

Zelfde met honden die loslopen bij paarden honderden mensen doen dat, tot er een keer 1 bijt, dan roept ineens iedereen dat het onverantwoord is

ik denk dat een 20 jarige fysiek wel iets meer kan hebben dan een kind van 2.5 wat misschien 15 kilo weegt?
Inderdaad,een kind van die leeftijd hoort niet tussen paarden rond te lopen....vraag mij af waar de moeder was?Misschien druk met whatsappen?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:35

Joscaa schreef:
Snoevie schreef:
Als het kindje in de buik is getrapt heeft het achter het paard langsgelopen

Waarom? Paard kan ook gemaaid hebben naar voren omdat het een snoepje wilde, dus totaal niet gemeen bedoeld.

das waar idd

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:37

Wat een belachelijke aanname, moeder misschien aan het whats appen, denk je niet dat die ouders zich verschrikkelijk voelen?
Nogmaals het is een ongeluk even de definitie van een ongeluk uit de dikke van dale
Citaat:
on·ge·luk
1
ongunstige loop van de omstandigheden; tegenspoed
2
noodlottige gebeurtenis; ramp, ongeval: auto-ongeluk; per ongeluk zonder opzet; een stuk ongeluk een mispunt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:39

Wat een aanname's :n blijkbaar geen enkel besef hoe snel een uk kan zijn; in een oogwenk kan het gebeurt zijn.... Je hoeft je eigen veter maar te strikken en kind kan op onderzoek uit gaan. Het is al erg genoeg dit :n Kind hoort inderdaad niet alleen zo dichtbij paarden te komen, daar zal iedereen het mee eens zijn. Maar het kan gebeuren dat je kind sneller is, dan je denkt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:51

9 van de 10 ukkies van die leeftijd lopen alleen maar tussen de paarden indat mammie of pappie dat zo leuk en schattig vindt, dat vroeger zelf niet hadden en nu hun kind dus meteen een pony geven. En het geeft leuke foto's natuurlijk. Laat een kind van zo jong zelf bepalen wat het leuk vindt en als het paarden echt fantastisch vind, neem het dan eens per week mee en concentreer je allrrn op het kind en de rrst van de week alleen. Kind van 2.5 heeft zveel paard helmaal niet nodig

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:52

9 van de 10, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:58

Gillbo schreef:
9 van de 10, ben benieuwd waar je dat vandaan haalt.

Nee, we zullen het er maar op houden dat een kind van 2.5 niet alles leuk vindt. :+ Die weet toch helemaal nog noet of het paarden geweldig vindt. Ze vinden op die leeftijd alles geweldig..tuurlijk het een leuker als het ander, maar om er dan mee naar stal te gaan lopen slepen.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:01

Ik vind de aannames hier schandalig, niemand was er bij, niemand kent de ouders of het kindje. Kunnen we niet wachten met doemdenken totdat er of meer bekend is of een bekende spreekt. Dit lezen als slachtoffer zowel ouders als eigenaar is niet leuk.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:11

Jeetje wat reageren sommige mensen raar zeg.
Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:12

Sizzle schreef:
Misschien staan de paarden wel thuis of is het een eigenaar van een manegebedrijf. Kinderen horen ook niet onder een auto, in een zwembad, boven in een hoge boom, tussen de koeien, tussen de geiten etc etc. Maar je kunt ze moeilijk de hele dag in een kluisje houden.
Het is een ONGELUK.

_/-\o_

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:14

Sizzle schreef:
Jeetje wat reageren sommige mensen raar zeg.
Het is een ONGELUK.

je kunt ze inderdaad niet uit het oog verliezen...want dan gebeuren er ongelukken.
In een kluisje houden hoeft niet,zorgen dat ze niet door paarden heenlopen is soms genoeg om ellende te voorkomen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:31

maar ja dat geldt natuurlijk voor elk ongeluk he

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:41

ukkiepuk schreef:
MayDayParade schreef:

Ik neem aan dat op een kinderboerderij altijd toezicht is. Op een gewone stal raakt een kind als snel even kwijt, of heeft even geen toezicht.

Daarnaast is de kans dat een kinderboerderijpony, die de heledag gillende en rennende kinderen om zich heen heeft, trapt kleiner dan dat een paard dat het niet gewend is trapt.

Ik ben het eens met Manie. Een peuter hoort gewoon niet zonder toezicht tussen de paarden.

Op de kinderboerderijen hier in de buurt is er iemand aanwezig, maar is er niet altijd toezicht.

Wie zegt dat deze peuter zonder toezicht tussen de paarden liep?[/quote]

Ik had het eigenlijk over het algemeen. Je ziet het zo vaak. Mama is aan het rijden in de bak, en peuter loopt ondertussen even de wei in, of de loopstal, of strak langs de paarden die op de poetsplaats staan.

Natuurlijk wil ik niet zeggen dat dat hier gebeurd is, ik ken de situatie niet. Maar ik houd me bij mijn standpunt.

Dat er geen toezicht is bij een kinderboerderij vind ik toch wel eng eigenlijk. Op de kinderboerderij hier in de buurt lopen er altijd vrijwilligers of werknemers rond om alles in de gaten te houden, en de enige plek waar de kinderen echt tussen de dieren kunnen komen is bij de dwerg geitjes.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:50

Mijn jongste van 4 (die al haar hele leventje mee naar stal gaat)liep gisteren op de kinderboerderij. Staat er een koe in de weg.ze loopt netjes, zoals ze dat geleerd heeft bij de paarden, vóór de koe langs, geeft dat beest haar toch een kopstoot! Ze vloog echt een paar meter naar achter.
Tja ongelukje, kan gebeuren. Zelfs op de kinderboerderij.

Maar vreselijk voor de ouders van dit kindje die vast hun peuter niet bewust of expres in een gevaarlijke situatie hebben gebracht.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:36

Gillbo schreef:
Sizzle schreef:
Het is een ONGELUK.

_/-\o_

_/-\o_ _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:38

Dat een kind van 2,5 uberhaupt bij een stel paardenbenen in de buurt kan komen, vind ik onbegrijpelijk.

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:39

mamamier schreef:
ze loopt netjes, zoals ze dat geleerd heeft bij de paarden, vóór de koe langs, geeft dat beest haar toch een kopstoot! Ze vloog echt een paar meter naar achter.

:oo Ohhh, zielig! Niks aan over gehouden?