Billy schreef:Maar ik vind het wel grappig om te zien hoe mensen reageren op zo'n filmpje... Dan zie je toch wel het onderscheid tussen pennymeisjes en paardenmensen mbt het inschatten van paardennatuurlijk ben ik een pennymeisje, en heb ik er geen verstand van
![]()
Ik vind het vooral frappant dat:
*op het filmpje amper te zien is wat de ruiter doet. Enige wat je ziet is een paard dat weigerd, richting steward springt en vervolgens sneller achteruit gaat dan ie kan en dus lompweg zichzelf ten val brengt. Al de rest is insinuatie want dat zie je allemaal niet op dit filmpje.
* Dat men een ruiter als Ben Maher verwijt niet genoeg gevoel te hebben om dit paard in te schatten waardoor ie valt... En dat ie 'm had moeten opzij trekken. Dús, dit dier gaart tegen hoge snelheid met enkel "vooruit" in 't koppie naar een hindernis, stopt, is daardoor al "uit zijn doen" gooit zich om en wil weer vooruit (ahja, dat doen paarden nu eenmaal wanneer ze schrikken, zelfs als dat van zichzelf is). en dan zou de ruiter die 500kg nog helemaal naar de andere kant moeten trekken (want: steward om rijden zal de steward iet appreciëren ) en áls hem dat dan nog zou lukken, dan is het ineens wel oké om aan die teugel te hangen? Want denken die mensen echt dat je zo'n paard zonder ophouding de andere kant uit krijgt in deze situatie?
En dan zou ie hem gewoon de hindernis in trekken... Dat zou dan vast ook weer niet geapprecieerd worden...De ruiter heeft op dat filmpje om en bij de 5 seconden... In die vijf seconden moet hij beslissen én handelen... Makkelijk praten he, rustig van achter je pc'tje zonder een bloedkikker onder je kont. En dan gaat die kl**tzak na het bruut handelen ook nog eens rustig naar zijn paard en legt geruststellend de hand op zijn hals... Tsk! Agressieve zak.
randalinpony: de merrie thuis gaat er gewoon overheen hoor.
Weigeren hoeft niks te maken te hebben met voorzichtigheid wanneer ze schrikken van iets.